Technologické bilancování 2010 – nejlepší i nejhorší trendy, produkty a události v IT za rok 2010 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Friday, 31 December 2010
Přejít na obsah
Technologické bilancování 2010 – nejlepší i nejhorší trendy, produkty a události v IT za rok 2010
Rok 2010 na poli procesorů
NVIDIA, ARM, VIA a platformy obecně v roce 2010
Grafické karty ATI a NVIDIA v roce 2010
Tablety, mobilní PC a ostatní IT technologie
Internet a technologické trendy
TOP7 toho, co se nám v roce 2010 nelíbilo
TOP7 toho, co se nám v roce 2010 líbilo
Závěrem

 

 

  • Závěrem

Rok 2010 nám pomalu končí a s ním i naše ohlédnutí. Vzali jsme to skutečně obšírně, ale myslím, že hlavní trendy a nejdůležitější technologie jsme zachytili. Co tedy říci o roku 201 jako o celku? Něco už jsem načal na samém začátku článku, takže teď to dokončím …

Rok 2010 je rokem Facebooku a sociálních sítí i například Twitteru a dalšího zjednodušování technologií, což ne všude kvitujeme s povděkem. Rok 2010 je i rokem mobilních technologií, kdy notebooky porážejí desktopy a to i když notebook není nejvhodnějším zařízením pro daného uživatele. Nezpochybnitelný a velmi viditelný je nástup nové generace SmartPhone a nové generace jejich operačních systémů, či spíše platforem. Ty jdou v čele všeobecného zjednodušování, a i když jsou tato zařízení stále chytřejší a vybavenější, jejich ovládání připomíná IQ test pro opičky, které mají podle světýlka mačkat danou klávesu s obrázkem. Nevím, jestli té uživatelské přívětivosti není někdy až přespříliš, protože nenutí uživatele myslet při tom, co dělá a tak nám tu vyrůstají stáda tupých ovcí, kteří nepřemýšlejí o věcech a o tom jak to funguje a proč to funguje. Stačí jim, že to funguje. To mě osobně přijde dost málo a z dlouhodobého hlediska dost děsné.   

Projevuje se to i ve ztrátě schopnosti přemýšlet v souvislostech. Zprávy a informace musí být co nejjednodušší, vytrhávání z kontextů, přičemž pak daná informace klidně získá i jiný význam a smysl, je na denním pořádku a mnoha lidem to přijde jako OK. No mě to tedy v pořádku nepřijde a stručná informace bez souvislostí nemá pro mě žádnou hodnotu. A že jsou ty souvislosti třeba je nám dokázováno dnes a denně. Lidé rychle zapomínají a to nemluvím jen o IT zprávách. Současný svět žije fámami, uměle vytvořenými informacemi a kauzami, které jsou vydávány za realitu a 100x opakovaná lež se snadno stává všeobecně snadno přijímanou pravdou. No u nás to rozhodně platit nebude a DDWorld.cz nezapomíná, nevytrhává věci z kontextu a ani na to zjednodušování, ke kterému nás někteří tlačí, nebudeme tak snadno a tak tvrdě přistupovat. Přemýšlet o věcech chceme a budeme podporovat, zajímají nás fakta v souvislostech a toho se nevzdáme, i kdyby se někteří stavěli na hlavu.

Naštěstí všude po světě stále nacházím lidi, a není jich úplně málo, kteří vidí věci podobně, a jsem tedy mírně optimistický. Rok 2010 však vnímám jako takové všeobecné přešlapování na místě a hledání nového směru pokroku a výstavby budoucnosti, bohužel na podmáčených a nevyhovujících základech mýtů o nekonečném růstu, neomezené spotřebě a neomezených zdrojích.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladace 2010-12-31 01:32:01

ovladace AMD nestoji porad za nic... Mam CF a je zazrak, kdyz novy Catalyst jsou funkcni.... btw: 10,12 jsou celkem v pohode az na to, ze v idle obcas hodi BSOD...

Jinak predtim funkcni pro CF 10,4 , 10,9a ... mezitim vetsina nefunkcni
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 01:34:20

Moc pěkný článek! Akorát nesouhlasím s tím Ipadem, mě tento přístroj nijak neohromil, spíše naopak... vždyť to ani nemá USB Akdyž ses, DD zmíňil o eyefinity ( s čímž naprosto souhlasím a tato technologie mě ohromila ) jak to vidíš s tím článkem? Vím, že jsem dotěrný, ale nemůžu se dočkat!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 16:45:32
avatar
A k tomu je este otazne ci tam vobec funguje Bluetooth, lebo je zname ze na iPhonoch nefunguje velmi dobre a to nie len na starsich ale aj na novom iPhone 4, co povazujem za riadny pruser.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 07:33:10
avatar
Pěkné počtěníčko po ránu Hlavně všem hodně štěstí do nového roku a co nejvíce nového HW
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 08:06:13

svata pravda o uzivatelich .....
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 08:46:57
avatar
Pěkný článek.Přdám se s vinšováním spousty radosti z nového HW v novém roce a samozřejmě pevného zdraví. Ještě bych rád poděkoval všem co se na tomto webu podílejí. Mikron
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 09:11:45

Ako je to s tou Widi technologiou? Vsimol som si ze vela notasov tuto technologiu uz ma v zozname specifikacii. Na desktopoch sa to neda pouzivat?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky 2010-12-31 09:42:43
avatar
Díky DD, super počtení po ránu . S tímhle článkem víc než na 75% souhlasím.
Hlavně všem přeju povedenej rok 2011, hodně nového HW, hodně "nahoněných" GHz, MHz . Ovšem málo BSoD, jiných černých smrtí a odkouřených částí vašich miláčků
Hellow
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 10:08:31
avatar
Tak jsem konecne docetl cely clanek a da se rict, ze jsem na 85% s tebou za jedno. Kdybych byl na 100%, byl bych tvoje dvojce

Takze vsem ctenarum a hlavne prispevatelum preju klidnej a pohodovej rok 2011, bohatej na new hardware a novinky IT.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 15:02:55

Čo sa týka Mafii2 a prístupu 2K je to zrejme spôsobené dlhou dobou vývoja, ktorý sa musel nejak zaplatiť. Každopádne sa taký prístup asi bude málokomu páčiť.

Čo sa týka PhysX-u o tom sme tu už čo to napísali. Teraz ma zasa prekvapilo, že podľa teba DD postráda Mafia zničiteľné prostredie. Ak si tým myslel hlavne demolíciu budov ako celku, tak ok. Ale inak v tej hre bolo ďaleko viac zničiteľných objektov ako sa dalo vidieť v iných hrách. Ani v BFBC2 kde to síce naoko vyzeralo masívnejšie, ale v skutočnosti sa tam opakovalo to isté stále dokola. Z Mafie pripomeniem ako príklad 2 scény - rozstrielanie krčmi chuligánov alebo prestrelky v mrakodrape. V oboch sa toho dalo zničiť habadej a po chuti(nie sú to samozrejme jediné príklady z hry).

Ak by sme sa mali baviť o fyzike ako celku, tak stále neviem prečo uprednostňuješ skriptovanú fyziku. Kvôli tomu, že je jednoduchšia na implementáciu a HW menej náročná? To je u mňa ako keby si v časoch prechodu počítania grafiky z CPU na GPU tento presun kritizoval kvôli rovnakým pripomienkam. A nie sú to argumenty, ktoré by som čakal od technologického fanúšika. Hlavne keď bez problémov píšeš pozitívne o Bullete, ktorý má síce pekné demá(Tie má aj Havok alebo PhysX), ale nič také v žiadnej hre ešte neukázal(na rozdiel od PhysX-u). Každopádne o jeho smrti sa písalo už na tento rok. A k ničomu takému nedošlo. Okrem toho vyšlo tento rok dosť veľa hier s CPU@PhysX-om a ak sa podarí NV plán s masívnejším presadením PhysX-u na konzolách pomocou APEX-u, tak sa s ním budeme stretávať stále častejšie. Vývoj totiž stále pokračuje ďalej a preto by som PhysX ako celok nehodnotil iba ako marketingový nástroj.

Na záver pridám niečo zaujímavého na diskusiu: Odkaz

Podľa mňa ide o dosť zaujímavú technológiu 3D na ktorú už nejakú dobu čakáme všetci. Síce pre väčšinu ludí nedostupnú(domáce kino za 80000E je pekná pálka) ale už nejde o nič teoretické a jedná sa o reálny produkt. Samozrejme už ide o 3D bez okuliarov. Boli ste niekto na tej výstave? Túto linku pastol na inom servery užívateľ BooYaa a ten mal z toho podľa neho najlepší zážitok z výstavy nejakej elektroniky.

EDIT:

Este nieco k casti OpenCL vs CUDA. Zaujal ma hlavne citat:

Citace:
CUDA ačkoliv je jasně nejvíce vidět ze všech GPGPU prostředí a funguje všude možně, díky tomu, jak ji NV všude tlačí, však začíná být přítěží pro rozšíření skutečných standardů. Změnit by to mohly zásadně dvě věci – AMD (také ve spolupráci s Apple) se chytí za nos a začnou dělat více humbuku kolem OpenCL. Hlavně ale musí přijít Intel, prásknout do stolu a OpenCL prostě podporovat ve velkém a všude.


Naozaj veríš, že za súčasným presadzovaním CUDy je iba väčší humbuk? Za týmto stojí vela úsilia, podpory a spolupráce. To, že sa Intel alebo AMD neangažujú viac v GPGPU je presne to čo píšeš vyššie. Pretože to pôjde všetkým. A na niečo také nemajú záujem plytvať peniazmi rovnako ako NVIDIA, ktorá samozrejme ma podporu pre DirectCompute a OpenCL. Dokonca v rámci OpenCL ešte väčšiu ako AMD. Ja to vidím tak, že ani jedna z týchto firiem nebude masívne podporovať niečo, čo bude prospešné aj pre konkurenciu. Humbuk urobiť môžu. Ale ten samotný na to stačiť nebude.

Taký pohľad na CUDu aký si uviedol v prvej vete citátu:

Citace:
CUDA ačkoliv je jasně nejvíce vidět ze všech GPGPU prostředí a funguje všude možně, díky tomu, jak ji NV všude tlačí,


bije do očí. CUDA nefunguje všade možne len preto, že ju NV všade tlačí. Funguje všade možne preto, lebo to boli vývojári NV, ktorí implementáciou CUDy tomuto frameworku umožnili všade možne fungovať. To sa nevyvinulo samo od seba. Ak by NV ponúkala nefunkčný alebo slabo podporovaný framework, vývojári by sa jej na to vykašlali. Takéto veci sa nerobia zadarmo a už vôbec nemajú v pláne, aby z toho ťažili konkurenčné firmy. DD keby si viedol podobnú firmu, tak by si nebol taký zhovievavý ku konkurencii ako to teraz žiadaš od NVIDIe. Prečo by mala tlačiť peniaze niekam pre nejaké všeobecné dobro(rozumej všade podoporované štandardy)? Táto firma podporuje všetko to, čo aj konkurencia a naproti tomu sa angažuje aj vo vývoji vlastných projektov. Tomu sa hovorí konkurencia a nie prekážka do akej všetko úsilie NV posúvaš.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 15:53:27
avatar
Ty to nechceš pochopit nebo nechápeš ...

CUDA, STREAM apod, mají být jen GPGPU prostředí a nemá na nich záležet, proto je tu OpenCL. Jenže NVIDIA sice OpenCL podporuje, ale oba víme, že raději tlačí svůj programovací jazky, tkerý je sice podobný OpenCL ale jede to prostě jen na CUDA.

A nemusíš mi nic vyprávět, mám sousta známých z VŠ i na VŠ, kteří pod CUDA umí a kteří to říkají jasně, prostě je to naučili dělat pod CUDA, protože NV podpořila školu aby se to naučili a OpenCL se učit nebudou, protože jsou líní a stačí jim ta CUDA, když funguje ;).

Jasně že NVIDIA nebude tlačit nikoho aby dělal pod OpenCL, protože to není jí prospěšné, ale Intel i AMD případně Apple na OpenCl využívání tlačit mohou a je to pro ně prospěšné a kdyby to udělali najednou, tak je vymalováno a těžíme z toho všichni. Všichni, kromě NVIDIA, která by všechny peníze a čas co do toho za ty roky narvala, mohla odepsat, protože by krásně všechny okolo naučila CUDA a GPGPU a pak by začaly používat všichni stadnardní a CUDA jazyku podobný OpenCL a fungovalo by to na všem, nedej bože, aby na konkurenčním HW i lépe, kdyby byl výkonější. Jinými slovy, pro AMD, Intel je v nejlepším zájmu na používání OpenCL zatlačit pomohou sobě (zlikvidují pozice NV) a zároveň tím pomohou všem, protože OpenCL prostě je standard, který má fungovat všude. Jenže končí a začíná to u vývojářů, kteří se díky podpoře NV něco jednou naučili a kteří si zvykly a ví že to funguje a prostě se těžko učí novým kouskům ... Znám to sám z vlastních studií CAD programů ;) taky jsem se naučil 1-2 a byl jsem spokojený a nechtělo se mi učit třeba ještě jiný, i když byl v něčem i lepší ....

Ano NV patří zásluha za rozšíření využívání grafik k výpočtům, CUDA jazyk je přeci docela příbuzný OpenCL, ale OpenCL je standard, je podporován všemi a další tlačení CUDA je prostě překážkou rozvoji GPGPU .... já nic nežádám od NV ani od ikoho jiného, já jen konstatuji. je jasné že každá firma kouká na vlasntí profit a NVIDIA moc dobře ví, proč netlačí na využívání OpenCL, i když také ví, že ji to dříve nebo později nemine, ale snaží se získat pro svůj vlastní CUDA co největší prostor a co nejvíce na tom vydělat ... to je logické, ale pro nás jako uživatele to není dobře, potřebujeme, aby GPGPU akcelerace jela na všem bez ohledu na značku čipu či název prostředí. Prostě GPGPU mají mít standard, stejně jako různé aplikace jesou na AMD i Intel procesorech ... taky by se ti nelíbilo, kdyby třeba půlka her jela jen na AMD a druhá jen na Intelu ... takže prostě není dobře, že aplikace a věci, které mohou být udělány v OpenCL jedou nebo jsou stále vyvýjeny jen na jednostranně podporované CUDA, když je OpenCL standardem a je velmi podobné jazyku, kterým se programuje v CUDA prostředí ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 16:09:57

Máme na to iný pohľad. Osobne mi nebude vadiť ak príde nejaký trebárs fyzikálny alebo GPGPU framework, ktorý nahradí tie stávajúce. Pokial z toho bude osoh. Zatial sa mi vidí rýchlejší posun v podpore vlastných riešení, pretože iba do takých budú firmy investovať a snažiť sa ich presadiť. Som zvedavý ako to dopadne.

A aby sme sa stále nebavili o tom istom, čo hovoríš na to 3D na ktoré som dal odkaz v príspevku vyššie? Počul si už o tom niečo? Vyzerá to na naozaj zaujímavé riešenie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 16:34:32
avatar
říkal jsem, že 3D jedině v kině a to na co si odkázal je vlastně projektor do kina ...

Ne vážně, 3D projektory jsem viděl, jsou skvělé, ale stojí 100k, takže je to záležitost do kina a pak je tedy jedno zda se bavíme o kinu jako Cinemacity nebo domácím kinu pro Kino 3D jasně, proč ne ... ale jinam ee.
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - muj post 2010-12-31 11:00:36

Za co takovy negativni hodnoceni meho prvniho postu?
Tim funkcni/nefunkcni jsem myslel v Battlefield Bad Company 2...;-)
Windwalker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 11:23:56

tak ja mam 5970 a nemuzu si na ovladace stezovat. Jedina hra kde jsem mel problem byl Fallout New Vegas, ale podle ohlasu na netu ten problem maji vsichni majitele radeonu 5970 a neni to chyba ovladacu. Jinak k BFBC2 zadny problem tam nemam, a navic mam vyple catalyst AI takze hraju vlastne na podtaktovane 5870 a FPS mam porad dost a dost. Preji stastny rok 2011 a dekuji DDmu a dalsim redaktorum a skvelou praci.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 12:01:16
avatar
V článku sa písalo o strate schopnosti premýšľania v súvislostiach, vytrhávaní vecí z kontextu a pod... Som rád, že DDWorld včas stihol obrátiť kormidlo a neskĺzol úplne k novodobým trendom mainstreamovosti. Narážam najmä na zhrnutia týždňa, ktoré sa tu objavovali na konci leta, tie k tomu nemali ďaleko a pre občasného návštevníka stránky to pravdepodobne bola vítaná jednohubka...

O nových featurkách na stránke som písal už minule a dobre no, beriem ich ako nutné zlo...

Niekto by sa mohlo podujať na napísanie článku, v ktorom by sme bilancovali pôsobenie a fungovanie DDWorldu v poslednom roku, udalosti a trendy na ňom...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 20:01:29

na druhou stranu Takové staré dobré opáčko v souvislostech není nikdy na škodu.

V souvislostech a nejlépe v režimu "repeat".

... no co, možná by pak odpadlo plno zbytečných otázek.
Pro domácí bych radil zobrazovat DDworld přes webový Filtr a blokovat vyskakovací okna/text..
Jinak Všem nej do roku příštího
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 23:26:15
avatar
Jj, ja som skôr narážal na zhrnutia týždňa prozaicky nazvané IT DDWorld news, ktoré ale nemali pre ľudí, ktorí sa tu vyskytujeme každý deň a "vidíme súvislosti" , veľký prínos... Maximálne raz do mesiaca, lenže ono to tu bolo každý týždeň.

Obrázek
Prvé štyri sú pre DDWorld + ešte facebook.com/plugins/*, ale ten je súčasťou Czech List...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 23:46:58

no super, takže jenom okopčim

Jinak to bylo myšleno spíš obrazně..
fixlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Acer TimelineX 2010-12-31 16:16:59

"Mluvím o ACER TimelineX 5820G".. Dále ale popisuješ ACER TimelineX 5820TG
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 16:40:29
avatar
Mam par vyhrad
1) Co mas porad s tim ze nechces vse na jeden klik a tak? Nikdo te nic nenuti, pokud chces fotit na jeden klik, kup kompakt, pokud chces fotit na manual, kup zrdcadlovku...pokud ches telefonovat jednim klikem a preceist si novinky na webu jednim klikem, muzes, pokud chces menit 71854354354 veci pritom aplikace bude porad jen na cteni novinek, tak pak si stahni jinou Pochybuju ze by babi byla stastna kdyby si musela na telefonovani misto aligatora kupovat HTC HD protoze nic horsiho a jednodussiho by nebylo atd...to co chces ty se nemusi shodovat s vetsinou lidi. A neni to jen u starych lidi, znam hode lidi co maj mobil pouze jako vec k telefonovani a PC na maily a na net a nepotrebuji spoustu nastaveni aprokliklavani se nesmyslnyma tabulkama.
2) Proc si myslis ze se domu nehodi notebook? Ja sam se stolnim PC zkoncoval cca v roce 2007 (uz jsem do toho nahazel spousty penez a nelituju ze mam o jednoho zrouta penez min), nahradily ho jine stroje, na hudbu mam domaci kino, na filmy take...tim odpada poustet na filmy PC ktery zere vic jak LCD na ktere to bezi, kdyz to domaci kino zvladne minimalne stejne. To samy i s reprakama, k cemu jsou mi repro u PC v 5.1 sestave kdyz pokud se chci s rodinou koukat na film, tak musim prestavovat pul pokoje a napasovat repro kolem sedacek? Na hry mam Xbox a PS3 (nechci slyset ani slovo, palti to samy jako u filmu, kdyz chci hrat na TV tak nemusis pretahovavat repro a mam to uz ready) a co se tyce netu a prace na PC mam notas (2jadrovy pentium a integrovana grafika, staci bez problemu) pripojene na 2 monitory s pripojenou klavesnici a mysi a myslim ze se u toho nekrcim a cenou/vzkon mam tenhle notas dnes za ccca 8000 i s monitorem, ktery je jeho soucasti a navic to setri misto (a energii).Takze zase kdo jak chce, nekdo chce bednu pod stolem, nekdo to sem tam veme do skoly/ke kamosovy a tak mu staci i notebook a krcit se u toho nemusi.

3) "Značná část uživatelů není prostě vůbec schopna 3D používat", nic proti, ale nesetkal jsem se as ani jednim, kdo by to nevidel tak jak to vyrobce zamysli Ty nekoho takoveho znas?
4) Nj tva zast k PS3 a Xbox360 Jako bych to necekal, v tomto roce jsem se stal hrdym majitelem PS3 a nelituju Nic proti, ale ty bys porad lepsi grafiku? Me grafika Uncharted 2/3 staci a dale se spokojim s doladovanim zazitku nez s prehypovanou grafikou a hrou na prd At si kazdej koupi to co chce a vrazi si penize do toho ceho chce, nech to na nem prosim Jen at tu strasi, ja je pokud bude co hrat plne podporim. Myslim ze nebudu sam.A ty s tim neudelas nic
5) Jeste aby se ti kinekt na hrani libil, kdyz je na Xbox Kdyby byl na PC,to by jsi si posusnaval

S vetsinou ostatniho at uz min ci vic souhlasim, facebook je lofaovina (v nynejsi podobe) a ipad kravina (at uz po strabnce HW tak po strance pouzitelnosti, to si radsi koupim Desire Z).
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 17:03:16
avatar
K tvojim bodom 2. a 4.: myslim ze pokial si kupujes hry na tie konzoly legalne, tak je totalna sialenost za nieco take vyhadzovat tak vela penazi. Ked uz aj zabudneme na ubohu grafiku vo vacsine hier, tak je tu potom este frustrujuca hratelnost strategii a FPS ktore su na konzole vyslovene nevhodne (a hopsacky si v krajsej grafike zahram s Xbox ovladacom aj na PC), nehovoriac uz o tom ze hry na konzole su vacsinou nekvalitne rychlokvasky dostavajuce nadpriemerne hodnotenia neobjektivnymi magazinmi za ucelom vytrieskania co najvacsieho mnozstva penazi z ludi, ktorym je to jedno. Samozrejme je to tvoja vec za co vyhodis svoje prachy, akurat ze konzole maju negativny vplyv na implementaciu novych technologii do hier a vyvojari miesto vyvoja riadnych kvalitnych titulov na moderne PC zvolia cestu pohodlneho zisku a "vyvinu" hru na konzolu.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 17:51:35
avatar
Kupuju a nemam pocit ze bych si kupoval frustrujici a nehezky hry...treba God of War 3, Uncharted 1 a 2, Gears odf war 2, Metal Gear Solid 4, GT5, Forza 3, Ace combat 6 atd mi neprijdou jako hry ktere za to nestoji Rychlokvasky si nekupuju, ty jsou ale i na PC, ja chci tyhle co na Pc nejsou a jsou an vrcholu svych zanru. Strategie nemusim, takze me jejich nepritomnoust netrapi, kdybych je chtel hrat tak musim na PC, to by me nevadilo, rad si nekdy kdyz se u PC nudim zahraju Empire Earth, ktera je pro me porad nej strategie A ta implementace je mi volna, vyvoj stoji vic a vic a prave ta implementace z tech her dela rychlokvasky, protoze to implementujou takovou dobu ze pak uz jsou stejne venku novejsi technologie tak to radsi bvyaj aniz by doladily technickou stranku a ejhle, hra je z**** a graficky to taky neni zadny terno, protoze pres pul rokem vylezdo DXxx, ale oni to vyvyji uz 2 roky a nemohly ho implementovat. Je to zacarovanej kruh. Jak rikam, me staci kdyz to bude dobre a ne bezduche a zda to vypada jako crysis na highest a nebo "pouze" jako Uncharted, o to mi uz nejde.
Malignus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 21:26:55

Odhalil jsem překlep a využiju toho:

"Co tedy říci o roku 201...?"

V bitvě u Castrum Mutilum porazili Keltové římské oddíly.

Řím uzavřel s Kartágem smlouvu, ve které se zavázal s ním dále neválčit. Tato smlouva navazovala na mírovou smlouvu z roku 203.



Jinak velmi pěkný článek a souhlasím s ním. Úplně mi mluví z duše. To myslím vážně.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 23:48:22

DD překlep, ty botu. To jsou události roku 201 PŘED Kristem!! jj kdo druhému jámu kope, až se ucho utrhne
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 22:23:56
avatar
Stastny novy rok vsetkym
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-31 23:47:56

Citace:
...5 let staré konzole se prodávají po milionech...
V Kauflandu prodávají banány ještě zelené, a už černají, rajčata omlácené a hnijí, párky v kterých jediné maso jsou omylem pomleté prsty řezníka....a je hromada lidí co to kupují. Jak ty debily vidím s letáky v ruce, jak jedou od regálu k regálu s výkřiky: "Táto párky za čtyřicet!" tak bych vraždil. A naděláš něco? Nic. Můžeš do nich hustit horem dolem.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 03:36:30
avatar
Tak pod tohle se můžu podepsat.
Ale třeba kaufland ještě překvapí a bude vedle rohlíků prodávat konzoli KaufStation™ se skvělými hrami jako Shopping cart(sleva90%)- krásné závody z úžasného prostředí se silným příběhem,
Shopping strategy 2011- reálně provedená strategie kde je účelem výhodně kupovat potraviny s pomocí letáku, na vyšší obtížnost bez letáku,
Pensioner shooting- skvělá hra na odreagování kdy se vžijete do role důchodce kterému mladý smrad sebral poslední rohlík(guma edition™) za 0.9kč, užijete si zde chladných zbraní od vycházková hool™, french hool™ až po napodobeninu airsoftového kulometu který dokonce občas vystřelí než se rozpadne,
Thief land- tato hra je velice podobná sérii metal gear solid, bohužel zde museli zvolit textové ovládání postavy protože jinak by hra díky schopnostem hlídajících šerifů byla příliš snadná.

A abychom byly ekologičtí a plasty jsou zlé tak se hry budou vydávat na papírových děrných štítcích, které v případě nouze půjdou použít, však vy víte jak.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 12:42:07

Citace:
...Celkově nelze AMD na poli grafik za rok 2010 vlastně co výrazně vytknout...
S tím nemohu souhlasit!! HD 5830 je Obrovský propadák roku. Zvláště porovnáme-li s HD 5850 a HD 5770 svými parametry - výkon, spotřeba je úplně mimo velice podařenou řadu HD 5XXX.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 13:08:51
avatar
O HD 5830 jsem se tam zmínil ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 13:53:08

Promiň, ale já tam nic nevidí. Grafické karty/amd nevidím ani slovíčko. Píši nevidím, budu rad když mi řekneš kde. Jinak s hodnocením AMD naprosto souhlasí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 14:30:00
avatar
aha tak to asi bylo v pracovní verzi článku ... jj HD 5830 je špatná grafika, ale nikdy nehrála nějakou významnou roli ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 15:15:02

Nehrála, každý si mohl vybrat ze spektra. Právě úspěšnost a efektivita řady HD 5XXX zdůraznily nevýhody HD 5830. Né všechny čipy se povedou, to je v pořádku, ale oni je chtěli prodat za každou cenu co nejdráž.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 22:53:41
avatar
Velmi dobre statisticke shrnutie roku minuleho. Mne osobne sa paci uspech firmy AMD, ktora tohto roku skutocne zabodovala, a vdaka ktorej som si mohol kupit stvorjadro za 100eur. Taktiez som velmi rad, ze som si kupil grafiku HD5770, ktora sa ukazala ako moja najlepsia kupa tohto roku. Suhlasim s tym, ze konzoly brzdia technologicky ale hlavne herny vyvoj a zeru peniaze spotrebitelov.
AMD_RyZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - !!Facebook!! 2011-01-14 12:13:35
avatar
Přesně tak plně souhlasím s tím názorem na Facebook, a taky si myslím, že je to důvod proč Česká republika, klesla z DRUHÉ nevzdělanější země až někam hluboko pod průměr, vždyť studenti když přijdou ze škole, tak první co udělají je že si změní status na Facebooku, a místo výuky jsou přes mobil připojeni a píšou jaká je nuda.....neříkám že nápad Facebooku je špatný, jen nejde tím směrem jakým měl jít.....Vždyť se kvůli němu lidé už i vraždí....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 190x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 822x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 780x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Středa, 11 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1152x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Úterý, 10 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1200x
Komentářů: 3