Strana 8 z 9
Oblivion: Rozhodli jsme se i přez problémy otestovat novější hru Oblivion. Ten umožňuje s určitým patchem hrát s HDR+FSAA, což umožňují i další hry. Problémem je, že na ATI toto funguje bez problémů ovšem na nV si tyto nejvyšší detaily nepustíte. Žádný grafický chip G7x totiž toto neumí, vzhledem k tomu že to na konkurenční ATI funguje a dokonce s minimálními ztrátami FPS se ziskem opravdu excelentního obrazu, může to být, pro nV, celkem problém. Ale ATI také není bez problémů, na X800 nefunguje SM 3.0, což ale stále, vzhledem k neexistenci her na SM 3.0, není aktuální problém ani u dnes testovaného Oblivionu. Rozhodli jsem se proto pro testy bez HDR, jen s Bloom a FSAA a AF, což ukáže maximální možnosti většiny dnes testovaných karet. Oblivion je navíc opravdu komplexní hrou odehrávající se více méně ve třech, na grafické karty různě náročných, prostředích. Otestovali jsme tedy karty ve všech třech. Oblivion – les
Nádherné scenérie lesa si v maximálních detailech užijete bez problémů jen na jedné z dnes taktovaných karet. X1800GTO zde opravdu výrazně dominuje navíc se pohybuje kolem hratelné hodnoty FPS i s maximálními detaily. 7600GT tu dokonce ostře bojuje s X1600XT, od které je to tady opravdu parádní výkon, a obě zároveň poráží papírově silnější starší generaci grafických karet.
Oblivion – hory
Zde je už situace trochu vyrovnanější, 7600GT se odtrhla od X1600XT a zároveň stahuje X1800GTO, ale stále je rozdíl velmi výrazný, prostě 128bit sběrnice se zde projeví a projevovat i u dalších her bude. Rozlehlé scény jsou velice náročné.
Oblivion – Interiéry
To, co 7600GT ztrácí v horách, dožene v místnostech apod. Zde podává, proti ATI, opravdu výborné výsledky a takovéto malé scény jí prostě svědčí. Rozhodně by u ATI chtělo s tímto stavem něco udělat, rozdíly ve výkonech zde a proti lesu a horám jsou velmi výrazné.
|