AMD Gigabyte Radeon RX 6500 XT Eagle – TEST a RECENZE nové ultra low end grafické karty Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 25 January 2022
Přejít na obsah
AMD Gigabyte Radeon RX 6500 XT Eagle – TEST a RECENZE nové ultra low end grafické karty
Gigabyte Radeon RX 6500 XT Eagle 4GB - karta a TESTY
Battlefield V
Cyberpunk 2077
Far Cry 6
Forza Horizon 5
Assassins Creed Valhalla
Doom Eternal
Provozní vlastnosti - spotřeba, chlazení a taktování
Celkový výkon, SAM (rBAR), Ray tracing, PCIe 4.0 vs 3.0 atd.
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Radeon RX 6500 XT je nová generace klasického grafického ultra low endu, která přichází po pěti letech. Poslední podobnou kartou od AMD byl Radeon RX 550 2GB/4GB, který vyšel v roce 2017. Takže po dlouhých pěti letech jsme se dočkali i nové generace tohoto nejzákladnějšího grafického řešení. A ve srovnání s RX 550 4GB je nový Radeon RX 6500 XT výrazně výkonnější, bavíme se běžně v průměru o 3x vyšším výkonu, což je propastný rozdíl. S RX 550 se musíte hodně omezovat, nejnižší detaily, někdy i nižší než 1080p rozlišení, abyste si současné hry hratelně zahráli. To s RX 6500 XT opravdu nemusíte. V 1080p si zahrajete bez potíží úplně všechny současné hry, ty lépe optimalizované ani nevyžadují výrazné snížení detailů. Na pouze 64-bit 4GB grafikou se 100W spotřebou je to zatraceně působivý výkon.

Někteří se teď začnou ošívat, že RX 6500 XT ale stojí 200 dolarů, zatímco RX 550 stála 79 dolarů v případě 2GB verze a 99 dolarů v případě námi testované 4GB edice. Jenže bavíme se o realitě cen a výrobních nákladů 2022 vs 2017! A bohužel, realita inflace a nákladů je taková, že 199 dolarový RX 6500 XT je objektivně matematicky hodnotově 100 dolarová grafika z roku 2017!

  • Od roku 2017 se toho hodně změnilo, a hodně se zdražilo!

Po mnoha letech má AMD na trhu opět jednu grafickou generaci, která pokrývá všechny segmenty trhu, od nejvýkonnějších High end grafik po nejzákladnější ultra low end modely. Něco podobného měla tahle firma (na rozdíl od NVIDIA, které nemusela řešit existenční problémy před pár lety) naposledy v roce 2017. Ačkoliv i tehdy to byla kombinace hned dvou architektur, tedy 14nm POLARIS a 14nm VEGA, a nepokrývala zcela celý trh ideálně. V minulé generaci Radeon RX 5000, tedy 7nm RDNA 1, měla AMD vůbec nejhorší pokrytí segmentů trhů za hodně dlouhou dobu. V této generaci jsme se vůbec nedočkali nějakých výkonných high end grafik, a dokonce ani těch slabších klasických low end modelů. AMD vydala na běžný trh pouze mainstreamové čipy NAVI 14 a o něco větší NAVI 10, se kterými pokrývala jen nižší, střední a vyšší mainstream na modelech Radeon RX 5500 XT, RX 5600 XT, Radeon RX 5700 a RX 5700 XT:

Teprve se současnou grafickou generací RDNA 2 (NAVI 2x) v podobě řady Radeon RX 6000 se AMD vrátilo na trh do všech segmentů, i když by bývalo pokrytí a nabídka byla ještě širší, nebýt samozřejmě všem dobře známé současné situace ve výrobě a ve světě obecně. Přesto je to poprvé po mnoha a mnoha letech, kdy AMD pokrývá nabídkou grafických řešení se stejnou GPU generací všechny segmenty trhu od Ultra High Endu po základní Ultra Low end a vše mezi tím. Aktuálně vychází právě nejzákladnější model v podobě Radeon RX 6500 XT s miniaturním 6nm NAVI 24 čipem.

  • Cenové srovnání s minulostí je dnes jen trápení se

                                                                                      – všechno je jinde!

Bohužel jedna věc se od roku 2017 zásadně změnila. A to jsou ceny všeho. Během posledních pěti lety výrazně klesla hodnota peněz, tedy dnešních 100 dolarů má znatelně menší hodnotu než kdysi. Konkrétně jen kvůli inflaci je tehdejších 100 dolarů (2700 korun vč. DPH) dnešních minimálně 115 dolarů (3100 korun vč. DPH). Bohužel v tuto chvíli je to spíše více, protože máme rekordní inflaci, která se v těchto týdnech naplno projeví, takže počítejte spíše s hodnotou kolem 125 dolarů (3300 korun vč. DPH) za 100 dolarů (2700 korun vč. DPH) z roku 2017.

To znamená, že pokud byste dnes chtěli prodávat grafickou kartu, která v roce 2017 stála 100 dolarů (2700 korun), dnes by jen kvůli aktuální inflaci musela stát 115 spíše 125 dolarů, tedy přes 3100 korun vč. DPH. Ale to jen za podmínky, že by ceny výroby a všeho zůstaly stejné. Což bohužel neplatí! Ve srovnání s rokem 2017 jsou dnes ceny materiálů o 50 až 100% výše, ceny výroby čipů minimálně o 30 až 70% také, stejně tak ceny pamětí jsou o 50 – 70% vyšší, ceny práce a všeho jsou také o něco vyšší. No a pak jsou tady energie, které jsou běžně 2x vyšší (i více) no a aktuálně už skoro rok jsou velké problémy s dopravou, takže i její ceny jsou dokonce 4 až 6x vyšší, než bývalo normální. Jinými slovy, i kdybyste chtěli dnes vyrábět tu stejnou grafickou kartu jako v roce 2017, která tehdy stála 100 dolarů, tak dnes bude stát mnohem, ale mnohem více. Výrobci (nejen grafických karet) dnes mají zhruba o 75 – 100% vyšší náklady, než před těmi pěti lety. No, a tak tu máme jednoduchou objektivní matematiku:

99 dolarová (2700 korun vč. DPH) grafická karta v roce 2017 by dnes kvůli inflaci plus o minimálně 75% vyšších výrobních nákladech, musela dnes stát minimálně zhruba 198 dolarů = 5300 korun vč. DPH. Tak moc zkrátka všechno zdražilo a současně peníze ztratily na hodnotě. Za pouhých 5 let!!! Kdo za to může?

Poděkovat za to můžete speciálně centrálním bankám (tedy státům a jejich vládám včetně vlády ČR v posledních letech) prakticky ve všech částech světa. Ty do ekonomiky pumpovaly (tiskly) nové a nové peníze (vlády žily na velký dluh). Pro zodpovědné lidi, kteří si spořili to znamená utrpení, pokles hodnoty jejich úspor a práce, pro ty nezodpovědné žijící na dluh či na imaginárních penězích, to znamenalo, že půjčit si bylo extrémně snadné a výhodné a jejich „zisky a příjmy“ tak rychle rostly. A tak velká část těchto peněz nafukovala a nafukuje všemožné bubliny, jako ceny akcií, nemovitostí, kryptoměny apod. V reálné ekonomice se to ale dříve nebo později muselo projevit rychlým znehodnocením peněz, nastoupenou vysokou inflací a překotným růstem cen všeho, na což doplatí hlavně ta velká většina, která má omezené příjmy, k levným penězům se snadno nedostane a na dluh žít dlouhodobě prostě nemůže.

Samozřejmě speciálně u grafických karet jsou dnes ceny v obchodech vyhnané díky poptávce překonávající výrobu (opět zásluhou natisknutých peněz, které vytvořily bublinu jménem kryptoměny a jejich těžbu). Takže ceny v obchodech jsou ještě výrazně vyšší díky násobně vyšším maržím distribuce a obchodníků, které jsou místo obvyklých malých jednotek %, dnes běžně v desítkách %. Nicméně pokud se situace uklidní, karet bude fyzicky dost, tak ceny klesnou. Ale pořád budou muset zohlednit objektivní současné náklady výroby a všeho, a také inflaci. Jinými slovy to, co stálo před 5ti lety 100 dolarů, bude dnes prostě stát téměř 200 dolarů, i kdyby to byl ten samý produkt.

  • Situace je mizerná … ale je jaká je. Srovnání s minulostí je pasé …

Takže ano, 199 dolarový Radeon RX 6500 XT je ekvivalent 99 dolarů za RX 550 z roku 2017. Naopak 199 dolarové grafiky z roku 2017, tedy třeba Radeon RX 580 4GB, je v současné hodnotě a se současnými náklady výroby, roven 400 dolarové grafice dnes! Srovnávat tak minulost se současností z pohledu ceny je hloupé, přesto se do toho mnozí nesmyslně pouštějí, ignorující fakta a realitu ...

Když projíždíte některé recenze RX 6500 XT, včetně od renomovaných jinak obvykle solidních autorů, nestačíte se divit, že vlastně vůbec nevědí, co testují a o čem mluví. Radeon RX 6500 XT je sice dnes karta za minimálně 200 dolarů, ale není a nemůže být nástupcem 200 dolarových karet z minulosti. Není to stejná třída a kategorie. Za posledních několik let vlivem politiky většiny světa, se tak znehodnotily peníze a současně tak narostly objektivní náklady, že prostě RX 6500 XT by v roce 2017 stál 99 dolarů, ale v dnešních cenách s dnešními náklady stojí 199 dolarů. A AMD má na něm stejnou marži, jakou měla na předchůdci! Samozřejmě odpovídajícím způsobem se posunuly všechny ostatní karty. Nástupcem 200 dolarových karet jako RX 570/580 4GB nebo RX 5500 je dnes 379 dolarový Radeon RX 6600 XT. A tak dále.

Samozřejmě ceny v obchodech jsou dnes ještě o mnoho vyšší, ale to je dané tím, že poptávka je stále vyšší než nabídka, a tak marže distribuce a obchodníků jsou běžně v desítkách % místo obvyklých jednotek %. I marže výrobců karet jsou zvýšené, takže doporučené cena AMD (a především NVIDIA), jsou dnes jen cáry na papíře. Snad jen kdyby marže byly normální, tak ty ceny AMD jsou prý alespoň dosažitelné, na rozdíl od doporučených cen NVIDIA, které lze dosáhnout jen pokud by výrobci karet neměly vůbec žádnou marži a nepokrývali všechny náklady.

  • AMD Radeon RX 6500 XT je dobrý jako low endová grafika,

                                                        po dlouhé době i cenově přístupná …

Současné ceny RX 6500 XT nejvíce negativně ovlivňuje doprava, která naprosto kolabuje. Karet je sice vyrobeno a ve výrobě obrovské množství, ale trčí v přístavech a na mořích (jako mnoho jiných věcí). V obchodech jich tak není úplně dost, ale skladem jsou. Je to po roce první trochu solidní grafika s použitelným herním výkonem, která se za dostupné peníze dá koupit.

Situace je lepší v USA než v Evropě, kdy v USA se RX 6500 XT běžně prodávají za 239 – 259 dolarů a jsou skladem. U nás je to horší. Doporučené ceny výrobců karet jsou kolem 240 – 260 dolarů, české standardní ceny pak budou nejčastěji kolem 7 – 8 tisíc korun vč. DPH a dají se skladem pořídit. To je samozřejmě o dost více než jen 199 dolarů tedy 5300 korun vč. DPH, co má karta stát podle AMD. Ale prostě podle výrobců karet v současné poptávce a problémech s nestíhající výrobou, a hlavně naprosto kolabující dopravou, to zatím lepší než těch 7 tisíc korun nebude. I tak je to posun. Žádná konkurence za tyhle peníze neexistuje, nejblíže bude nová RTX 3050, kde sice NV udává cenu 249 dolarů, ale ta reálná doporučená nedotovaná cena je minimálně 339-359 dolarů (reálně spíše 400 dolarů), tedy počítejte s cenami od 10 - 12 tisíc a výše. To už není „cenově dostupná grafika“ natož konkurence RX 6500 XT. Samozřejmě se bavíme o jiné kategorii, kde už AMD má dávno Radeon RX 6600 apod.

Nový Radeon RX 6500 XT nemá zkrátka konkurenci. Žádnou. Je tak smutné, že ji někteří zmatená recenzenti označují za nejhorší grafiku a „WTF AMD“ apod. Přijde mě, že mají zatmění mozku. Neuvědomují si realitu a jen matou už tak zklamané lidi. Samozřejmě, pokud by byly věci jako dříve, tak by 64-bit 4GB karta jako RX 6500 XT za cenu 200 dolarů a víc (5,5 tisíce korun vč. DPH), byl výsměch. Jenže věci nejsou jako dříve a nemá smysl se bavit o tom, co bylo, protože ty časy se už nevrátí. V dnešní hodnotě peněz + nákladech odpovídá těch 199 dolarů za RX 6500 XT naprosto přesně 99 dolarům za RX 550 4GB z roku 2017! Tohle je stejná třída, stejná kategorie karet. A rozčilovat se, že 6500 XT vyžaduje občas snížení detailů, protože má jen 4GB paměti a 64-bit sběrnici, mě přijde vysloveně hloupé. Bavíme se o Ultra lowe end grafické kartě, tedy kartě, která je záměrně navrhována jako kompromisní řešení, aby byla co nejlevnější. A 6500 XT nemá v tomto ohledu na trhu v této generaci žádnou konkurenci, neexistuje nic srovnatelné, natož lepšího, takže označení jako nejhorší grafika, „WTF AMD“ apod. jsou hloupá, neobjektivní, zavádějící a nesmyslná. Ano, musíte v některých hrách snížit detaily, ale všechny současné i náročné hry jsou minimálně v 1080p naprosto bez problémů hratelné, a bez velkého omezování. Radeon RX 6500 XT je 3x výkonnější než předchůdce v podobě Radeon RX 550 4GB a tedy nesrovnatelně použitelnější.

Srovnávat ji s RX 570/580 nebo GTX 1060/1650? To má smysl jen v tom smyslu, ukázat že je dokáže adekvátně nahradit výkonem, protože u těchto karet se bavíme o několik let starých kartách a pokud odejdou, je potíž je dnes fyzicky nahradit. Rozhodně ale nejde o stejnou kategorii. Stejně jako by dnes 199 dolarový Radeon RX 6500 XT byl před pár let v tehdejší realitě 99 dolarovou kartou, tak tehdy 200 dolarové karty jsou dnes prostě 400 dolarové karty v dnešní hodnotě peněz a výrobních nákladech. I kdybyste chtěli dnes vyrábět RX 580, nestál by těch původních 200 dolarů, ale vlivem inflace a současných nákladů skoro 400 dolarů, taková je realita.

Takže doporučení některých, že je lepší koupit bazarovou RX 580 nebo GTX 1660 apod., místo RX 6500 XT nelze brát vážně! Jasně, pokud by ty karty byly nové za stejnou cenu, mohlo by to být na diskusi. Jenže žádné takové nové karty nejsou. A pokud by nové byly, tak by stály mnohem víc než low endový Radeon RX 6500 XT, protože by byly výrobně mnohem dražší.

  • Je Radeon RX 6500 XT perfektní grafická karta?

Není! Ale to je v pořádku. Také jí být nemá. Je to ultra low end, klasické kompromisní řešení s cíleně co nejnižší cenou, které má nabídnout adekvátní výkon pro hraní her. A tady si RX 6500 XT vede skvěle, všechny současné hry jsou na ní bez problémů hratelné, a to bez velkého omezování na rozdíl od starší generace podobného Ultra low endu. Na 64-bit kartu se 4GB je zatraceně výkonná, vždyť má stejný výkon jako běžně 256-bit karty s 2 až 3x většími čipy. Samozřejmě že jsou zde kompromisy.

Že nemá 8GB paměti? No ještě že je dnes nemá. Jednak by při té 64-bit sběrnici byly celkem k ničemu, ale také by to stálo o dalších 30 dolarů na výrobních nákladech víc. Že má jen tu 64-bit sběrnici? No tak je to Ultra low end, ale vidíte, že to prostě v praxi stačí, je násobně výkonnější než jakákoliv 64-bit grafika před ní. Že má jen PCIe x4? No, protože jde o PCIe 4.0, tak to také není problém. A Gen4 je na trhu už delší dobu, všechny současné karty jsou Gen4 a pro tuhle kartu nemá smysl dělat 8linkové připojení Gen4, nepotřebuje ho. Zase by to byly zbytečné náklady navíc. Prostě ji nezapojujete do Gen3, pokud nechcete přicházet o výkon. I Gen4 je dávno přítomno v low endu.

Jedinou věcí, kterou tak této kartě skutečně vytknu je absence akcelerace video-formátů AV1 (decode) apod. Zkrátka že nemá jinak pro Radeon RX 6000 (i starší karty) obvyklou multimediální výbavu, to je u desktopové verze prostě trochu škoda. Byť z hlediska praktického použití to není nějaký zásadní problém a většina uživatelů si toho na dnešních PC ani nevšimne. Z hlediska konstrukce a určení NAVI 24 GPU ovšem dává ta absence dobrý smysl, což jsem vysvětlil. Protože je mířeno do mobilní platformy primárně, kde se o to postará přepínatelná integrovaná grafika, je ta absence vlastně dobrá věc, je zbytečná, jen by to zvětšilo a prodražilo GPU. Bohužel u desktopu ta absence zamrzí, stejně jako jen dva grafické výstupy. Nicméně protože zhruba 70-80% těchto NAVI 24 GPU se prodá v mobilní sféře, nedává smysl tam cpát něco, co tam tedy není na 70 – 80% systémů třeba.

  • Závěr

Gigabyte a jeho základní EAGLE verze je dobrá edice. Velmi velmi tichá, slušně chlazená, nemám k ní výhrady. Z hlediska výkonu i výbavy se jinak drží reference. Bohužel o ceně se to říci nedá, GB přiznává že jeho doporučené ceny jsou vyšší a karta tedy nebude stát 199 dolarů (5300 korun vč. DPH), ale reálně něco přes 7 - 8 tisíc korun vč. DPH. A to jde o základní edici, kdy má ještě dražší verzi s větším chladičem.

I přesto, Radeon RX 6500 XT je po více než roce první rozumně výkonná grafická karta, umožňující hraní současných her bez potíží, která se na trhu a skladem za dostupnější ceny znatelně pod 10 tisíc korun, vůbec objevuje. Všechny starší karty dříve dostupné za tyhle peníze jsou dávno pryč, jejich nástupci, jako Radeon RX 6600 XT a RTX 3060 stojí o poznání více.

6500 XT není samozřejmě ideální herní grafika, ale ani jím být nemá. Jde o ultra Low end grafický model, nástupce stejně nebo i více kompromisních řešení jako Radeon RX 550 4GB nebo GT 1030 2GB apod. proti nim je výrazně (několika-násobně) výkonnější, tedy dnes nesrovnatelně použitelnější. Má nízkou spotřebu a dokáže pohánět všechny současné hry, a to klidně i na 100FPS+ pokud přizpůsobíte detaily v 1080p. A to je to, o co jde. Za poslední více než rok za cenu pod 10 tisíc korun, nebyla v obchodech žádná podobná karta běžně k sehnání. Nyní je.

Samozřejmě cena je strašná, ale pokud se rozhodujete mezi RX 6500 XT nebo žádnou kartou, není o čem přemýšlet. Tohle je nejlepší nová grafika pro všechny, kteří v té stále šílené situaci potřebují prostě nějakou grafiku, která alespoň něco utáhne, nespolehlivé bazary nechtějí zkoušet, ale chtějí zaplatit co nejméně a počkat, až se zlepší situaci. AMD a jeho Radeon RX 6500 XT nemá v tomhle ohledu dnes žádnou konkurenci ani alternativu. Slovy klasika „not great, not terrible“, nadšením z ní neskáčeme (jako nikdy ze žádného low endu), i když ten kdo dnes nemá žádnou grafiku, nebo má něco hodně starého, co utáhne sotva video, bude z nového Radeon RX 6500 XT nadšen. Tohle je skutečný nový grafický low end, se všemi kompromisy pramenící ze snahy o co nejnižší cenu, ale pro dnešní dobu i vzhledem k minimalistickým parametrům překvapivě slušným herním výkonem … je takovým úkazem, že mnozí recenzenti naprosto zapomněli, co to znamená testovat grafický low end, nepřizpůsobili nastavení her a očekávání úměrně pozici, která tahle karta v nabídce AMD i na trhu vůbec má, a tomu, co představuje.

Výsledkem je tak 90% naprosto nesmyslných recenzí hloupě neobjektivně a přehnaně kritizující věci, které jsou u low end grafik naprosto běžné a normální, a dělají low end low endem. Recenzenti současně ignorují realitu a fakta toho, jak moc se musíte snažit, aby vůbec takhle levná grafika mohla dnes existovat a vyjít, a že její uvedení není v dnešní situaci pro výrobce ani nijak výhodné (výhodnější by bylo soustředit se maximálně na výrobu dražších produktů s mnohem vyššími maržemi). Za nás tedy oceňujeme snahu AMD, ale prostě všechno je dnes proti, kdy ceny a situace s dopravou především jsou jednoduše nevyřešitelné a bude to týdny ne-li měsíce trvat, než se věci zlepší. Ale ony se časem zlepší … Už jen to, že RX 6500 XT jako klasický low end vůbec existuje, je náznak lepších časů. Byť budeme muset akceptovat, že časy, ceny a vše kolem, se od toho, na co jsme byli zvyklí, prostě hodně změnily. Cenové hladiny se výrazně posunuly. Nic z toho není chyba AMD (ani NV) apod. i ony jsou zákazníky a ta výroba věcí je dnes stojí mnohem víc. Prostě tak to je … Radeon RX 6500 XT je ale první vlaštovkou toho, že alespoň jeden výrobce má stále zájem o to, dodat na trh skutečně cenově dostupné grafické karty, a že očekává, že situace obecně se zlepší …

Za výbavu na testování děkujeme našim partnerům

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 11:43:25



Worst GPU: Radeon RX 6500 XT
Odkaz
AMD RX 6500 XT is Worse Than 2016's GPUs
Odkaz
A GPU you might be able to buy… But shouldn’t. - AMD Radeon RX 6500 XT
Odkaz
WTF AMD!? RX 6500 XT
Odkaz

U nás se v den vydání ani obchody nesnažily 6500 XT nalistovat, natož reálně prodávat. Ale dle recenzí to je spíše dobře
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 11:50:01
avatar
ano, ty recenze jsou důkazem, že některým přeskočilo, nechápou co je grafický ultra low end, nechápou inflaci, současné náklady a situaci ... smutné, jak moc někteří i dříve dobří recenzenti upadají ...

tohle je ultra low end grafická karta nástupce RX 550, jediná nová karta, která je po dlouhé době dostupná za cenu dost pod 10 tisíc a utáhne všechny hry bez potíží ... takže není to spíše naopak nejlepší karta ... pochopil bych, kdyby na trhu bylo něco lepšího za ty peníze, ale ono dávno není, takže je neobjektivní tuhle kartu kritizovat, jak to někteří dělají, škodí to hlavně zákazníkům ....

co se týká dodávek do ČR, nejsme prioritní trh a problém je dnes doprava .... ale skladem i v ČR ry 6500 XT jsou ;)
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 12:17:32

Citace:
ano, ty recenze jsou důkazem, že některým přeskočilo

Některým? Hardware Unboxed, Gamers Nexus, Linus Tech Tips, Hardware Canucks? To jsou špičky v recenzování.

Citace:
takže není to spíše naopak nejlepší karta

To snad nemyslíš vážně. Chápu, jaká je situace, inflace, náklady atd., ale nemůžeš v roce 2022 vychvalovat takovouto kartu za 9k jen kvůli tomu, že je dostupná přece!

Jakým směrem půjde další cenový/výkonový "vývoj", když budeš výrobci vychvalovat i tento paskvil?

Edit: Nechci, aby to vyznělo tak negativně. Jsem fanda AMD, každá moje grafika byla a bude od AMD, ale toleranci nemám nekonečnou.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:13:22

Mno, zrovna Nexus a LTT bych za etalon recenzování nepovažoval. LTT je čistej bulvár, který so občas dostane k zajímavým věcem. A Steve ? Tomu podle mě během lockdownu jeblo a podle tohoto to vypadá. Od technokracistních recenzí se dostal do pózy, že jen mele pantem a kritizuje
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč je většinas testů 6500xt 2022-06-03 17:34:01

Většina testů 6500xt, včetně těch slavných mágů, je opravdu úplně mimo. Doufal jsem, že aspoň tady bude rozumný test téhle karty, ale bohužel. Bylo by možné tu recenzi ještě doplnit? Zkusím vysvětlit v čem je problém.

Zdá se, že snad všichni testeři jsou zpovykaní hraním si s nadupanými kartami, které normální člověk už dlouho v obchodech téměř neviděl, natož aby si je mohl za přijatelný peníz koupit. A tak neumějí, nechtějí, nebo jsou možná jen líní rozumně otestovat tak minimalistickou kartu jako 6500xt.

Přitom se už před jejím vydáním vědělo, že to bude karta se 4GB určená na základní hraní v rozlišení 1080. Tedy na hlavně na nižší detaily, u některých her možná i na střední. A taky bylo jasné, že to ořezání na kost bude proto, aby se svými 4GB byla nezajímavá pro těžaře a byla aspoň nějaká šance, že půjde koupit.

Ale vypadá to, že testeři snad mají do mozku už vypáleno, že čím víc proužků, tím víc Adidas. A tak v testech tu 6500xt tlačí do zcela nesmyslných nastavení, která ji zabijí, a která asi žádný soudný uživatel používat nebude. Vypadá to, že vůbec nepřemýšlejí o důsledcích takového chování a unikají jim základní souvislosti i technické principy fungování grafik.

Nepřekvapí, že jejich čtenáři na tom nejsou líp a nesmyslné závěrytestů považují za pravdu. V jedné diskuzi mi někdo dokonce tvrdil, že teprv ultra detaily dokáží otestovat skutečný potenciál takové minimalistické karty. A nebyl schopen pochopit, že to nastavení skutečný potenciál naopak zcela zabije.

== Jak funguje grafická karta ==

Normálně karta ve hře funguje tak, že se program před vlastním hraním snaží textury a vše potřebné nahrát do paměti karty a až pak spustí hraní. Při vlastním běhu hry se do grafiky posílají většinou jen informace o objektech a příkazy pro jejich vykreslení. Potřebný datový tok nebývá (zvlášť na malých FPS) moc velký a tak šířka, ani verze PCIe sběrnice dosahované FPS téměř neovlivní (viz https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Impact-of-PCI-E-Speed-on-Gaming-Performance-518/ ).

Při přehnaném rozlišením a/nebo detailech se vše potřebné do paměti nevejde a data se musejí během hraní dotahovat z disku. A to dodatečné načítání, zvlášť když ho hra moc nezvládá, způsobuje velké propady FPS.

Kdyby někdo dal Win10 na PC se 4GB (nebo spíš 2GB) RAM, spustil náročný program a pak se divil, že počítač funguje špatně, asi by ho dost lidí mělo za idiota. Ale když tester takhle používá minimalistickou grafiku, věří všichni, že je to problém karty.

Přitom stačí nastavit rozumné detaily a je po problému. Ale pak by test nedával tak šokující výsledky a asi by se o něm tolik nemluvilo.

=== Dá se nesmyslné nastavení detailů zachránit? ===

Jak moc velký problém přeplnění paměti způsobí, závisí nejen na úrovni detailů, ale i na optimalizaci hry a schopnosti jejího plánovače využívat dostupnou paměť. Když v dané chvíli už nepotřebná data včas zahodí a chybějící dotáhne na pozadí dřív, než jsou reálně potřeba, FPS to nemusí moc ovlivnit. Ale zajistit to asi nebude sranda. Zvlášť když je pamět hodně přeplněná.

Trochu může pomoci velká RAM pro dopředné načítání dat z disku operačním systémem. A taky rychlejší/širší PCIe sběrnice grafiky, ale to jsou jen berličky, které něřeší podstatu problému. A vlastní přenos dat po PCIe sběrnici možná ani nebude tou největší brzdou. Rychlostí 4 linek i jen PCIe 3.0 by se daly celé 4GB paměti teoreticky naplnit z 1 sekundu. A přitom načítání hry, nebo další úrovně trvá většinou mnohem déle.

Přehnané detaily zabíjí výkon této grafiky i kvůli Infinity Cache. Ta je malá a byla optimalizovaná pro hraní na nižší detaily. Při nastavení přehnaně vysokých se její obsah pořád mění a tak klesá pravděpodobnost, že v ní potřebná data budou (hit rate). A to snižuje efektivní rychlost přístupu do paměti a zhoršuje výkon.

Základní propustnost paměti je 144GB/s a efektivní propustnost s Infinity Cache je podle specifikací na stránkách AMD téměř dvojnásobná (232GB/s). Přeplnění daty kvůli přehnaným detailůn tedy může propustnost degradovat až skoro na polovinu. A způsobit výrazně horší FPS.

== Jak by měly testy vypadat ==

Testy 4BG grafiky na 1080 v ultra detailech tedy není testem kvality karty, ale spíš testem schopnosti hry pracovat s malou pamětí. A taky tak trochu ukázkou inteligence testera .

Kdyby chtěl test čtenářů opravdu pomoci při rozhodování, měl by pro hry ideálně ověřit výkony na všech úrovních detailů. Nebo aspoň minimu, střed a maximum. A pokud možno včetně uvedení míry obsazení paměti. Pak by bylo vidět nejen skutečný výkon karty, ale i meze rozumného nastavení detailů pro danou hru. Ale bylo by to pracné.

Pokud tester nemá chuť udělat test opravdu důkladně, měl by kartu testovat aspoň s rozumnou úrovní detailů, kterou budou lidé skutečně používat. Protože asi nikdo nebude kupovat externí grafiku, aby na ní hrál při ultra detailech kolem 30 fps. Už proto, že podobné počty snímků zvládá i integrovaná grafika v APU od AMD, byť na minimálních detailech.

Normální člověk ví, že u tak slabé grafiky musí dát rozumný kompromis mezi FPS a detaily. A protože chce obvykle hrát a ne studovat s lupou rozdíly mezi statickými snímky obrazovek, dá téměř jistě přednost rozumným FPS před nastavením vysokých detailů. Asi málkodo bude zpochybňovat, že příliš nízké FPS ovlivní hratelnost podstatně víc, než to, že by vojáci mohli mít detailněji vykreslené knoflíky, nebo by mlha mohla být o něco mlhovatější.

To že, super propracovaná grafika není při hraní to hlavní, je dobře vidět na e-sport hrách. Ty patří k nejoblíbenějším, přestože mají grafiku tak jednoduchou, že ji dá na slušná fps i mizerná iGPU ve starém CPU od Intelu. Ostatně když člověk hraje, tak většinou nemá na nějaké velké studování dokonalých detailů stejně čas.

Z dostupných testů to však vypadá, jako by nastavení menších než Ultra detailů na 1080 bylo pod úroveň testerů. Ale možná jen mají většinu grafik v tomhle rozlišení naměřenou pro Ultra detaily a nechce se jim to všechno přeměřovat, kvůli nějaké pro ně zcela podřadné a nezajímavé kartě. A to, že nemá smysl do takového srovnání dávat silné karty, které nejde za rozumné peníze ani koupit, to je možná ani nenapadne.

== Hardware Unboxed - promarněná příležitost ==

Podle mne měl asi největší šanci na udělání dobré recenze Steven Walton z Hardvare Unboxed https://www.youtube.com/watch?v=kXGnLjwbOBY. Z mnoha her testoval i pár her jen na medium rozlišení. A u nich měla 6500xt dobré FPS a také rozdíly mezi PCIe 3.0 a 4.0 nebyly moc velké.

U některých her mluvil i o využití paměti a u Dooma dokonce rozebíral, jak se hra snažila nedostatek paměti na vyšších rozlišeních zvládnout. Ale bohužel žádnou tabulku s celkovým přehled míry využití paměti neuděl.

A nakonec z dobře využitelných informací vyvodil nesmyslné závěry a to nejpodstanější neřekl - že je pitomost tlačit kartu do přehnaných detailů. Zřejmě byl ovlivněn příliš silnými myšlenkovými stereotypy a provozní slepotou.

Kupodivu ho ani nezarazilo, když mu skvěle optimalizovaná hra jako je Doom vyšla jako nejstrašnější propadák. Na ultra detailech toziž došlo při přechodu z PCIe 4.0 na 3.0 k propadu FPS o 62%, tedy skoro na třetinu výkonu. V grafu měl uveden opačný směr (z 3.0 na 4.0) a zvýšení FPS vycházelo o 171%, tedy skoro na trojnásobek.

Ten jeho graf lze najít třeba na Svět Hardware https://www.svethardware.cz/hardware-unboxed-rx-6500-xt-na-pcie-3-0-muze-mit-znacne-omezeny-vykon/56866, kde ho pan Vítek převzal a 6500xt řádně strhal.

=== Všechno je jinak ===

Ale ve videu na Hardware Unboxed tohle srovnání propadů už nenajdete. Zřejmě Stevenovi někdo řekl, že jsou ty závěry pitomost (já to nebyl) a on konec videa hodně předělal. Ovšem koule na to, aby to přiznal a změnil titulek, to už neměl.

Ale doplnil tam velmi důležité grafy. U několika her udělal přehled FPS pro PCIe3.0 a 4.0 ve 4 rozlišeních - od Ultra po (bohužel jen) Medium. Je z nich vidět nejen zásadní (až 2x) zvýšení FPS s klesajícími deataily, ale také zmenšování rozdílů FPS mezi oběma verzemi PCIe. Třeba u Rainbow Six Siedge klesne propad FPS mezi PCIe 4.0 a 3.0 z 36% pro Ultra na 1% při Medium detailech.

Tak mne Steven nakonec potěšil, protože ukázal, že mám pravdu. S tím, že při rozumném nastavení úrovně detailů na rychlosti PCIe sběrnice není moc podstatná, i s tím, že testování téhle karty na Ultra detaily je (DD promiň) úplná kravina.

== Proč dobře optimalizované hry mají největší propady ==

Ještě k tomu, proč byl Doom ve Stevenových testech největší propadák. Čím lépe hra je optimalizovaná, tím víc se snaží kompenzovat přehnané požadavky na detaily zahlcující paměť a dává slušné tedy FPS.

To se ale dá zachraňovat jen do určité meze. Pak to hra už zvládnout nemůže a FPS dramaticky spadnou. Čím horší optimalizace hry a kompenzace následků zahlcování paměti, tím dřív se pokles FPS s rostoucími požadavky projeví a zhoršování bude (nejspíš) pozvolnější.

== I z nesmyslných testů lze získat zajímavé informace ==

Nakonec ještě pár čísel vyplývajících z DDho testů. Budu porovnávat 6500xt s 6600. Je to nejbližší grafika stejné generace a se stejnou architekturou, tak mezi nimi budou nejmenší konstrukční rozdíly.

Výkon grafiky při stejné architektuře by měl záviset na jejím výpočetním výkonu (počet jednotek CU x jejich frekvence) a na rychlosti přístupu do paměti GB/S.

Výpočetní výkon
6600__6500__6600/6500xt
1792__1408__1,27__počet CU
2044__1717__1,19__game (MHz)
3663__2673__1,37__CU x game (GHz)

Rychlost paměti
6600__6500__6600/6500xt
___8_____4__2,00__mem GB
_224___144__1,56__mem GB/s

Za ideálních podmínek by u ideální, vyvážené grafiky bylo zvýš...
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:59:16

Koukám, že se celý text do okna pro příspěvek nevešel :-O, tak budu pokračovat tady.

Za ideálních podmínek by u ideální, vyvážené grafiky bylo zvýšení FPS přímo úměrné výpočetnímu výkonu (frekvence CU). Ale protože pro práci GPU potřebuje data, musela by se stejně jako výpočetní výkon zvýšit i propustnost paměti.

Za normálních podmínek u běžných karet rostou FPS při zvyšování frekvence i propustnosti, ale obvykle výrazně pomaleji, než lineárně.

Karta 6600 má (ve srovnání s 6500xt) 1,37x vyšší výpočetní výkon a 1,56x vyšší propustnost paměti. Ani optimista by tedy asi nečekal, že by přírůstek FPS v nějaké hře mohl být větší, než 1,56x (o 56%). A pesimista (nebo realista?), by nejspíš čekal, že to nebude víc, než 1,37x (o 37%).

=== Výkon 6600 je mnohem vyšší, než odpovídá rozdílu specifikací ===

Optimista by tedy u 6600 čekal výkon ve hrách proti 6500xt 1,56x a realita jen 1,37x vyšší. Jenže průměr FPS u 6600 je 1,75x (o 75%) větší a u Dooma dokonce 2,12x (o 112%) větší. Divné co?

FPS ve hrách
6600__6500__6600/6500xt
__88____50__1,75__hry prům %
_180____85__2,12__doom fps
__73____34__2,15__forza fps
__54____29__1,86__cp2077 fps
__65____39__1,67__valhalla fps
__81____50__1,62__far cry fps
__80____58__1,38__batlefield fps


Za část toho vyššího přírůstku možná může větší Infinity Cache, ale určitě ne za celý. A navíc to moc nevysvětlí obrovský rozptyl chování v různých hrách.

Kouzlo je v tom, že každá hra je jinak optimalizovaná pro práci s malou pamětí a hlavně, že hry mají pro stejné (ultra) detaily úplně jiné nároky na paměť. U tech s vyššími nároky bude mít dotahování dat v průběhu hry větší vliv na výkon.

Průměrné zlepšení FPS mezi oběma kartami je 2x větší, než to očekávané podle specifikací (75%/37%). Z toho je vidět, jak moc to nesmyslné nastavení Ultra detailů tu 6500xt brzdí. Pro tak vysoké detaily by musela mít mnohem víc paměti i Infinity Cache, aby se mohl její skutečný výkon uplatnit.

A u her jako Doom, nebo Forza, které dokáží při rozumné velikosti paměti výkon RDNA2 architektury opravdu využít, je zabití výkonu 6500xt přeplněním její paměti ještě mnohem zřetelnější.

=== Můj obdiv tomu, kde dočetl až sem ===

Tím jsem vyčerpal téma, sebe a asi i čtenáře. Tak končím.

Jen si říkám, že je zvláštní, že o 6500xt něco takového nenapsal, či nenatočil některý z té spousty slavných mágů a testerů počítačového železa .
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 13:26:43
avatar
Já bych řekl, že nejde o to, že by většina těch recenzentů nechápala nebo nerozuměla tomu co tu píšeš (možná tak Linus je s otázkou, ale ostatní určitě dobře vědí). Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde, že? ;-)
Navíc AMD tomu vůbec nepomohlo tím, jak se snažilo schovat jejich starší článek o tom, jak méně než 8GB paměti na herní kartě je nesmysl (z doby kdy válčili proti GTX 1060). Přesně jak řekl Steve z GamersNexus, kdyby se k tomu AMD postavilo čelem a řeklo jasně důvod, proč ta karta má jen 4GB, tak by to kritikům vzalo vítr z plachet.
Takhle se ale asi spousta z nich rozhodla ukázat, že 4GB jsou dnes na herní kartě opravdu málo (což je faktem už hodně let).

Úplně ale ignorují dvě důležité věci:
1) Tohle je low-end karta se všemi kompromisy, které k tomu patří a srovnání (byť i s hodně starým) mainstreamem je nefér.
2) Kdyby AMD tu kartu vydalo s 8GB paměti, tak jí zase skoupí těžaři a na hráče nic nezbyde.

Jinak s tebou naprosto souhlasím, že měl u této low-end karty být test v nižších detailech. Stejně jako se netestují APU v Ultra, tak to nedává smysl ani u low-endu.
A nelze se vymlouvat na pracnost, páč pokud DD a ostatní testují výkonné karty běžně ve třech rozlišeních (1080p/1440p/2160p), tak udělat u této karty testy pouze v 1080p ale zato s Ultra/High/Medium by bylo stejné množství práce a výsledkem by byl mnohem informačně bohatší test, který by jasně ukázat to, o čem ty píšeš.
Jen nezapomínej, že pokud tuhle kartu chceš srovnávat se zbytkem GPU, tak ten test v Ultra potřebuješ kvůli srovnání s ostatními testy, ale nedává smysl udělat jen ten, páč ten je u téhle karty ten nejméně důležitý. Děláš ho opravdu jen kvůli srovnání s ostatními kartami, a je naprosto nevypovídající pro reálné použití této karty, kterou nikdo s Ultra detaily používat nebude.

Mimochodem všimli jste si, že tahle karta má 16CU a RX 6400 má 12CU, což je stejné množství jako mají nové Zen 3 APU v plné specifikaci? Na ty se fakt těším. Čekám, že konečně i díky dvojnásobné propustnosti DDR5 dojde na to co DD říká už dlouho, že existence těchto low-end karet přestane dávat smysl.
Moje HTPC už volá po upgradu dlouho, takže doufám, že si letos postavím Mini-ITX Zen 3 APU se 12-ti CU RDNA2 a budu mít zase na dlouhá léta vystaráno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:49:09
avatar
to přeci nemá co dělat s tím jestli je to AMD nebo ne ... AMD ani NV nemohou za ceny výroby, dopravy a situaci na trhu, kde poptávka výrazně převyšuje nabídku ...

jinak možná kdybyste si přečetli tu mou recenzi, tak byste věděli, že to tam vysvětluji a nic nevychvaluji, ale současně neignoruji fakta a realitu. A říci, že RX 6500 XT je špatná karta není objektivní, když doslova neexistuje žádná která by se byť jen blížila ceně tohoto modelu a nabízela něco lepšího ...
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 08:42:40

"Nic nevychvaluji" [pokoutně udílí ocenění za dobrý poměr cena výkon]
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 11:19:30
avatar
ve srovnání se vším co dnes na trhu je a rok nebylo nic pod 10 tisíc, tahle karta si to ocenění v této situaci zaslouží ...

ta karta do ocenění dostala hlavně za to, že je to nejlevnější nová grafika ze zárukou na trhu, kdy za ceny pod 10 tisíc na trhu nebylo nic už více než rok ....

nicméně v článku máte jasně napsáno, že doporučuji pokud můžete tak počkat. Tahle karta je ale nejlepší volba pro ty, kteří čekat prostě nemohou a chtějí něco co utáhne hry za co nejnižší cenu ... v tom prostě tenhle model nemá na trhu žádnou konkurenci a protože lepší karta neexistuje jak ji můžeme objektivně označit za špatný produkt?
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 20:16:50

Já se omlouvám, ale když to porovnám třeba s RX6600, tak si v obchodě připlatím asi 40% a dostanu 100% výkonu navíc. To ocenění za poměr cena výkon mi tam prostě nesedí, protože zrovna tam ta karta pokulhává. Možná lepší by bylo ocenění "nejlevnější nový produkt na trhu"...
Murphix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 14:01:29

To jsou nesmysly, DD.

Cena odpovida situaci, ne inflaci a vyrobnim nakladum take ne, setrilo se, kde mohlo.

Tohle je karta z nouze za silene penize.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:07:10
avatar
cena odpovídá inflaci a výrobním nákladům, možná byste mohl vylézt z té jeskyně a podívat jaká je ta dnešní inflace, kolik stojí energie, materiály, doprava atd. evidentně to nevíte ...

to co píši v článku je podloženo fakty a odpovídá realitě. RX 6500 XT je jen díky inflaci a výrobním/dopravním nákladům za současných 199 dolarů karta odpovídající 99 dolarům v roce 2017. AMD má na této kartě stejnou marži jako vždy, ta se nezměnila, všechno ostatní je ale dražší a peníze mají menší hodnotu ....
Spacekd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 15:03:26

Pohybuji ve výrobě s elekronikou a musím potvrdit, ceny stoupají, ale není to tak, že by koncový produkt byl o 100% dražší. Podívejte se do příbuzných oborů a porovnejte ceny. Nikde nestoupla cena o tolik jako u GK. Realita je jinde. Každý výrobce i obchodník se snaží vydělávat a nevyužít nálady na trhu by byl hřích. A proto i tato vykopávka si zaslouží svoji pozici na trhu.
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:06:43

tahle karta je levná výrobně a prodejně na ceně max. 149dolarů.
Nebýt aktuálního stavu na truhu s GK, tak to nacenili na 139 nebo spíš 129 dolarů a prodávali to za 119 pod doporučenou cenou. CHladič stačí i víčko od piva, PCB z kartonu od mlíka apod.

Za mě je to dobrá karta v ceně okolo 2500Kč, kam za rok/dva spadne a bude se prodávat i několik následujících let.

V dnešní době je to produkt do 6is. max, cokoli nad je hloupost kupujícího. Nedávno se prodávali RX 580/570 8Gb za nějaký 3k. Takže ne, tohle neberu.

Mám RX 5600 6GB a na to moje hrání, především WOTka dostačující i ve 2K, kde mám 120FPS+

Další dva roky nemám v plánu utratit za GK ani korunu a až nastane dobrá doba, tak za 6K koupím 4x výkonnější kartu a budu si chrochtat blahem i ve 4K.

Nejsem hňup, co bude vyhazovat za elektro odpad a navíc za ceny 20k+. Začíná "léto", pupence se nalévají a raději se kouknu na pěknou babu a skočim do bazénu, než to prosedět u PC.

Závěrem, obhajovat tuto kartu je nesysl. Za 1. si myslím, že to ta karta nepotřebuje. 2. ti co jí hejtí jsou jen nasraní, že jí AMD nedává zadarmo, což někteří asi čekali)))

Karta je z nouze cnost a časem upadne v zapomění. Bohužel nálepka nejhorší GK jí/nás bude provázen do konce věků. S tím nic nenaděláš.

Hraní zdar
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:51:58
avatar
nikdo tu kartu neobhajuje, ale současně není pravda, že by tohle byla karta prodejně za 149 dolarů to není možné ....

inflace + ceny výroby, které jsou běžně o 100% vyšší, z ní dělají kartu za 199 dolarů, taková je realita. A i za ty peníze by byla velmi levná ve srovnání s čímkoliv jiným na trhu ...

ceny výroby už neklesnou, na to zapomeňte, inflace bude ještě horší, takže maximálně to zachrání ceny dopravy, ale pod 179 dolarů to nepůjde, ani když bude situace normální ... zvykejte si, všechno zdraží ...
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 20:30:03

v pohodě, když né za těch 149dolarů, tak v normální době vůbec. Páč pak by to byla nejhorší karta od AMD.

EDIT: chápu souvislosti, proto nemám s títo produktem vůbec žádný problém.
Jen v normální době by po tomthle .... neštěkl ani pes.
Jako vydat po kolika... pěti letech kartu se stejným výkonem a stejnou cenou??? To je oč tu běží, inflace nás nezajímá, protože doposud ten pokrok byl výrazně vyšší i v roce 2008 kdy byla opravdová krize na světě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:50:44
avatar
nikdy nebyla inflace a současné růst cen výroby a energií takové, jako jsou dnes za poslední 2 roky ... takže srovnání s minulostí je pasé ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 15:31:27
avatar
Jak se stejným výkonem? :-O
Myslíš to, že tahle low-end karta má stejný výkon jako mainstream z roku 2017 a high-end z roku 2012?
No to asi jo. Tomu se říká pokrok.
Proto má taky poloviční spotřebu než ten starý mainstream a třtinovou proti tomu starému high-endu...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 12:11:46
avatar
Ja tu uz citam recenzie roky a viem, ze ked sa jedna o recenziu AMD karty a zaver recenzie je dlhy + tam je vela dolezitych vysvetlovaciek, tak si pripadnu kupu tejto karty treba dobre premysliet
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 12:19:07

Priznam sa že som ani nedokazal prečitať tuto recenziu, uplne mi stačilo vidieť tie parametre cca 1000SP 4GB, spotreba cez 100W! a cena lehce pod 10 000Kč a skoro som povracal klavesnicu! Toto nie toto fakt nie, aj ked AMD fandim ale toto fakt nie.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 13:19:22

no ta spotreba a efektivita obecne je uplna silenost u teto karty a moc nechapu jak je to mozny..rx6600 je 2,5x vykonejsi a zere jen o 40W vic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:53:38
avatar
nechápete, ale v diskussi se vyjadřujete?

přitom je to tak jednoduché .....

RX 6500 XT má sice poloviční GPU a paměť, ale protože to GPU a paměť jsou současně mnohem frekvenčně rychlejší, tak nejsou o tolik úspornější ...., zatímco speciálěn RX 6600 je udělaná záměrně tak, aby žrala co nejméně, má podtaktované jádro a pomalejší paměti ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:47:52
avatar
tak 7-8 tisíc za 6500 XT je pořád méně než 16-20 tisíc za 6600/3600 série apod ....
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 13:34:54

A teď si ještě vem že když tato karta bude prodejní úspěch tak co asi bude ten low-end příště?
PCI-E 5.0 X2, 48bit a 6gb za 8000? Asi jo protože pokud DD mluví pravdu o těch nákladech výroby co se neustále násobně zvyšují tak to bude asi maximum co se do té ceny příště vejde.
adal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 12:31:14

No jestli se budu muset rozhodnout, jestli tuto grafiku, nebo žádnou, zvolím žádnou. Za 4000 by to bylo ještě ok, za více nestojí.
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 13:41:38

Ved to je uplne zjavne. AMD chce, aby sme si kupili od nich APU na kancel/multimedia a k tomu Xbox, alebo PS na hry.
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 14:06:26

Ten produkt mel stat tak 3000. I za 4000 by to bylo moc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:54:27
avatar
za 3000 to dnes ani nevyrobíš ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:02:04
avatar
no troufám si ze zkušenosti říci, že 99% lidí volících mezi žádnou a touhle kartou s nadšením sáhne po 6500 XT ...
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:35:47

Tak jasny kdyby ji meli dostat zadarmo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:30:00
avatar
vzhledem k cenám mainstreamových karet je reálná cena 7 - 8 tisíc za 6500 XT vlastně "zadarmo" .... ;)
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 09:01:26
avatar
To bych raději sháněl bazarovou GTX 1070(ti). Když máte kliku, dá se sehnat za 7,5-8tis. A má 256bit. sběrnici, 8GB VRAM. Když koukám na RTX 3050, tak ta je plus mínus výkonem jako GTX 1660 - 1660 SUPER (jak kde samozřejmě) a GTX 16xx je výkonově skoro jako GTX 1070(ti). A to ta RTX 3050 nemá takové propady v FPS na PCI-E 3, jako zde recenzovaný RX 6500XT. Za ty peníze fakt mizérie. Ani nechci vědět, za kolik se bude prodávat u nás. A samozřejmě Sapphire. Takový ASUS, o tom ani nemá smysl uvažovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 11:17:19
avatar
bazarové karty jsou sázka do loterie ... i HW stárne a některé ty karty jsou staré hodně, žádná záruka apod.


6500 XT je nový produkt se zárukou .... já vážně nemohu doporučit jako reálnou alternativu jít nakupovat do bazaru, speciálně v současné doby, kdy nabídka dobrých bazarových karet je dávno přebraná i i ceny použitých bez zázruky karet jsou tam kde jsou ....
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 15:14:18
avatar
To je jasné. Jako recenzent bych se pod to taky nepodepsal. Ještě by to mohlo být právně napadnutelné . Ale jako uživatel můžu s čistým svědomím napsat, běžte do toho, ale vězte, že je to sázka do loterie a karta může odejít do věčných lovišť velmi brzy a nebo také vydržet dalších 5 let i déle.
Přesto bych raději na RX 6500XT viděl 128bit. sběrnici s 4GB VRAM a nebo 192bit. s 6GB VRAM a více linek PCI-E.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 20:17:17
avatar
Tak jasně že RTX 3050 je lepší karta, ale taky bude stát hádám blízko ke dvojnásobku, takže by bylo smutné, kdyby lepší nebyla...
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 14:05:24

DD je nejvetsi AMD fanboy historie.

Tak trochu jsem doufal, ze alepson o jednom AMD produktu bude hovorit negativne, ale bohuzel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:56:05
avatar
tohle si beru osobně ... vaše výtka by byla na místě, pokud by na trhu za ty penáze byl lepší produkt, ukažte mi ho, a tedy dokažte že je tohle mizerný produkt protože je na trhu za stejnou cenu lepší (a reálně dostupný) ... pokud ne, očekávám osobní omluvu vy fanboyi .....
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:34:49

Vzdyt i ta nova 3050 ma lepsi cost per frame a i ta schytava docela dost kritiky.
https://www.youtube.com/watch?v=kXGnLjwbOBY&t=1050s&ab_channel=HardwareUnboxed

Tohle v zadnem pripade neni vyhodna koupe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:47:11
avatar
ono něco jako výhodná koupě na poli GPU existuje? už minimálně rok ne ....

RTX 3050 je konkurence RX 6600 obě stojí raketu .... RX 6500 T je s velkým náskokem nejlevnější nová grafika na trhu, utáhne všechny hry, to je její hlavní výhoda a přínos ... v souasné mizérii je nejlevnější kartou, která je k něčemu ... ale radostí z toho samozřejmě nikdo, ani já ani nikdy jiný neskáčeme, v recenzi máš jasně napsáno, že pokud nemusíte, novou grafiku teď nekupujte .....

co je na tom fanboy AMD?

RTX 3050 navíc by měla jen lepší poměr cena/výkon, pokud by stála doporučenou cneu, což nestojí, stojí 400 dolarů a tak má horší poměr cena/výkon, RX 6600/6600 XT je mnohem lepší karta za podobné nesmyslné peníze ...
sparkyyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 18:06:24

Tak nic se neprodava na MSRP dneska ze... I ta 6500 jde tak o 100 dolaru vic nez ma. Neni uz lepsi pockat par mesicu na Ethereum PoS a koupit za stejnou cetu pouzitou 6600 XT nez kupovat ted tuhle hruzu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:29:21
avatar
a jak víš, že to bude za pár měsíce určitě lepší? Pokud někdo prostě potřebuje, je RX 6500 XT za současné situace objektivně nejlepší karta na světě protože je to nová grafika, co utáhne všechny hry a stojí bez potíží pod 10 tisíc korun, tedy nestojí pro většinu nedostupné peníze ... smutné, ale je to tak ...

samozřejmě radost z toho není žádná a pokud prostě nemusíte, kartu bych dnes nekupoval za současné ceny žádnou .... ne dokud ceny nespadnou alespoň na ty doporučené AMD/NV (což je to nejlepší, co se dá očekávat, níže to nepújde, protože inflace a výrobní náklady) ... nicméně pokud prostě potřebujete novou kartu je 6500 XT nejlevnější, co je a bez konkurence a tak tomu má odpovídat i objektivní hodnocení, které má recenze na rozdíl od 90% ostatních obsahuje ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 20:44:25
avatar
No zrovna Hardware Unboxed v recenzi jasně říká, že očekává cenu RTX 3050 tak 450$ a víc, kdežto RX 6500XT se už běžně prodává za ceny kolem 280$.
Já spíš očekávám, že RTX 3050 bude stát brzo blízko dvojnásobku RX 6500XT...
To rozhodně nejsou karty stejné cenové kategorie, které by šlo spolu srovnávat.

A pokud bys měl pochybnosti o mém nebo jeho úsudku, tak mám pro tebe otázku k zamyšlení:
"Myslíš, že bude NV prodávat kartu s dvakrát tak velkým kusem GPU křemíku a dvojnásobkem drahých GDDR6 pamětí, za stejnou cenu jako AMD tuhle RX 6500XT?" ;-)
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 14:34:32

Nechapem preco sa porovnava 6500xt s 550 a nie s 5500xt ako priamym nastupcom?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:59:20
avatar
protože 64-bit RX 6500 XT není v žádném případě nástupce 128-bit RX 5500 XT ....

RX 5500 XT byl mainstream, má mnohem větší jádro a 128-bit odpovídající vyšší třídě ....

RX 6500 XT je klasický low end, nejmenší jádro, 64-bit atd.

Navíc RX 5500 XT by dnes stála mnohem víc než těch 199 za co vycházela, takže to není ani stejná kategorie produktů .... a takový produkt už na trhu je ... 128-bit RX 6600 série se stejnou třídou GPU a postavením v rámci mainstreamu ...
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 23:24:21

pokud je slabší než 5500xt tak se to rozhodně nemělo jmenovat 6500xt ale třeba 6300 (xt?) nejsem cílovka takže recenzi jsem nečetl ... pokud je +10% nad 5500xt tak OK v pořádku (nehledě na cenu) pokud je horší tak je to klamání.

jinak karty se dají "normálně" koupit.
V listopadu jsem koupil za 550$ 6700xt , dneska za 1050$ 6900xt (6700xt byla také skladem) ... stačí to zkoušet na AMD storu každý čtvrtek pokud to člověk nepotřebuje hned.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:22:17
avatar
historicky AMD značilo karty:

x40 Ultra low end
x50 Ultra low end
x60 Low end
x70 Nižší Mainstream
x80 Vyšší mainstream
x90 nebo vlastním názvem případě X2 High end

Platilo to většinu generaci, u RX 5000 ne, protože ta nebyla nikdy kompletní, obsahovala jen dva mainstreamové čipy, takže značení tam úplně neodpovídá historické logice ....

RX 6000 je ale kompletní, takže historicky odpovídá opět značení jaké bylo za do RX 500/400 a starších sérií, které také byly kompletní ....
Misko82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 01:12:54

Je to zbytocne zavadzanie zakaznika. Ta karta sa mala volat 6400, 6300... Kazdy kto sa do toho nerozumie si podla nazvu mysli ze je to nastupca=vykonnejsia karta.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 13:27:49

Však to byl taky účel, kdyby to pojmenovali rx6400 tak to za ty ceny bude chtít mnohem méně lidí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:19:18
avatar
Ale RX 6400 také existuje ;) je to osekaná verze 6500 XT
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 20:56:38
avatar
Což jen dokazuje, že na tom co píšou nad tebou něco bude;-)
Asi se dá souhlasit, že jelikož je tohle ultra low-end a je to stejné jádro jako RX 6400, tak se to mělo spíš jmenovat RX 6400XT, už kvůli tomu, aby to lidi nesvádělo myslet si, že je to nástupce RX 5500XT.

Na druhou stranu ta RX 6400, má stejný počet CU jako nové Zen 3 APU a bude odhadem o třetinu slabší, takže tam bude velký skok a chtěli to odlišit jinou číselnou řadou...

Prostě aby člověk nekoupil blbost, musí číst recenze a ne kupovat podle názvu;-)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - preco len 2 vystupy ? 2022-01-27 15:05:26

Aj by som kupil RX 6500 XT ako nahradu za RX380 ale s iba 2 vystupmi je pre moje ucely nepouzitelna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:59:55
avatar
protože jde o GPU určené primárně do low endu a mobilní platformy, tam dva výstupy jsou běžný standard ....
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 10:27:46

to hej. Vime ci bude aspon na DP vystupe fungovat daisychain viacerych monitorov ? Ci to je uz brane ako samozrejma funkcionalita ktora nestoji za zmienku ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:23:03
avatar
mělo by to normálně fungovat ....
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:08:33

Hmm, škoda že v testu není 5600g. To je taky grafický ultralowend.

btw.. Jinak rx550 stála ještě loni touhle dobou kolem 15 stovek. Kupoval jsme jich fakt hodně, tak to vím.

btw 2... dnes jskou skladem 6800xt v alze za hezkých 36k. (Přesně dvojnásobek proti doporučené ceně při uvedení)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:00:40
avatar
5600G je mnohem pomalejší ....

jo loni .... kdeže ty loňské sněhy jsou
Max_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 16:10:59

Tahle předražená karta není výsledkem hamižnosti nebo neschopnosti AMD, ale důsledkem situace na grafickém trhu. GK jsou prostě nejméně 2x dražší než v minulosti a proč, to celkem obsáhle DD vysvětluje. Kdo se s tím smíří, koupí tuhle (nebo jinou). Kdo se nesmíří, nekoupí žádnou, protože za "normální" ceny nejsou, a to ani starší.
Seilan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stejná písnička 2022-01-27 16:42:14

Stále stejná písnička, jak jsou dneska dráhé věci. Schválně jsem si přečetl a připomněl test RX 5500XT. Hlavní důraz je kladen jen na to, jak ta nová technologie výroby je drahá, jak jsou čipy dráhé a tak nějak se to musí obhájit cenově oproti RX 580/590 apod. V dnešní době už nikdo levnou technologii nepřinese tak už to prosím přestaňte do ťech článků psát. V dnešní době 4GB paměti je fakt bída na herní produkt. To měli představit jen jako zobrazovadlo. A to nemluvím o tom že AMD stáhlo ze svých stránek info o min. 8GB na hry. Pak to vypadá, že 4GB musí stačit všem. To je to AMD které do toho šlape naplno, a na co všechno se máme těšit a jak to bude velké. Za mě zklamání....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:04:23
avatar
tak je to ultra low end, tam ty 4GB jsou pochopitelné, kdyby tam bylo 8GB, stálo by to minimálně o 30 dolarů více a na 64-bit kartě by to nebylo moc k něčemu ....

jinak já fakt nevím, vy jste zapomněly na to, co low end grafiky vždycky nabízely a o čem byly? Mě přijde RX 6500 XT jako velmi dobrá low end grafika, ničím nevybočující z kompromisů, které low end vždy měl ... ignorujte prostě tu cenu, smiřte se s tím, že tahle 199 dolarová karta je díky inflaci + výrobním a dopravním nákladům ekvivalentem 99 dolarů v roce 2017 .....
Max_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:05:33

Prosím oprav si to zapomělY, napsal jsi už tolik článků, že by se ti toto stávat nemělo
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:09:29
avatar
Ale sem chodí jen holčičky, takže nevim vo co ti de ?
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:19:48
avatar
Nikdo kdo má pár švestek pohromadě tohle nemůže za 9 tisíc koupit nehledě na současnou situaci, když se ještě rok, možná rok a půl zpátky dala koupit nová 5700 XT za 11 tisíc.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:00:43
avatar
To jsou kategorické soudy, hmm ...
Takže kdo jí koupí je hlupák?
Je ohromná spusta hráčů, kteří hrají na mnohem slabších GK a na nízké detaily to mají sotva hratelné, na této si mohou zahrát plynule na vysoké, nebo střední a budou za to hodně rádi.
O tom, že je vysoká inflace celosvětově, snad nikdo nepochybuje, že se zvedají ceny všeho se mnohým z nás nelíbí, ale že jsou drahé grafiky vám přijde divné?
Právě na Alze: Odkaz
Pro srovnání nejlevnější na CZC: Odkaz
Momentálně nejlevnější herní Nvidia na Alze: Odkaz
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 20:28:55
avatar
Já nevím jak jinak to říct, ale koupit produkt, který není dobrý, jenom proto, že je dostupný, je hloupé. To není jenom o tom, že grafiky zdražily a že existují horší grafiky než tahle. Neměl bych s cenou problém, kdyby ta karta byla o něco lepší, ale ta karta je prostě za 9 tisíc zoufalá.

Na druhou stranu vždycky byly hromady lidí, co kupovaly karty, co rozhodně nebylo to nejlepší, co se za danou částku dalo koupit, takže kdo chce, směle do ní. Já potřebuju kartu se třemi výstupy a plnou hardwarovou výbavou (H264...) a zároveň chci kartu, která nebude za 2 roky zoufale zastaralá. Naštěstí zatím stále mám RX 580 8GB, která je na dnešní dobu zoufalá, ale nic podstatného jí pro občasného hráče nechybí...
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Geforce 3050 2022-01-27 17:50:29

OT: Dneska by preci mela vyjit Geforce 3050, to jsem zvedav, jestli bude nekde skladem a za jakou cenu:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:27:05
avatar
budou, ale za tu "doporučenou cenu NV" jen pár kusů což NV zsponzorovala, jinak doporučené ceny výrobců karet jsou vysoko přes 300 dolarů ....
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:46:43

objednano na CZC za 7199 :-): https://imgur.com/a/ktTHUNA
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:49:44
avatar
gratuluj si, další mají smůlu
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:54:28

Treba ne, normalne za CZC nejde dohledat ani naklikat, ale pres tento odkaz jde koupit a jeste maji udajne 3 skladem, rychlejsi vyhrava, teda doufam!:-): https://www.czc.cz/palit-geforce-rtx-3050-stormx-8gb-gddr6/336655a/produkt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:00:03
avatar
mohu ti potvrdit, že jde o zaplacené PROMO společností NVIDIA, obchodníci ani nechtějí moc tohle dnes dělat, protože těch kusů je opravdu jen velmi malé množství a další nebudou. ta cena není rentabilní, nepokrývá skutečně náklady. Skutečné reálné doporučené ceny zohledňující současné náklady jsou totiž vyšší a za ty to výrobci karet dodávají. já ty ceny znám ....
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:15:17

Ja do toho az tak nevidim a ma to logiku, myslim, ze mas pravdu, ale to me, jako koncoveho zakaznika az moc nezajima:-), ja jen doufam, ze za mi za tu cenu karta dorazi:-).
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:43:58
avatar
Já jsem vzal ten Palit RTX3050 v CZC i Sapphire 6500XT na Alze.
To jsou ještě ucházející ceny.

Edit: Teď jsem dával na CZC u MSI RTX3050 Gaming X hlídání dostupnosti a přišlo mi do mailu s cenou 26 990,-.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:30:12

Ja mam ted uz dost starou Radeon 470 4GB, tak ted teprve studuju, jak hodne si prilepsim a koukam, ze pomerne dost:-), 470 pujde na bazos:-)
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2022-01-27 22:38:03
avatar
No nevim, to mi neprijde az zas tak skvelej upgrade. Ale na druhou stranu tu 470 furt slusne prodas, tak asi proc ne
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:01:16
avatar
Rozdíl mezi RX 470 a RX 570 moc velký nebude a jak vidíš v testech, tak to si teda moc nepolepšíš.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:48:52

On si ale koupil RTX 3050 a tam mimo větší paměti si výkonem polepší celkem slušně.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 04:35:32
avatar
To jsem přehlíd. Myslel jsem, že o tom teprve uvažuje...
Tak to vyhrál v loterii. Za tuhle cenu nejspíš ještě chvíli bude problém sehnat i RX 6500XT, natož 3050. Už tu lidi hlásili ceny jako 16k apod...
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2022-01-27 22:25:20
avatar
No a jak by rekli v South Parku... Aaaand its gone! Kdo vzal, asi vyhral.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:28:08

Pozor na ten chladič od Palitu. Je to hroznej šunt.
0% otáček když karta není v zátěži je pro Palit asi moc práce. Takže vzteky letěl.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:35:22

No uvidim, prinejhorsim vymenim chladic, ted mam tu Radeon 470 a po aktualizaci ovladacu uz mi taky nejde nastavit 0% otacek, min. 25%.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:36:54

Tak tady by to melo byt lip poreseny, alespon, co pisi na czc: Chlazení

Karta je vybavena jedním ventilátorem s podporou 0 dB technologie, která ventilátory spustí pouze při vyšší zátěži. Běžnou domácí, kancelářskou a multimediální činnost tak můžete provozovat v naprostém tichu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:47:26

Tak držím palce. Mě nepříjemně vrněl a dosahoval rychle 79C strop a karta se podtaktovávala. Ale zase budeš mít nižší tdp o 35W, takže by to mohlo být lepší. Já musel za další 2k koupit accelero, takže ve finále se karta prodražila.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 22:55:59
avatar
Jo, podobnej pribeh sem mel kdysi s referencni rx 480. Po necelych dvou mesicich na ni sel accelero mono plus a pomer cena/vykon tim sel do rite. Clovek si rika, ze se sluchatky to bude v pohode atd, ale levnej a spatnej chladic je fakt otravna vec
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 08:10:43

Tady je recenze presne tohohle Palitu, jen s mirnym OC, pomerne ji chvali a ten chladic by mohl byt tizsi, ale asi takova hruza to nebude: https://www.techpowerup.com/review/palit-geforce-rtx-3050-stormx-oc/40.html
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:29:16
avatar
Alza začíná na 8000,-
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:35:05
avatar
jestli za ty peníze není dnes skladem, tak už nebude v dohledné době nikdy .... NV zaplatila pár kusů aby za tyhle ceny na úvod byly, aby mohla tvrdit, že těch 249 dolarů platí (neplatí protože za ty ceny by na tom výrobci neměli vůbec žádnou marži, nepokrývá současné náklady za takovou kartu) ...

vím že doporučené běžné ceny výrobců karet jsou mnohem výše, zhruba 349 dolarů minimálně, většina edic je ale 379 - 439 dolarů a to jsou doporučené ceny výrobců karet, takže obchodníci si k tomu ještě přirazí marže atd.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 14:32:08

Tak ve Státech na newegg je uvedeno 13 typů 3050. Žádná z nich skladem. U těch 5 typů, co jsou v nabídce asi dost formálně, aby se dalo říkat, že si Nvidia s doporučenou cenou nevymýšlí, ta nedostupnost asi nepřekvapí.

I u 6500xt se na newegg najdou typy za doporučenou cenu 199 usd a taky nejsou. Ale typy dražší jen o asi 50 usd (25%) se už koupit dají. Jenže u té 3050 není na newegg ke koupi ani nejdražší verze za 500 usd. A v Německu je (podle GeizHals) v nabídce jen jedna verze 3050 za 500 éček. Uvidíme, jak se cena a dostupnost bude vyvíjet dál.

Ovšem u nás má Alza v nabídce tech 3050ek 2x víc než americký NewEgg (26), i když bez uvedení cen. Tedy až na jednu, která má uvedenu cenu 7199 :-O. To je o 800 kč méně než chce Alza za 6500xt, která je skladem. Prostě bomba :-O. Tak jsem si nastavil, aby mi poslali mail až ji naskladní ;-).
KickDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 17:53:56

Vítám tuto střízlivou recenzi. Poté co jsem přečetl první zahraniční, jsem byl dost zklamán jak tu kartu strhali i když z grafů je jasně vidět, že na ní není problém spustit cokoliv na rozumné nastavení.. Ano bohužel je na své parametry (osekané hlavně proto aby nebyla zajímavá pro těžaře..) tato karta velmi drahá a to hlavně díky tomu, že si na ní přihodily rovnou výrobci tak i obchodníci..
Nicméně nemá smysl jí srovnávat s RX570/580... Kdo ji stále máte, tak vám je přeji, ale až se trh nasytí a půjde tato karta koupit za 6000, mnohem raději vezmu ji než min. 5 let starou RX 570 8 Gb o které vám bude někdo na bazaru tvrdit jak je v TOP!!! stavu...
Ano, není to ideální karta, ale aspoň je to opět jednou produkt, který bude snad reálně dostupný a bude alespoň pro někoho dobrou koupí, namísto nejistého bazarového nebo překupnického ráje které teď jen kvetou...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:28:20
avatar
Na alze maju 6500xt za 8 litrov, trocha veľa za kartu ktorá je primárne určené na zobrazenie max. videa. Svet sa už fakt zbláznil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 19:34:49
avatar
to se zbláznil už více než před rokem ....

6500 XT naštěstí dokáže mnohem více než zobrazit video, rozběhá bez potíží všechny současné hry ;) .... čistě na video tady má modely jako GT 1030 nebo RX 550 ;)
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 23:39:51
avatar
Toto aj tak nie je karta na hry a pýtať za ňu 8 litrov je zhovadilosť. Neverím tomu že Alza a aj iný kupujú za tak vysoké ceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 10:40:36
avatar
nákupní ceny pro obchodníky se pohybují kolem 229 - 279 dolarů
JJuraj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 14:55:16

Ani s tym videom by si daleko nedosiel, kedze orezali este aj tu blbu HW podporu videa.
Nakadah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 21:47:04
avatar
Jo díky za recenzi, už jsem si dnes přečetl i recenzi na RTX3050 Gaming OC. Všechno to bylo smutné čtení.

A tak zase osedlám svůj R9 290X a ve smutném tichu pojedem dál a dál močálem černým, kolem holých skal.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2022-01-27 22:23:29
avatar
Vitej v klubu. Doted si mlatim hlavou o stul, ze jsem pri uvedeni neobjednal rtx 3080 za zavadeci ceny jako kamos, s kterym jsme se o tom bavili. Neeee, ja si pockam na pozdejsi, vyjde me to preci levneji, ve 4k nehraji... Bych si dal facku...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:14:06
avatar
S R9 290X moc na tuhle kartu výkonově neztrácíš. Spíš můžou být hry, kde může být její široká sběrnice výhodou a paměti má úplně stejně.
Teď v zimě má i výhodu, zatopí ti :-D

Já si teď ze starého herního PC s R9 290X udělal herní konzoli k nové 4K TV v obýváku a na hraní retro a starších her s dětmi je úplně v pohodě.
Nevíte někdo, jestli by se na ní povedlo rozběhat FSR/RSR? Zatím jedu v 1080p a upscaling nechávám na Sony A80J, která je v tom teď údajně nejlepší, ale říkám si, že upscaling v GPU by mohl být ještě lepší...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-27 23:29:59

Fakt nekdo cte ten silenej zaver? Ten silene dlouhy zaver, ktery zni jako obhajoba? Stejne ho nikdo nepochopil...
To je jako bych se divil, ze letosni auta jsou vyrazne drazsi nez pred 2 lety a pritom mene vykonna a obecne horsi.
Svet je divnej a jeste dlouho bude. Dokud tady budou lide,kteri to budou kupovat, tak to lepsi nebude.
Howgh
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 13:21:52

No ten závěr je DDho obhajoba že ta karta je při aktuálních podmínkách dobrá koupě za těch 8tisíc.
Podle mě by to ale neměl nikdo kupovat za tyhle ceny, za 6000 jako budiž ale za 8000 to ať si nechají na vytrýně?
Mám 8 let starou grafiku R9 290x a tohle stojí víceméně stejně jako za co se R9 290x dala koupit nová a přitom výkon je pořád podobný a na PCI-E 3.0 dokonce horší.

Tak asi nezbývá než se modlit aby eth PoS už tentokrát doopravdy přišlo a zase to neodložili aby se alespoň v bazarech situace oživila.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 18:32:57
avatar
četl si ten článek?

pokud bys ho četl, tak víš, že tam píší, že kupovat dnes nikomu nic nedoporučuji, tohle je karta pro ty, kteří prostě musí něco koupit a chtějí něco použitelného za co nejméně peněz a to je dnes RX 6500 XT bezkonkurenčně, nic za podobně dostupnou cenu už rok na trhu nebylo ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:19:34
avatar
To zase přeháníš.
Zrovna dneska jsem shodou okolností dělal čistku v krabici s účtenkama a fakturama a překvapilo mě, že R9 290X jsem kupoval za 14900,-
Nějak blbě jsem si to pamatoval a myslel jsem, že byla jen za 13k.
Ale koukám, že jsem si to pořád pamatoval líp, než ty:-)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:43:17
avatar
jj taky jsem měl 290X Tri-X od Sapphire, výborná karta, do dnes běhá u synovce a zahraje si na ní ve fullHD všechno. Stála mě 14 500 Kč, takže těch 8 nevim kde vzal, možná pak časem někde z bazaru.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 01:09:37
avatar
Jo, to je přesně ona. Máme asi stejný vkus:-D
Dlouho mi tahala EyeFinity 6000x1080 a jak říkáš, ve FullHD pořád utáhne všechno.
Stačí jen dávat pozor, aby to člověk nepřehnal s detaily, páč 4GB paměti, ale ani s tím to není žádná tragédie. Určitě je to na to méně citlivá karta s tou širokou sběrnicí a x16 PCI-E, než RX 6500XT...
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 01:31:09

Citace:
Když projíždíte některé recenze RX 6500 XT, včetně od renomovaných jinak obvykle solidních autorů, nestačíte se divit, že vlastně vůbec nevědí, co testují a o čem mluví.


Ja sa nestacim cudovat ze tuto autor vobec nechape ze problem nie je v ostatnych recenzentoch ale v AMD. Preco pre boha pomenuju tuto kartu 6500XT? Je to az take nepochopitelne ze ju automaticky bude kazdy porovnavat s 5500XT ktora v tej dobe stala rovnako ale bola o 2 parniky lepsia karta? Naklad ktory AMD teraz dostava si plne zasluzi, lebo len zmenou nazvu tak, aby bolo jasne ze to je nastupca ultra low-end grafik by sa z tejto "najhorsej novej GK od cias GF1030 s DDR4" stala najlacnesia pouzitelna karta novej generacie, ktoru si konecne moze dovolit vacsina.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 14:14:36
avatar
Serie 5000 vysla v znacne osekane podobe a velka cast vykonovych urovni nebyla uvedena vubec, je zcestne porovnavat po tolika letech kompletni generaci AMD s generacemi z dob "usporneho" obdobi AMD.
Dat tehle karte cislovku 6500 dava v kontextu naopak dobry smysl...6600, 6700, 6800 a 6900 jsou jiz obsazene vykonejsimi chipy, proc by AMD mela tu logicky nasledujici cislovku 6500 preskocit, kdyz zadny chip mezi uz nebude? Osekana verze 6400 byla uvedena soubezne a je docela realne, ze AMD ma treba v planu vydat jeste dalsi osekanejsi verzi treba zase jen oem a ntb. Nevypadalo by naopak docela dost divne, kdyz by jednu cislovku vynechali a nechali tam takovou nelogickou, nenavazujici diru?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:18:34
avatar
historicky u AMD byla 50tková série ultra low end ... RX 5000 série byla jediná výjímka, ale to asi proto, že ona vůbec neobsahovala klasický vyšší segment a současně ani low end, byly to jen dva mainstreamové čipy ....

takže u RX 6000 která obsahuje kompletní nabídku modelů o ultr alow endu RX 6500 XT a RX 6400 po high end a dokonce ultra high end jako RX 6800 XT a 6900 XT se AMD vrátilo k původní logice svého značení ....
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 17:29:06

Tak ta logika je zjavne nespravne. Medzi 6500XT a 6600 maju 70% vykonovu dieru, preto to teraz vyzera tak zle. Som si na 1000% isty ze ak by podobnu kartu vydavala Nvidia nikto by sa pri tom ani nepozastavil, lebo by to bolo pomenovane a marketingovo vysvetle tak ze to ja jasny ultra low-end, ktory vacsinu ludi bezne vobec nezaujima. Takto ma AMD na krku marketingovu katastrofu, lebo jej nepodareny ultra low-end ma viac pozornosti ako zvysok ponuky ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 17:37:03
avatar
logika je správně ....

RX 6500 XT je stejně jako RX 550 jasný ultr alow end .... parametrově, kategorií i cenou .... žádný marketing, ale fakta
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:27:38
avatar
Jasně. Technicky máš pravdu.
Ale prostě ten název k tomu srovnání svádí.
Je to špatně, o tom žádná, ale s tímhle názvem to nevyhnutelně lidi bez znalostí takhle srovnávat budou.
Smutné je, že to dělají i recenzenti, kteří by měli spíše vysvětlovat, že ač název tomu napovídá, tak to nástupce RX 5500XT rozhodně není.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 08:06:26

Ocakaval som, ze DD bude prekrucat a vrtiet sa , len aby obhajil tento AMD vyplod, ale zeby az tak? vymente firmu za intel alebo nv a taky pruser by sa tu spustil, ze clovek by sa nestacil divit

Som za AMD, idem skladat pc na nich postavene, ale mam otvorene oci a nie som fanboy, ktory bude tento vyplod uznavat a branit silou mocou. A ze je doba aka je ich neospravedlnuje, nemala vobec takato karta vyjst a bolo by
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 10:33:28
avatar
Jako je to hnus všech hnusů no prodávat takovýhle humus se 64bit sběrnicí za 200 doláčů, u nás za 8 litrů. Doba šla fakt do hajzlu a já tohle podporovat nebudu a doufám, že mi grafárna vydrží co nejdéle, protože jinak prostě seru na PC hraní a poprvý v životě bude moje primární hraní na konzoli. Já si takovouhle sračku za 8 litrů kupovat nebudu a lepší grafiku za 25+ tisíc taky ne, za to můžu mít Xbox a PS dohromady.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 11:15:28
avatar
za to kolik dnes věci stojí se musíš zlobit na vlády, že zapříčinily inflaci a růst cen všeho jaký je ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 11:29:22
avatar
Já se na ně taky zlobim na hovada, to co se celosvětově celkově děje je příšerný a jenom nechutná hra mocných. Ale tak to bylo vždy, oni si žijí v jiných světech, vládnou samý psychopati a tak se není čemu divit. Poslední 2 roky to je ale extrém. Teď zas ty sračky okolo Ukrajiny třeba, ... válčit může chtít fakt jen uplnej psychopatickej magor a nikdo jinej. Na obyčejných lidech těmhle nadlidím vůbec nezáleží. No zlobit se sice můžu, ale to je tak všechno co můžu dělat.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:40:34

Zatiaľ každá recenzia tuto kartu označila za zlý produkt

Ale tu:
“Nový Radeon RX 6500 XT nemá zkrátka konkurenci. Žádnou. Je tak smutné, že ji někteří zmatená recenzenti označují za nejhorší grafiku a „WTF AMD“ apod. Přijde mě, že mají zatmění mozku.”

Z tohoto sa stava už len čistý amd blog
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:49:53
avatar
možná kdybyste se koukal na objektivní fakta, mluvil byste jinak ... ale to vy neumíte, tak radši budete urážet. Já jsem napsal objektivně a nestraně, proč se mnohé recenze mýlí a mám to doloženy fakty ... navíc ani já tu kartu nijak extra nechválím, natož abych chválil cenu ...

ale označit ji za špatný produkt je objektivní fail, protože za ty peníze neexistuje dávno nic lepšího, vlastně nic, takže objektivně nemůže být špatným produktem když neexistuje jiný za ty peníze lepší ...
JJuraj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 15:12:51

Objektivny fakt je, ze je nevykonna a predrazena. Za tu cenu mozem mat novu konzolu xbox series S. Takze za tie peniaze objektivne existuje lepsi tovar.

Inak ta obhajoba je ako obhajovat fabiu 1.2HTP za 500 000 len kvoli tomu, ze je dostupna.

Proste ta grafika je cisty fail a lutujem tych, ktori sa rozhodnu pre jej kupu, lebo ked sa jej budu chciet o rok zbavit tak ju nebude chciet nikto uz ani ako zobrazovadlo.

Ako upgrade do stareho pocitaca je naprd. A v novom pocitaci by som radsej pouzil docasne integrovanu grafiku, nez vyhadzoval peniaze do luftu za tento brak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 16:46:08
avatar
objektivní fakt je, že na poli současných nových grafických karet je RTX 6500 XT levná (s náskokem nejlevnější) grafická karta, která utáhne všechny moderní hry a neexistuje žádný konkurenční natož lepší produkt který by byl nový a skutečně za stejné peníze dostupný v obchodech ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 17:44:53
avatar
Nejsmutnější na tom je, že máš pravdu:-(
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 00:00:41

Jediné a to hlavní je, že tahle karta nestojí hotový nesmysl - jinak je to tragédie...
Žel to není vina této karty jako takové - spíše týhle tragické doby plné paradoxů. Jsem objektivní.
Tahle karta je těžkej myšlenkovej ekl. Byť hrubý výkon to na tu cenu má, to nemohu neříct. Ale děsím se prostě toho, že to nemá podporu kodeků, má to jen 4 linky a 4 GB.

Za ty prachy bych šel už radši do jetý GTX 1660Ti/S, než do TOHOHLE.

Jinak Ultra low-end GK je u mě pod 3000 max. Kč.
Ne tohle, co je za cenu celý herní konzole a nota bene to potřebuje navíc 6pin... Ultra low-end a 6pin je protimluv.

Je zajímavé, že se tu brečí, že prostě podražilo všechno a to strašně. Tak mi někdo vysvětlete, proč např. GT 1030 se pořád vyplatí prodávat nová za pouhých cca 2500 Kč, i ve full ITX verzi? Není snad na tý kartě všechno (PCB, VRM, větřák, konektory atp.), co i na týhle? Mi to prostě vypadá, že si holt někdo mastí kapsu.

Pokud je ta 6nm výroba tak ultradrahá, tak by bylo řešením udělat prostě stepdown té architektury na 12nm a vyřešeno.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 23:40:59
avatar
Tak ukaž kde se prodává nějaká jiná nová grafika za 3k;-)
Model bez extra napájení bude nejspíš RX 6400. Tohle je v podstatě ultra low-end v OC provedení a tak se se spotřebou nevejde do těch 75W co umí dát PCI-E port.
Myslím, že to je ale až ten poslední problém téhle karty.

Zkrátka pokud člověk nutně nepotřebuje grafiku, tak dnes nekupovat. Není nic co by stálo za nákup.
Na druhou stranu, pokud grafiku potřebuješ, tak tohle je to nejmenší zlo a ty peníze tě ještě nezabijou. Jo, je to hnus, ale nic lepšího dnes není.
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 04:43:54

To vážně věříte tomu že za všechno může cena čipů a doprava?
Posledních círka 15 let si kupuji HP elitebooky 14 palců.
Výkon jde za ty léta nahoru součastek tam nějak neubejvá, na dopravu je to větší krabice naž od grafiky a i tej paměti je tam čím dál víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 11:37:34
avatar
pokud jde o ceny v obchodech, tak ty jsou z většiny dané neobvykle vysokými maržemi obchodníků a distribuce, které dnes dosahují desítek % oproti několika jednotkám % v normálních časech.

Pokud jde o doporučené ceny karet, tak ty jsou dány skutečně objektivními náklady a inflací, tedy znehodnocením hodnoty peněz:

99 dolarů v roce 2017 je prostě 120 dolarů dnes ....

výroba čipů je o 25 - 70% dražší než bývala, paměť jsou minimálně o 50% dražší, PCB a všechno kolem komponent je o desítky % dražší ... doprava je 6x dražší .... takže ano, bohužel ....

Jinak u některých produktů můžeš udržet cenovou hladinu, ale ten produkt je prostě horší než býval ....
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 05:16:42

Ty notebooky o kterých jsem psal rozhodně nejsou horší než bejvali a pořád je kupuji za plus minus stejnou cenu (a těch součástek a čipů v nich je).
A nic nezakazuje AMD a Nvidii nechat si grafiky vyrábět a prodávat si je napřímo - bych řekl že doprava DHL stojí kolem 25 doláčů, ať už ze států, nebo Číny
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trochu zoufalá obhajoba 2022-01-29 09:18:59
avatar
Představa i nízké ceny to moc nezvedá. Tady někdo sáhne po integrované, nebo po bazaru. Protože pokud někdo měl starou grafiku má tedy i starý zbytek. Pomalý disk, pomalou RAM a starší PCIe atd...

Stejně u nizkeho vykonu Apple M1 grafické části nebude ani řešením sta herni konzole . Protože stále za nějakou tu desítku let se prognózy jak nahradí hraní PC se nenaplnilo! a "PC master rase"stále platí.

A tohle prostě a i v XT prostě ne-e.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 11:34:30
avatar
sorry, ale 6500 XT je stále mnohem výkonnější než jakákoliv integrovaná grafika .... takže i za ty peníze dává smysl ....
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 15:15:51
avatar
Ne ani reálná cena 2500-5000,- Kč s DPH by to zachranit nemusela.

Má někdo tak starý stroj že mu nejde si zahrát hry 1080 na medium či low ? Tak to grafika v průměru nezachrání , protože zastaralý bude i ten zbytek. Tam se totiž dá očekávat, že bude i spíš gramofonek než M2SSD a podobně. Viz třeba vystřízlivění v době karantény co mezi lidmi je za hw muzeum když se sháněli počítače na domácí výuku.

Zatím to je nová integrovaná , pak bazar , pak nové 6600 a lepší.
HUN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 13:55:56

RX6500XT je aktualne najvykonejsia 64bitova graficka karta na svete,ktora prekonava starsie 128 bitove a 256 bitove GPU ako GTX 1060 + RX 580 !
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Segmentace trhu 2022-02-02 13:38:42

Já bych se chtěl zeptat místního experta na segmentaci trhu, když bude tato karta v notebooku kam je původně určena, bude to také Ultra Low End?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-02 16:55:44
avatar
??? samozřejmě NAVI 24 je základní neintegrované řešení ... menší samostatný GPU čip v této generaci/sérii není ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 09:22:01

Já si nemyslím, že označení Ultra Low End je vhodné. Co je potom GeForce GT 1010?
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 11:31:16

Plýtvání křemíkem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 14:44:12
avatar
vyhozený prachy, plýtvání materiálem, časem, vzduchem a vším ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 22:46:48

6 let stará architektura se nedá brát jako nová karta.
Oživení je něco jiného než nový "ultra" lowend čip nové generace. Podle TPU má průměrně výkon 5% nad HD 4850 což brutál.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-18 23:55:58

Hmm, asi jsem úplnej ultra-mega-deep-low mimoň.

Do svého "herním" stroji (Ryzen 5 1600AF) jsem těsně před vystřelením cen koupil za 5k Radeon 5500XT 8GB a nemám ve Full HD problém. Jede mi Cyberpunk, teď zrovna projíždím AC Valhalla, na slušné detaily.
Asi bych neměl problém dát 20k za kartu, ale vůči tomu mám výrazný psychologický blok. Pokud se vrátí ceny karet schopných rozjet nové gamesy ve FHD pod 10k, budu spokojen.

EDIT: Aj, teď jsem si všimnul, že ta 6500XT není nástupce 5500XT Leda že by bylo normální, že má nástupce 2/3 výkon. Podle mě je to od AMD označovací prasárna.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 596x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 396x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 902x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1175x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 6