Potvrzeno: Grafiky AMD-ATI Radeon HD 5000 s RV870 a DX11 již v létě! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 23 April 2009
altDX11 je pro AMD-ATI naprostá priorita. Šéf společnosti potvrdil vydání RV870 již brzy …

 

Ještě minulý týden to byly jen spekulace, dnes to máme potvrzené přímo od AMD. Šéf společnosti včera oznámil, že AMD se plně soustředí na DX11 a chce vydat grafické karty v druhé polovině roku co nejdříve a vybudovat si silnou, dokonce přímo vedoucí úlohu a pozici na DX11 technologii.

Stále není nic známo o samotné architektuře čipů AMD-ATI. Ačkoliv jsou čipy již hotové a běží první zkušební výroba, tak aby vydání v létě bylo možné stihnout, o samotné architektuře čipů se neví nic určitého. V současnosti se spekuluje o tom, že samotné jádro RV870, bude opět mainstreamovým grafickým jádrem a jeho výkon má být 1,9-2,0Tflops. Vyjít by měly minimálně dvě verze – HD 5850 a HD 5870. Připravuje se také zcela určitě duální verze. Čip RV870 bude podle slov šéfa společnosti AMD 40nm. Ještě před tím se objeví několik mobilních 40nm grafik na stávající architektuře RV770/790/740.

Pokud jde o odhady, co bude nová architektura AMD-ATI RV870 zač, tak se hovoří hlavně o tom, že AMD-ATI bude chtít maximálně využít podporu vícejádrových grafik v DX11 spolu s GPGPU, takže už před časem se hovořilo o samotném RV870 jako o multijádrovém čipu. Duální grafiky by tak valstně byla Quad grafikou. Tohle jsou ale stále jen odhady. Jedno je však jisté, RV870 je hotové, na architektuře se již nedá nic změnit, pokud má čip vyjít již v srpnu, jak udávají poslední informace. Zbývá vyladit 40nm výrobní proces. Každopádně to vypadá, že AMD-ATI přijde s DX11 čipem a grafikou tři dlouhé měsíce před konkurenční společností NVIDIA ...

Zdroj: ComputerBase.de, XbitLabs.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 06:45:54
avatar
Hmm to su dnes zajimavé informace...už se těším jak malej... A snad ATI mělo včera nějaký důležitý důvod pro vydání 4770
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:15:57
avatar
Ja si myslim ze kazdeho zacina tlacit cas! Akosi to vyzera ze kto skor pride s niecim novym, obsadi viac trhu ako konkurencia
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 10:13:55

Souhlasím, že koupě drahé grafiky teď nedává moc velký smysl. Radší počkat na DX11. Ale pokud někdo potřebuje teď stavět slušný počítač, právě 4770 je řešením. Bude chtít - za půlroku počká na vydání nereferenčních variant, zjistí, jaké z nových DX11 karet jsou nejlepší, a koupí novou DX11 kartu. A 4770 prodá. Nemyslím, že by tato karta moc ztratila na ceně.
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2009-04-23 08:30:39

Nechci aby to znělo všeznalkovsky ale cekal jsem to hlavne leto uz jednou v plánech bylo jenže potom nV ohlásilo G300 na vánoce a ati 870 posunula- možná kvuli ladění 40nm procesu netušim, každopádně ted když hrozí ze se g300 taky vyjde v létě tak se zřejmě ati rozhodlo ze kartu vydá radsi driv... No každopádně se těšim na dalsi zajimavej souboj
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:26:46
avatar
ja si myslim ze to vydanie mohli radsej poriadne odladit a vypustit ozajsnu pecku obaja a to pred vanocema, v lete sa aj tak moc nehra, teda aspon ja sa radsej krutim vonka dade...
ale aj tak sa na to tesim ... no uz vidim ze budu stat okolo 300 eur, 2 tera , to bude isto za 300, mozno aj viac
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 13:33:02

o tom silne pochybujem, ze aj HD 5850 bude za tu cenu to tu spomynas
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:36:55
avatar
viac to by nrmoze, pretoze 2x 4770 budu mat 2 tera za cenu 200 eur, takze pytat koli dx11 o 100 eur naviac ju trochu blbe ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:28:28
avatar
snad to nebude podobne vydani jako u 4770 a porad nechapu poradne jake vyhody by mel mit multijadrovy cip..spis me napada spousta nevyhod.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:53:35

setrenie nakladov.. vyrobis 4jadrovy a nepodari sa jedno jadro, tak to nevyhodis, ale budes to vydavat ako 3jadrovy.. ako pri CPU..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 10:01:43
avatar
jednotlive nefunkcni bloky se v grafikach vypinaji uz hooodne dlouhou dobu...nebo myslis ze pro hd4830 se vyrabi specialni RV770 s 640SP? tuhle vec spise cpu odkoukali od grafik
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 20:28:33

tak tak, u grafik se tato metoda zvyseni vyteznosti pouzivala uz pred tim, nez svetlo svetla spatril prvni dvoujadrovy procesor... odemykání pipelines u Geforce 6200, 6800 nebo Radeonu 9500 co X800 byvalo pokud vim pomerne popularni. Treba u zmineneho radeonu 9500 se 4pixel a 4vertex pipelines se clovek mohl dostat az na 8pixel pipelines. GF 6200 zas mohla byt odemcena z 12px/5vp na 16px/6vp. Dokonce se karty standardne navrhovaly s vetsim poctem, nez mely hi-end modely. Proste se pocitalo, ze se jedna pipeline nepovede. Dnes by asi ty karty s absolutne plnym poctem vsech jednotek byly prodavany jako Ultra ci tak neco. Kazdopadne se to pouzivalo uz davno.
A procesory v te dobe? Ocekaval se nastup prvnich dvoujader.
Hezke ze?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 20:46:20
avatar
s odemykanim prave zacala ati u radeonu 9500. nepamatuji si nikoho jinyho drive teda ja tu karticku mel hned co vysla a s 256bit sbernici a hezky sem si udelal radeona 9700. jinak odemykanim bylo celkove pak domenou ati karet, protoze diky jeji nekolikageneracni taktice kaslani na mainstream nebo proste jen nepovedenym mainstream kartam, ktere nvidia neuveretilne drtila jak vykonem tak cenou musela sazet do mainstreamu prave ruzne osekana high-end jadra (u radeonu X800 byly celkem myslim 4 ruzna jadra). a odemykat sla paradne, protoze ve vetsine pripadu byla plne funkcni. ati v tom segmentu neco nabidnout proste musela u nvidie se ale odemykani pipek moc velke obliby nedostalo..jedine zajimavejsi byly jen ty lowend 6200, ktery sli odemknout ze 4pp a na 8pp (mela jadra z 6600 karet) a uspesnost tam byla dobra, a pak uz jen 6800 karty, kdy ta obyc verze mohla jit z tech 12pp na 16pp jinak nic. uplne osekane 6800LE/XT s 8pp byly ve vetsine pripadu opravdu vadne. ja je mel treba dve a odemknout sla jen jedna na 12pp jinak nic. jinak plne verze se jako Ultra u nvidie nebo XT u ati prodavali i tenkrat
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 09:54:14

skoda, ze nevieme viac.. ale to je tak vzdy.. mlzia a mlzia..
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 10:42:00
avatar
No uz se tesim na nove DX11 karty. Cim driv je vydaji tim lip. Aspon pul roku predtim nez poskladam novy komp, ktery planuji na pristi Q1 2010. Zhruba v te dobe by uz mely byt i ceske Win7. Uz pomalicku zacinam zas po dvou letech sledovat podrobneji vse okolo pocitacu, abych tam pokud mozno vybral zas vhodne komponenty s dobrym pomerem cena/vykon
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:43:46
avatar
Uz aby tu bylo DX11. Ted se vychytaji prusery a ja si koupim grafiku az z te dalsi generace Zatim mi stejne staci moje DX10.1 grafika pouzivajici DX9

EDIT: Jeste, ze vsichni chapu ironii
Jendosa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 14:21:24
avatar
Není kam spěchat, stejně ze začátku nebude moc DX11 her .
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 15:56:04
avatar
a dx11 hry neudu, kym niesu grafiky. pozri sa teraz, dx10 je tu 3 roky, a kolko hier je?
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 11:27:12
avatar
Nejsou,protože to brzděj konzole.
Marbula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:04:21

Uz se tesim na Srpen.Konecne poradnej update do meho PC.Nebo ne?
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:07:05
avatar
som zvedavy ktorej grafe ci hd5000 alebo gt300 bude viac sediet dx11
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:31:20
avatar
Podle tvrzeni DDho by melo lepe sedet ATI.. Uvidime
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:55:25
avatar
??? kde sem to tvrdil? Já jen píšu co tvrdí výrobci, ATI má DX11 jako svatý grál, NVIDIA má DX11 sice taky ale mluví spíše o jiných technologiích ... tak z toho vycházíme
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:08:43
avatar
Kde si to tvrdil?? Na to ti muzu lehce odpovedet,zde na DDworldu v komentarich.Asi mas kratkou pamet,ale chapu,ze si nemuzes pamatovat vsechno.Nicmene to byl tvuj nazor.
Tvrdil jsi,ze ATI diky DX10.1 ma na DX11 lepe naslapnuto,nez nVidia s DX 10.
Staci ti to takhle??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:18:15
avatar
aha, pleteš páté před deváté .. pak už to chápu
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 17:50:29
avatar
?? DD ja za to nemuzu,ze si to nepamatujes.Nekdy mi prijde,ze komentare za tebe pise nekdo jiny,nebo mas opravdu tak deravou hlavu,ze ti musi nekdo neustale opakovat tva slova..
Nevim,co se ti zda jako "páté před deváté".. ?? Co takhle napsat pravdu a uvest veci na pravou miru - ano rikal jsem to,nebo ne,uz jsem si to rozmyslel,.. misto te blbinky,ktera z tebe tady vypadla,hm?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 18:29:00
avatar
ne já nezapomínám .... ty blbinko

Pleteš páte přez deváté v tom smyslu, že říkáš že já prý říkám že DX11 bude lépe sedět AT!, to jsem neřekl.je docela rozdíl tvrdit, že ATI má lépe našlápnuto na DX11 (což má) a to že mu bude více sedět ... možná místo než začneš rozkřikovat kdo tu plácá blbniky, stačilo by se trochu zamyslet. Vážně už mě štve, jak si tu někdo vykládá to co tu říkám posvém, já říkám věci dost jasně, nezaměňujte pojmy a dojmy ... když už mě chceš vzpomínat, tak prosím přesně tak jak to říkám a ne že to budeš interperetovat tak jak se ti to hodí do významu ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 12:54:29
avatar
Jak tu muzes neco tvrdit,kdyz nemas poneti,o cem jsme se bavili,to mi vysvetli.. Ale to jsi celej ty..
Ja ti trochu osvezim pamet,bavili jsme se o prinosu DX10.1,kdy ja jsem tvrdil,ze je to slepa ulicka a ze nema cenu ho povazovat za dulezity navic ted s prichodem DX11.Naces ty jsi mi rekl,ze DX11 vychazi prevazne z DX10.1 a tudis bude na ATI lepsi,nebot ma s DX10.1 lepe naslapnuto.Na to jsem ti odpovedel,ze pokud se povede nVidii DX11 lepe,nez ATI,jestli uznas,ze tu bylo DX10.1 opravdu zbytecne,na coz si mi samozrejme neodpovedel.

Takze jakou blbinkou to okecas ted?? Nebo to rovnou smazes? A neurazej ty inteligente
HessesiaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 15:31:46

Ak som pochopil to co vravel DD spravne tak na grafikach s DX10.1 pojdu hry pod DX11 lepsie pretoze ATI s DX10.1 ma k DX11 blizsie ako nvidia s DX10.

Tj> pouzivas dnesne grafiky na DX11
ty si asi myslis ze DD kecal o tom ze buduce grafiky s DX11 pojdu lepsie pod ati...

Ide o to ze zoberes GFX 275 a HD4890, pod ktorou kartou pojde lepsie hra s DX11 ? ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 16:08:18
avatar
pod zadnou..hd4890 ani gtx275 totiz dx11 nepodporuji
HessesiaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 16:50:28

Tak to je mi jasne ale ked uz bude hra ficat pod DX11 tak pojde aj pod DX10.1....
prutik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 16:19:08

Hurá, hurá, hurá... To zase budú zľavy na 4800!!!
Dimiii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :( :( :( 2009-04-23 19:17:32

a ja idem kupovat za 3 mesiace pc z HD4890 ... teraz fakt nevim...
Han22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 20:29:18

cus lidi opet odbocim od tematu a predem se za to omlouvam ale potreboval bych znat vas nazor na otazku:JAKOU GRAFICKOU KARTU DAT DO NOOTEBOKU???
Han22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-23 20:31:57

jde mi hlavne o vykon a bych na tom rozjel co se da ja sem bohuzel nic moc nenasel a tak se vas ptam nebo bych poprosil o nejakou recenzi a srovnani grafik ale staci napsat jmeno grafiky sem do komentaru predem dik
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 07:13:41
avatar
Notebooky nejsou na hraní (a kdo tvrdí opak je prodejce notebooků :-)). Grafiky v nich obsažené jsou obecně 1-2 generace pozadu od desktopových, jejich výkon je v nejlepším případě na úrovni mainstreamu u desktopu. Takže si koupíš "notebook"-Mastodonta vážícího 3-4kg za cca 50 tisíc a zjistíš, že tahat takovou krávu je o nervy. Zjistíš taky, že grafický výkon je hodně směšný (ve srovnání s desktopem pomalý CPU, pomalejší sběrnice, pomalá grafika a VRAM). No a cca za 3 měsíce od nákupu taky zjistíš, že se ti ten "stroj snů" začíná přehřívat a různě padat, vypínat se, na obrazovce se začnou objevovat chyby a ty budeš nakrknutý, protože budeš mít notebook, na kterém nové hry prakticky nepojedou (i když znám jednoho idiota, co hraje hry na notebooku, i když má ve většině her 8-15fps), ve kterém si nevyměníš lautr nic (možná tak přidáš RAM a vyměníš disk, což ti ve hrách stejně nepomůže).
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 09:40:41
avatar
Taky znám borce, co si před rokem pořídil herní monstrum od Asusu za něco kolem 35000. Výrobce asi myslel na uživatele, protože to bude nejspíš nějaká verze s nahříváním zápěstí - když máte u hraní opřenou ruku vedle tabletu, tak máte po pár minutách pocit, že vám začíná odpadat maso od kosti. No nic, aspoň nebude mít zánět karpálního tunelu. Jinak výdrž na baterky při hraní je tak směšná, že to stejně provozuje jako desktop. A za 35K už mohl mít takovou mašinu, že by na ní rozběhal všechno na dlouho dopředu.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 08:33:52
avatar
No nevim, ale k čemu jim budou DX11 grafiky, když nebude DX11 hra, benchmark ani nic podobnýho. To by mělo přijít až s Windows 7, ne? Takže si stejně ty grafiky budou lidi v první chvíli zase kupovat podle DX9 a pár DX10. Hmm tak tohle uspíšení prodejů mi nějak nesedí. Kdo si koupí na konci léta grafiku, jejíž opravdový výkon ve hrách pro které byla určena otestuje nejdřív někdy v půlce podzimu? Nebo se pletu a přehlídnul jsem, že DX11 vyjde už v létě?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:06:52

Dalo by se na to podívat i jinak - W7 release se dají nainstalovat už od květnu, jak jsem někde četl. DX11 v nějaké alfabeta verzi už také je, určitě v létě nějaký použitelný bude. Takže použitelný to bude.
Ale v létě to bude spíše pro programátory, nežli pro hráče. V tom máš pravdu. A na podzím už se může něco objevit - bylo několik článků o to, že vyvojáři her aktivně spolupracuji s vyvojáři DX11 knihovny a DX11 karet.
A pro AMD ten předstih dá obrovskou vyhodu - dost mnoho vyvojářů začnou vývoj nových her na ATI kartách a tak ty hry budou přirozeně optimalizovány na ATI. A to dá při prvních testech hezkých pár desítek procent herního výkonu navíc.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:45:28
avatar
jestli je dneska hotovo GT300 a mělo by začínat ladění výroby, tak bych se vsadil, že v rámci It Meant To Be Played nebo jak se ten program jmenuje budou mít ty použitelný vzorky v ruce vývojáři hned jak budou venku z linky... no čas ukáže kdo co proč a za kolik Každopádně bude konečně zase novej důvod proč se dohadovat o 5% rozdílu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 787x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 545x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1002x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1355x
Komentářů: 7