7600GT a X1950GT AGP – AGP stále žije! Tisk E-mail
Napsal Jan "DigitalDooM" Stach a redakce   
Thursday, 22 March 2007
Přejít na obsah
7600GT a X1950GT AGP – AGP stále žije!
X1950GT a 7600GT AGP- balení a příslušenství
X1950GT a 7600GT AGP- představení karet
X1950GT a 7600GT - testovací sestava a testy
X1950GT a 7600GT AGP- 3D Mark 05/06
X1950GT a 7600GT AGP- Half Life 2 Episode One
X1950GT a 7600GT AGP- Quake IV
X1950GT a 7600GT AGP- NFS Most Wanted
X1950GT a 7600GT AGP- Oblivion
X1950GT a 7600GT AGP - Spotřeba, teplota, taktování
X1950GT a 7600GT AGP- Závěr a Hodnocení

 

 

 

 

 

 

X1950GT a 7600GT AGP- Závěr a Hodnocení  

I dnes zakončíme celou recenzi podrobným shrnutím výsledků. Dnes to bude poněkud chudší, protože přímo s testy PCie karet nelze porovnávat.

vysledky-1

vysledky-2

Musíme mít na paměti cenu obou karet. Palit 7600GT AGP vyjde na nějakých 3000 korun s DPH. Dražší Radeon X1950GT 512MB vyjde o 1500 korun dráž. V tomto případě ale neplatí, že méně je lépe.

vykon

1500 korun rozdílu je možná celkem dost, ale to je relativní. X1950GT 512MB za 4500,- je do AGP zdaleka nejlepší nabídka poměrem cena-výkon-použitelnost. 7600GT dnes již v mnoha hrách zcela dochází dech. To X1950GT je na tom mnohem lépe.

cena-vykon

Palit nám nabízí skutečně excelentní provedení X1950GT s vynikajícím chladičem a s 512MB RAM. Provedení 7600GT už tak slavné není. Pokud se budeme bavit o tom, zda volit 7600GT nebo připlatit na X1950GT, pak jednoznačně volba padá na X1950GT 512MB. Herní výkon zcela v jiných dimenzích než dnes bohužel již zastaralé jádro na nVidii 7600GT.

Hodnocení

Pokud by jste sháněli pro AGP nějakou jinou volbu, pak pochybuji, že by něco jiného mělo smysl. V některém z dalších testů se ještě podíváme na X1650PRO AGP. Výkonnější než X1950GT je do AGP v základu jen X1950PRO, ale ta se nevyplatí. Nejvýkonnější AGP kartou je X1950XT, ta ale stojí skutečně hodně a dost pochybuji, že některý z majitelů AGP by o takové kartě uvažoval.

agp

AGP se možná ještě dožije vydání některých modelů z nové generace grafických karet. Mluví se již o variantách ATI Radeon X2xxx do AGP. Tak to vypadá, že se ještě nějakého toho testu grafik do AGP ještě dočkáme.

Testované grafické karty zapůjčil:

RSC-Computers Radim Štěpanec

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajimave 2007-03-22 21:49:31
avatar
Je zajimave jak treba vyrobci se snazi uz ATA vyradit... delaji chipsety bezz jejich podpory. Proste SATA za kazdou cenu a uz nic jineho. Jen AGP jeste porad preziva a to uz je dost stare a stejne grafiky dnesniho do AGP jsou uz dnes stejne naddimenzovane pametem a desce+CPU (nemluvim o super OC opteronech... ja ho taky mnel (mam,a ale uz jen prodavam) a vice nez velka spokojenost!) takze je podle mne sipse lepsi koupit cely novy PC... tu grafiku pak uz za par let neprodate tak draho co ubec neporadte nez PICe verzi.

Jinak je tam drobna chyba. V obrazku je napsano 7800GS... je to obrazek nad textem:
Ve starším 3D Marku 05 je 7600GT v závěsu za 7900GS, což je vzhledem k parametrům pochopitelné. X1950GT 512MB je naprosto jiná kategorie.
Jugi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba 2007-03-23 00:03:47
avatar
ak sa nemylim tak v 2. tabulke je chyba...7600GT urcite nema 256 bit zbernicu :grin
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no.. 2007-03-23 16:14:03
avatar
že by bylo AGP mrtvý se mi nezdá. Jak koukam každá karta v GAP je stejně rychlá jako ta v PCIe. Nunost to byla podle mně jenom marketingová. Nic jinýho než grafiky do PCIe stejně neni a ani u nich neni znatelnej rozdíl. Jedině to sporný SLI a corssfire.
Že by bylo rozhodnuto v pár tejdnech... no nevim. V okolí znam dost lidí co hrajou hry a kdo upgraduje a nenakupuje novej komp (cca 4 z 6 lidí) má furt něco v AGP.
Poison [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nazor 2007-03-23 19:53:40

Vlastnim IP4 3,0GHZ Gigabyte 8IK1100 rev.2.0 2G ram, sata disk ,MSI 6600GT
Snazil sem se koupit Sapphire Ati 1950Pro
pote MSI 1950 pro obe 512MB ale bohuzel kvuli spatne kompaktibilite s moji deskou
sem je musel vratit Padani systemu zamrzavani samovolny restart Karty byli zkouseny v 5 podobnych pocitaich a jen v jednom pripade karta fungovala tak jak mela.Byli me vraceny okamzite penize s prohlasenim ze je techto problemu vice z kartami ATI.Moc sem se tesil na vykon nove karty ktera stala neco kolem 5800kc ale sem zklaman.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - robožabák 2007-03-23 21:31:11
avatar
ten robožabák je vážně ujetý
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnání mimo mísu. 2007-03-23 22:02:34

Karty jsou jiná třída a nakonec je jasné, že lépe si zahrajete na X1950 GT, hůře na 7600 GT, nové hry asi ani na jedné. Je však fajn, že AGP ještě neumřelo a výrobci ho podporují. Jen aby taky konečně začaly vyrábět i PCI-X karty místo jen PCI jako dnes.
Pojgyus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyplati se mi? 2007-03-24 07:34:49

Mam AMD Athlon 64 (s754) s 1GB RAM. Ktera karta z uvedene recenze se mi vice vyplati? Kterou mi zminena sestava jeste rozumne "utahne"?
Nyni mam 9800PRO AGP. Jeste jsem uvazoval o X1650PRO za cca 3200,- a X1650XT za cca 3900,-.
Diky
ommanipemehung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2007-03-24 11:58:58

není mi jasný rozdíl spotřeby mezi AGP a PCIE verzemi, neda se nějak eliminovat rozdil ve zbytku sestavy? PciE 142/218W, AGP 154/264W, to je skoro 50W rozdil, neverim ze ma agp karta o tolik vyssi spotrebu a je to dost matouci
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Pojgyus 2007-03-24 12:41:46
avatar
Mám to samé, akorát na sAM2 a mám k tomu 1950pro a je to v pohode z taktování mi přijde, že možná, ale píšu možná, ten procesor tu kartu trochu brzdí, neb ty rozdíly jsou i při menšiím přetaktování poměrně velké, ale tím si jist nejsem.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Offtopic 2007-03-25 14:14:56
avatar
Rad bych znal nazor DD na toto co se objevilo na pctuningu, dost to odporuje tomu co sem se zde docetl:
The Inquirer tvrdí, že Radeony X2900, které ATi bude představovat v Tunisu, budou mít jádro vyráběné 80nm technologií, ale odvolávaje se na "své zdroje" tvrdí, že finální verze karet, které půjdou do obchodů, budou mít již novější verzi karty s 65nm jádrem. Jiné servery (konkrétně Fudzilla bývalého redaktora The Inquireru a jeden z redaktorů renomovaného Beyond3D) však tvrdí, že žádná 65nm R600 neexistuje a že čipy byly, jsou a budou vyráběny 80nm procesem.

Ať tak či onak, první várky Radeonů X2900 budou používat paměti GDDR3. Důvod? GDDR4 od Samsungu jsou i po bezmála roce výroby špatně dostupné (to je možná i příčina, proč ATi vyhlásila End of Life Radeonu X1950XTX a nahradila jej Radeonem X1950XT s pamětí GDDR3). 512bitová sběrnice by však měla být dostatečně naddimenzovaná na to, aby se pomalejší paměti do výsledného výkonu příliš nepromítly. Co se týče verzí s GDDR4, ty se podle starších zpráv objeví později a v omezeném množství.

//EDIT by DD: to je opět převzatá zpráva ze světa ... ostatně z ničeho jiného nečerpáme ani u nás bohužel nejsme v číně či americe a tak nemáme tak blízko výrobcům, ale své zdroje také máme, takže odpověď je v dnešním článku (IT news 12.týden).
Neznámý  - :) 2007-03-25 14:15:51

zdravim, clanek pekny ale zajmalo by me proc nebyly testovany karty z mainstreamu..kdyz 7600 tak k tomu 1600 nebp 1650 ne? karty na trhu sou tak nvm...ale jinak pekny...
//EDIT by DD: protože jsme je neměli k dispozici ale již jsme objednal na testy ještě X1650 ...
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D Mark 2007-03-25 14:18:03

Docela by mě zajímalo, proč si DD myslí, že 3D Mark, zvláště 05, nemá vypovídající hodnotu, když výkony v něm přesně odpovídají rozdělení karet v segmentu a celkovému průměru ve hrách.

// EDIT by DD: no protože to tak je, jsou zcela mimo herní realitu. Ve 3D marcích si například dobře vedou nVidie řady GF7 protože jsou pro 3Dmark optimalizovány, ale ve hrách najednou na konkurenční ATI uztrácí mnohem více, proto říkám, že podle 3D marků rozhodně nevybírat ... 3D marky jsou uměle vytvořené testy sloužící jen k propagaci špatných karet ... dobrá karta se vytahovat číslíčkama v 3Dmarku nemusí ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Dawe2 2007-03-25 12:52:59
avatar
Ok, tak mi řekni, kolik budu mít FPS průměrně ve hře, když v 3DMarku05 mam 9823 bodu Díky předem
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ...a ještě bych přidal 2007-03-25 12:55:42
avatar
Především by mě to zajímalo ve hře NFS Carbon a také Quake 4. Uvažuji o koupi těchto her a chtěl bych to hrát na max. detaily v rozlišení 1280*1024. Jěště jednou opakuji, že mám ve verzi 2005 9823 bodů.
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D Marky. 2007-03-25 14:19:50
avatar
Já souhlasim s Davem ohledně 3D marků. Dá se z nich vyčíst rozdíl mezi kartama. Já si všechny karty testuju 3D markama od 99ky po 2006 a je to vidět i na hrách. Karta která má 2x tolik bodů, má i 2x víc FPS ve hrách, to mam ověřený nespočetněkrát. Ale jenom na nVidiích (od TNT2 M64 po 7600 GS) páč Radeona jsem ještě neměl.
A je taky vidět ženový karty třeba zvládaj dobře DX9 ale na DX7 se občas ani nevyrovnaj starejm (typicky GF6600 a GF4Ti).

// EDIT by DD: no protože se vyrovnávat nemusí, většina grafickcýh karet se vždy vyrábí na míru současným hrám, jinak to ani nejde ...
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To: holoway 2007-03-25 13:03:23

3D Marky přeci slouží k celkovému porovnání výkonu karet, které se následně průměrně projeví ve hrách a ne kolik fps ti pojede Oblivion.
elpsycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena/výkon 2007-03-25 18:33:49

Podle propočtů v tomhle článku jsou obě karty skoro na chlup stejně výhodné, takže bych byl opatrný s tvrzením, že o 1500 levnější 7600GT nemá smysl brát...AGP karty si dneska podle mě kupují typicky lidi, kteří nemají příliš peněz nazbyt. 7600GT je stále slušná karta, obzvlášť k nějakému bartonu by byla x1950 škoda...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Porovnání 2007-03-26 00:31:51
avatar
to Krtek : 3DMark 2003 je vyloženě testovač procesoru. Můžeš testovat klidně od prvního 3Dmarku až po ten poslední, ale rozhodně nemůžeš říct, že z 2x většího počtu bodů bude 2x víc FSP, speciálně třeba u ty verze 2003. Přibližně (a teď přemýšlím, jaký rozsah má slovo "přibližně") se to brát asi muže. Ale jen pokud porovnáš porovnatelné = ne nVidia 8800GTX s 3Dmarkem 2001 a podobně.
to Dawe2 : Ano rozhodně pro porovnání. Pokud chceš ale porovnávat kvalitně a pravdivě (+-5%), musíš vzít karty jedné společnosti jedné řady (tím myšleno např. nVidia 7xxx nebo ATI X1xxx) a porovnávat je na s aktuálním 3Dmarkem. Pokud tak neučiníš, mužeš brát rozdíly pouze jako velmi velmi přibližné ;)
mbart [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je nějaké divné 2007-04-10 00:48:35

Nejsou ty výsledky v 3dmarku pro kartu 7600gt nějak nízké?Mám gainward 7600gt která vypadá ůplně stejně jako tato Palit ,na horší sestavě(athlon3000+,2x512mb ram)a výsledek-5800bodů základ overclock630/1600 6550 bodů!Tak kde je chyba?

//EDIT by DD: každá sestava je originál, 3D mark také měří pokaždé jinka, radím nevšímat si absolutních čísel
alf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Far Cry 2007-04-21 20:17:57
avatar
Mám problém. Kartu Palit X1950GT AGP jsem koupil, nahradil jsem jí 6600GT (ovladače nVidie jsem odinstaloval). Když pustím Far Cry s patchem 1.1 - hra běží. Když nainstaluji patch 1.3 a výše (kvůli podpoře HDR), hra při startu (na úvodním obrázku) zatuhne. Nenapadá někoho co s tím? Díky za pomoc.
A jinak v 3DMarku 2005 mám 7812 bodů na sestavě Athlon64 3000+, VIA K8T800 Pro socket 754, 2x512MB DDR CL3 (GOOD RAM)
alf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Far Cry 2007-04-22 15:40:04
avatar
Odpovím si sám , pokud by měl někdo stejný problém.
Bylo nutno přepnout nastavení Lighting quality z Very High pouze na High.
Kvasha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x1650xt agp 2007-06-24 09:51:17

Bylo by možné udělat recenzi na kartu powercolor x1650xt AGP, tato karta se prodává lehce přes 3000,-. Hodně čtu jak si lidi stěžují že mají x1950PRO do AGP a mají k tomu procesory jako Athlon 2500+ a spol. Asi uz tam bude znát limitace procesoru. Myslím si že by bylo zajímavé udělat recenzi na x1650xt, ten nebude tak limitovaný procesorem a mohla by to být ideální karta do AGP. Třeba pro mě je rozdíl 3000,- a 4000,- takže jak vy tvrdíte integrovaná a až pak radeon 1950GT/PRO s čímž já nesouhlasím. Teď mám Palit x800GTO 400Mhz/700Mhz a uvažuji právě o radeonu 1650xt protože nemyslím že bych využil veškerý výkon 1950GT na mém Bartonu 2500+.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 842x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 569x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1026x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1548x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1370x
Komentářů: 7