Shrnutí 2021: Ocenili jsme CPU, GPU, hry, technologie a trendy! Co se povedlo a nepovedlo? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 31 December 2021
Přejít na obsah
Shrnutí 2021: Ocenili jsme CPU, GPU, hry, technologie a trendy! Co se povedlo a nepovedlo?
To nejhorsi a nejlepsi z procesorů 2021
To nejlepsi a nejhorsi - Grafické karty 2021
To NEJ co dorazilo na trhu - základní desky, disky, periferie, mobility ...
To nejlepsi a nejhorsi na poli PC her
Závěr a hodnocení roku 2021

 

  • Závěr a hodnocení roku 2021

Myslím si, že skoro vše bylo řečeno :). Rok 2021 byl shitshow v mnoha úrovních, že i kdyby se věci začaly dávat do pořádku, bude trvat roky, než se vše napraví. Pokud kdy vůbec. Určitě už nikdy se však nevrátí pořádky, cenové úrovně a stav věcí, jako byl před rokem 2020. Rapidní výrazné zlepšení situace z mnoha důvodů bohužel v roce 2022 nehrozí ... budeme rádi alespoň za něco málo. 

COVID problém se neustále zhoršuje (jakkoliv se jej snaží část společnosti ignorovat a vytěsnit, jako všechno nepříjemné). Řešení v podobě jednotného celosvětového postupu na základě vědeckých faktů, včetně povinného očkování všech a všude, které by hodně pomohlo, je torpédováno malou, ale hlučnou skupinou, kteří tak zbytečně pro všechny problém protahují a zvětšují. Bohužel pochybuji, že se to v roce 2022 zlepší. Do toho přidejme agresivní geopolitiku Číny, která cítí příležitost. Současně ovšem naráží na limity své vlstní ochoty v dalším ničení svého prostředí a omezuje těžbu, na které je ovšem dnes ostatní svět závislý, protože na své těžení a zdroje se vykašlal. Úprk výrobců z Číny a její technologické uzavírání se před světem, bude pokračovat, protože už to není levná země na výrobu. Ale ani ten úprk není zadarmo a zaplatíme jej. Problém je, že vybudování nových kapacit jinde, bude trvat. Navíc výrobci se nehrnou do přesunu zpět do Evropy nebo USA, ale přesouvají se jen jinam v Asii. Do toho problémy s dopravou hned tak nezmizí a určitě nezmizí problém rostoucích cen energií (spíše právě naopak). No a obrovské zadlužení, znehodnocení peněz a inflace nám ještě v roce 2022 pořádně zatopí. Takže dost možná budeme na rok 2021 vzpomínat ještě s láskou, jak dobře a levně vlastně bylo :-/. Takže se nedivím, že mnozí radši řeší smutnou realitu sociálních sítí, které všechny ty problémy ještě výrazně zvětšují a pomáhají rozdělovat společnost a oddalovat řešení skutečných problémů:

No a aby toho nebylo málo, tak Youtube shitshow jménem 2022 korunoval tím, že teď už ani nepoznáte kvalitní a přínosný obsah, protože ukryl negativní hodnocení pro všechna videa. A ještě prokazatelně lže o důvodech, proč to udělal. Všechna videa tak nyní mohou viditelně sbírat a ukazovat jen palce nahoru. A tak to vypadá, že sebevětší a nebezpečnější blbost je vlastně kvalitní obsah hodný doporučení a následování, jak skvělou službu Youtube poskytuje:

Zkrátka Youtube se rozhodl vylepšit svět tím, že objektivní realitu schová a bude ukazovat jen zdání reality namalovanou na růžovo s palcemi nahoru. Poslední naše letošní ocenění tak má svého zaslouženého majitele. Srdečně gratulujeme:

Dobrou zprávou je, že některé trendy špatné nejsou (bohuže jiné trendy vše negují). Konkurenční produktové prostředí a kvalitní produkty s velkými generačními inovacemi máme po mnoha letech na CPU i GPU poli a ještě přituhne. Nárůst výkonu a technologické inovace jsou největší od začátku tisíciletí a budou pokračovat. A dobře v podobném duchu je prakticky v každé oblasti trhu. Zájem o PC neutuchá, zlatá éra pokračuje. A byla by ještě zlatější, kdyby se nepodporovaly kraviny a zvěrstva jako těžba digitálních měn. Jedinou nadějí na výrazné zlepšení situace je konečně to, aby úřady a zodpovědní lidé zakročili, a zakázali těžbu všech digitálních měn a do současnosti vzniklé digitální měny zmizely úplně. Tohle není digitální budoucnost ve prospěch lidstva, ale zvěrstvo, ukázkové zneužívání technologií, z kterého těží pár vyvolených na úkor a účet nás všech. A ještě to mají mnozí drzost vydávat za pokrok s tím, že tomu prý nerozumíme! Já nejsem proti současné podobě všech aktuálních digitálních měn a jejich případné těžby proto, že tomu nerozumím, ale jsem proti nim proto, že tomu bohužel rozumím. Vím a vidím co v praxi dělají a jaký mají reálný dopad ... a kladný není.

Celý svět má plnou hubu ekologie, šetření a efektivity, ale rok 2021 je rokem rekordní nezřízené spotřeby zdrojů včetně rekordního pálení uhlí, z čehož velká část takto získané energie šla do výroby produktů a provozu pro těžební farmy na digitální měny, nebo výroby neekologických elektroaut, které jsou ekologické jen jako, ale mají jen velmi omezenou životnost než se musí draze a neekologicky nahradit. Další část zdrojů pak byla spotřebována a spálena na cílenou výrobu a produkci mizerných a objektivně špatných produktů, které se v nastalé situaci nedostatku najednou mohly i dobře prodávat. Takže bohužel. Místo skutečné efektivity a výroby dobrých produktů, byl rok 2021 často ve znamení rekordního vědomého plýtvání s cílem vydělat více pěnez a porazit jejich rychlé znehodnocování. To se v roce 2022 musí změnit, protože tento stav věcí je neudržitelný. O to více chci na DDWorld.cz testovat a recenzovat věci, a doporučovat ty skutečně povedené a přínosné.

Rok 2022 bude nepochybně zajímavý, ale o tom až v jiném článku. Nyní se tedy loučím s rokem 2021, který nebyl takový, jaký jsme si určitě přáli, což jsem ve své předpovědi bohužel odhadl naprosto správně. V mnoha směrech byl naprosto příšerný v řadě věcí ale nebyl vůbec špatný a někteří velmi pravděpodobně nechápou, o jakém špatné roce to mluvím, protože oni zažili nečekaně velmi úspěšný rok, zejména finančně. Byl to zkrátka rok velkých extrémů, který v mnoha směrech naznačil vývoj věcí v dalších letech a desetiletích přesně tímto stylem. Rozhodně jsme se nenudili, ačkoliv bych některé ty věci a události za tu nudu rád vyměnil :). Technologicky se ale v roce 2021 hodně makalo a řadu z těch věcí na kterých se pracovalo, uvidíme v roce 2022 na trhu, takže je na co se těšit. A samozřejmě budeme u toho :).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 06:12:26
avatar
Sice má 6800xt vs 3080 a 6900xt vs 3090 lepší efektivitu, ale ty funkce na to, že jsou to přímí konkurenti oproti nim zaostávají..
Pokud na 6800xt zapnete RT (3800xt cpu) - v libovolné hře, výkon jde totálně do kytek i se zaplym FSR v tomto proti Nvidii ty karty vyhoří jak papírovej drak..
FSR souhlas je na 4k rozlišení konkurenceschopný řešení proti dlss ,který je lepší zanedbatelně

Mimochodem 6900xt jsem měl necelý 2 týdny v pc a oproti 6800xt je to naprosto ale naprosto zbytečná karta, pač získáte navíc jen pár fps - ani to nepoznáte běžně a zaplatíte navíc o 10 a víc tisíc , tak nevim proč zrovna tohle doporučit

Vzal jsem 6800xt pač mam freesync monitor každopádně ,když už ted ta karta není schopná ani s FSR rozjet rozumně na plynulých 60fps ve 4k s nízkým nastavením RT např. hellblade, nebo i bez FSR metro enchanted edition tak co bude za rok až budou ve Stalkerovi a dalších UE5 hrách tímto způsobem nasvětlovat celý scény
Jediný kde to může ted fungovat je tak novej Resident pač tam skoro žádnej rt není to samý platí u novýho Far cry což stejně jako hra je copy paste ubi shit

Spíš se přikláním k těmto názorům a doporučením na nextgen hry je lepší vzít současně nvidii pokud ji člověk sežene za rozumnějši cenu pač jakmile začnou vycházet hry na UE5 s RT tak to ve 4k mou 6800xt výkonově podrtí a budu muset dělat víc kompromisů, než kdybych měl nvidii, která podává s rt lepší výkony
Odkaz

Odkaz

Mimochodem tady je např. vidět , že i vtom Ubi shitu si nvidia pod rt ve 4k vede lepe než amd přitom snima amd spolupracovalo
Odkaz

Odkaz
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 09:42:57
avatar
Máte pravdu. RT, kvalitný upscaling (FSR skôr jednoduchšia forma) je slabina Radeonov, hrubý výkon a pamäť je výhoda. Ako to bude do budúcna je ťažké povedať, ale hry vyžadujúce RT budú pravdepodobne pribúdať. Najlepšia karta, ak sa k nej človek dostal za dobrú cenu bola podľa mna 3080.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 16:25:51
avatar
na 3080 mě přijde špatně , že má málo paměti jako sorry ale 10gb VRAM je fakt uplny hovno kor na kartu která je Highend chce to aspoň těch 12gb aby byl člověk víc vklidu třeba za 2roky a dále pokud chce hrát ve 4k, nebo bude snižovat kvalitu textur a RT si taky žádá VRAM a v tomto ty hry budou náročnější 16gb mě zas přijde zbytečně moc to se hodí už spíš pro 8K rozlišení včemž skoro nikdo hrát stejně nebude
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 17:08:24
avatar
Ano. Na druhou stranu se rychlejsi zastaravani karet da u nvidie vylozene povazovat za dlouhodobou firemni strategii a tak se tomu nikdo nemuzeme moc divit
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 17:59:46
avatar
3080 je uz vonku viac ako rok. Doteraz je 10gb VRAM pre 4k uplne v pohode pre 99.9% hier. Kto bude chciet hrat o dva roky v 4k, tak si bude musiet kupit novu kartu. Tam mu uz pravdepodobne nebude stacit ani 3080ti alebo 6900xt. Rovnako ako dnes uz nestaci 2080ti na 4k.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 19:57:45
avatar
no ted to ještě stačí , ale přece si člověk nekupuje kartu za takový prachy, aby ji každý 2 roky měnil.. a proto je lepší mít větší rezervu u VRAM , je to určitě zásadnější věc než třeba ten výkon v rt, mít dost VRAM , pač pokud ti dojde VRAM žádnej rt výkon už mít člověk ani nebude
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 20:38:34
avatar
1080ti mala 11gb vram a potrebuje to dnes niekto? V 4K ta karta už dávno nestačí. Kludne by si vystačila aj s 8gb a nikoho by to ani dnes v 1440p s takou kartou neobmedzovalo. Podobne na tom bude 6900xt o 2/3 roky s 16gb. Tiež na tom pôjde hrať len v 1440p, kde bude určite stačiť aj 10gb vram.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 23:14:53
avatar
jenže loni hry nebyly tak náročný ještě na VRAM pač počítaly s těma starýma konzolema, který limitovaly ty hry, tohle se bude měnit u nextgen her, který už budou využívát i víc novější hardware - víc vram, ram atd... a 6900xt i 2080 ti i 2070super či 1080ti si ve 4k zahraješ i dnes, ještě letos sem měl rtx 2070 super na 4k a jediny co jsem ubiral byly textury a vram mě došla na ní třeba ve hře The Medium zkrátka po hodině hraní mě došla i s dlss vram a vyskočila mě hláška máte málo vram a konec hra spadla.. The Medium byla 1. nextgen hra a to sem neměl ani zaplý RT s RT to VRAM sežere ještě více , takže i s 3080 si za 2 roky klidně ve 4k zahraješ pokud bude mít na to dost VRAM , pokud ne budeš muset upscalovat rozlišení, stačí nehrát hry jen na Ultra detaily kde jsou kolikrát až zbytečně náročný , když si nastavíš medium detaily za 2 roky u novych her tak i na 3080 to pojede ve 4k, bohužel se může stát , že takový textury na kterých je vidět rozdíl nejvíc budou tím pádem třebas taky medium a tam je to už sakra rozdíl mít medium textury místo vysoký, víc než mít třeba na střední mlhu nebo stíny
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 16:30:47
avatar
Ja pouzivam pouhe UWQHD a ta mensi kapacita by uz zde byla dost omezujici. Hry ktere umoznuji zapnout HD textury jsou tim uz dnes limitovany (namatkou WD Legion, FC6) a mi osobne zapnuti HD textur dokaze znacne zlepsit uzivatelsky zazitek - i kdyby to melo byt na ukor snizovani ostatnich detailu tak, jak popisujes...ve vyslednem zobrazeni maji podle meho znacne lepsi uzitek, nez vetsina ostatnich nastaveni ruznych detialu.
Vznika pak paradoxni situace, kdy si lze tyto obstojne zahrat s HD texturama treba na slabsich kartach typu 3060/6700, zatimco treba na vyznamne drazsi 3080 naopak ne
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 09:45:59

Řekl bych, že ten nový Stalker bude optimalizovaný právě pro konzole a poběží na AMD HW lépe než u zelených. Vzhledem k tomu, že mám na 3 roky předplacený Game pass je mi úplně jedno, že nVidia uplatí pár studií, aby nějaká hra fungovala špatně na AMD HW. Většina her co bude vycházet na Xbox bude jednoznačně optimalizovana na AMD. Bylo to vidět už na první RT hře pro nextgen DIRT5 a grafika s jakou dorazily MS fligt simulátor, Forza5 atd. jen dokazuje, že pokud hra šlape špatně na AMD není to problém AMD HW, ale odflaknute hry.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 19:19:15
avatar
no to se teprve uvidí, pač už jsou venku hry optimalizovaný pro konzole a stejně to na amd grafikách jede blbě - hellblade rt update pro pc a xbox series x, dal dostalo rozšiřenou verzi metro i pro konzole a rdna 2 architekturu, aji takovej deathloop jede s rt lip na nvidii a snima spolupracovalo amd hodně
Odkaz
Forza H5 skoro žadnej rt nemá má ho jen v režimu prohlidky auta..
Myslel jsem si to samý jako ty , ale přestávám tomu věřit už jsem uznal že nvidia zkrátka to rt zvládá líp a ani konzole amd vtomto nepomůžou když jim chybí ten rt výkon , uvidí se co RDNA 3 architektura ukáže tam snad bude v RT schopnější a konkurovat líp pač když uz si člověk platí takový prachy za tyto karty tak očekává víc
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 17:08:10

A jen tak mimochodem, pokud není raytraycovaná kompletně celá scéna, ale jen pár odlesků, opravdu si toho všimneš? J si nechal projet pár benchmarků s RT a bez a pokud jsem věděl po čem mám jít, tak jsem to viděl, ale jinak bez šance to vůbec ve hře postřehnout. Jinak je jasné, že je to do budoucna jediná cest apro kompletně fotorealistickou grafiku, ale to bude chtít tak 100x rychlejší grafiky. Takže dříve než za 10 až 15 elt to nevidím. A občas se povede skoro fotorealistický efekt i s dnešními technologiemi,viz. třeb scéna s Leopardem v Tomb Raideru Shadow. Ale to je zase trochu ojebané tím, že je to v oparu, kde se to evidentně simuluje mnohem jednodušeji.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:47:55
avatar
Proč do toho motáš RT? :-O
AMD karty ho mají jen aby si mohli odškrtnout, že ho podporují, ale počítají s tím, že uživatel použije mozek a ve hře to vypne a nebude ten nesmysl používat.
AMD naštěstí není tak stupidní jako NV, aby obětovali velkou plochu křemíku a rasterizační výkon na úkor toho RT nesmyslu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 10:08:31
avatar
to není pravda, spousta novějších her kde je RT a je to optimalizovaný i pro RDNA2, tak tam RX 6000 nezaostává ... pravdou navíc je, že RT je mizerný téměř neviditelný efekt, který nemá smysl zapínat. A s touhle generací karet mít nebude nikdy, počkej na příští generaci ;) neexistuje hra, kde by stálo za to dnes RT zapínat .... ne u současné generace her a GPU ... takže RT je v tuto chvíli irelevantní. A když není, když tedy funguje aniž by mělo vliv na výkon, což je u mnoha novějších her, tak tam není RDNA 2 o nic horší než AMPERE ale ten efekt je skoro neviditelný, takže to nestojí za to ...

FSR se dočká i novější verze, takže hodnotíš něco, co není hotové a i tak má FSR za půl roku mnohem větší podporu a funkčnost, než mělo DLSS první 2 roky své existence. A dokud nebude DLSS fungovat na AMD, není o čem se bavit. FSR je lepší technologie, protože funguje všude ....

Takže i když vezmu ty technologie v potaz, je Radeon RX 6900 XT lepší herní grafika než RTX 3080Ti/3090 a to říkám jako někdo, kdo ty karty má, testuje a používá ;)
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 16:35:05
avatar
souhlasim vtom, že rt se většinou zapínat nevyplatí, jediný kde jsem to poznal vždy jsou odrazy, tam stím taky budoucí hry dost počítají - odrazy, nasvícení a i novej stalker II bude RT už využívat z čehož mám obavy s mojí kartou jestli to s tím vůbec hratelný bude ..
Co se týče DLSS to je výhodný pro člověka a lepší řešení jen pokud má tu nvidia kartu tam je lepší zapnout DLSS než FSR na čemž se shodují snad všichni.
Co se univerzálnosti týče tam souhlasim , že FSR ma v tomto navrch, že je to jednodušší do her nacpat a ve 4k rozdil člověk prakticky nepozná mezi dlss a fsr , v nižšich rozlišenich je zase lepší dlss
K tomu RT tam se neshodnem , zatím co jsou hry venku a počítají i s RDNA 2 - viz nextgen verze Hellblade, Metra tak vykon je dost mizernej oproti nvidii

Mimochodem třeba zde u Metra je ten rozdíl s RT dost vidět
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 16:56:06
avatar
jenže zrovna to Metro nemá vůbec žádné optimalizace pro RDNA2, je napsaný výhradně na NV, takže srovnávat to a brát to jako etalon je nesmysl ... pokud někdy vyjde nějaký další díl Metro, 100% bude mít optimalizace i na RDNA ....

Pokud jde o DLSS tak pozor, to nefunguje ani na všech NV kartách, na rozdíl od FSR které funguje nejen na AMD ale také NV včetně karet, kde DLSS není ;) takže tady není o čem se bavit. FSR je lepší technologie, protože funguje dnes všude, kde to má především smysl ... DLSS si na slabších starších kartách, které by z ní mohli těžit, nemůžeš zapnout ....
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 17:59:01
avatar
A co je potom teda ta verze Enchanted edition pro Xbox X a PS5? to je přece nextgen verze ktera je i na pc a jsou tam RDNA 2 optimalizace.. ted to hraju zrovna a ty poklesy fps i na nejnižši nastaveni RT se tam jmenuji normal ve 4k kor v te posledni větši lokaci jsou mistama i pod 50 fps mam to na Vysoký detaily s 0.8 % 4k rozlišení což je neadekvatni vysledek..
A co třeba ten Hellblade? Dostalo to update s rt na xbox x a tedka pc , ma to jak dlss a fsr a opět i když zapnu rt na nejnižši opět propady fps s fsr.. tato hra opět ukazuje, že amd karty zkratka nejsou v rt teměř použitelny..

Deathloop mam taky rozehranej ale ten mě jede špatně už od vydani celkově 30min. to jede třeba krasně a pak najednou začnou klesat fps, mam pocit že je tam problem s VRAM pač ta hra si bere až přiliš a když třeba snižim textury na vysoký najednou opět vystřelí fps připadně vypnu rt, takže tam to uplně nedokažu posoudit celkově mě přijde že ten jejich engine je problemovej už od Dishonored

Jedina solidni hra kde čekam dobrej vysledek je Resident Village pač tam ty rt efekty jsou naprosto minimalni , tak to amd karty nějak zvladnou
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 19:24:00
avatar
Radeon ma principialne nizky vykon v RT, to nie je o optimalizaciach. Proste to tie karty nemaju dedikovane obvody a sw optimalizaciou sa to neda dohnat. Dobry priklad su aj profesionalne nastroje ako napr. Blender. Tam su nvidia karty s RTX asi 2x rychlejsie ako karty AMD.
Druha vec je potom, ze aka forma ray tracingu sa v buducnosti presadi v hrach. Konzoly totiz HW na RT nemaju, tak sa mozno bude pouzivat SW raytracing, ktory implementuje napr. aj novy Unreal 5.0 engine (tu nemusi byt rozdiel medzi nv a amd. dokonca amd moze byt rychlejsie lebo ma lepsi hruby vykon. Tato forma RT sa ale da pouzit len na staticke objekty.). Dalej je potom API DXR, ktory je officialny raytracing pre DX, tento potrebuje podporu HW (tu bude lepsie nv).
Cize nv karty su lepsie v klasickom RT ako karty AMD. Ci to bude vyhoda v buducnosti? To sa este uvidi. Kludne to moze skoncit ako physx. Uvidime ci AMD zmeni pristup k RT v dalsej generacii. Ak budu mat specialne obvody ako nvidia, tak karty 6xxx mozu mat nevyhodu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 19:51:32
avatar
všechny současné grafiky NVIDIA i AMD mají nízký výkon pro RT rozdíl není nijak velký, tahle věc je v současnosti jen marketing, nic víc. Nepřináší nic. AMD RX 6000 jsou a budou mnohem lepší herní grafiky a jejich náskok na soudobé konkurenty RTX 3000 bude narůstat. Proč? Protože konzole! Vývoj her se řídí konzolem,i a jejich HW ... RDNA 2 je RX 6000 a stejné GPU máš i v konzolích a výhoda optimalizací her na ně bude stále větší, RTX 3000 budou zastarávat stále rychleji ....

Vůbec se dnes na RT výkon u RTX 3000 a RX 6000 nedívejte! Všechny nové hry (vydané po vydání RDNA 2, které brali ohled na RDNA a není to RT udělané pro PR marketingové účely NVIDIA ala METRO), které mají nějakou RT, tak dnes běží víceméně stejně použitelně na AMD i NV, ovšem mají tak málo toho RT že je neviditelný a k ničemu.

Jakmile se v budoucnu objeví hry, kde bude RT hrát větší úlohu, současné grafiky na to nebudou stačit. Takže není žádná výhoda, že NV RTX 3000 teoreticky zvládají RT lépe než RX 6000, protože až se RT stane důležité, budou všechny tyhle současné karty tak slabé, že budeš rád, když si ty hry zahraješ na nízké až střední detaily bez toho RT ....

Současná GPU a hlavně konzole prostě nemají dostatek výkonu pro zvládnutí smysluplného RT ve hrách, takže jej tam ani smysluplně nenajdete. Nová generace (RDNA 3 a LOVELACE) bude v tomto ohledu lepší výrazně, ale ve hrách to nebude moc vidět, protože hry budou dělané tak aby je zvládaly konzole ;) a ty mají RDNA 2 ;) ... takže podle mého názoru na základě věcí, které vím ze zákulisí, se budeme o smysluplném nasazení RT ve hrách a tedy potřebě a smysluplnosti to opravdu pohánět, bavit nejdříve u generace RDNA 4 a nástupci LOVELACE v případě NV, a především až po nástupu nové generace konzolí, které přijdou za nejdříve 3, spíše 4 roky (asi 2026) a budou používat také MCM čipletový design AMD, protože to jediné může výkon nutný pro RT poskytnout ....

takže každý kdo dnes vybírá a hodnotí současné grafiky podle schopností a výkonu v RT, ubližuje jen sám sobě a neví jak se věci mají. Podpora RT a samotné RT efekty v současných hrách jsou jen prázdný marketing, v reálu je to první věc, kterou všichni vypínají, protože v 98% hrách ty RT efekty nejsou vůbec vidět, zato ti konstantně berou 15 - 45% FPS ... v současné době je jediné dobré nastavení kolem RT ve hře, nastavení OFF .... a u toho to zůstane mnoho dalších let. Každý kdo dnes mluví o RT v případě současných her, tak gratuluji, nechal se ovlivnit marketingem ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 20:25:24
avatar
No ohledně toho metra jsem vám třeba odkaz poslal a tam ten rozdíl viditelnej teda je v nasvícení u té nextgen edice hry
a rozhodně větší než u jakykoliv jiný hry co jsem se díval třeba resident nebo deathloop tam to člověk skoro nepozná když se na to nezaměří vyloženě což je logický ty hry jsou sponzorovaný AMD , takže si tam ani dovolit lepší RT dat nemůžou pač by to na nich jelo ještě hůř

Mě nejde o to co konzole, ale jde o to, že člověk si kupuje už drahý grafický karty a logicky chce to nejlepší co mu může ta karta technologicky nabídnout a tím pádem už ani tu spotřebu neřeší tak zásadně jako ty funkce co ta karta má navíc oproti té druhé..
Mě AMD zatím na tomto poli zklamalo , je sice pěkný , že v rasterizaci konkuruje Nvidii solidně , ale taky nechce aby v jiné oblasti takto zaostávalo a ano AMD v zapnutým RT zaostává třeba v tom Deathloopu o 10fps což už rozdíl je 10fps.. Kdyby to bylo pár jednotek fps tak neřeknu..

Mě spíš překvapilo nemile to, že ani ten RT na nízký nastavení to nezvládá ta 6800xt třebas v tom hellblade ve 4K s FSR a to vnímám jako fail když nvidia to jede s dlss v ultra RT vpohodě ( mě tam lítaj FPska s totalnima propadama i pod 40 se zaplým FSR s RT na nízké)
Odkaz

Podle mě ten RT ve hrách se začne ted objevovat už víc a víc třeba hry co jsou na Unreal Engine 5 už s RT počítají víc jako ty současný a tam se ta nevýhoda opět bude prohlubovat pro AMD.
Takže je sice hezký , že na AMD kartě budu mít o 5víc fps ve 4k než na Nvidii s vyplým RT, ale se zaplým budu zase na tom hůře třebas o 10fps a 10fps už může udělat rozdíl mezi plynulostí a sekáním u hry samotné..
Snad se AMD s RDNA 3 architekturou v tomto polepší a víc se aspon té Nvidii přiblíží či ji překoná
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 20:16:37
avatar
Chjo. Ani HellBlade ani Metro nejsou nové hry, natož optimalizované na RDNA 2.
To, že do toho dobastlili RT, aby prodali starou hru lidem co skočili na lep NV marketingu z toho nedělá nové hry.
Docela pochybuju, že na konzolích to má RT a pokud ano, tak nejspíš dost omezeně.

Ono upřímně, "optimalizace RT ve hře pro RDNA 2" není nic jiného než snížení množství RT efektů. Není třeba si lhát do kapsy. Ale komu vadí jestli je pomocí RT řešeno jedno nebo jeden a půl procenta scény? Stejně nedává smysl to zapínat ani na NV ani na AMD
Používat něco, co musíš cíleně hledat abys to našel, ale sežere ti to 30-50% FPS fakt smysl nedává.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 21:06:43
avatar
V podstate máte pravdu, existuje len pár hier kde ma RT nejaký prínos. To si už potom musí každý odpovedať sám či to potrebuje ku šťastiu.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 22:09:30
avatar
no třeba v tom Hellblade je to RT fakt znát na odrazech a to tak že totalně, ted jsem to třeba zkoušel s RT na Ultra mám 15fps s FSR - na nízký RT 25-30 fps ve 4k a lítá to jako prase i s FSR takže na 6800xt nehratelny
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 13:59:51
avatar
Halleblade hrávam na 3070 v 4K, RT mám zapnuté na nízke a DLSS na quality. Hra je ale na RT celkom náročná. Moc ma to ale nechytilo, grafika je ale pekná.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 15:12:59
avatar
no on totiž ten hellblade je herně průměrnej, hádanky se opakují a souboj je taky jen průměr, tak snad 2jka bude lepší když to ted má pod palcem ms a co jsem se díval tak už na tom dělá asi 3x tolik lidí jako na jedničce
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 17:02:26
avatar
Znis mi jako uzivatel, ktery ma vysokou prioritu v RT efektech - proc sis potom nevzal radeji RTX kartu? Uz od prvnich recenzi vsude jasne znelo, ze zde maji nvidia karty jakousi vyhodu. Stejne tak z meho pohledu je RT vlastne jedinny realny mozny duvod, uprednostnit v aktualni generaci nekterou z nvidia karet(s nadchazejicimi tituly se ten rozdil pravdepodobne ale bude diky konzolovym optimalizacim spise zmensovat). Vsude jinde (tezbu ted neberu vpotaz) mi prijde zajimavejsi nabidka AMD karet a co pozoruji, tak nejen u me jsou RT efekty porad zajimave jen jako techdemo, ale realne je uzivatele nepouzivaji, diky neumernym vypocetnim narokum za tak maly rozdil v realnem vykresleni sceny a zrejme tomu tak jeste nejakou dobu bude (pro vetsinu uzivatelu to je porad jen ta "reklamni" technologie).

btw. Rozdil mezi RX 6800xt a 6900xt je v tom prapodivnem svete dnes realne nejakych 100eur a navic ma 6900xt mnohem lepsi dostupnost - za me je paradoxne dnes naopak mozna zajimavejsi, nez 6800xt
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 18:17:38
avatar
Nevzal jsem si RTX kartu pač mam freesync monitor a předtim jsem měl rtx 2070 super ktera byla karta skvěla , ale musel jsem mět zaplej Vsync neustale jinak jsem měl pruhy po monitoru sčimž se hrat neda a bohužel jak je znamo vsync zaokrouhluje fpska ktery jsou přibližný a snižují výkon karet ,takže jsem měl třeba ve hře 60fps a najednou přišla naročnějši scena a pak mě to najednou zamčelo fpska na 30 což je sakra znát..
No měl jsem možnost vzít si RTX 3080Ti za 32k a misto toho jsem vzal za 28k tu 6800xt což jsem měl nakonec asi udělat opačně a připlatit si ty 4 litry co už..

Co se týče toho RT jde mě hlavně o to, že jsem čekal že ta karta stím ve 4k aspon nějak bude použitelná třeba v tom metru nebo ted ten hellblade, bohužel absolutně není ..
Metro hraju už rovnou tu rozšiřenou edici co ma lepši nasviceni pač proč bych hrál tu puvodni verzi kterou jsem už prošel 2x , když tato je ta hezčí..

No pokud jsem si mohl vybrat mít 6800xt za 28k vs 6900xt za 38k tenkrát tak poměr cena- výkon se 6900xt nevyplatila absolutně..
To co je ted je trochu jiná ted jsou nvidie nedostupný a předražený totálně .. a 6900xt je naopak ještě dražší jak pár měsíců nazpět

Každopádně přece jen když už má člověk highend , tak nečeká že ten vykon s RT bude špatnej až tolik ikdyž je nvidia vtomto napřed.. říkal jsem si jo tak když to tam dám třeba na rt nejnižší tak to přece musí nějak sním jet ne a ono kulový fpska litaj nahoru a dolů záleží kam se ve scéně člověk dívá
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 22:05:43
avatar
Za me jsou tyhle RT efekty opravdu jen marketingova berlicka...dokud nebude cela scena komplet vykreslena pomoci raytrasovani, tak to bude vzdy jen takovy kompromis, ktery stejne bude muset obstojne fungovat i pomoci klasicke rasterizace - na to jsme porad na hony vzdaleni s nedostatecnym vykonem a jeste i nekolik pristich generaci gk budem. Metro Enhanced je za me nvidia techdemo, tam mi prijde naivni ocekavat bezproblemovy chod i na konkurencnich kartach. Presto se mi Metro Enhanced podarilo obstojne zahrat jeste i na me predchozi 6700xt v UWQHD. Pri mnimalizaci RT efektu to bezelo celkem slusne a ikdyz ted uz nejakou dobu pouzivam 6800xt, necitim zadnou potrebu pouzivat RT efekty nikde a i lide kolem mne to maximalne vyzkousi na benchmarku, ale realne to pouzivaji mozna opravdovi RT nadsenci (s RTX kartama). Jinak jsem snad v kazde recenzi aktualnich karet videl zminku, ze v RT maji nvidia karty navrch a cekal bych, ze kdyz te ta technlogie tak zajima, uprednostnis rtx model (pokud si spravne pamatuji, tak freesync/adaptivesync by dnes mel byt funkcni i na nvidia kartach).
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 09:52:36
avatar
no dobře ale kdy se budou vykreslovat komplet scény s rt? za 10 let tak možná pač je to náročný jako prase spíše se budou objevovat v dohledný době hybridy, který budou zapínat ten rt spíš tam , kde je největší vizuální přínos..
Za mě je ten přínos největší v odrazech - skla, voda tam to člověk vidí fakt nejvíc což má zpracovaný to Metro, Cyberpunk, Hellblade , Control - z toho co jsem zkoušel

Naopak takový stíny tam jsem to nějak nepoznal v cp mam pocit sem to zkoušel zapnout a jediná věc která fakt poznat šla byly ty odrazy

Slabý RT efekty budou třeba zde
Odkaz
tady to třeba nijak extra poznat není a že by to kvuli te globalni iluminaci jinak nasvětlené bylo hezčí mě teda moc nepřijde, zkrátka je to hra od hry na co se s tím rt zaměří


Bohužel ta moje starší nvidia nepodporovala adaptivní sync muj monitor , jako zapnout to šlo ale muj model monitoru oficialně nvidia nemá v seznamu a tím pádem ikdyž sem zapl adaptivní sync měl sem tearing jako kráva a s tím se hrát nedá , takže jediný ze všeho co jsem zkoušel fungovalo bylo zapnout vsync v ovladačích což je na druhou stranu blbý pač když to bylo vyplý měl jsem podstatně víc fps kor ve 4k se tohle hodí..
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 15:19:04
avatar
Ano a presne proto jsem v nasazovani RT efektu do dnesnich her takova konzerva. Dokud je to reseno takto hybridne, tak nejen ze to vyvoj nijak neusnadnuje, naopak jej to umele prodrazuje. Ty efekty se daji obstojne nehrazovat klasickou rasterizaci, stejne ji to musi umet. Proc potom v dobe, kdy vydavatele kvici, jak moc jim rostou naklady, utapi dalsi naklady v takovem reseni "podoboji"? Ve vysledku to na me pusobi spise jako vylozene umele zvyseni vypocetni narocnosti, coz je vlastne snizeni uzivatelskeho komfortu, zvyseni nakladu pro vsechny strany a za to vse je jen minimalni prinos. Jeste vice ujete mi prijde narocne spocitat par radoby hezkych efektu a ty potom realne jeste "vysabotovat" technologii typu dlss/fsr. To vse jen kvuli tomu, at to ma na obalu moderni nalepku, ze podporuje RT efekty? Neni to potom ponekud predcasne "predbihani doby" a neefektivni vynakladni prostredku nas vsech?

Trable s vsyncem chapu. Smutne mi prijde, ze nektere i moderni hry vlastne vsync porad tak nejak vyzaduji, vypnuti nektere dokaze az neunosne rozhodit i po tolika letech existence gsync/freesync Napr. tolik vychvalovana Forza5 mi v menu bez aktivniho vsyncu dramaticky prodluzuje veskere loadingy, zatimco samotne jezdeni s freesyncem funguje vyborne - to sem celou hru musel resit tak, ze vsync neustele vypinam a zase zapinam
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-03 00:32:39

S tearingem se samozřejmě hrát dá. Nevím jak je možné opomíjet staré neduhy. K dohrání hry nedůležité.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 20:26:01
avatar
Kdyby sis přečetl před nákupem karty alespoň jednu recenzi, tak jsi nemusel žít v buldu a myslet si, že dnešní karty mají na RT ve 4K výkon
Dnešní karty ho v leckterých hrách nemají dost ve 4K ani bez RT.
Vždyť když nepočítám RTX 2080Ti, tak současná generace karet je první, která vůbec nějak smysluplně hraní ve 4K zvládá. A až ta příští ve 4K nejspíš konečně bude schopná utáhnout všechny hry bez omezení.
Takže očekávat, že to zvládne 4K s RT je opravdu naivní...
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 17:11:41

K tomu úvodu článku, vlivu soc. sítí a tak jsem se včera díval na fajn film, kde si Američani nastavili zrcadlo ve kterém zhodnotili svého hloupého prezidenta, který Covid ze začátku banalizoval a pak doporučoval infuze desinfekce. Paroduje ale třeba i bezmeznou víru ve šmejdy typu Jobs nebo Musk. Film se jmenuje Don't look up (k zemi hled) a docela vtipné nastavuje zrcadlo dnešní společnosti, jen místo covidu míří na zemi Asteroid. Film je potřeba dosledovat až za poslední titulky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 13:42:52
avatar
asi tak .... :/ pak se nelze divit, že žijeme v tom svinstvu už druhý rok a další minimálně dva jsou před námi ...

// článek jsem doplnil ;)
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 12:33:44
avatar
Souhlas.
Film "Don´t look up" je povedený, chtělo by to více takové satiry, aby se lidé začali už konečně probouzet.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 15:38:29
avatar
Film je fajn.
I kdyby bylo více takové satiry tak se lidé neprobudí.
To by se musely všechny soc.sítě vypnout a to se stane jen v případě nějaké apokalypsy...nebude elektřina nebo nebude elektronika.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 20:27:34

K těm hrám...
Bych doporučil Chernobylite. Pokud to už někdo nehrál před rokem v nějakém ultra predbeznem přístupu a nenasral se, tak teď je to moc fajn hra. Developeri opravdu zapracovali a udělali z toho moc příjemnej titul.
Černobyl, temnej stalker, potvory, base management, harbass a spousta reálií. Co víc si přát. Konečně zas jednou dialogy co stojí za to číst všechny. Za nějaký dvě kila to byla dobrá zábava.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-01 20:37:47
avatar
ja to v EA zkoušel a chytlo mě to, ted jsem to zkoušel znova a přišlo mě to naprosto nezáživný ten gameplay je takovej obyčejnej a nezáživnej zkrátka mě to nebavilo to hrát, takovej Stalker či Metro se hrají daleko líp což je logický když mají 5x větší rozpočet na ty hry
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 06:17:28
avatar
Citace:
Český NETFLIX nabízí jednu z nejbohatších knihoven na světě, dabuje jak vzteklý
To teda nevím, kde si na to přišel, že dabuje jak vzteklý. Právě že celkem kašlou na český diváky. Akorát zrovna vyšla 4. série Cobra Kai a doteď nebyli schopni udělat dabing. Když tak nesnášíš češtinu, založ si ddworld.com nebo se rovnou přestěhuj někam do zahraničí.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 10:17:02
avatar
Myslím, že to není o tom, že by někdo nesnášel češtinu, ale o prznění originálů velmi špatným dabingem...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-02 13:36:12
avatar
A co to prznění těch seriálů a filmů? proč by se vůbec mělo dabovat? titulky stačí navíc dabing jen ničí jazykové schopnosti čechů, kteří jsou pak neschopní alespoň rozumnět .. dabing cizích filmů a seriálů by měl být zákonem zakázán ....
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-03 07:35:34
avatar
Prznění? Třeba Simpsonovi měli parádní český dabing! Nechápu kterej blbec by se na to díval v originále a takových filmů/ seriálů bude víc, kde je lepší čeština než originál.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-03 14:37:11
avatar
jak můžeš vědět, že čeština je lepší než originál??!

navíc když to autoři udělali v originále anglicky, tak čeština tam nebude lepší nikdy ....
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-04 12:17:44

dokud homera daboval bedrna tak to byla fakt spicka..ale je to vzacna vyjimka. obecne u animovanych filmu/serialu ten dabing neni takovy peklo, u cokoli hranyho dabovanyho me krvaci usi
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 20:44:31
avatar
Ale jo, jde to.
Ale Česká dabingová škola je jedna z nejlepších na světě co vím a kvalitní český dabing opravdu může být i lepší než originál.
Bohužel takových filmů, natož seriálů je opravdu málo a souhlasím, že než prznit originál nekvalitním dabingem, to radši koukat na originál.

Já teda mluvím anglicky plynně a už jsem se proposlouchal k tomu, že 80-90% filmů zvládám bez titulků a k tomu zbytku si pustím titulky anglické, páč některý slang nebo specifický přízvuk je fakt mazec.
Nicméně i s touto úrovní angličtiny občas narazíš na to, že jak jsi z jiné kultury, tak nepochopíš narážky, vtipy nebo odkazy na události, páč bez toho abys tam žil aspoň půl života, tak nemáš šanci je pochopit, ač rozumíš každému slovu.
Tohle ti kvalitní dabing řeší, stejně jako kvalitní překlad knihy.

Jako dobrej příklad překladu lepšího než originál jsou knížky od T. Pratchetta, kdy některé vtipy a poznámky překladatele byli ještě lepší než originál a sám Pratchett když tu v Čechách byl, tak se chtěl s překladatelem panem Kantůrkem setkat aby mu složil poklonu, páč když mu to zpětně překládali do Aj, tak byl nadšený co pan Kantůrek pro české publikum stvořil!
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dabing 2022-01-03 22:12:42

Vzdy bude velka cast divaku, co budou preferovat dabing a to proto, ze proste nestihaji cist titulky (ne kazdy je knihomil), natoz aby stihali k tomu i plne vnimat dej. A u mensich deti je to jasne. Proti dobremu dabingu nic nemam (Cesi jsou v nem extra trida, nekdy to fakt prekonava i original - viz Filipovsky), ale ja skoro vzdy jako kinofil preferuji puvodni zneni. Uz jen z toho duvodu, ze dabing je zasah do zvuku a obzvlast u surround mixu mixu to dela celkem casto neplechu (vyvazenost hlasitosti dabingu vuci osstatnim zvukovym slozkam), nekdy je proste i rusive to, ze to nesedi uplne s pohybem rtu atd.
Tom Vesely [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - netflix + dabing 2022-01-03 22:07:27

Nadabovany bohuzel nejsou ani mnohe animace pro male deti, ale je to celkem pochopitelne, pro ne je nejake Cesko bezvyznamny trh.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-03 22:41:25
avatar
pro děti je asi dabing vůbec nejškodlivější, navíc dětem ty cizí jazyky vůbec nevadí ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-04 11:16:38

Aspoň získají poslechovou a významovou představu cízího jazyka, když už rodiče nemají na děti čas a odloží je před obrazovku.
gralee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-04 20:39:36
avatar
Myslím že som nevidel minulý rok porovnanie spotreby samotného počítača v kľude - mne keď beží akurát internet explorer, lebo väčšinu času je PC v kľude a mne ryzen 5950 berie do 33W a zvyšok počítača cez 65W čož sa mi vidí dosť veľa aby PC žralo cez 100W bez záťaže a to mám windows 11 a najúspornejší profil, i keď neviem prečo mi hwinfo na všetkých jadrách ukazuje 3Ghz frekvenciu. Grafika 3070 bere 13W.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-14 19:57:53
avatar
Uvidíme jak se bude Intelu dařit konkurovat AMD, když mu TSMC rezervuje kapacity celé jedné nové továrny na 3nm čipy. I Apple musel couvnout a to už je co říct. Konečně snad uvidíme férové srovnání produktů na stejné/srovnatelné výrobní technologii.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 20:19:24
avatar
Apple necouval, AMD necouvalo ... oba mají kapacity všechny jaké si objednali a dostanou další, Intelu se postaví nové ....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 20:49:06
avatar
No rezervuje, to není ten správný výraz, TSMC Intelu za jeho vlastní peníze tu továrnu postaví.
Musel hezky zaplatit dopředu tolik, aby tu továrnu TSMC mohlo postavit.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!
Filmový Sonic 3 se opět povedl – další díl jistý!Monday, 23 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 415x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostal pořádný update! Konečně je to stalker?Friday, 20 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2026x
Komentářů: 4
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Thursday, 19 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1228x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Tuesday, 17 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1393x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCMonday, 16 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1065x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Friday, 13 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0