AMD Radeon RX 6600 8GB – TEST a RECENZE velmi úsporné a rozumně výkonné grafické karty Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Wednesday, 13 October 2021
Přejít na obsah
AMD Radeon RX 6600 8GB – TEST a RECENZE velmi úsporné a rozumně výkonné grafické karty
Gigabyte Radeon RX 6600 EAGLE 8GB - grafická karta a testy
Battlefield V
Shadow of the Tomb Raider
Metro Exodus
Far Cry New Dawn
Assassins Creed Valhalla
Provozní vlastnosti - spotřeba, chlazení a taktování
Celkový výkon, SAM(rBAR) a RayTracing
Závěr a hodnocení

 

 

  • Radeon RX 6600 je extrémně efektivní karta pro hráče

Rychle a znatelně rostoucí ceny energií už nutí mnohé skutečně přemýšlet nad spotřebou svých spotřebičů, tedy včetně PC, které samozřejmě v herní nebo vyšší pracovní zátěži nemá zanedbatelnou spotřebu. Tím spíše pokud chcete opravdu výkon. Vzhledem k cenám energií tak efektivita procesorů a grafik získává více na významu. Jen o procenta vyšší výkon je u mnoha výkonných modelů vykoupen i o desítky % vyšší spotřebou. Nový Radeon RX 6600 je ale produktem, který jednoznačně preferuje nízkou spotřebu v základu, před maximalizací výkonu. Ten samotný grafický výkon přitom není nijak nízký.

Radeon RX 6600 má mírně lepší výkon než třeba Radeon RX 5700 z minulé generace, lepší výkon než RTX 2060 i 2060 SUPER z minulých generací, nebo dokonce i TOP modely minulých generací jako GTX 1080 Ti či VEGA 64. A to výkonově ani dnes nejsou nijak nepoužitelné karty. A RX 6600 má o trochu lepší výkon, než všechny jmenované. Ovšem ve srovnání s nimi má opravdu zásadně lepší efektivitu. Spotřeba téhle karty se pohybuje jen kolem 130W, ovšem podobně výkonné karty z minulosti měly běžně 200W i mnohem víc. Taková VEGA 64 dokonce skoro 300W.

Na podobný či lepší herní výkon tak RX 6600 dnes potřebuje i méně než polovinu energie. Jedinou vadou na kráse je zde ještě efektivnější a o něco výkonnější RX 6600 XT, tedy neosekaná verze karty s plně aktivním čipem. Ta má sice 160W spotřebu, ale vyšší výkon a případně ji lze vyladit pro nižší spotřebu se stále lepším výkonem. Zkrátka neosekaný čip má své výhody.

To nic nemění na tom, že RX 6600 nabízí velmi dobrý výkon pro hraní v 1080p, kde má prakticky stejný výkon jako dnešní konkurenční RTX 3060. Ta ji překoná až ve vyšším rozlišení 1440p, ale nikoliv proto, že by byla skutečně výkonnější, ale proto že má prostě dnes vhodnějších 12GB paměti, proti v současnosti už jen základním 8GB. NVIDIA nicméně je znatelně méně efektivní a potřebuje o v tto třídě nezanedbatelných 50 až 80W více energie (záleží na edici, v testu máme TOP ultra OC variantu RTX 3060, základnější bude žrát o něco méně) a má tedy o desítky % vyšší spotřebu na podobný výkon. Pro toho, kdo tedy řeší efektivitu a úspornost není o čem uvažovat. Radeon RX 6600 je zatím nejúspornější grafická karta aktuální generace grafik a cenově i nejlevnější. I když právě tady tkví problém.

  • Ceny aneb doporučit dnes koupit grafickou kartu se nedá

Obecně platí, že pokud nemusíte kupovat grafickou kartu, tak se nákupu vyhněte. Ceny grafických karet jsou naprosto mimo jakékoliv rozumné hladiny. Doporučená cena je jedna věc a už ty jsou výrazně zvýšené díky situaci ve výrobě a dopravě. Pokud alespoň trochu sledujete dění kolem sebe, tak víte že zdražuje všechno, rychlým tempem, nejsou materiály, energie, výroba se omezuje, doprava je absolutně přetížená a nestíhá, tudíž ceny všeho letí raketově vzhůru, ceny energií a všech vstupů zdražují panickým tempem. A do toho všeho rozjetá finanční inflace a znehodnocení peněz.

Jinými slovy, pokud očekáváte, že RX 6600, co by duchovní nástupce Radeon RX 570 bude stát 200 dolarů, tak to můžete rovnou věřit na to, že prasata umí létat. 200 dolarů před pár lety je jen díky prudké finanční inflaci, a tedy znehodnocení peněz, skoro 300 dolarů dnes. Jenže ta původně 200 dolarová grafika typu RX 570 byla vyráběna v době, kdy nebyly žádné potíže ve výrobě a dopravě. Dnes ale materiály stojí i několikanásobek, energie a přeprava také. Takže vyrobit RX 6600 stojí podstatně více než výroba podobné karty (RX 570) v minulosti. AMD tak stanovilo oficiální cenu na částku 339 dolarů (9000 korun vč. DPH). Což je cena plně odpovídající a reálná současným výrobním nákladům. Je to znatelně méně než za RX 6600 XT, který stojí 379 dolarů (10 390 korun vč. DPH), ale z hlediska výrobních nákladů jsou ty karty srovnatelné, největší rozdíl je zde pár desítek dolarů za těch 8GB 14GHz GDDR6 proti 8GB 16GHz.

Samozřejmě za tyto částky jsme byli zvyklí kupovat grafiky o třídu vyšší úrovně, ale jejich ceny jsou také dnes úplně jinde. NVIDIA sice oficiálně nabízí 12GB RTX 3060 za podobnou cenu, ale ta její oficiální 329 dolarová cenovka v jejím případě byla od počátku kritizována jako naprosto nereálná, a to v době, kdy situace nebyla zdaleka tak špatná, jako je dnes. RTX 3060 byla od samého začátku karta výrobními náklady kolem 400 dolarů a NVIDIA prostě o té doporučené ceně lhala od počátku, protože věděla, že je to mizerná karta a nabídka za tu reálnou cenu. A RX 6600/6600 XT které obě jsou výrobně reálně levnější, ji prostě v mnohém překonají. Je naprosto nemožné, aby v současné situaci se současnými výrobními náklady stála 12GB RTX 3060 stejně jako 8GB RX 6600/6600 XT, protože jen výrobní náklady na ty 4GB paměti navíc budou stát reálně až 50 dolarů! RTX 3060 prostě nikdy grafika za „jen“ 329 dolarů nebyla. Vždy to byla karta za 379 dolarů+ a tu cenu si NVIDIA jen vymyslela.

Jenže doporučená cena AMD/NVIDIA je jedna věc, doporučené ceny výrobců karet druhá. Referenční modely AMD a NVIDIA nejsou prakticky běžně na trhu, takže všechny karty jsou nereferenční. A tedy ceny určují přímo výrobci karet. A ti musí plně promítat současnou situaci ve výrobě a v dopravě, která je horší než mizerná. Všeho je málo, a to co je dostupné, tak silně zdražilo a doprava je absolutně v troskách. Takže Radeon RX 6600, stejně jako všechny dosud vydané karty za tu doporučenou cenu 339 dolarů (9000 korun vč. DPH), nemáte šanci pořídit. Většina nereferenčních edic RX 6600 bude stát kolem 400 – 430 dolarů a to je doporučená cena výrobců. Jenže pak je tady reálná cena v obchodech.

Na doporučené ceny alespoň těch výrobců karet, se dnes dostanou maximálně stavitelé sestav a OEM. Tam výrobci grafik mají nějaké páky na to, aby skutečně tlačili k dodržování těch cen. Takže pokud si půjdete koupit hotovou sestavu, máte slušnou šanci že novou grafickou kartu za relativně rozumnou cenu blízko té doporučené, tam mít budete. Ale samostatně prodávané karty? naprosto bez šance. Na jejich cena mají AMD/NVIDIA téměř nulový vliv (pokud to nejsou reference prodávané přes jejich stránky), ale i výrobci karet mají malý vliv na ceny svých edic v běžném retailu. Ceny tak šponují překupníci a skalpeři = distribuce. Přes obrovský objem výroby karet, je poptávka prostě stále mnohem vyšší, takže karet prostě není a nebude dost. Skladem se nikde neválí a zejména těžaři skupují všechno, co mohou, takže na hráče zbývá méně a spirála se točí a točí. Karty, co mají stát 10 tisíc, tak stojí 20 tisíc i více, a stejně si na ní musíte počkat v pořadníku. Bez skutečného řešení celosvětové situace ve výrobě, v energiích a dopravě, nelze čekat žádné zlepšení.   

A doporučit teď tedy nákup jakékoliv grafické karty za současné ceny, se prostě dost dobře nedá.

  • Závěr

Někteří recenzenti hodnotí RX 6600 z pohledu ceny a cen předchozích generací karet. Ale to je prostě v současném stavu věcí ve světě, naprostá hloupost a sebepoškozující uvažování. Situace byla naprosto odlišná před pár lety, než jaká je dnes, a RX 6600 (ani žádná jiná grafika) za to prostě nemůže a vzniká za současné situace, takže tomu cena atd. odpovídají. Radeon RX 6600 je nejúspornější a nejlevnější grafickou kartu aktuální generace. A pokud by byla dostupná alespoň za tu doporučenou cenu, tak je speciálně v dnešní situaci skvělá. Snad jen osobně bych RX 6600 vzal jen pokud bych opravdu šetřil každou korunu a každý W už v základu. Jinak se osobně přikláním spíše k pořízení RX 6600 XT, která je neosekaná, tedy má jádro lepší kvality a dokáže být i efektivnější a není o moc dražší. Navíc je přitom i jasně výkonnější než RTX 3060.

Gigabyte Radeon RX 6600 EAGLE 8GB je pak velmi slušná edice. Snad jen pozor u extra malých skříní, kdy tahle karta má 282mm na délku. Chlazení je tak vzhledem k extrémně nízké spotřebě dost přehnané. Ostatně jádro má v zátěži jen 58°C! Podle mě Gigabyte mohlo vyladit to chlazení tak, aby dosahovalo třeba 64°C (pořád hodně málo), ale karta byla úplně tichá. Takhle je lehce slyšet, ale je to stále velmi tichý model za všech okolností. Celkově se nedá moc kritizovat, je to dobrá edice bez zbytečností s výborným chlazením a efektivitou. Takže jako takovou ji bez obav doporučíme.

Jinak je ovšem Radeon RX 6600 prostě další obětí současné celosvětové krize dnes u ve všem (nejen na poli grafických karet). Zkrátka další dobrá karta, která by za normální situace byla cenově mnohem dostupnější a skutečný nástupce populární mainstreamové RX 570 se vším všudy. AMD a výrobci karet ale nemohou současnou celosvětovou situaci a mizerný stav věcí, prakticky nijak znatelně ovlivnit. Problémy se naopak kupí, prohlubují a jsou již plně rozšířené do všech oblastí výroby a fungování celého světa. A nejde zdaleka jen o problém výroby grafických karet. Ostatně vidíme to všude kolem sebe na cenách všeho. To samozřejmě neznamená, že by RX 6600 neměla být vydána. Prostě přes všechny objektivní problémy a inflaci cen všeho, vývoj a výroba nových produktů jede dál.

Nic to nemění na tom, že RX 6600 by byla cenově atraktivní grafická karta s dostatečným výkonem pro drtivou většinu hráčů s extrémně nízkou spotřebou, tedy prakticky ideální pro mnoho herních PC dnes. Realita dostupnosti a cen v obchodech jsou ale nyní prostě tak daleko od normálu, že fyzicky bolí se do ceníků a nabídky obchodů jen podívat. Určitě to nebude trvat na vždy, ale ještě delší dobu ano. Zlepší se to až se zlepší věci s výrobou grafik zdánlivě nesouvisející. Do té doby je to tak jak to je …  

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 16:05:54
avatar
Dostala se vůbec nějaká RX 6600 do českých obchodů, já tam neviděl ani jednu. Dostalo mě CZC, kdy měli 2 dny zpátky Ventus edici RX 6600 XT za cca 21000 Kč!
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 16:30:02

Kompletna vyroba GPU AMD i Nvidia idu do USA že sa chcu stať najvačšou velmocou v ťažbe bitcoinu Ak chceš niečo herneho jedine notebook
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 16:42:27
avatar
a určitě v akci a ve slevě
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 17:49:28
avatar
On se dneska jeste nekdo nekdy diva po samostatnych grafikach v cz obchodech s pchw? To neni nic jineho nez cista ztrata casu..
Kdyz uz, tak sledujte obchody v okolnich zemich, tam se porad neco skladem sehnat da a proti cz jsou ty ceny nekde jinde.. Treba tyhle 6600 v edici Pulse maji na mindfactory od okamziku vydani za petistovku - pokud nekdo musi, tak lepsi nez klackem do oka. V cz kramech jste prakticky bez sance.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 17:59:56
avatar
No jako já se dneska juknul ze zvědavosti a kulil jsem oči.
Skladem srajdy (sorry) a slabé "profi" do 7tis, pak dlouho nic a na 23-26tis začínaly "normální" mainstream kousky.
Jako slušný úlet
Jsem rád, že mám co mám a stihnul jsem to včas.

Jen bych rád změnil CPU ale bez nových generací Ryzeny 5000 dolů nepůjdou.
A 5950X za 5tis jako 2700X asi nekoupím roky co?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 18:20:35
avatar
Myslim ze takoveto pohadkove doby jsou minimalne na nekolik nasledujicich let nenavratne pryc

2700x sem si tehda taky jednu koupil za srandovnich 4200kc - nejaky rok a pul predtim sem za 1700x daval dvanact, ale stejne sem toho nikdy nelitoval a porad spokojene slouzi v mene narocnem nasazeni. Kazdopadne jsem velmi rad, ze sem se nekdy tou dobou prestal zbavovat starsiho hw - hlavne ty starsi grafiky, ktere se ve sve dobe zdaly byt uz vicemene k nicemu, naraz v tom poslednim roce byly nesmirne uzitecne

Hele ale k tem cpu, nechci byt skaredohlid, ale ja si myslim ze ty ceny ted dolu vyznamneji stejne nepujdou - proste ty nove modely budou jeste drazsi. Takova je ted doba
PS: ja ted od zacatku roku jedu na 5900x a proti te 2700x fakt stala za ty prachy navic.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 18:37:09
avatar
Mě tu pořád leží v záloze Sapphire Nitro R9 380X...prostě kdyby něco, tak aby bylo "zobrazovadlo"

Jo, taky si myslím, že ty procíky dolů jen tak nepůjdou, ale nespěchám. Stejně teď šetřím na něco jiného a 2700X výkonově stačí. Ale na některé věci bych 5950X uvítal, tak snad se do pár let povede AM4 "namaxovat"

PS: ani já nelitoval R7 1700 za 10tis
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 19:44:30

a ja mam 380X k ryzenu 5900x no stellaris, ktery parime obcas s kamosema to ve 2k zvlada slusne a divinity 2, ktery hraju podruhy kvuli definitive verzi s jinyma postavama jeste taky...obcas se to v bitvach sice zacuka, ale ze to je tahovka, tak se to da jeste prezit. jeste mam v zaloze podruhy dat pillars v definitive verzi a directors wastelandu...to by me mohlo do unora/brezna vydrzet, ale pak uz zacne krize jediny co me muze zachranit je, kdyz mi nejak v poho zvladne remaster vice city ale ze nemuzu dohrat podruhy cyberpunk s aktualnim patchem ani pokracovat v uz skoro 2 roky rozehranym rdr2 me jako dost mrzi...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 18:56:43
avatar
RDR2 si hral na 380X? Taky mam tuhle hru asi rok rozehranou.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 01:33:15

na 5700xt, ktera ale odesla do kremikoveho nebe...380x jsem vytahl prave ze skrine, kde sem ji mel schovanou podobne jako ma kolega vyse
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 02:02:17
avatar
To seš ty co tady dřív psal, že měl verzi s 2 letou zárukou co odešla po záruce? Taky jsem měl 5700xt ale je pryč. :/ Pořád seš na tom ale líp, já musel pořídit gt 1030 (gddr5) ale zase mám 3 letou záruku. Jako zobrazovadlo a na starší nebo míň náročný hry je v pohodě ale to je tak všechno.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 19:55:09

Tebe s tou gt1030 může během těch 3 let zachránit leda FSR. Takový nedávno vydaný Far Cry 6 je dokonce jakžtakž hratelný v režimu Performance na low. To jako klobouček této technologii. Zbývá jen větší rozšíření této technologie.
Na jednu stranu jsou grafiky cenově nedostupné, na stranu druhou AMD zdarma podporuje ty nejlowendovější zobrazovadla.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-16 05:17:37
avatar
Já na ni ale neplánuju hrát nový hry, nejsem masochista. Prostě počkám, než půjde koupit něco výkonnějšího za trochu normální cenu. Za 20K chci aspoň vyšší hi-end. To si radši teď koupím nový kolo za 150K.
n3v3r3k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 08:18:17

me se povedlo chytit na czc ASRock Radeon RX 6600 XT Challenger za 15k. jestli je to moc nebo malo na tuhle dobu, tezko soudit.
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 16:37:17
avatar
začínám být na tyhle recenze alergickej,
tu kartu krom pár vyvolených, jako jste vy, nikdo v životě neuvidí, protože je všechny stejně stihnou rozebrat ti zkurvení těžaři. takže absolutně zbytečný článek
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 17:20:32
avatar
A co mají podle vás recenzenti testovat když karty nejsou v obchodech oni za to nemůžou, mají snad testovat toustovače který dnes seženete prakticky všude ??
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 18:02:04
avatar
Souhlas.

Jako chápu, že lidi štve, že ty karty na krámě nejsou a když už tak s veeeelký příplatek. Ale...lepší mít recenze než nemít.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 17:37:57
avatar
Zase omlouváte cenu a tvrdíte, že spousta recenzentů hodnotí GK chybně z pohledu ceny a cen předchozích generací. Nezlobte se na mě, ale co je to za nesmysl? Porovnává se všechno, včetně ceny. Že je blbá doba, no bohužel je. Ale tím spíš.
Tahle karta tak skvělá v dnešní době tedy rozhodně není. Díval jsem se na video recenze HWUnboxed, Gamer N. apod. a někde má tahle karta výkon srovnatelný s 6GB RX 5600XT! To jsme to tedy dopracovali. Bývalo pravidlem a ještě stále se to daří jakž takž držet, že mainstream nové generace má mít výkon stejný a mírně vyšší, než performance předchozí. Máte pocit, že když je RX 6600 stejně výkonné, jako RX 5600XT, že to splňuje? Za mě tedy určitě ne. Za mě velké mínus. A ještě za tu kartu chtějí takový ranec? Asi největší zklamání z nové řady.
Doufal jsem, že se AMD pochlapí a dá doporučenou cenu maximálně 299USD a že ji za ty peníze aspoň v první den uvedení na trh v ČR uvidíme a budou s dát koupit. Ale když vidím ty recenze, tak bych do ní nešel ani omylem.
Tady s díváme v přímém přenosu, že když chce někdo nový HW, stává se hraní na PC opět okrajovou záležitostí pro pár vyvolených, co jsou ochotni dát za takové karty tolik peněz.
Minimálně na poli GK jedině zkoušet starší generace z druhé ruky za "rozumné" peníze. GTX 1070Ti za cenu do 7,5tis. např. Teda když se to někomu povede splašit.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 18:51:10
avatar
musíme vydržet tak ještě půl roku, pak už ( snad) budou reálně grafiky dostupné za doporučené ceny, možná i za ceny které budou nižší něž jsou aktuální doporučené ceny, už někdy během prvního čtvrtletí by měli dorazit grafiky od Intelu ( a to údajně podle některých leakerů ve velkém počtu) + se očekává podle některých odhadů že možná už během 1.-2. čtvrtletí by mělo přejít ETH na verzi 2.0 což ( snad) nepůjde těžit na grafikách což by mělo znamenat že se mnohem více grafik bude dostávat na sklady obchodů a pak by jsme se mohli i dočkat že půjdou s cenou i pod aktuální doporučenou cenu
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 11:33:49

Ne, za půl roku furt nic nebude. ETH 2.0 na tom nic nezmění, prostě se bude těžit něco jiného. Nezmění to ani Intel, protože ten ty svoje GPU vyrábí taky u TSMC... Nebo jsem něco někde přehlédl?
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 18:00:27
avatar
Citace:
Nebo jsem něco někde přehlédl?
tak těžba díky přechodu na ETH 2.0 se přesune na jiné krypto, to je jasné ale to už snad nebude až tak výhodné jako v současnosti ETH + se k tomu bude přidávat zvyšování cen el. energie a zákaz těžby v Číně a čipy pro Intel karty budou vyráběny u TSMC ale ne na maximálně vytíženém 7nm jako v současnosti čipy pro AMD karty ale na 6nm - na 6nm budou údajně i nějaké AMD RDNA2 karty jak je vidět např. zde: Odkaz což by vše mělo znamenat vyšší počty karet v obchodech, přesný datum návratu cen do normálu Vám samozřejmě nikdo neřekne ale já bych řekl že je reálné že ceny a dostupnost budou mnohem lepší za půl roku než je tomu nyní, pokud někdo nechce tak dlouho čekat nebo se obává že to bude ještě déle a chtěl by něco co rozjede i náročnější nové hry tak doporučuji Xbox Series S který je ve většině obchodů co jsem tak koukal skladem za nějakých 7600 Kč nebo Xbox Series X za 13500 Kč který má také super poměr ceny/výkonu (sice není skladem ale dodání je podle obchodů co jsem tak koukal během listopadu při objednání nyní takže to není tak špatné jako s dostupností PS5 které je několikrát delší)
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 19:05:35
avatar
Máte pravdu. Majitelia 5600xt môžu byt radi. A keď niekto náhodou čakal na RNDA 2 mainstream, tak ten bude mozno sklamaný…
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-14 19:46:37

mainstream mela byt 6700, kterou AMD radsi ani nevydalo. 6600 mel mit s tou 128bit sbernici spise bliz k lowendu, jako nastupce 5500xt...jo peknej lowend za 20k
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nebreč 2021-10-15 07:51:14

Tak za normálního stavu by byla cenovka kolem 7K ,nicméně ty bys prodával ted něco za mín když víš že vše co vyrobíš prodáš ?
AMD je firma a potřebuje vydělat jako každá jiná.
Co je na kartě super je spotřeba. Kdo chtěl vyšší výkon už jej dávno mohl mít. Tak nevím proč tu brečíte. Navíc kdo chce kartu sežene. Ted sem sehnal za 15K 6600XT. Není to sice super deal ale jak říkám kdo chce ten má.
Uplně zapomente že nějaké doporučené ceny existují, protože do příštího léta nikdy nic za takovou cenu nebude.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 08:39:54

AMD ma na tych hernych kartach najmensiu marzu.Nic nevyrbaju iba vyvoj zadanie do vyroby za nejake ceny a prepredanie vyrobcom GK. Ryzuju vyrobci kariet a hlavne priekupnici (velko obchod, maloobchod,cryptomineri a skalperi)
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 08:58:27
avatar
Já bych chtěl a peníze mám, ale nejsem ochoten je za takový produkt dát. Nesouhlasím s tím a prostě si kartu nekoupím.
Že je AMD firma, jako každá jiná a potřebuje / chce vydělat, o tom není sporu. Ale já nejsem ani majitel, ani akcionář té společnosti. Já jsem z druhé strany - zákazník. A ode mě peníze v současné době za toto prostě neuvidí. To samé nVidia za jakoukoliv RTX 3xxx kartu.
Raději jsem pořídil na aukro GTX 1070 Gigabyte Gaming Extreme. V konečné fázi mě stála 3550Kč. A doufám, že vydrží, než se toto přežene a karty budou buď opět za doporučené ceny nebo nižší a nebo budu mít výplatu o 20tis. vyšší .
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 09:30:37
avatar
Citace:
budou buď opět za doporučené ceny nebo nižší a nebo budu mít výplatu o 20tis. vyšší


První část vidím dost bledě, x let.
Druhou část můžeš v rámci možností i sám ovlivnit
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 11:36:30

Tu druhou část ovlivnit může no... jít pracovat do zahraničí A nebo změnit zaměstnavatele
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-15 14:37:07

Tu viac penazi nepomôže, aj keby som bol majitel apple, ale proste za kartu čo je o 20% pomalšia ako 5700XT ani nahodou nezaplatim 3x viac. Tu už neide o peniaze ale o princip.
Teraz v USA sa začala vo velkom ťažba kriptomien a cena elektriky tam dosahuje cenu zlata Benzin nafta zmizli s obchodov ako aj benzinove generatory. Som zvedavy keby im to tam skolabuje ako čine.
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-10-16 21:18:22

Nechápu tyhle lidi, chudák naše planeta když na ní žije takové množství idiotů kteří za vidinou zisku klidně vypálí nesmyslné množství energie pro reálné nic, ale za to nic dostanou peníze. Tohle je tak špatnej koncept kryptoměn.
A nechápu proč s tím ekologové vůbec nic nedělají a je jim to šumafuk. Přece to je úplně jedno že krypto spotřebuje za den stejně energie jako celé Česko za 2-3 dny. Ono vlastně se přece těží z "obnovitelných zdrojů" jak tvrdí mistři kryptobaroni.

Navíc to není jen elektřina, také se vyrábí asic minery které jsou použitelné jen k těžení krypto, takže nic užitečného akorát se po nějaké době můžou rovnou vyhodit.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-05 17:35:06

Nechápu tyhle lidi, chudák naše planeta když na ní žije takové množství idiotů kteří za vidinou zábavy klidně vypálí nesmyslné množství energie pro reálné nic, ale za to nic dostanou dávku dopaminu do svého mozku. Tohle je tak špatnej koncept relaxace.

A nechápu proč s tím ekologové vůbec nic nedělají a je jim to šumafuk. Přece to je úplně jedno že herní průmysl spotřebuje za den stejně energie jako celé Česko za 2-3 dny. Ono vlastně se přece hraje z "obnovitelných zdrojů" na rozdíl od těžby kryptomněn u kterých je to přes 60%.

Navíc to není jen elektřina, také se vyrábí LHR karty které jsou použitelné jen ke hraní takže nic užitečného akorát se po nějaké době můžou rovnou vyhodit.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-05 17:46:30

Citace:
a cena elektriky tam dosahuje cenu zlata

1 gram zlata za 1 gram elektronů?

Možná z toho vypadne něco dobrého. Hlad po energii snad pomůže uvolnit nesmyslné obstrukce kolem atomových elektráren a budeme mít skutečně skoro bezemisní energii.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-12-05 13:56:44
avatar
Pokud by byl zájem, tak RX6600 jsou trvale s kladem na Německých e-shopech. Ceny začínají na 599,- Euro. Je to drahé, ale kdo potřebuje novou grafiku, tak nemá jinou možnost:
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!
Exodus od bývalých tvůrců Mass effect vypadá jako Mass Effect!Čtvrtek, 19 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 488x
Komentářů: 0
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.
Witcher IV oficiálně odhalen! Ciri v hlavní roli.Úterý, 17 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 896x
Komentářů: 3
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PC
Kontroverzní The Last of Us Part II dorazí na PCPondělí, 16 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 908x
Komentářů: 0
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025
Mafia: The Old Country dorazí v létě 2025Pátek, 13 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1380x
Komentářů: 0
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Středa, 11 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1165x
Komentářů: 1
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Úterý, 10 prosinec 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 3