Průvodce a Megatest: Vybíráme nejlepší grafické karty (9/2011) – jak nejlépe vybrat a koupit grafiku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Saturday, 01 October 2011
Přejít na obsah
Průvodce a Megatest: Vybíráme nejlepší grafické karty (9/2011) – jak nejlépe vybrat a koupit grafiku
Co je to grafická karta a na co je dobrá?
Grafické karty - výrobci čipů AMD, Intel, NVIDIA a výrobci grafik
Pojmy - aneb co je dobré vědět
Aktuální modelové řady a parametry, kde je dobré se zastavit
Testovací sestava - testy a výkon
Levná grafika kolem 2000 korun (low end)
Herní grafika por každého do 6500 korun (Mainstream)
Herní grafika pro velké hráče do 11 000 korun (Performance)
Herní grafika pro maximalisty nad 11 000 korun (High end)
Závěrečná doporučení ve výběru grafik

 

 

  • Závěrečná doporučení ve výběru grafik

Účelem dnešního velkého, testu a hlavně přehledu a průvodce, bylo vybrat prostě tu nejlepší grafickou kartu. Bez ohledu na značku čipu. Prostě nejlepší model grafické karty.

Grafická karta je zkrátka grafická karta a nemá smysl do jejího výběru montovat nějaké subjektivní preference. Všechno se dá objektivně změřit a spočítat. Logo na čipu vám nepřidá vůbec nic, naopak trvání na něm vám může ublížit, protože prostě koupíte něco, co za ty peníze nestojí a můžete nakoupit mnohem lépe. A jen blbec by prostě kupoval něco horšího, než může mít, bez ohledu na to, kolik peněz hodlá utratit. Hlavní radou tedy je:

Vybírejte grafiku, ne značku a rozhodně nevybírejte na základě předchozích zkušeností, protože nic z toho, co platilo pro starší modely, neplatí pro modely aktuální!

 Jediné, co vás při výběru grafické karty má zajímat, je výkon, poměr cena-výkon a provozní vlastnosti hlavně spotřeba (efektivita) a hlučnost chlazení. S hlučností chlazení dnes už až na výjimky problém není, takže se můžete naplno věnovat třem hlavním zmíněným oblastem.

Výběr grafické karty není vlastně nijak složitý a v podstatě jej komplikují až recenze na webu, kde mnozí recenzenti do výkonu grafik započítávají i testy v nízkých rozlišeních, v nastaveních bez AA/AF, zkrátka nesmysly. V našem případě jsme u low endu udělali testy v 1680x1050 4-8AA. Ve vyšších segmentech pak už výhradně v 1920x1200 a 2560x1600 v plných detailech se 4-8AA. U nejvyšší kategorie už jsme rovnou uvedli výkon v rozlišeních 2560x1600 a 5760x1200 s plnými detaily a 4-8AA. Prostě tak, jak tyto grafické karty budou v praxi používány. Nic míň a nic více.

Takže si dávejte pozor, kde používají podobné testy, také testy her jako jsou Batman, HAWX2 či Crysis2, což jsou hry, kde došlo k podivným a nestandardním optimalizacím znevýhodňující některé čipy před jinými a tyto hry výrazně nabourávají jinak běžné poměry výkonu grafik v 99% ostatních her, pokud je do hodnocení zahrnete. Pokud chcete rychlou orientaci, tak se budete dívat na benchmarky. Ovšem pozor, nekoukejte na testy jako Stone Mark či Unigine, to nejsou benchmarky, ale technologická dema, neměřící celkový výkon grafiky, ale ukazující jen jednu technologii. Jediným benchmark testem, který lze prohlásit za trochu směrodatný, je dnes 3DMark 11, který zohledňuje všechny aktuální technologie kolem DX11 a OpenCL, a tedy to, co mají současné grafiky zvládat. Nepoužívá technologie omezené jen na jednoho výrobce čipu. Používá předpisové DX11 technologie a otevřený standard GPGPU fyziky Bullet Physics akcelerovaný přes OpenCL. Hlavně to testuje v takové míře, jak se skutečně mají používat a sám o sobě je 3DMark 11 postaven na enginu, na kterém se objeví několik her, takže vlastně není jen teorií.

Jako rychlá orientace ve výkonu je tedy 3DMark 11 (starší verze 3Dmarku ne, ty nejsou aktuální a nejsou schopny využít současné technologie) velmi vhodný, ale samozřejmě herním testům ve skutečných hrách se rovnat nemůže. Většinou se také měří jen v jenom rozlišení a to nízkém 720p nebo 1080p, což nezohlední výkon grafik ve vyšších rozlišeních jako 2560x1600 či Eyefinity rozlišeních, což jsme dnes našimi testy udělali. Není to tedy úplně nejvíce vypovídající test, ale pro orientaci výkonu v 1080p (extreme) je dostatečný a lepší rychlý benchmark ani vlastně není.

 

  • Závěr

Podobný přehled s aktuálními modely a cenami se opět za nějakou dobu objeví aktualizovaný. Ve stejném duchu připravíme ještě přehledy procesorů a základních desek. Výhledově chystáme i průvodce výběru dalších komponent a periferií. Samozřejmě se nadále budeme věnovat i testům jednotlivých modelů, dnes to bylo hlavně přehled a průvodce. Dobrý nákup v daných cenových hladinách je prostě objektivně jen jeden, ostatní jsou špatné. A dělat dnes špatné nákupy a rozhodnutí není určitě příliš žádoucí. Minimálně ode dneška díky nám už prostě nemůžete koupit a vybrat špatnou grafiku :).  

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uff 2011-10-01 08:11:38
avatar
Děkuji za "vyčerpávající" informace . Sem zvědav, jak si některé kousky povedou v BF3 až bude mezi námi .
Ještě jednou děkuji .
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 08:18:30

Ja som sa rozhodol ze moje dve 6870 vymenim za jednu 6970 lebo uz pomaly stracam nervy s crossfire v tom zmysle, ze clovek sa tesi na nejaku hru a ked vyjde tak zatial co by ju uz mal davno dohratu tak musi cakat na caps alebo nove ovladace. Aj tento rok bol pestry na take hry vid. Witcher 2, Crysis 2 a pod. Pozitivum je to, ze ta podpora casom prijde skoro na vsetky AAA tituly ale co z toho ked clovek musi cakat.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 09:55:47

jj to jednoho nakrkne, tolik peněz a slintáš jako bernardýn aaaa... nic. Maník s kartou za 3 litry ti vykládá jaká to je suprová pařba. To je právě jeden z důvodů, proč nVidiaci nedají dopustit na své karty. Kompatibilita. Mám HD6850.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2011-10-01 09:13:44
avatar
DD klobouk dolu! takto obsáhlý článek bych nikdy nedokázal sepsat. Kvalitní, jasný, plný faktů, ať se to někomu líbí nebo ne... Pravidelně čtu DDWorld, tak nějak vím v jakém segmentu je to nejlepší, ale i tak je tento článek potřeba dostat mezi širší publikum a hlavně ho protlačit do hlav jistých lidí na jiných magazínech, kteří by si měli už konečně sundat ty růžové brýle a testovat pořádně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 09:21:34
avatar
Taky jsme ho dělali skoro měsíc ve 3 lidech ...
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 11:25:44
avatar
jak sa u nas hovori "kalap dolu"
clanok vyborny a bol by som rad ak by sa objavil v tomto duchu aj test SSD s popisom technologii a doporuceniami. v poslednej dobe pribudli zaujimave kusky ssd
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 12:49:15

Nemyslel jsi Kalapáč ???
settler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 10:06:03

to jsem zvědav jak tento test poberou zelení :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 10:22:59
avatar
no jako obvykle ... nasadí zelené brýle, odfiltrují objektivní negativa karet a přesvědčí sami sebe o tom, že to logo na čipu má velký přínos, který vyváží fakt, že jako grafiky jsou na trhu z hlediska výhodnosti, lepší grafiky. A nebo začnou poukazovat na to, že lze tu a tu grafiku přeci sehnat tady v akci levněji a pak to nevyjde tak zle )ve srovnání s konkurenčími modely za běžné ceny)

pro zelené, ani červené fanatiky ale tento test-přehled není, to je pro lidi, kteří chtějí dobře nakoupit ... a ani jedna strana dobře nenakupuje, protože porušuje pravidla dobrého nákupu tím, že už něco předem zaujatě vylučuje
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 08:52:22
avatar
Normálně... zelení budou pindat a červení tleskat jako lachtani
Tom007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 11:56:15

Perfektní článek. Pěkná recenze, pěkné shrnutí. Obvzláště oceňuji, že je všechno napsáno v souvislostech. Jen tak dál. Zrovna budu kupovat grafiku a tak teď vím, že to bude nějaká od ATI, protože ty se teď opravdu vyplatí.
Jenom pro zpřehlednění ..
Best Low End: AMD HD 6750
Best Low Mid: AMD HD 6850
Best High Mid: AMD HD 6950
Best Low High: AMD HD 6970
Best High High: AMD HD 6990
Autor snad promine ...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 23:36:54
avatar
ATi už není ale to je drobnost ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 10:02:06

Jestli chceš kontrast, tak si zajdi na Extrahardware. Tam ti to nabídnou v zeleném. Chce to držet si odstup. Říct si dvěstě sem dvěstě tam, určitě budeš spokojen ať koupíš kteroukoli.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 11:38:40
avatar
EHW bych za zelený neoznačoval.... to spíše PCT, ale to je jedno Jinak tu poslední větu to si napsal dobře
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 10:37:38

Mna by zaujimalo aj to fps :/
Inak teraz mam HD4670 a hram v 1280x1024. Aku grafiku by ste mi odporucili pre BF3? Beta mi ide na AUTO od 20-30 FPS.
Aky je vykonnostny rozdiel medzi HD6750 a 6770? 6770 1GB je o 10€ drahsia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:25:25
avatar
FPS dáváme do samostatných testů jednotlivých grafik, většinu z doporučených modelů jsem v recenzích i ve stejných testech na stráknách už měli.Nyní jsem to jen otestovali aktuálně a spočítali poměry a výhodnosti Saamozřejmě nadále budoui testy grafik s FPS, ale toje záležitostrecenzí ... teď toho alemoc nečekejte, nic nového zatím není na obzoru
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 16:47:18

Tak ale ktora je lepsia, resp. je tam rozdiel vo vykone medzi 6770/6750 v 1280x1024?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 18:09:02
avatar
rozdíl tam samozřejmě bude ... ale dost pochybuji, že by v tak nízkém rozlišení byl nějaký funkční rozdíl, tedy že by HD 6750 nebyla stejně dobře použitelná jako HD 6770.

1280x1024 to je dnes mobilní rozlišení - myslím tím, k tomu se dnes blíží některé mobilní telefony. Běžné nové LCD, i ta nejlevnější za 3000,- s 21,5" mají 1920x1080 menší rozlišení dnes ani nemá smysl.
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 19:54:14

Was?
Momentalne mam 19" LCD, ktore mi aj po niekolkych rokoch stale dobre sluzi, a je dost nepravdepodobne, ze budem menit LCD. Tak co by mi teda stacilo na BF3?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 22:13:41
avatar
No ta HD 6770 by na to stačit s rozumným nastavením měla ... ve vysokých detailch DX11 v 1920x1080 dává s 4GHz Phenom II X6 nějakých 30 FPS v průměru .... takže počítej +15-20% se snížením rozlišení na 1680x1050 ... tj. nějaký 35-38FPS, dalších 15-20% snížení na 1280 ... takže cca 40FPS.

... v závislosti na procesoru, protože B3 si žádá i výkonný čtyřjádro (minimálně Phenom II u AMD) tak na 3,2-3,5GHz nejméně. Pokud máš dvoujádro budeš mít výkon ve FPS i poloviční ...

Podle mě by ti spíše než HD 6770 lépe posloužila HD 6850 ... stojí jen o trochu více ( 2600 za HD 6770 1GB vs 3500,- za GB HD 6850 OC), ale je jasně silnější o 30% a pro hráče hry jako B3 určitě lepší. A je velmi efektivní a úsporná nežere o moc více než HD 6770.
HoralkaEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 17:37:52

Mam PII X4 955... Ale zdroj len 400W
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 08:37:36
avatar
A 400W má byť málo?? Na takúto zostavu ani náhodou. Ono problém je, že tu néjde o ten výkon, ale o kvalitu zdroja. Pokiaľ to nie je nejaký Eurocase a pod., tak s takou úsporonou grafikou môžeš taktovať čo to dá. Procák kľudne na 1,45V a možno dáš tiež 4GHz a či je to 4 alebo 6 jadier stále moc nepoznať. K tomu potočiť grafiku a možno dáš v maximálnej záťaži trošku zdroju zabrať, ale ktorýkoľvek dobrý zdroj nebude mať problém (a tých je dnes väčšina...napr. môj Tt Thoughpower QFAN zvláda duálnu nenažranú grafiku a dnes už zastaralý nenažraný procák už roky a bez problémov aj s poriadnym OC).
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 11:27:27

no..tak takto skvelé čítaničko som tu už dlho nevidel
Parádni článok DD. nemám na to slov :-) Som to zožral jedným dichom. Super, paráda :-)

Ja planujem kupu noveho PC, zrejme na novej platforme AMD (Bulldozer) ale počkam si pri nich až na reviziu C, a hadam tu už vtedy budu nove Radeony HD 7000 Na tie sa velmi teším :-)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 11:39:49

Moc děkuji, opravdu super článek a není co vytknout prostě skvělá práce jen tak dál..
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 11:46:31

Mno pekne, ale tu na SK zohnat nejaku normalnu 6970 je nadludsky vykon. NV sa ako tak zohnat da.
BK_One [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 14:45:44

LaCosta nemusis kupovat 6970 ved kup 6950 2gb a prerob na 6970.Jednoduche.A za usetrene peniaze kupit chladenie Accelero XTREME Plus.
Pekny clanok este tam mohla byt Nvidia 480.Ta by bola asi vyhlasena za najhorsiu kartu aj s 590 ktoru je riziko aj kupit ci nahodou nezhory.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No neviem... 2011-10-01 16:05:51

cital som na nejakych forach, ze novsie 6950 to uz nevedia a karta je "zamknuta" tak aby sa nedala upgradnut na 6970.

Niekolko ludi tu na DDworld tiez spominalo ze im to neslo. Takze nebral by som upgrade na 6970 ako istotu.
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 16:25:03

Snad teda toxic verziu no uvidim ...

P.S: nechapu ako mozem dostat palec dole za prispevok pred tym, lol ved to je pravda a nejde o moj nazor.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 10:07:33

To jsi dopadl ještě dobře, Husa za pravdu upálili!! Jestli chceš
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:26:26
avatar
bohužel nic zaručeného u žádného modelu TOXIC má největší šance i bezodemčení je skoro stejně rychlý jako HD 6970 ;)
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 16:31:47
avatar
http://www.alza.sk/msi-r6970-2pm2d2gd5-d205234.htm

http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=16465907

http://www.pixmania.sk/sk/sk/9696253/art/sapphire-technology/radeon-hd-6970-2-gb-gddr5.html?srcid=8375&Partenaire=Heureka&CodePromo=oui&aftrack=TVRRNE96RXlNVEF6OzEzMTc0Nzk0ODc7

stačí hľadať...
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 16:57:03

Heh to co si dal je presne to na co som narazal. To iste najdem aj v EDs. ref. model a to len jeden jediny, fakt super vyber GB je na ceste uz niekolko dni ... Staci si pozriet NV a veselo mozes vyberat MSI, GW, GB, ASUS ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:18:52
avatar
Čím to asi bude, že je těch NV karet tolik. Zřejmě tím, že AMD nechce vydělávat a tak ty karty přestalo vyrábět... GB byl na české Alze v pěti kusech před pár dny, teď nevím. Ten se dá v tom OC sehnat nejlépe. Ostatní dorazí taky, ale musí se pár dní (občas týdnů) počkat.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:17:35
avatar
Dost mě překvapilo tvrzení že se nemá dát na dřívější zkušenosti - podle mě jsou směrodatné, málokdy se výrobce tak markantně změní aby to bylo vidět i v kvalitě produktů - naposledy se takhle změnilo MSI které šlo s kvalitou dost nahoru. Ale většinou platí že s kvalita moc nemění. Já mám třeba nedůvěru v Sapphire které má grafiky průměrné a v některých oblastech až podprůměrné a ani Toxic edice na tom moc nezměnila. Měl jsem spoustu grafik této firmy a potěšila mě jen jednou - s mou dosavadní HD 5830 která má dobrou taktovatelnost i kvalitní tiché chlazení, jinak to vždy byly dost hřející kousky s prakticky nulovou taktovatelností (10-25Mhz). Naopak nejlepší zkušenosti mám s Asusem a Gainwardem kdy všechny produkty od nich byly nadprůměrně kvalitní a gk dobře taktovatelné. Takže dát na zkušenosti je dobré. Občas se sice nechám zlákat nízkou cenou ale většinou pak lituji, světlou vyjímkou je ona 5830cítka.

Další věcí jsou ovladače u grafik. AMD sice zapracovalo ale pořád je to na pozůstatcích Ati softwaru takže zápas s chybami je nekonečný - jednu zazáplatují a objeví se další dvě. DD sice tvrdí že mezi AMD a NV ovladači prakticky nejsou rozdíly jenže když mě v praxi ze tří verzí funguje opravdu pořádně jen jedna (a to je nepřeinstalovávam ale poctivě smažu a vyčistim v nouzáku DC) tak to na důvěře nepřidá. Taktéž mi vadí ona provázanost s net frameworkem kdy v nouzáku prostě AMD drivery neodinstaluji. Další drobností je že NV umožní vynucení optimalizací pro jednotlivé hry a ne jen globálně. Jsou to sice drobnosti bez kterých se dá žít ale jsou příjemné.
Nakonec to při koupi většinou dopadne tak že rozhodne cena, zvlášt když je dobrá akce

P.S: a k tomu poslednímu 3D Marku - je to snad nejošklivější benchmark co jsem kdy viděl, kromě prací se světlem je to naprostý propadák, to už minulá verze vypadá líp.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:31:23
avatar
1, grafiky se mění, stejně tak použité komponety atd. skutečně nelze na základě zkušednosti s dva roky starou generací vybárat aktuální, že pro ni bude platit to samé.

2, já mám zaprasené Vista už přes 3 roky starou instalaci, měnim grafiky, instaluji nové ovladače a nikdy jsem žádný problém s AMD ovladači neměl.Hlavně ale tvrdím, že raději kvalitu ovladačůnesrovnávat, protože bychom museli vzít i do úvahy několik přehmatů NV v poslední době, kdy některé i stahovala, protože odpalovaly karty apod. takže opravdu bych být tebouraději kvalitu ovladačů obou firem nesrovnával ...

3, 3DM11 možná nevypadá, ale funguje a hlavně je torealistické nasazení technologií, protože ten engine bude pro hry použit. Je mnohem lepší než ten starý, tady totiž se používají jen standardní technologie ...
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 18:19:46
avatar
1)úplně samé ne, ale hodně podobné ano, málokdy je obrat takový aby stál za řeč.

2)to asi patříš k hrstce štastlivců kterým běhá pc pomalu sám od sebe. Neříkám že ty chyby v AMD ovladačích jsou kdovíjak závažné, jsou to spíš drobnosti které ale umí znepříjemnit jejich užívání. S nějakou opravdu velkou botou jsem se potkal snad jen dvakrát. Podle mě by měli v AMD přestat záplatovat a updatovat věci ze staré Ati a začít pěkně od základů. Tuším že nejlepší příležitost bude při ukončení 5D/4D architektur, tak snad nějak překvapí.

3)jenže ty "standartní technologie" se nijak neblýskly - Vantage sice používá proklínané PhysX ale zase je pohlednější což by být nemělo. Ten nový Mark mi přijde jako nedodělek - žere maximum výkonu ale výsledky jsou ubohé (v poměru k požadovaným zdrojům).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 18:26:16
avatar
v čm jsou výsledky ubohé? jako srovnání je to více než dobré
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 19:22:23
avatar
v grafickém výstupu, vždyť ty techdema vypadají hůř než ve Vantage. Je sice hezké že tam nandali tolik technologií ale ve finále to prakticky není znát. A to není dobrá reklama pro DX11. Znalí lidé sice ví že jde v DX11 hlavně o optimalizace ale ti neznalejší kterých je většina si řeknou: na co DX11 když kvalita výstupu je minimálně stejná jako u DX10/10.1 ale nároky na výkon jsou mnohem vyšší? Takovéhle dema a benchmarky mají ukazovat výhody nového rozhraní i pro masy, ale takové testy jako nový 3D Mark vyvolají přinejmenším rozpaky
Jde o to že z takového dema si mají lidi úžasem sednout a vyvolat v nich zájem o nové grafiky a to se nejnovějšímu Marku naprosto nedaří.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 19:56:11
avatar
účelem 3DM11 je objektivní komplexní otestování současných DX11 grafik využitám současných DX11 technologí, použitých v používaném měřítku. Je to mnohem lepší test než ten starý.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 21:03:26
avatar
otestuje dobře to je bez debat ale kvalitativní pokrok vůči předchozí verzi je sporný. Vlastně ukazuje jen lepší práci se světlem a trochu je vidět teselace - poněkud chudé. První scéna s ponorkami je prakticky o ničem. O něco lepší je scéna s ruinami v džungli, ale také žádný zázrak. Proti vesmírnému útoku z Vantage je to naprostá slabota

P.S:a divím se že ty jakožto technologický fanda nevidíš jak jsou prostředí ve scénách prázdná - v minulých dílech tam byli lidi, letouny, skupiny stíhaček, vesmír, vodní hladina... Ty scény v 3Dmarku 11 jsou strašně sterilní
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 21:34:38

Tak Vantage sem úpně přeskočil. Vodní, doslova umělá hladina.
Pohyby příšerné. Textury jak z Lary Croft z roku 2006.
3DM 11 je kvalitou jinde a to se divím, že někdo vyzdvihuje Vantage. Kvalita obrazu pod vodní hladinou, živá hýbající se džungle, kde grafika o sobě skutečně dává vědět ( i hlukem ), nic umělého. CPU test, zaměřený na multi thread.
3DM 11 je kvalitou rozhodně dál, než Vantage

btw: ten úvodní test pod hladinou je právě luxusní. Paprsky světla procházející kalnou vodou a záběry na "hrubý" povrch ponorky + ono nasvícení. Jedním slovem Delikates.
Vantage je outsider a to ani nemusím přehánět
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 21:36:02
avatar
heh, živá džungle?? Kde je fauna, nějaký potůček, kvetoucí rostliny a vliv větru? Naopak je to strašně sterilní a vypadá to jako by tam vybuchla biobomba která zlikvidovala vše kromě stromů...
Totéž s ponorkama - akorát pár korálů, ryba žádná, jen kamení - opět pusté prostředí jako po ekologické katastrofě....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 21:38:45

Ten úvodní test ve Vantage na tom člunu není sterilní ?

Musíš taky vědět, jestli hledáš romanci v přírodě, nebo max dostupnou technologii na objektech/v testu.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 21:59:17
avatar
rozhodně ne, je tam honička

Právě že kvůli nějakému ději vypadají Vantage scény líp. V 11tce buď vyměnili tým nebo tomu starému odepřeli příjem drog a tak neměli inspiraci
Čekal bych že se v novém Marku opravdu vyřádí, vždyť času měli spoustu, ale tohle vypadá jako by to spíchli měsíc před vydáním. Je sice hezké že tam jsou standartizované techniky ale jejich přínos prakticky není vidět v těchto statických prostředích. Podle mě je to nejmíň povedený díl série. A je to škoda, bylo takových možností jak udělat dynamickou ukázku
Bylo pravidlem že Mark přinesl opravdu nadčasovou ukázku grafiky a scény nad kterými obecenstvo slintalo. Nyní místo toho aby udělali nějakou super prezentaci a podpořili DX11 tak ho vlastně zpochybnili. K čemu je super náročný benchmark když graficky nezaujme?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 00:29:18
avatar
3DMark 11 je tu pro rychlý test grafik objektivním způsobem v takovém nasazení jako reálně jsou a to s naprosto stejnými podmínkami testů pro všechny modely a jasnými pravidly. Graficky zaujmout nemusí, protože to není hra. Navíc to přeháníte, vypadá skvěle a hlavně se tomu dá věřit, že tohle se ve hrách může objevit a tedy, že by to ty souřasné GK měly zvládnout.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 01:30:29
avatar
Technicky ano ale realitě byly blíž předchozí verze. Chápu že Vantage není oblíbený, ale i jeho předchůdce měl scény které vypadaly jak z opravdové hry - třeba scéna s útokem na vesmírnou stanici - prostě bitka jaké se v hrách reálně vyskytují. Nebo scéna s drakem a vzducholodí. V 11tce prostě schází dynamika, pohyb a lidé, je příliš statický a neživý a to reálné hry nejsou. A zrovna použití teselace na postavách by byla moc dobrá ukázka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 10:06:27
avatar
Realitě rozhodně blíže nebyly, právě naopak. 3DM11 je mnohem realističtějí i množstvím použitých technologií. Na současné karty samozřejmě jiný 3DM 11 používat nemůžešprotožestarší vantage nemáty technologie ...
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 19:50:07
avatar
jenže k čemu je obsažená nová technologie když toho mnoho neukáže? Kdybych se měl rozhodovat podle 3DM11 tak by mě přínos DX11 nějak nepřesvědčil, to už lépe vypadá C2 či nový Battlefield a to by takhle být nemělo. 3DM vždy bylo nadčasové demo které lidi dovedlo přesvědčit o přínosu nových rozhraní a nový 3DM toto nesplnil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 22:00:29
avatar
přemýšlíš vůbec o těch blbostech, co píšeš?

DX11 není zdaleka jen o tom, jak to vypadá, je hlavně o tom, jak věci fungují a jak s tím vývojáři mohou pracovat. jen magor dnes může očekávat, že DX11 samo o sobě bude znamenat obrovský skok ve vizuální kvalitě hry ... nežijeme v dobách DX7-8-9 ... DX11 je hlavně o technologicíh a změnách práce s nimi. Je to komplexní API. Hlavně současné hry musí být udělány i pro konzole, jejichž HW o ničem jako DX11 nikdy neslyšel. Samozřejmě, kdyby PC byla jedinou herní platformou, budou ty hry vypadat trochu lépe, ale i jejcih nároky budou někde jinde.

3DMark nemá a nikdy neměl nikoho přesvědčovat o nějakém přínosu nových rozhraní. Jeho úkolem bylo rychlé testování soudobých grafik v soudobých technologiích. A nejnovější 3D11 to plní dokonale, dokonce nejlépe ze všech verzí, které se kdy objevili, poprvé tu nejsou žádné podvody a žádné pochybnosti o objektivitě výsledků a vypadá velmi dobře. Jako rychlý test identickým postupem a podmínkami pro všechny moderní grafiky soudobými nároky a technologiemi je opravdu velmi povedený a jediný svého druhu. Není to technologické demo, je to prostě souhrn testů v jediném. Na přesvědčování přínosu nových technologií jsou tu hry ... a DX11 ani 3DM za neschopnost, či lenost vývojářů v některých případech, či za hloupost části uživatelů, kteří vytvářejí překážky rozšiřování nových technologií používáním zastaralých konzolí, vážně nemůže
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 22:03:56

wow
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:16:55
avatar
nemá cenu dál diskutovat, já o voze a ty o koze...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:27:32
avatar
Ty nediskutuješ ani neargumentuješ ... ty plácáš nesmysly nad kterými se ani nehodláš zamýšlet. Ani nevíš k čemu je DX11 co přináší a vůbec netušíš k čemu je a byl 3Dmark ... to se pak s tebou těžko diskutuje.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 15:55:13
avatar
Ty neustálé "přestřelky" ohledně DirectX to je prdel to číst, fakt... Myslím že ve výsledku nám může být jedno na jakém to programátoři dělali, jestli na 9, 10.1 nebo 11. U hry mě zajímají tři věci: jak vypadá, jak se hraje a jak mi poběží. Je mi fuk jestli to dělalo nějaké AAA studio na DX11 nebo hlídač parkoviště na vedlejšák na DX7 když se u toho pobavím stejně
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 10:22:34

Já jsem 3Dmark přestal sledovat dávno. Výsledky 3D a konkrétní hry se hodně rozcházely. JJ Duch hry je pro mě taky důležitější než vnější efekt. Ale to je velice subjektivní.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 11:19:29
avatar
Narcis to trefil, každý mluvíte úplně o něčem jiném.

DD pořád mele jen svou, že technologicky je to nejpovedenější 3DMark co kdy vyšel (a má pravdu).

Narcis zase tvrdí, že je na pohled maximálně stejný, spíš ošklivější než předchozí a díky tomu většinu běžných uživatelů o kvalitách DX11 nepřesvědčí (a v tom má taky pravdu).

Můžete pánové začít poslouchat jeden druhého a ne jen omílat dokola svůj postoj? Je to docela nuda, jelikož máte pravdu oba a oba doufáte, že to ten druhý uzná a rezignuje...
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD 2011-10-01 17:09:50
avatar
tiež by som prijal podobnú recenziu na SSD...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:21:13
avatar
To je aktuálně dost složité vzhledem k problémům SandForce SF-2200 řadičů s Intel čipovými sadami. I proto se zatím doporučují pomalejší ale plně fungující Marvell řadiče, resp. SSD s nimi.
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:34:28

Když ve hře poznám rozdíl mezi 40 - 60 FPS, tak jak velké je to sekání u toho MicroStutteringu ??? Je to asi jako ten rozdíl mezi 40 - 60 FPS ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 17:53:25
avatar
40-60FPS mimo MP akcí, není v podstatě poznat rozdíl, jde to plynule. u MS je to horší ... pokud tam je tak to většinou není k hraní
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 17:24:30

OK. Díky
CZ_viper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bezva srovnání 2011-10-01 17:55:59

Tak musím uznat, že tento článek je hodně kvalitně zpracován a dal hodně práce. Spousta důležitých informací pro neznalé i znalé. Díky za něj.

Jen bych přestal neustále zmiňovat tu nemožnost provozovat tři monitory na Nvidia kartách. Na hry je to celkem o ničem, jedna karta to stejně pořádně neutáhne, ledva tak u starých her.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 18:25:25
avatar
Bez problémů hraji na HD 6970 v 5760x1200 a řeknu to asi takhle ...lituji těch proměrněných let hraním na jednom monitoru ...
CZ_viper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 18:34:42

Všechno naplno, tj. tesselaci, AA, AF, DOF?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 18:42:12
avatar
ne ale na vyšší detaily problém není a na 3 LCD je to mnohem lepší než na 1 to bych si radši nasypal sůl do očí než se vrátit k 1 LCD
wolfdesigner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 22:59:37

nejvíce na 3 monitory remcají ti, kteří to nezkusili nebo
to ani zkusit nemůžou. Zkoušel jsem to na 3 grafikách - 6850, 6870 a 6950 a dá se to hrát i s 6850 u většiny her na střed. detaily bez AA. Kdo to nevyzkouší, neposoudí.....a musím potvrdit ,že je to pecka, ze začátku si musí oči zvyknout, ale na jeden monitor se už těžko vrací. Lituju taky majitele NV 580 - tolik výkonu a tak nějak naprd ( viz můj "zelený" tchán
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-16 19:32:10
avatar
Vyborny clanok !
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 19:01:52
avatar
Perfektny clanok! Dat povinne precitat ludom pred kupou PC. Snad sa s prichodom Bulldozerov dockame este niecoho obdobneho s CPU a MB (a dalsich komponentov..) .
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-01 20:52:17
avatar
Tak tydle rady a shrnuti mam rad ...vzdy si dobre poctu a ten cas co u toho stravim neni promarnenej
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-16 19:34:57
avatar
LorD_OniX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "Nezáleží na výrobci grafické 2011-10-01 23:01:30

Zdravím, je sice pěkné, že se píše, že tady nezáleží na výrobci, ale v testu mainstreamu to doslova smrdí ati kartami a jejich vychvalováním, do několika bodů, co se týká grafu:
- dát tam přetaktovanou 6870 vedle GTX 560 je moc pěkné, zvlášť když GTX 560 je přetaktovaná snad ve všech prodejních edicích a je výkonnější než HD 6870.
- chybí zde GTX 550, která je svým výkonem pod 6790 a dá se koupit zhruba o 200 Kč méně jak uvedená ATI karta.
Proto si říkám, jak to s tou objektivitou vůbec je. Když něco na začátku řeknete a chcete to dodržet, tak prostě v tomto případě jsem to musel napsat do komentáře, protože mně to prostě nedalo, tady poslouchat jak všichni papouškují že je to všechno super. Když už testovat karty, tak snad všechny na původních taktech, vždyť v tom grafu to bije úplně do očí u té HD 6870. Bohužel když pak není důvěryhodná jedna část, co si má člověk myslet o té zbylé, ale to nechám na zamyšlení pro ostatní.
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 00:05:39
avatar
presiel som si ten clanok znova... ale ja tam ziadne ATI karty nevidim..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 00:23:08
avatar
To je chytání za slovo Jde o to, že tady ty AMD karty vychází nejlépe, protože se testují hry na maximum AA/AF a ještě v DX11. Jinde už to tak růžové není, protože se u HD 6970 a HD 6950 testuje například v 1680x1050 nebo 1AA/AF. Pak ty rozdíly jsou úplně jiné.

Tyto testy jsou pro ty, kteří souhlasí s tím, že se má testovat na tom, na co ty karty mají. S čímž souhlasím. Přece si nekoupím za pět litrů kartu, abych hrál hry bez vyhlazování a anizotropní filtrace. To, že pak výsledky jsou i o 20 % jiné (ještě musíme počítat s tím, že se to často testuje na vložených benchmarcích, což může být výsledkově sporadické), je pochopitelné a jasné.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 05:02:31
avatar
přesně, má se testovat na co je grafika stavěná. Třeba nutit takovou 5770 do HD rozlišení s vysokým AA, na to ta karta prostě nemá - buď nižší rozlišení nebo bez AA. Stejně tak je blbost 560Ti/6950 bez optimalizací na HD rozlišení, tyhle gk už na to mají. Ale zase už třeba nemají na 2560 s AA...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 10:04:09
avatar
HD5770 na většinu her v 1920 i s AA má ... to samé se týká i HD 6950 v 2560 ... ty karty podceňuješ ... navíc nás právě zajímá na co mají ... nezajímá nás 1680x1050, protože tohle rozlišení se u nových LCD v podstatě nevyskytuje. Rozlišení 2560 nás zajímá, nejen že je u 30 LCD aleobjevuje se i na menšíchúhlopříčkách. A přesto se najdou idioti, kteří tam testuji i performance a hiend karty ... taktéž nás nezajímají nastavení bez AA-AF tedy plných detailů, protože bez toho nikdo hrát nebude.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 17:44:31
avatar
na některé hry ano, ale směrodatné je doporučení výrobce že tyhle karty (6770 a 550) jsou optimalizovány na rozlišení 1650. 5770 že zvládne FullHD s vysokým AA? Jistě ano ale ne moc hratelně, limituje ji malá sběrnice a ni s OC 970/5200 na vyšší AA nemá, max na ten nejnižší 2X.
A o té GTS450/550 NV sama jasně řekla že není určena na HD rozlišení takže pokoušet se jí nakládat víc než unese a pak dát do záporů že je slabší není dobré. To je jako zlobit se na silniční auto že špatně jede v terénu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 18:10:13
avatar
vzhledem k tomu, že i levné a běžné 22" LCD kolem 3000,- mají normálně 1920x1080 rozlišení, je 1680x1050 prostě pasé ...

A v mnoha hrách ta HD 6770 i v 1920x1050 plné detaily včetně AA zvládne. Tak proč to nestestovat na max a neukázat potenciál té karty a hlavně se to tak dá srovnat s vyššími modely, a ukázat ten rozdíl a důvod jejich existence.

Prostě mimo úplný low end nemá v dnešních testech rozlišení 1680x1050 co pohledávat .... 1920x1080 je naprostý standard a nastupuje už i 2560x1440
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 19:42:36
avatar
že se prodávají neznamená že takové vysoké rozlišení má většina lidí. A extrémní rozlišení jako 2560 má opravdu mizivé procento hráčů. HD rozlišení se už taky celkem rozšiřuje ale mezi nejvíc zastoupené nepatří. A tvrdit že 5770 utáhne moderní hry v HD s vysokým antialiasingem je zcestné. Vždyť ta grafika má výkon zhruba jako 4870 a to je na novější hry prostě málo. Kámoš jí má a používá ono 1650 rozlišení bez AA a už říká že je slabá a poohlíží se po něčem lepším. Jako minimum pro HD s AA vidím 5850/GTX560. Sám mám hodně přetočenou 5830 a na FHD s větším AA si moc vyskakovat nemůžu, většinou volím kvůli plynulosti jen 2X AA.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 19:43:49

Čas na upgrade
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 20:31:40
avatar
spíš budu upgradovat CPU na nějakou X6 protože měnit základovku se mi nechce - mám Gigabyte UD3 790X se dvěma sloty pro gk (buď 2x 8 či jednou plnotučnou 16link Pci-E 2). USB 3 mi nijak neschází protože mám FW a eSATA takže mě do nové patice nic nežene a myslím že výkon X6tky postačí ještě hodně dlouho.
Jinak hrát nové hry bez AA mi nevadí, stačí mi AF 16. U starších her si ho rád zapnu ale nových her prakticky rozdíl vizuálně nepoznám ale na výkonu a úbytku fps už ano. Možná kdybych měl FHD na nějakém 27" panelu tak bych rozdíl viděl, ale na 23" FHD málokdy a to ještě musím pozorně studovat obraz.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 20:43:08

No nevím, ale upgrade na 6-jádro ze 4 jádra s ponecháním si HD 5830
Pokud jsou limit finance, tak přidáváš tam, kde není potřeba
Jak rozumíš benchmarkům, tak asi i upgradu
Bez urážky ...
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 21:24:17
avatar
vtip je v tom že za chvíli šestijádra dojdou ale grafik do PCI-E 2.0 ještě bude spousta. Takže je rozumnější pořídit si lepší procík dokud je možnost a grafiku pak můžu vyměnit kdykoli...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 22:34:58
avatar
Možná by bylo dobré se podívat na nějaké statistiky používaných rozlišeních, možná tě to překvapí, ale 1920 je dnes nejpoužívanější a rychle roste.

HD 5770/6770 také není určena pro náročné hráče, ale rozhodě ze zkušenosti i z testů mou říci, že celou žadu her naplno a s AA/AF prostě utáhne. Ale není to a nikdy nebyla herní grafika! Každopádně prostě i 1920 s AA zvládne, ne všude, ale často ano a zde testujeme co ty karty dokáží a kde jsou jejich hranice a je jasné, že když to v 1920 jde nebo tak tak nejde, že v nižším rozlišení to moc testovat nemusíme, protože je jasné, že to zvládne. Navíc HD 6750 máme v nižší kategorii otestouvanou v 1680x1050 a tak je zajímavé se podívat, jak ci vede HD 6770 v 1920 a 2560 ve srovnání s kartami vyšší kategorie a kde jsout edy limity takto levných grafik.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 17:47:51
avatar
no, Radeony 5000 jsou pořád ATi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 18:00:44
avatar
Jen podle loga, ATI jako takové skončilo v r.2006 ... ale HD 5000 už není aktuální
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 19:01:46
avatar
to víme, ale papírově skončilo Ati až sérií 5000.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 00:25:41
avatar
1, Žádné ATI už delší dobu neexistuje
2, I kdyby bylo ATI, tak žádné karty nevyrábí
3, Pletete si GTX 560 s GTX 560 Ti ... druhá je silnější první slabší než HD 6870... ve testu jsou všechny tři, je v tipné že vám v jiné kategocii taktovaná NV karta proti netaktované AMD nevadí ...
4, buďte rád, že jsem nataktovanou GTX 560 nepoužili - vysoká spotřeba a velmi špatná efektivita.
5, GTX 550 TI v testu je, ale v tomto segmentu je HD 6850 jasným králem a nehledali jsme druhou, nebo třetí nejlepší grafiku - hledali jsme nejlepší.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 21:15:27
avatar
tak ono je tam víc zajímavých věcí, nejvíc mě praštilo potopení GTS450 vs 5750 kdy měla Radeonka o půl GB víc paměti a aby zvítězila tak jí naložili vysoký AA což hodilo GF do kolen a Radeonka s 1GB pohodlně zvítězila. Snad ve všech testech na netu byla GTS450 mezi 5750 a 5770 ale vhodným nastavením jí tu zazdí i 5750... Dalo by se ještě polemizovat o spotřebě jenže na desktopu pár w navíc málokoho pálí.
Taktéž tu dokonce 6770 vychází lépe než GF550Ti což je zvláštní - kdyby byla Radeonka lepší tak se AMD neobtěžuje s vydáním ořezaného R6850 a nechá věci při starém.

Ale dál se rozepisovat nehodlam, nemam chuť se dohadovat když to stejně nikam nevede, maximálně k banu...
Jak koukam tak už sem ani moc diskutérů nechodí - kritici byli vyštípáni a červení každý trochu nesouhlasný názor vypalečkují.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 21:24:40

Přesně tak, jde o nastavení AA a rozlišení.
Jak říká DD, dnešním standardem je FHD rozlišení a tak se i testuje. Žádný drama. Pokud nastavíš detaily bez AA v menšim rozlišení, tak to s výsledky zahýbe. Ale žádný výkonostní drama se nekoná. Jsou to testy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 22:36:47
avatar
takže když se ti průkazná fakta nelíbí a nehodí do krámu, tak začneš lidi urážet a znevažovat web??? Jinak buď bez obav, diskuse jsou bohatší než kdy dříve, návštěvnost stále mírně roste, a počet diskutérů také.

Ty ale prostě popíráš fakta, která se ti nehodí a nediskutuješ. Jen nám tu cpeš jasně vyvrácené věci nejen našimi testy a snažíš se opakováním těch svých blbin z nich udělat fakt a argument. ... všechno co tvrdíme a ukazujem je změřené dokázané ve stejných podmínkách ... na nějaké vhodné nastavení aby vyhrála GTS 450 či ta a ta grafika, tu nehrajeme, to musíš k sousedům - ale to se ti snažím vysvětlit, že testujeme jen v nastavení, které se skutečně používají a má smysl je dnes vůbec testovat ... nechceme testovat co víme, že grafika zvládne, ale chceme zjisti co všechno zvládne a kde jsou její možnosti. Že zvládne 1680 rozlišení víme to měřit nemusíme.

u GTS 450 už jsme udělali ústupkem už jen to, že ji testujeme, protože nemá označení aktuální G 500 série. Ale nemá cenu ji nezařazovat, protože HD 6750/6770 je také HD 5700 s novým jménem. A co se týká 512MB verze u GTS 450 ... limitem low endu je cena 100 dolarů, tj. 2200,- vč. DPH a chtěli jsme GDDR5 verzi, takže ve velkých obchodech tedy za běžné ceny je 1GB GTS 450 s GDDr5 až za cenu 2500,- a tím je ze hry ... 512MB GDDR5 verze GTS 450 tak byla jedinou možností a proti 1GB HD 5750 verzi vyšla i o něco levněji. Samozřejmě jsme mohli zařadit 1GB GTS 450 za 2200,- ale to je DDR3 verze a výsledek by se ti nelíbil ;)

Nám šlo jen o to změřit všechno a určit prostě nejlepší grafiku bez ohledu na značku čipu, protože ta značka ti nic nepřidává. Nezajímá nás druhá nebo třetí nejlepší volba, protžoe ta nás nezajímá. Chceme nakoupit nejlépe a tak je volba jen jedna jediná.

GTX 550 Ti je velmi špatná karta a vždy byla, její název je špatný vtip, GTX to není a titaniu dělá ostudu. A efektivitou jí starší HD 5700/6700 strčí snadno do kapsy. Což dokázaly všechny její recenze.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:01:05
avatar
nikoho neurážím a testy nezpochybňuji, jen jejich koncepci která jasně a navzdory prohlášením o bezvýznamnosti loga, je šitá na míru jednomu táboru.

Rozdíl mezi 1GB DDR5 GF a 6750 je 95 korun - GTS450 od Zotacu je za rovných 2500 a Sapphire 6750 stojí 2405 (bráno z alfy). A nikde na webu jsem si nevšiml že by byla 5750/6750 výkonnější než GTS450 takže příplatek 95Kč není velký. Možná že jsi někde našel ještě levnější, ale ze zavedených obchodů je alfa asi nejlevnější a není to žádný noname obchod který za měsic nemusí existovat.

A taky by mě zajímalo z kolika her jsou ty průměry. Pokud mají mít nějakou váhu tak by v takovém velkém testu neměly být jen 3-4hry ale několikrát víc aby to byl reprezentativní vzorek napříč herní scénou.

550tka má možná blbý název ale že by ji Juniper strčil do kapsy? Odvážné tvrzení, to by nemusela existovat 6790tka.

P.S: dle testů na netu je 5770/6770 slabší o 6%. Není to moc ale 550Ti je lepší ale je taky o 400 dražší...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:24:04
avatar
... koncepce je jasně daná a stejná pro všechny. karty mají stejné a deklarované podmínky dané soudobou důležitostí a smyslem je tam vůbec testovat. na testování 1680 pro Low end, 1920 a 2560 rozlišeních pro ostatní segmenty a plné detaily nevidím nic zaujateého či šitého na míru. plné detaily jsou plné detaily a v nich má každá grafika stejnou možnost ukázat, co umí a dokáže. A jak vzkoušíme maximální schopnosti než maximálními detaily? A v době kdy 1920x1080 má i ten nejblbejěší levný 3500 21" LCD a 2560 se objevuje stále častěji nás prostě zajímá, jak jsou dané karty na to vybavenéa co zvládnou. Chceme hrát v těchto rozlišeních c co nejvyšších detailech. Plné detaily jsou dané, naopak za mainpulaci s výsledky považuji záměrné upravování a snižování detailů - to je upravování podmínek na míru něčemu a někomu. V našem případě jsme jen dali detaily ve hrách na maximum ... nic objektivnějšího udělat nelze. maximální detily v používaných či stále rozšířenějších rozlišeních a sledování toho, co dané typy grafik na co mají ... nic víc a nic míň.

A co se týká zbytku:

Třeba CZC je větší než alfa a má HD 6750 1GB GDDR5 od Sapphire za neakčních 2250,- a v den dokončování testů byl cena pod 2200,- a tedy v limitu ... GTS 450 1GB GDDR5 za 2500,- se tehdy ani dnes limitu 2200 nepřiližuje. TEČKA.

kdyby si ten článek četl, tak víš. 4 testované DX11 hry jsou dostatečně reprezentativní průměr z více her jen zpřesňuje v řádech jednotek procent a někdy i jen desetin celkové průměry, tedy nijak zásadně. Ty testy kolegové dělali ve dvou lidech 2 týdny a myslím že je to dost práce a úplně to stačí.

každopádně přestaň s tím lhaním a urážením nás i naší práce s nějakým šitím testů na míru nějakému táboru. ŘEKNU TI TO ABYS TO POCHOPIL ... JÁ TI KAŠLU NA NĚJKÉ AMD/ATI NEBO NĚJAKOU NVIDIA ... ANI JEDNA Z NICH NEVYRÁBÍ VLASTNÍ GPU A HLAVNĚ NEVYRÁBÍ SAMOTNÉ GRAFICKÉ KARTY. JÁ SI VYBÍRÁM GRAFICKOU KARTU NA ZÁKLADĚ SCHOPNOSTÍ. TAKŽE SI TO SVOJE TÁBOŘENÍ VEM SEBOU NĚKAM, KDE TO NĚKOHO BUDE ZAJÍMAT. ZATÍM NÁM TU VŠEM DOKAZUJEŠ JEN SVOU ZAUJATOST A MISTROVSTVÍ SVĚTA VE VYMÝŠLENÍ HOVADIN, KTERÉ SE OPAKOVÁNÍM SNAŽÍŠ UDĚLAT FAKTY A ARGUMENTY. A KDYŽ TI DOJDOU, TAK ZAČNEŠ ZNEVAŽOVAT A znehodnocenovat ... NEDOKÁŽEŠ POCHOPIT ANI PROSTÝ FAKT, ŽE 2500,- ZA GTS 450 1GB NENÍ 2200,- ZA HD 6750 1GB! STRÁVIL JSEM PSANÍM FAKTŮ A ARGUMENTŮ, KTERÉ SE SVÝM LOGICKÝM MYŠLENÍM POCHOPÍ I PŘEDŠKOLÁK, SVÝMI PŘÍSPĚVKY HODNĚ ČASU A DÁL NEHODLÁM.

TAKŽE SI DÁL SNI SVŮJ ZNAČKOVÝ SEN, NÁM OSTATNÍM JE JEDNO JAKÉ LOGO MÁ KARTA NA ČIPU A JESTLI JE TO PEPA FRANTA NEBO KAREL, PROTOŽE TO NIJAK VLASNTOSTI A SCHOPNOSTI GRAFIKY NEVYLEPŠÍ. TY SE DAJÍ ZMĚŘIT, A VÝHODNOSTI SPOČÍTAT. VŠE JSEM UDĚLALI JASNĚ, PŘESNĚ A MAXIMÁLNĚ PEČLIVĚ. NELÍBÍ SE TI REALITA? TO NENÍ NÁŠ PROBLÉM ...

EDIT: GTX 550 Ti silnější než HD 6770? jen ve tvých mokrých snech ... v rozlišení 1680x1050 s 8AA jsou vyrovnané, když vhodíš starší DX10 hry tak HD 6770 už GTX 550 Ti v tom stejném nastvení ale DX11 poráží. U nás se testovaly jen DX11 hry Battlefield BC2, AvP, Metro 2033 a F1 2010 tedy moderní DX11 hry na zcela rozdílných enginech a ve všech HD 6770 v 1680x1050 i v 1920 4-8AA a plných detailech GTX 550 ti poráží. A co je náročnější a tedy ukáže výkon DX11 grafiky??? nižší detaily a staré DX10 hry nebo moderní DX11 hry a vysoké detaily včetně AA? Důkaz místo keců: Odkaz (zajímají tě výše uvedené hry DX11, nebo jim podobné a nastavení 4-8AA/16AF) na staré hry a niší detaily není nikdo zvědaví, to víme že ty grafiky zvládnou a nemusíme to testovat. A to chceme vědět, jaký je jejich skutečný maximální výkon a potenciál a GTX 550 TI je slabší než HD 6770, navíc stojí více a více žere nemůže se ucházet o pozici dobrého nákupu HD 6770 jí strká s menším a starším jádrem do kapsy, navíc když nejsi hráč, tak na HD 6700 můžeš napojit 3 LCD a pěkně si na tom pracovat, na GTX 550 Ti ne. takže i technologicky je dál ... popírání tohoto zcela jasně dokázaného faktu je jasné lhaní a flame.
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:57:16
avatar
Pravda je že si NV za pár procent výkonu navrch nechá zaplatit víc. GTS450 je mírně lepší než 6750 ale stojí o 250 víc. S 6770 a 550Ti je situace obdobná, NV si nechá za těch 6% výkonu bohatě zaplatit. Celkově ekonomicky je výhodnější Radeon ale výkonnější je GeForce byť za pár stovkový příplatek. Takže je situace celkem vyrovnaná a ve finále rozhodnou bonusy či sympatie ke značce (nejen výrobce čipu).
Takže hlášky o tom jakže staré Radeony GF strčí do kapsy nejsou na místě.

A k těm hrám - na takový megatest jsou 4 hry opravdu málo. Chápu že nemáte tolik času na testy ale jednou za rok by chtělo otestovat tak 10-15her aby ty průměry vypovídaly o skutečné situaci ne herní scéně.
Za druhé: je sice hezké že testujete na max ve vysokém rozlišení ale realitě se takový test moc nepřibližuje protože výsledná nízká fps (a že v případě DX11 přílepků jsou) jsou reálně nehratelná. Takže je lepší přístup dát tam takové nastavení aby ta hra dala minimálně 35fps - to už je většina her hratelných. Údaj o tom že třeba 6770 dá při 1920 a 8AA dá ve hře 23 fps a GTS450 jen 21 je sice zajímavý nicméně v obou případech je hra nehratelná. Takže radši testovat na nastavení které je na dané kartě reálně hratelné a údaj o tom jak si vede v ultra rozlišení s AA nechat jen jako zajímavost
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 11:58:00
avatar
twe haluz, že sa DD nechá tebou takto zmanipulovať do nezmyselných diskusií Ako mne osobne je absolútne jedno kto z Vás má pravdu. Ja ani jednu zo spomínaných grafík nemienim aktuálne kupovať, veď podľa tohto Odkaz pre mňa nemá iná ako 6990tka zmysel a to už nehovorím o tom, že hry už skoro ani nehrávam. Tak či tak by som už dávno (od čias 8800GT) nekupoval žiadnu Nvidiu a čo bude v budúcnosti neriešim, ale osobne si myslím, že Nvidia už nemá nato vyrobiť lepšiu grafiku než AMD(a to už nehovoriac o tom, že sa mi Nvidia zhnusila svojou politikou marketingu a uzatvorených štandardov).
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 11:21:50
avatar
Pěkné počtení a co se týče grafik tak nějak jsem to očekával
CeleronD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To byla fuška přečíst, 2011-10-02 18:49:59

natožpak napsat. Děkuji
Majkee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 19:52:24

Super clanek, diky. Libilo se mi ze jste sli uplne od zacatku, co vsechno v grafkach je, co jak funguje, to je taky potreba rict .-)
jinak ale trosku mi nedoslo, proc jste v tech mainstreamovejch grafikach, rozdelenych na dve skupiny, tak do ty prvni 2500-4000,- nedali rovnou tu gigabyte hd 6850? Kvuli tomu ze je nereferenci? Jen mi to prijde divny, kdyz jste ji v dany cenovy nakonec vyhodnotili jako nejlepsi vyber... Chystam se ji koupit, tak me jen zajimali dalsi nazory na ni :-D :-)... JInak dva palce hore za clanek jak uz jsem rikal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 21:47:06
avatar
Protože jsme jsme měli k dispozici jen ten ASUS GB je lepší rpoto, že za stejnou cenu má vyšší frekvnece a tedy i o pár procent lepší výkon ;) možná ji ještě otestujeme zvláš´t.
Majkee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:18:30

Ahaa, chapu ;-) na to jsem nejak nepomyslel. No je to skoda, rad bych u ni videl vic udaju jak na tom je, ale myslim ze to bude dobra koupe i tak :-). Jinak, DD, nekde jsi to uz nacnul... co clanky na sestavy na zari/rijen? Nechci uhanet, jen se tak orientacne ptam :-D Nebo se na sestavy vyprdnete a udeladte jak pisete viz. prudovce po procesorech, zakladnich deskach a dalsich periferiich? .-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-02 23:24:59
avatar
nevykašleme se ... sestavy budou ... budou tam i Bulldozery samozřejmě myslím že tento týden to snad do středy dáme dohromady ...
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-03 01:08:21

jsem fanda červeného táboru a musím říct, že i podle tohodle testu celkem právem. Jen chci upozornit na GIGABYTE 6850OC verzi - nefunguje u ni zvyšování napětí, kupte si teda non OC a přetaktujte, většina jich jde stabilně na 900MHz, nezapomeňte zvýšit otáčky fanu, mohli byste mít BSOD z přehřátí
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poměr cena/výkon 2011-10-03 14:44:33
avatar
"3, Poměr cena-výkon je svatý!"

Zde musím oponovat. Ano, je to velmi dobrý ukazatel, ale myslím, že by to nemělo být pravidlo "svaté". Např. karty ATI HD4850 vs HD4870. Zde měl HD4850 lepší poměr cena/výkon než HD4870. S HD4870 si v pohodě a při rozumné kvalitě stále ještě zapaříte nové poměrně náročné hry, ale HD4850 už na to už výkonově nemá ( a musí se jít dolů s nastavením kvality obrazu)...

Je třeba brát v úvahu rozdíl poměrů cena/výkon a někdy lepší koupit aktuálně sice o něco dražší, ale výhledově výhodnější produkt. Např. dnes něco za 4000 co vydrží 4 roky je jistě lepší oproti něčemu jinému za 3000 na dva roky a za další dva roky kupovat za něco novějšího opět za 3000 (součtem 6000 za 4 roky)...
Anonymní  2011-10-04 08:25:32

mam otazku, hladam lacnu diskretnu graficku kartu, ktorej jediny ucel bude moznost sledovat video v rozliseni 1080p, ktora by bola najvhodnejsia? pretoze tento test je hlavne o hrach, tak sa radsej spytam
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 11:13:31
avatar
Já myslím že můžeš bez obav vzít jakoukoli nejlevnější pokud ti jde jen o dekódování videa.... všechny diskrétní VGA ty dekodéry mají, takže klidně takový Radeon HD6450 Odkaz nebo NVIDIA GT520 Odkaz kde výkonově je na tom určitě lépe Radeon, ale to záleží na tobě pro co se rozhodneš
Locust [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 11:15:16

dikes, popozeram, pouvazujem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 11:41:56
avatar
HD 6670
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 11:48:39
avatar
Ta je skoro 2x tak drahá a on ji na hry nechce takže pro něj zbytečná investice
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 12:03:55
avatar
DD on chce iba sledovať HD video, tak načo HD 6670?? On nechce to video dekódovať
To naslabšie možné ako napr. HD 6450 v pasívnom prevedení poslúži na pozeranie videa rovnako ako HD 6670.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 12:50:43
avatar
jenže levnější grafika nemá smysl, protože AMD A8 procesor nebo Intel Core i3/5/7 s GMA HD 3000 to zvládnou to video bez problémů ...
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 12:54:53
avatar
A jak víte co má za sestavu ? Třeba má nějaký procák a int. VGA co to nezvládají a právě proto to asi chce ne ?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 14:22:48
avatar
On nehovoril, že chce celé PC...len povedal, že chce diskrétnu grafiku iba na prehrávanie HD videa, takže predpokladám, že má nejakú staršiu zostavu a video mu seká...takže čo zvládnu nové procáky nemá v tomto prípade žiadnu súvyslosť.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-04 18:01:05

No, krapet jste mi pomohl, ale ne dost. Nedokáži se rozhodnout mezi GTX560 a HD6870. Viděl jsem různé testy, v některých vyšla lépe jedna, v jiných druhá. HD6870 je dražší, podporuje Eyefinity, což pro mě do čtyř let bude mít význam. GTX560 je levnější, nezvládne víc než dva monitory a má(v provedení od Gigabyte) pěkný chladič se dvěma velkými větráky, který by měl být účinný a hlavně tichý, zatímco chladič HD6870 je obyčejný, čili hlučnější. Nedokážu si mezi nimi vybrat, tak mi prosím poraďte. Nejsem pařmen, u her mě zajímá zábavnost, nikoliv grafika, takže nějaké super mega rozlišení a efekty mě netrápí. Trápí mě, aby karta byla rozumně použitelná i za dva tři roky. Důležité pro mě je, aby měla k dispozici dobré ovladače pro Windows i Linux. Prosím, poraďte, která z těchto dvou karet je z těhle hledisek lepší. A Vás DD prosím, abyste uvedl nějaký pádný důvod, proč jít do AMD(třeba "nVidie jsou dvakrát poruchovější než AMD", nebo "nVidie Ti budou s čipsety od AMD fungovat blbě" apod...). O totéž prosím nějkého příznivce nVidie.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-05 15:36:49
avatar
No pokud máš rád zelenou a ve škole si miloval fyziku tak jednoznačně Nvidia Ne vážně.... ono je to celkem jedno pro kterou se rozhodneš... výkonově jsou skoro nastejno a věcí ohledně poruchovosti a nekompatibility bych se nebál... hodně lidí si kupuje Nvidia karty pokud dělají v programech s podporou CUDA, tam to pak využiješ
Killingjoke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 560 Ti vs 6950 1GB 2011-10-05 17:01:28

Zdar, potřeboval bych poradit s výběrem grafiky.
Na 6950 2GB nemám, takže je to GTX 560 Ti nebo 6950 1GB.

Všude přes google jsem našel stránky, kde píšou, že GTX 560 Ti je lepší volbou.
Zajímal by mě Váš názor, díky za rady...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 11:26:37
avatar
6950 1GB OC verze od GB je určeitě lepší než GTX 560 Ti ... osobně bych ale přeci je těch pár set připlatil na 2GB verzi ;)

GTX 560 Ti 1GB není lepší volbou ze dvou důvodů - na podobný výkon potřebuje mnohem více energie a má tedy zbytečně vysokou spotřebu, s vyšším rozlišeními a detaily a v nových hrách, které přicházejí, jí rychle dochází dech. když už dát 5000 za grafiku, je HD 6950 2GB mnohem lepší volba ve všech ohledech.
tteasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Další články 2011-10-07 09:50:22

Tento článek je přínosný. Velmi se mi líbilo i vysvětlení pojmů a budu rád, kdyby podobné články vznikly i k dalším komponentům (paměti) či periferiím (monitory) - kde by bylo např. vysvětleno, co jaké parametry znamenají a čím se tedy při koupi řídit, (příp. na co se vyplatí připlatit), atd. Budu se tedy těšit na další takové články.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-07 09:55:22
avatar
ano máme je v plánu, nyní dokončeujeme přeheld základních desek
Jezinka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky ale mám tam pár připomíne 2011-10-23 11:38:51

Zdravím,

díky za rozsáhlý test a článek, mám však pár připomínek.

První je ke koncepci článku jako takového, nejdříve vypadá, že je zaměřen na běžné uživatele téměř bez jakýchkoliv znalostí, vysvětluje úplně nejzásadnější skoro bych řekl logické věci, rozdíl mezi integrovanou grafikou a diskrétní nebo k čemu vlastně grafická karta slouží. V dalších částech jsou pak vysvětlovány pojmy jako microshuttering, GPGPU, Eyefinity, což podle mého názoru jsou přesně naopak záležitosti, o kterých má hlubší pojem čtenář spíše zkušenější.

Článek je takto velice rozsáhlý a logicky a obsahově do sebe ne vždy zapadá - to může čtenáře nudit nebo mást. Je vidět, že na článku pracovalo více lidí, pravděpodobně každý měl nějakou část, kterou vypracoval.

Chápu, že za takových okolností je velice obtížné článek udělat stručnější, jasnější a lépe čitatelný, ale v takovém případě je možná lepší sáhnout po starém osvědčeném pořekadle "méně je někdy více". Neberte to zle, to je můj názor, ušetřili byste si kopu psaní a čtenářovi poměrně dost času, zároveň by pro něj sdělení bylo hmatatelnější.

Jednoduchým nástrojem, který obvykle weby dělají, je stanovit modelové situace - office, multimedia, hry mainstream, hry hi-tech (více monitorů, vyšší rozlišení atd.) Tím, že přijmete členění grafik podle výrobců (nVidia členění viz strana 2 rozšířené o segment "Low End"), orientaci uživatele příliš nezlepšíte.

To je pokud jde o koncepci článku, který by si podle mne zasloužil být kratší, přehlednější a koncepčně jednodušší s menším množstvím textové a pojmové omáčky.

Pokud jde o faktické výsledky, v drtivé většině se s Vámi asi shodnu na výběru vítěze v dané kategorii, snad s vyjímkou doporučení např. 1GB verze 6950, která nejde modnout na 6970, což 2GB verze samozřejmě umožňuje. Můžete tak za podstatně méně peněz získat podstatně více muziky. Druhá věc je postavení 560Ti v testu, se kterým uplně nesouhlasím a prodeje v praxi svědčí o tom, že uživatelé (i já sám) kartu vnímáme podstatně konkurenčněji, než Vám tu v testu vychází, ale nechci vést nějakou přehnanou polemiku.

Pak bych Vás poprosil o opravu faktické chybičky, kterou sice chápu, protože tomu tak bylo v historii, ale už není, a to viz konec strany 3:

"Gainward (AMD i NVIDIA)" Nikoliv, GW je nVidia only výrobce a to již nějakou dobu (cca rok možná rok možná dva). Viz např. web GW. Jde dokonce o dvorního výrobce, jakým je pro AMD Sapphire, čili dostává přednostně samply pro testování, má první dedikovanou kvantitu čipů u novinek nebo při shortage atp., zároveň si všimněte, že ceny GW jsou ve většině případů nejzajímavější a to i u edicí typu Golden Sample.

V jiných ohledech se mi ale článek líbil, zejm. zaměřením na modernější hry, což ne vždy je zvykem, a na vyšší rozlišení. Chápu, že některé weby kvůli porovnatelnosti výsledků testují i na starších titulech, aby starší karty nemuseli znovu a znovu přetestovávat na nejnovějších počinech, ale takové testy by měly sloužit spíše jako berlička. Pouze prosím zkuste zapracovat na větší stručnosti a logičtější koncepci, která usnadní čtenáři orientaci v problematice příp. mu ušetří více času.

Závěrem bych Vás poprosil ve článku o AMD Bulldozeru dokončit testování v SLI/Crossfire, ať máme přehled, jak si vede BD v této oblasti, pokud jsem si všiml testoval jste pouze single-kartu. Výkon čipů jako BD bych ale prověřil až se super nadupanou dvoujádrovou grafikou, případně v multi-gpu.

Díky.
misakcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dostává mě jedna věc 2011-10-25 13:53:43

A to:
Tvoje věty, kartu testujeme tak jak je budou využívat. KDe berete patent na to ,vědět jak já budu kartu používat. Co když spousta lidí upřednostní PhysX, Cudu. Snažíte se testy skrýt za objektivnost,ale jsou postaveny tak aby Vám vyšlo co chcete.. Podle mě toto není objektivní test...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 953x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 669x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1066x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1243x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1578x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1393x
Komentářů: 7