Strana 4 z 5
- Výkon grafických karet – zahrajete si?
Notebook je tedy vybaven dvěma grafikami. První je přímo v procesoru a druhá je zapojená do PCI-E slotu a má svojí paměť. Já se zaměřím tedy hlavně na tu dedikovanou a zkusím zjistit, zda je tento notebook použitelný i na případné hraní nových, ale i starších stále populárních her. K otestování teoretického výkonu celého notebooku jsem zvolil poslední dvě verze 3D marku. Jelikož oba 3D marky využívají knihoven DX10/11 fungovalo i zapojení integrované grafiky v procesoru a tím i krásně stoupl výkon. Ve starším 3D Marku Vantage o zhruba 20%, v nejnovějším pak o krásných 40%. Oba 3D marky jsem nastavil na Perfomance profil.
V tomto režimu nefunguje a nepomáhá CrossFire zapojení a tedy výkon zajišťuje jen neintegrovaná grafika AMD HD 6750 1GB.
Jako první hru ze „staré školy“ jsem otestoval stále velmi populární Call of Duty 4, která se stále velmi hraje a je stále dost hraná na různých online serverech. Hru jsem nastavil na maximální možné rozlišení a zapnul 8xMSAA a 16xANISO pro maximální kvalitu obrazu. Testoval jsem ve velmi náročné mapě BOG kterou jsem celou prošel několikrát a výsledek zprůměroval.
Další neméně populární hru jsem otestoval poslední verzi Counter Strike – Source s HD Texture packem. Testoval jsem v náročnější mapě de-aztec po dobu jedné minuty třikrát a výsledek zprůměroval. Stejně jako v Call of Duty 4, nemělo na výkon žádný vliv zapnutí druhé grafiky což ale tolik nevadilo protože výsledný výkon je i s jednou grafikou zcela dostatečný.
Další hru spadající do kategorie DX9 je relativně nová hra The Elder Scroll V – Skyrim. Tato hra i přes starý engine vypadá opravdu výborně a je mezi hráči hodně chválená a dostala všude velmi vysoké hodnocení. Hru jsem použil s posledním vydaným patchem a nainstaloval oficiální HD texture pack pro co nejlepší vizuální kvalitu obrazu. Grafiku jsem nastavil na high a 0xAA a 0xANISO. Pro otestování jsem zvolil velmi náročnou lokaci města Bílý Průsmyk za denního světla, kdy je ve městě nejvíce npc postav a s hlavní postavou na 40lvl jsem měl ještě ve družině dva psy a jednoho spolubojovníka. Na postavu jsem použil střední zoom, tedy byla vidět celá postava, plus ještě velký prostor za ní, což je na grafiku náročnější než pohled z vlastních očí.
Další velmi populární online hrou mezi hráči je HON-Heroes of Newerth, která čerpá z klasické DOTY běžící na hře Warcraft 3. Je to více méně to samé akorát zabalené do modernějšího grafického kabátu. Pro jsem se rozhodl tuto pro někoho neznámou hru zařadit. Ve hře jsem nastavil maximální možné detaily a k tomu zapnul 8xMSAA 16xANISO pro maximální kvalitu obrazu.
Zástupce závodních her jsem vybral velmi oblíbený a na lankách často hranný Flat Out v jeho druhém pokračování. Grafiku jsem nastavil na úplné maximum a zapnul maximální vyhlazení hran i anisotropické vyhlazení textur. Pro Testování jsem zvolil asfaltový okruh s maximálním počtem oponentů.
Další velmi populární online hra, která má velmi početnou základnu hráčů je World of Tanks. Hru jsem nastavil do maximálního možného nastavení grafiky včetně maximálního nastavení antialisingu a otestoval několikrát na jedné z map a výsledek zprůměroval.
Jako poslední hru z rodiny DX9 enginu jsem vybral u nás velmi populární Mafii 2, která stále dokáže potrápit dnešní grafické karty. Hru jsem použil v její nejlepší edici se všemi addony s posledním patchem. Grafiku jsem nastavil na "vysoký" a využil jsem vestavěný test.
(pod DX10/11 už ovladače podporu CrossFire spojení integrované grafiky v procesoru a přídavné grafiky nabízejí a nárůst výkonu se tak může dostavit!)
Jako první hru jsem otestoval Battlefield 3 což dnes představuje špičku mezi DX11 enginy a tato hra nemá problém provětrat všechny dnešní herní grafiky. Hru jsem nastavil do nativního rozlišení displeje notebooku a otestoval s detaily medium/high s vypnutým AA i ANISO. Testování jsem prováděl na první misi po dobu 60 sekund třikrát a výslednou hodnotu zprůměroval.
Mezi další velmi náročné tituly patří bezesporu Alien vs Predator, který využívá masivní tessalace povrchů. Na otestování jsem použil vestavěný bechmark s nastavením kvality na high. V tomto titulu jsem naměřil opravdu masivní nárůst výkonu po zapnutí Crossfire.
Mezi DX10/11 tituly řadím i hru Metro 2033 kterou jsem již testoval pod méně náročným DX9. Detaily jsem ponechal na „high“ a pouze přepnul hru do DX10 (bohužel ve verzi DX11 jsem zaznamenal artefakty v obraze způsobené zřejmě starými ovladači z poloviny minulého roku a novější bohužel na stránkách HP nemají). Co se týče náročnosti ta oproti DX9 verzi narostla o nějakých 20% ale zas funguje zapojení do CrossFire, které toto z velké části kompenzuje.
Další hru, která používá DX11 jsem vybral S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat, kde jsem použil vestavěný bechmark v režimu hry Hich a Extreme. Co se týče nastavení detailů na high zde byla hra krásně plynula i bez zapojení druhé grafiky do režimu Crossfire. V nastavení Extreme už ale byla jedna karta mistra dýchavičná a zde CROSS beru jako přínos.
(High) HD6750M
(High) HD6755G2
(Extreme) HD6750M
(Extreme) HD6755G2
Jak vidíte, na rozdíl od DX9 her, kde není režim CrossFire spojení integrované a neintegrované grafiky podporován, ve všech testovaných DX11 hrách i benchmarcích, tato technologie funguje a nárůsty výkonu vůbec nejsou zanedbatelné. Jen tak dál, samozřejmě DX11 her přibývá, a téměř každá nová velká hra už DX11 podporuje.
|