Strana 6 z 6
Tak nějak znuzen vší elektronikou, hlavně pak televizemi na každém kroku, jsem se najednou ocitl někde, kde má duše opět pookřála. Ač nejsem zastánce ničeho víc, než dvou základních reproduktorů v autě pro poslech konzumní a nerozptylující hudby, pohled na výstavu společností Kenwood a JVC mě potěšil.
Pěkné autíčko typu „nákupní taška“ s lehkým tuningem zevnějšku a velkým hudebním tuningem vnitřku. Ač bych nic tak nepraktického nikdy nechtěl, je pravdou, že jsem se kolem toho motal a zkoumal docela dlouho. Kenwood je velkým výrobcem zvukového zařízení nejen do automobilů. Vedle aut se nacházely i stojany se samotnými reproduktory či autorádii.
V prostoru za sedadly se nacházely tři reproduktorové jednotky a přímo v sedadlech dva sufwoofery. Je možné, že je to přesně opačně, fakt nevím, v tomhle jsem těžký amatér. Každopádně, kdo to znáte, dle obrázku si asi lehce odvodíte, co to je. :)
Palubní deska je také velmi povedená. Nechybí dotykový barevný displej a pod ním kolébka na mp3 přehrávač podporující zřejmě iPod. Stylizovanost do černé a bílé spolu s koženými sedačkami vypadá velmi pěkně.
V obou dveřích jsou umístěny další dva reproduktory. Ty sice zabírají místo tam, kde by mohl být menší úložný prostor, ale na ukládání věcí toto vozítko zcela jistě není, takže o`c go.
Společnost JVC naproti představila také své vozidlo. Na rozdíl od Kenwoodu se ale s tímto rozhodně jezdit nedá, takže se jedná pouze o hračku (i když bůhví, neptal jsem se, jestli to fakt jede či ne).
A když tak koukám na ten předek, tak to asi motor má a jezdí to. Pohodlí tedy nevím, nevím, ale na to se zde opět nehraje. Jde jen o efekt na výstavě a ten to zcela kvalitně naplnilo.
Vozítko od Kenwoodu bylo dle mého názoru poskládáno tak, že hudební efekt by asi za něco stál. U tohoto modelu se ale bojím, že reproduktory takto u sebe, vlastně co 30 centimetrů, by se asi navzájem pobily. Pět reproduktorů ve dveřích plus dva menší displeje, slušné.
Sednutím do sedadla spolu s puštěním hudby na 100 procent výkonu se myslím odsuzujete na doživotní retardaci vlivem hluchového mozkového šoku. Opět ale musím říci, že někteří tuneři na českých silnicích už to mají dávno a přesto stále řídí, takže asi nic extra. Takže pěkná červená maškaráda, co má umění přilákat vás, i když autům ani hudbě neholdujete.
A abych ukázal ještě něco z té běžné spotřební elektroniky, vyfotil jsem si poměrně zajímavá multifunkční rádia. Z boku vypadají jako box na atomové palivo a přes sebe úchyt jako na přenášení? No, nevím na co to opravdu je, hlavně že to celé dobře vypadá. A to nejlepší na konec? Tuning pravého německého „Das Auto“ opět v podání Kenwoodu:
Jak říkám, nejsem žádný autofajnšmekr, a proto jsem asi poprvé viděl matnou metalízu (říká se tomu vůbec metalíza?). Velmi pěkné. V tomto autíčku bych se velmi rád svezl. Bohužel mi muselo stačit pouze posezení bez pořádné akční interaktivity.
I tento motorový stroj má ve dveřích reproduktory, ale tentokrát již tři. Podle tvaru takový ideální nepřehnaný sporťáček. Tak co, líbí?
Zadní část automobilu opět není na velké nákupy v Lidlu či Kauflandu příliš vhodná. Tedy alespoň ta vnitřní, na vlek by se toho vešlo…
A v detailu opět skladba – reproduktory, subwoofery a také dva displeje bůhví k čemu. Takže kdo nasedne do kufru a pojede s námi?
Tak a to by bylo vše. Jak jsem psal, nešlo zachytit všechno. Na konci při odjezdu jsem dostal další tipy na stánky, kde jsem si něčeho nevšiml, či jsem stánek zcela vypustil. Zmínit mohu například společnost Toshiba, která představila svůj poměrně zajímavý tablet Folio 100. Taktéž společnost Philips představila pěkné televize, reprosoustavy (nejčastěji s dokem pro iPod či jiné Apple zařízení), ale z těchto výstav mě prostě nic nezaujalo nebo to výstavce dostatečně mému zraku nezdůraznil.
A to je důležité. Stánky, které mě zaujaly, byly prostě hodně světelné. Krásný příklad je to na pavilonu Samsungu. U Toshiby i Philipsu bylo například velké šero až tma, což hezky zdůrazňovalo světelnost displejů a dalších menších světélek, ale viditelně to efekt moc nemělo. Opět to může být pouze subjektivní, ale i tak si myslím, že na tom něco pravdy bude.
Celkově se dle mého názoru IFA povedla. Nemohu srovnávat, neb jsem na minulých ročnících nebyl, avšak IFA 2010 se mi líbila. Znám ale také názor ostatních novinářů, kteří si nepřímo stěžovali na poměrnou nudnost a menší zajímavost než v minulých letech. Možná se provila krize a tedy i šetření na prezentacích, ale minimálně je pravda, že ne všechny stánky se plně povedly, ač svou velikost a potenciál měly.
Osobně ale mohu všem příští ročník doporučit. Za tu cestu přibližně 400 kilometrů vlakem či 350 kilometrů autem (počítáno z Prahy) to rozhodně stojí.
AUTOR: Tomáš "holoway" Hort |
---|
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq. |
|