Strana 5 z 5
- ACER Ferrari F1200 – hodnocení a závěr
Dostáváme se na samý závěr. Podívejme se na provozní vlastnosti.

Výdrž, teploty
Instalovaná baterie je 6-článková a má kapacitu 63Wh, to je stejné jako u loňského modelu F1100. Výdrž byla nakonec slušná a spíše průměr-maximálně lehce nadprůměr.

U F1200 i F1100 je to srovnatelné, pokud si pohrajete s profily spotřeby, tak se v klidu při práce s textem dostanete ke 4 hodinám výdrže, což je slušný. Nabíjení při zapnutém stavu trvalo 170 min (při průměrné práci s wordem a nastavení výkonu na úsporný režim). Při využití potenciálu se s notebookem na hodinu a půl nejspíše nedostanete. Slabinou notebooku je trochu vytápění. Zima na nohy vám rozhodně nebude a jak starší model F1100, tak letošní F1200 se dokáží pořádně rozehřát zejména na spodní straně.

Teploty na procesoru jsou hodně vysoké, teplo se přenáší i na šasi, to sice v klíně vyloženě nepálí, ale hřeje znatelně. Na druhou stranu hlučnost notebooku a jeho chlazení není úplně nejhorší a je to na únosných mezích. Funkčnosti to naštěstí neubírá. Co by pomohlo snížit teploty? Přechod z 65nm na 45nm výrobu mobilních procesorů AMD. To je asi největší kámen úrazu celého modelu, bohužel se s tím do vydání nové generace mobilní platformy AMD nedá nic dělat.
Letošní model ACER Ferrari 1200 splnil naše očekávání. Protože můžeme porovnávat s loňským, vzhledově identickým modelem F1100, můžeme říci, že došlo k posunu vpřed. Lepší a kvalitnější LCD, výkonnější platforma a HW při zachování podobných slušných provozních vlastností, zejména výdrží baterie. Celkově vynikající funkčnost a pohodlné užívání zůstalo.

Pokud jde o cenu, tak nesmíte zapomenout, že se jedná o oficiálně licencovaný produkt Ferrari, za což se samozřejmě platí. Nicméně i přes to s přihlédnutím na velice kvalitní šasi z kvalitních materiálů a celkově dobře vyladěný komplet, není cena nového F1200 ve výši zhruba 33 500 korun přehnaná. Starší model F1100 je stále v prodeji a jeho cena se pohybuje kolem 29 000 korun včetně DPH. Nový model má ale celkově vyšší výkon, rychlejší a hlavně velký 500GB pevný disk, lepší grafiku a o něco lepší LCD. F1200 je posledním modelem postaveným na aktuální platformě AMD PUMA. Maximálně příští rok by jej měl následovat model nový na zcela nové mobilní platformě AMD a rozhodně jsme na něj zvědaví. Je to prostě stylovka.

Celkově je F1200 velice zajímavý pracovní přenosný notebook se slušným a plně dostatečným výkonem, který má kromě jiného o styl a hlavně opravdu značku. Rozhodně to není model, který uvidíte u každého na každém rohu. Kromě dobrého výkonu a mobility se často dočkáte i pozornosti od okolí, kdekoliv se s ním objevíte a to jej rozhodně nelze považovat za extravagantní. Asi největší nevýhodu bych viděl v tom, že po jeho nákupu budete přemýšlet i o nákupu vozu Ferrari, protože budete mít neustále pocit, že vám k tomu notebooku něco stylového k jeho převážení chybí :).



"Za kvalitní zpracování, styl a vyladění kompletu"
Za zapůjčení notebooku děkujeme společnosti ACER

|