AMD Phenom II X4 955 s frekvencí 7,127GHz! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 04 May 2009
alt Je to oficiální, procesor AMD Phenom II pokořil 7GHz hranici. Gratulace …

 

Od vydání procesorů AMD Phenom II nemine týden, aby nepadl nějaký ten rekord. Není to tak dávno, co ještě mnozí pochybovali o tom, že AMD dokáže udělat alespoň 4GHz. Při oznámení 6GHz stále ještě někteří volali FAKE. Už při překonání 6,6GHz jsem říkal, že není otázka zda 7GHz padne, ale kdy. A nedávno se tak stalo. Do databáze světových rekordů byl nahrán výsledek 7127MHz.

Postarala se o to sestava s procesorem AMD Phenom II X4 955. Ta byla doplněna o základní desku ASUS M4A79T Deluxe s AMD 790FX a SB750. V sestavě byl blíže neupřesněný Radeon HD48xx a 4GB DDR3 pamětí značky Apacer, které při OC měly takt 1666MHz. Samozřejmě o chlazení se staral kapalný dusík.

7,127GHz je výsledek, který nastavil laťku pořádně vysoko, a ostatní teamy mají co dělat. Krátce po oznámení světového rekordu 7,127 GHz byl oznámen výsledek 7,2Ghz, ale nebyl správně validován. Nicméně se očekává další tuhý boj. Je těžké říci, jaké frekvenční maximum procesory AMD Phenom II X4 mají. Obecně řečeno je jakýkoliv výsledek nad 6GHz pozoruhodný vzhledem ke složitosti procesorů Phneom II X4. Obecně se lépe taktují procesory, které jsou konstrukčně jednoduché, například Intel Celeron D je ideální OC procesor. Phenom II X4 má jednak 4 jádra, jednak velkou L3 a také integrovaný paměťový řadič. Například u procesorů Core i7 od Intelu je zatím světový rekord 5,666GHz. 7GHz u AMD tedy padlo, padne i 8GHz?

Zdroj: NordicHardware

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 15:56:59
avatar
Možní padne 8GHz u Phenomu II, ale při příští generaci na 32nm padne 8GHz určitě.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 00:44:51
avatar
Mě by spíš zajímalo jestli by ten Phenom na 7,2GHz konečně výkonově stačil na Core i7 na 5,66GHz....
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 16:15:42
avatar
Padla vláda, padne i 8GHz...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 16:44:23
avatar
V mikrovlnne technice davno funguji prvky na desitkach GHz. Ty jsou ale zalozene na jine technologii a materialech nez je kremik a jsou hlavne diskretni.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 16:54:16
avatar
Můžu se zeptat, co v tomto smyslu znamená to diskrétní? Snažil jsem se něco dohledat, ale moc jsem toho nevypátral
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 17:26:27
avatar
Diskretni jsou jednotlive soucastky(kazda ma svoje pouzdro). Napriklad tranzistor, dioda atd. Integrovany obvod obsahuje spoustu techto soucastek, ale ma je v jednom pouzdru a uz tedy nejsou diskretni.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dusik??? 2009-05-04 16:29:48

Jste si jist tim dusikem, nebylo to spise helium?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 17:18:21
avatar
Bylo to pod L2N, ono víc ani neni třeba.. to helium nedávno byl spíš pokus, jestli o těch pár stupňů méně něco pomůže.. ono to ani neni tak kvůli tomu, že by ten procesor nešel uchladit, jako spíš, že při teplotách kolem absoultní nuly se dost mění vlastnosti a zvyšujou možnosti vyšších (a stabilních) frekvencí.

Btw. tenhle výsledek je de facto díky ASUSu, kterej s poslední úpravou BIOSu zprovoznil vysoké násobiče (32 až 36 myslím). Dříve totiž byl limit 31,5 a více nefungovalo.
Candys.SLR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 17:52:28
avatar
Tady má ale násobič 28,5 :-)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 21:03:35
avatar
jo je to tak násobič má 28,5 zbytek je dohnaný zvýšenou základní frekvencí z 200MHz na 250MHz. Spíš je zajímavé že deska umožňuje do CPU pustit tak extrémní napětí-v tomto případě 1.95V
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 21:52:07
avatar
Aha, tak to sem nezaregistroval, původní rekordy co sem viděl měly násobiče 35 a 36 (36 je ten nevalidní).

No.. moje deska umožňuje 2,35V .. ale nedovedu si představit i7, který by to rozdejchalo.
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 16:30:56
avatar
Je to síce pekné ale väčšina z nás nemá doma tekutý dusík alebo suchý ľad.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 16:40:45
avatar
Presne tak. Pro normalni teploty jsou tyto hodnoty s pouzitim kremiku nedosazitelne.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 16:58:20
avatar
me by spis zajimalo jaká je max frekvence PhenomuII se vzduchovým chlazením
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 17:00:30
avatar
já udělám na X4 940 asi 4,2Ghz ale nestabilní, stabilní je něco kolem 3,95GHz, ale nemám až tak výkonný vzduch chladiš, mám ninju Scythe
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 17:16:44
avatar
Stabilně bys to s lepším chlazením dal, ale to je tak na Thermalright IFX-14 nebo eXtreme-120. A nebo líp.. vodní chlazení.

Jinak sub-zero chlazení jsou, ale je to dost náročné jak hlukově tak energeticky (kompresorové chlazení apod.).

Ještě je peltier (TEC), ale to hodně zvyšuje náročnost na energii.. už samotnej článek musí mít nějakej příkon a na nějaké praktické použití je to 300W minimálně a to ten článek musí mít samostatnej 300W zdroj. Plus se to musí něčim chladit (vodou, chlazenou vodou..)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 17:45:42
avatar
Peltieruv clanek je vazne vhodny jen v pripade v kombinace s vodnim blokem. Jeho spotreba a tedy i samozahrivani je pomerne dost velke. Teploty jsou ale potom vazne luxusni a je mozne drzet teplotu v zatezi klidne na 20 stupnich celsia i u hodne zravych procesoru.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 18:16:47
avatar
S mym 940 BE jsem se dostal pri 1.5Vcore na 3.9GHz a kratsi testovani neodhalilo nestabilitu.

Jenze spotreba takto pretoceneho procesoru me doslova uzemnila - cela sestava si brala o 80W vice nez pri 3.0GHz

Pri 3.6GHz a 1.4Vcore je spotreba o ~25W vyssi, coz je OK i z hlediska desky - me osobne o watty na hodinach az tak uplne nejde, ale nechci menit zakladni desku po par mesicich podobneho provozu - prece jen je na ni napsano 140W CPU supported a muj 940 ma TDP 125 ....
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 20:51:26
avatar
Se vzduchem je asi maximum 1,45Vcore a 3,8GHz(násobič na 19x). Alespoň u 955. Ale u 940 to bude stejné. Ale s ohledem na spotřebu je asi nejlepší těch 3,6GHz a 1,4Vcore
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 21:08:01
avatar
no jo no u PhenomuII opravdu nemá smysl taktovat přes 3,6GHz a překračovat výrazně přes 1,4V. Ta spotřeba opravdu nestojí za to.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 22:54:38

většina z nás nemá doma Phenom II
mamayer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mamayer 2009-05-04 17:15:30

Je možné to nák využít?
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 18:33:33
avatar
co třeba na GTA4 s nejvyšším nastavením s FullHD rozlišeím
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 21:06:37
avatar
S tým by musel bojovať aj 12-jadrový Opteron
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 18:26:08
avatar
7ghz padlo, 8ghz je za dveřmi, ale ty už tady bylo. Radši bych vyhlížel 9ghz a nové 32nm core i5
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 19:21:23
avatar
čo z toho však máme my nič len to že sa má o čom písať a potom čítať nič viac nič menej. Nikto neprevádzkuje chladenie dusíkom v domácich podmienkach.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 23:57:42
avatar
to máš pravdu. My můžeme vytočit naše systémy dlouhodobě jen se vzduchem nebo popřídadě s vodou a tam je to dnes u výrobců zhruba nastejno, čili kdo má i7 je vysmátej
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 23:50:43
avatar
Heh, to souhlas.. i když zrovna uvažuju, že tu svojí střelim a zkusim D0. Korát nevim kdo by to za 6k koupil..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 10:00:41

Musis slevit ze 6k a pak to udas....

Mesic stary uz je proste pouzity a nemuzes chtit full cenu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 17:50:50
avatar
Full cena je 7k Kč.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 09:52:41
avatar
no jasne, ale kto by to aj chcel mat v kompe 8 ghz, je to pre nase pouzivatelske podmienky zbytocne ... ja chcem len ssd poriadne a phenom II na 3,5 bez napatia a budem spokojny s pruznostou aj vykonom
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 18:55:56

Čoveče já chci cokoliv dvoujádrovýho (kromě Atomů a Celeronů) a grafiku která v budoucnu utáhne Mafii II. To je jediná hra, kvůli který asi vyměnim počítač..

Ale to co řikáte vy: k čemu vám to je. Takhle byste mohli zkritizovat celou guinessovu knihu rekordů ;)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-05 10:14:19

pre vacsinu by skor bolo zaujimave chladenie vzduchom.. a to tak, ze tiche chladenie.. to potom ale nehrozi ziadne rekordne pretaktovanie..

pri praci v textovom editore a browsovani skor ale nejake podtaktovanie a znizenie spotreby na minimum..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 608x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 402x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1503x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 6