AMD Radeon RX 6600 XT 8GB – TEST a RECENZE nové generace herního mainstreamu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 10 srpen 2021
Přejít na obsah
AMD Radeon RX 6600 XT 8GB – TEST a RECENZE nové generace herního mainstreamu
ASRock Radeon RX 6600 XT Phantom Gaming D OC - karta a testy
Battlefield V
Shadow of the Tomb Raider
Metro Exodus
Far Cry New Dawn
Assassins Creed Valhalla
Provozní vlastnosti a OC
Celkový výkon, Sam (rBAR), Ray tracing
Radeon RX 6600 XT je solidní upgrade, kdyby byla situace normální

 

 

  • Radeon RX 6600 XT je solidní generační upgrade,

                                                                      kdyby byla situace normální

V minulé recenzi konkurenční RTX 3060 jsem napsal, že karta je mizerný generační upgrade, i kdyby byla situace normální. NVIDIA a její RTX 3060 co by přímý nástupce RTX 2060 nabídla jen 20% výkonový posun (i méně) a to i když v jejím případě máme zcela novou architekturu na zcela novém výrobním procesu a s dvojnásobkem paměti. Nová RTX 3060 navíc žere o něco více, takže generační posun v efektivitě proti 2060 je prakticky žádný. Takže proto jde o mizerný generační update.

Naproti tomu AMD s RX 6600 XT proti RX 5600 XT je solidní generační posun. Spotřeba karet zůstala podobná (nízká), ovšem 6600 XT je nejméně o 30% výkonnější. Tedy větší posun výkonu než u NV a hlavně znatelný posun efektivity. A to AMD dokázalo, aniž by zdvojnásobilo paměť nebo přešlo na novou výrobu. Zejména mnohem nižší spotřeba proti RTX 3060 je znatelnou výhodou.

AMD RX 6600 XT není tedy sice úžasný, ale jen solidní generační upgrade, kdy nabízí výkon vyšší třídy předchozí generace, za mnohem nižší spotřebu patřící do mainstreamu. Prostě to, co bylo normální. Za normální situace by tomu odpovídala jistě i cena. Jenže normální situaci nemáme.

  • Kámen úrazu je cena

                         - jeden výrobce lže o doporučených cenách a druhý ne

379 dolarů je v současné situaci dobrá cena. A hlavně odpovídá výrobní realitě. Jenže AMD sice mělo koule to ji takhle stanovit a přiznat současné náklady, ovšem protože NVIDIA naopak cíleně lže a udává u RTX 3060 nereálných (čti lživých) 329 dolarů a u RTX 3060 Ti stejně nereálných 399 dolarů, AMD prostě vypadá hůře. I když realita je úplně jiná. NVIDIA tomu lhaní říká „agresivní marketing“ a lže proto, protože ví, že jí to projde. A také prošlo. Všichni jsou naštvaní na AMD, a to tak místo ocenění, že si tu cenu nevymyslela a udala ji reálně, dostává čočku v recenzích, že je RX 6600 XT tak drahá.

Smutné na tom je, že žádná RTX 3060 za 329 dolarů natož RTX 3060 Ti za 399 dolarů neexistuje a nikdy na trhu neexistovala! NVIDIA si ty ceny prostě vylhala, aby vypadaly dobře a nenaštvala zákazníky. Kdyby NV oznámila, že ty reálné jsou nejméně o reálně 50-70 dolarů výše. Nikdy nedodávala výrobcům karet GPU+paměti tak, aby to za ty účelově vylhaně nízké doporučené ceny, bylo možné prodávat. AMD naproti tomu dodává svá GPU+paměti tak, aby její ceny dosažitelné byly. V běžné praxi RTX 3060 nakonec stojí kolem 600 dolarů (16 tisíc) přinejlepším. A RTX 3060 Ti se prodává za 1000 dolarů (26 tisíc). A skutečně se za ty ceny i u nás prodávají v obchodech nejčastěji. Takže tvrdit, že RX 6600 XT za 379 dolarů (10tisíc) je v této situace, jakkoliv předražená atd., jak to mnozí recenzenti dělají, je prostě výsměch. Je vlastně ještě levná.

Samozřejmě nevíme, za kolik se RX 6600 XT bude skutečně prodávat. Ty ceny dělají distributoři a prodejci, kteří na tom všem vydělávají nejvíce. Více než výrobci karet samotní. AMD a výrobci karet tvrdí, že karty se objeví v prodeji blízko těch doporučených cen, prý 11-12 tisíc korun. Pokud ano, tak budou o tři parníky výhodnější než cokoliv od NVIDIA ze série RTX 3060 (pokud jejich ceny zůstanou kde jsou). Osobně se ale bojím, aby nakonec prodejci nenastavili ty ceny velmi podobně (tedy vysoko).

Záležet bude hlavně na zákaznících. Pokud nadále budou v současných hojných počtech kupovat RTX 3060 klidně za 20 tisíc, a i přes obrovské dodávky ty karty budou stále obtížně sehnatelné, tak i ceny RX 6600 XT půjdou výše. Pokud se prodeje zpomalí, výroba předčí poptávku, ceny klesnou k těm doporučeným. I když pochybuji, že RTX 3060 s 12GB paměti bude levnější než RX 6600 XT, protože AMD se postaralo o to, aby její karta měla nižší výrobní náklady. Používá totiž 16Gbit paměti a jen 8GB místo 12GB 8-Gbit čipů u konkurence. Má také jen PCie x8 místo 16linek. To má ale i potenciální negativum.

  • PCIe 4.0 x8 vs PCIe 3.0 x8

Zajímavostí u nové RX 6600 XT je jen ten 8 linkový slot. On se sice tváří jako by měl 16linek, ale má jen 8. Což nijak nevadí, pokud použijete základní desku/platformu, která v tom PCIe 4.0 režimu poběží. Gen4 má totiž 2x vyšší propustnost než Gen3. Takže 8linkový PCIe 4.0 slot má stejnou propustnost jako 16linkový PCIe 3.0. Potíž je, když má jen těch 8linek i když ji dáte do PCIe 3.0. propustnost bude poloviční.

RX 6600 XT už je navíc poměrně výkonná, takže nějaké zpomalení tady je. Zejména u her, které hodně berou ohled na propustnost paměti, tady může být snížení výkonu i ve vyšších hodnotách kolem 10%. V průměru se pohybuje rozdíl kolem 1-3%. Tedy zanedbatelné. Ale je nutné dodat, že tahle hodnota byla změřena na sestavě s extrémně výkonným RYZEN 9 5950X. Pokud máte slabší CPU, a tedy desku bez PCIe 4.0 podpory k němu, je pravděpodobné že rozdíl nenaměříte v průměru žádný. Protože budete omezeni výkonem jinde. Pokud navíc máte modernější CPU (RYZEN 3000 nebo 5000) a k tomu alespoň B550 desku (které jsou velmi dostupné už dlouho) nebo X570, tak máte PCIe 4.0 vždy a žádný problém nebude nikdy.

Proč se AMD rozhodlo udělat jen 8linkový konektor? Kvůli úspoře materiálů, a tedy nižší ceně. I když ty karty vypadají, že mají 16linek, vnitřně to spojené není. Tak nevím, jestli tam skutečná úspora je, když to všichni dělají fyzicky stále téměř stejně jako 16linkový konektor. Úspory jsou ale určitě energetické a také jednodušší linkové řadiče apod. Takže ano, pravděpodobně to pár dolarů ušetří.

  • Radeon RX 6600 XT je dobrá karta,

                  velmi dobrý mainstream, ale přichází za nenormální situace

Pokud by byla situace normální, věřím tomu, že by RX 6600 XT stála těch 279, maximálně 299 dolarů, tedy to, co by s přičtením inflace stála dnes RX 5600 XT a to, co stála RX 580 8GB. Nákladově jsou to podobné karty stejné třídy. Tedy skutečný mainstream. Jenže situace normální není. Paměti jsou 2x dražší, i základní materiály jsou 2x dražší, doprava je i násobně dražší. Není v silách a možnostech AMD nabídnout tu kartu za těch 279 dolarů, protože za to nejde ani vyrobit a mít na tom i normální marži (která je mimochodem u AMD stále nižší, než má NVIDIA).

AMD navíc bojuje se skalpery. I kdyby AMD nakrásně vzala na svá bedra náklady a prodávala to se ztrátou za těch vysněných 279 dolarů výrobcům tak abychom to za tyhle peníze mohli mít, „milí“ obchodníci a distributoři (dnes známí jako skalpeři a bazarníci) to vezmou a narvou si na to extra 500 dolarovou marži. A ty karty se za to prostě dnes klidně prodají a vyprodají – lidi to kupují. Taková je realita. AMD (a NVIDA také) to může ovlivnit jen tím, že se bude snažit dodat na trh co nejvíce karet, aby dodávky předčily konečně poptávku a karty tak byly běžně skaldem všude dostupné. Pak skalpeři přijdou o kšefty, ceny karet půjdou blíže k doporučeným a všechno bude v pohodě. AMD ani NV neudělají ale nic se současnými výrobními a přepravními náklady. Na to nemají žádné páky, naopak musí o ty materiály a kapacity bojovat s ostatními průmyslovými oblastmi, kde vládne také přebytek poptávky nad nabídkou a objemem výroby. A tak dokud se nevyřeší situace ve světě, lépe nebude a doporučené ceny grafik s k nějakému normálu vrátit nemohou.

Radeon RX 6600 XT je tak dnes hlavně obětí toho, že AMD stanovilo realistickou doporučenou cenu s ohledem na reálnou situaci a nevylhalo si nějakou nižší. Za to dostává čočku, když to mnozí srovnávají s vylhanými doporučenými cenami konkurenční NVIDIA. Jenže RTX 3060 nestojí nikde doporučených 9 tisíc a RTX 3060 nestojí doporučených 14 tisíc. Karty stojí 16 až 20 tisíc za RTX 3060, respektive 25 tisíc korun za Ti verze. Takže pokud AMD tvrdí, že RX 6600 XT dokáže za současného stavu dostat na trh za 10 až 12 tisíc, pak je to bomba a hodno potlesku. Jaká však bude realita se ukáže v následujících 2 týdnech. Radeon RX 6600 XT je o něco lepší a výkonnější karta než RTX 3060, je i výrazně efektivnější a realisticky za stejnou nebo nižší cenu, není moc co řešit. Samozřejmě pokud by cena byla stejná jako u RTX 3060 Ti, to by byl těžší oříšek.

Bohužel je tu ale také srovnání s minulostí. A zde současná realita potrápí nejvíce. 379 dolarů za RX 6600 XT je zkrátka hodně. Za normální situace by to byl výsměch pojmu mainstream, protože tyhle peníze stála vyšší třída v podobě Radeon RX 5700 XT minulé generace. Výkon je prakticky stejný, novinka je jen efektivnější a modernější. Jenže RX 6600 XT má být střední mainstream, což 379 dolarů historicky ani když počítáme s inflací, prostě není (kdyby byla situace normální). Kdyby šlo jen o tu inflaci, stála by téměř jistě v dnešních cenách těch 279 dolarů (7300 korun), maximálně 299 dolarů, a byla by tedy přímo nástupcem RX 5600 XT a solidní generační update. Rozhodně lepší než RTX 3060 vs RTX 2060. Ovšem realita současných nákladů posílá mainstream na minimálně 10 tisic korun (379 dolarů). A i za to bychom byli rádi, protože reálné ceny za rádoby 9tisícovou RTX 3060, byly a stále jsou, téměř dvojnásobné.

Je tedy pochopitelné, že nadšeni z RX 6600 XT nejsme úplně nikdo. Nemůžeme být. Cena prostě hraje u mainstreamu velkou (ne-li hlavní) roli. Problém je, že lidi i tak ve velkém kupují RTX 3060 za 20 tisíc, proto nejsou v obchodech dostupné. Takže pokud je poptávka a ochota lidí platit ty ceny jaké jsou, můžou obchodníci tu cenu 6600 XT ještě klidně podstatně zvýšit. Já skutečně doufám, že tvrzení AMD a výrobců karet, že se situace lepší a na trh směřuje velké množství karet, se potvrdí. To jedině může stlačit ceny níže. Alespoň k těm doporučeným. Pokud by ale měla být RX 6600 XT dostupná za těch 279 – 299 (7 až 8 tisíc korun), kde by jí to slušelo co by mainstreamu mnohem více, musely by ovšem klesnout výrobní i přepravní náklady a vůbec vyřešit se situace ve světě.

  • Závěr

Udělat tedy za současné situace doporučení, je těžké. Samozřejmě situace na nákup grafické karty není příznivá. A nebyla už dlouho. Uvedení RX 6600 XT na tom nic nemění a změnit ani samo o sobě nemůže. Ovšem pokud budeme brát tedy ohled na realitu věcí, tak jestli AMD a výrobci dokáží dostat 6600 XT karty na trh dnes za reálných 10 – 12 tisíc, tak proti RTX 3060 běžně prodávané za 16 až 20 tisíc, je to terno. Samozřejmě ve srovnání s minulostí je to jen trpké připomenutí, jak smutná a špatná realita dnes panuje ...

Samotná testovaná verze ASRock Phantom Gaming D, je přehnaná edice, s extrémně výkonným tichým chladičem. Jen 60°C při 2,6GHz taktu a jen 170W spotřeby s tím velmi slušným výkonem? Co se na tom dá kritizovat?! Navíc umí i ten RayTracing a hlavně FSR a další technologie. Problém bude určitě v ceně, kdy tahle luxusní velká edice bude stát ještě znatelně více než těch 379 dolarů (9800 korun), co by doporučená cena pro základní RX 6600 XT. Její nejzajímavější věcí, kromě výkonu je extrémně nízká spotřeba. Mnohem nižší než u RTX 3060, což by tedy měl být pro mnohé pádný argument k jejímu pořízení. Vzpomínám si že v dobách minulých byla vyšší spotřeba u AMD grafiky kritizována a proto mnozí upřednostňovali NVIDIA modely. Teď se situace zcela obrátila, tak jsem zvědav, jak velký vliv na výběr karty ta spotřeba skutečně má, jestli tedy AMD bude mít mnohem větší prodeje než NVIDIA teď, když má karty úspornější a efektivnější … :).

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnoceni svetovych recenzentu 2021-08-11 00:45:36

Pekny vecer,
Omlouvam se za delsi prispevek. Udelal jsem shrnuti testu, postrehu a samotnych hodnoceni svetovych recenzentu. Celkove nejhure hodnocena karta z nove 6XXX generace. Celkem jsem pobral ruznych 26 her a pres 98 testu.


RX 6600 XT
Plusy
- Lepsi spotreba/vykon nez u 3060 a 3060ti
- Moznost taktovani (zalezi na modelu)
- Slusny vykon v 1080p (o 10% vice ne 3060 a o 10% horsi nez u 3060 Ti)
- Karty jsou velice tiche a drzi nizke teploty


Minusy
- pouze 8GB (3060 nabizi 12GB)
- Slaby vykonv ve 4K (Horsi nez 3060 a 3060Ti)
- Prumerny vykon ve 1440p (trochu lepsi nez 3060), horsi nez 3060Ti
- Slaby vykon raytracingu
- Vykon v 3D aplikacich je horsi nez u Nvidie.


Hodnoceni od recenzentu:
Po delsi dobe hure hodnocena karta. Celkove prumerne hodnoceni 3.2 z 5 (3-4hvezdy). Dopodla hure nez RTX 3060, ktera mela taky nejhorsi hodnoceni z RTX 3000 rady. Karta vykonove se pohybuje mezi RTX 3060 a 3060 ti. Nejvetsi vytka je, ze karta neprinasi nic zajimaveho. Prichazi po pul roce s cenou za kterou je kritizovana 3060 a s mene pameti. Vetsina recenzentu se shodne, ze se cekalo vice. Neni to propadak, prodavat se urcite bude, ale nic moc. Urcite si nezaslouzi oceneni. Kdyz 3060 nedostavala oceneni tak 6600 XT uz vubec ne.

Osobni pohled.
Asi nema cenu resit aktualni cenu na trhu, tu asi kazdy zna, ale ja vetsinou porovnavam co nabizi konkurence. A jak jsem byl nadsen u RX 6800, tak tady jsem velice zklaman. Prijit s kartou po nejmene pul roce od konkurence s podobnou cenou, ktera prinese v 1080p 10% vykonu a trochu lepsi efektivitu je podle meho nazoru malo (vs 3060). Navic tvrdit ze se jedna o perfektni kartu v roce 2021 na 1080p, kde tohle se tvrdilo u RX480 pred 5 lety je docela vtipne a to za 2x vetsi cenu. Nevidim moc duvodu proc si koupit tuhle kartu. Konkurence nabizi alespon 12GB (RTX 3060) a moznost, ze karta nebude kvuli pametem omezovana. Nadruhou stranu tu je potom 3060 Ti, ktera je rychlejsi a cena by nemala byt mnohem vetsi (zalezi za kolik se bude vazne 6600XT prodavat).
Preji pekny zbytek vecera
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 01:00:20
avatar
- pouze 8GB (3060 nabízí 12GB) ?? k čemu to tam je když to podle testů ta karta absolutně nedokáže využít je to jenom lákadlo, nemá to žádný přínos.
- Slabý výkon ve 4K ?? proboha tahle karta není určená na 4K leda že by s ní hrál nějaký masochista.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 09:13:59

Dobry den,
Mate uplnou pravdu ze pro 99% her je 12GB u 1080p zbytecnost (muj nazor). A jak samo AMD uvadi ze karta je zamerena na 1080p. Ale recenzenti, kteri testovali a porovnavali hry ve 1440p a 4k a kartu srovnavali s konkurenci poukazuji na to, ze mnoho hracu prechazi na vyssi rozliseni anebo prejde a muzou narazit na limit pameti, kde konkurence nabizi 4GB navic. Je to vsechno o tom, co hrac chce. Proto jsem se snazil dat ucelenjesi prehled s mnoho otestovanymi hrami aby si kazdy mohl udelat obrazek a pripadne udelat rozhodnuti nad vice informacemi. Osobne, kdybych mel fullHD monitor a nepredpoklad prechod a cena by byla kolem 3060 tak bych urcite bral 6600. Rychlejsi se super energetickou efektivitou.
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vs 3060 2021-08-11 07:13:47

Tiez som vcera sledoval recenzie a najviac ma zarazilo, ze kto kazdy riesil MSRP a podla toho sa potom odvijalo cele dalsie hodnotenie, ktore bolo samozrejme vedene v negativnom duchu. Ako tu bolo uvedene, MSRP pre Nvidia karty su uplny blud a preto urcite nemozno porovnavat tuto kartu napr. s 3060ti, lebo odporucana cena… Osobne som mal moznost na kratku chvilku objednat rx 6600 xt (moze byt, ze omylom zalistovali kartu o den skor). Cena za verziu Asus Dual cini 490€, v pripade rtx 3060 je cena 565€ (mitx verzia phoenix je za 520€). Takze za mna je to podla aktualnej situacie jednoznacne. AMD je vykonnejsia o 10% a zaroven je lacnejsia o 10-15%.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 07:05:50
avatar
Jako řešit u takovéhle karty 4K mi přijde docela mimo mísu.
A o těch 8GB se dá taky polemizovat.

Prostě takhle karta je hlavně na FullHD + méně náročné hraní ve 1440p.

Bohužel je blbá dobu a tak tu máme novou RX 5700XT (výkonem a cenou) s vylepšenými provozními vlastnosmi. Toť vše co k té kartě říct.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:41:32
avatar
3060 nedostala ocenění, protože je to mizerný generační upgrade proti 2060. Jen 20% výkonu i když je tu zcela nový výrobní proces, architektura a vyšší spotřeba? Mizerné.

RX 6600 XT dostala ocenění za solidní generační upgrade proti 5600XT. 30% mezigenerační zlepšení, výkon na úrovni RX 5700 XT a 1080ti s téměř o 100W nižší spotřebou, extrémně nízkou spotřebou když to vezmeme v souvislostech a nejlepší efektivita z nové generace grafik obecně ... za to 6600 XT dostala ocenění.

Oceňuji také přístup AMD, že o té doporučené ceně nelže a uvedla ji poctivě podle reality. Samozřejmě si AMD mohlo hrát na NV a uvést třeba 299 aby to vypadalo dobře na papíře jako nereálných 329 za 3060 od NV, ale AMD prostě udalo cenu odpovídající reálné situaci. A to oceňuji. Samozřejmě radost z té ceny můžeme mít těžko vzhledem k tomu, co by stála za normální situace ve výrobě ...
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:03:45

Dobry den,
Nezlobte se na mne, ale davat oceneni za nejake generacni skoky je z meho pohledu uplne zcestne. Co to kupujicimu rekne? Grafika muze byt spatna, ale generacne je to mnohem lepsi. NErozumim tomu argumentu. Kupujici by si mel rozmyslet nakup podle porovnani s konkurenci a ne nejaky posun. Karta prichazi u pul roku pozdeji nez 3060. Vzdyt ty karty (2060 a 5700 XT) ani nevysly ve jstejnou dobu. Chcete mi rict az prijde intel s DG grafikami tak dostane oceneni za to ze ma generacni skoky 1000% nebo za to ze vubec neco ma? Popravde nesetkal jsem se jeste s recenzentem, ktery dal karte oceneni za generacni skoky, ktere muzou byt kupujicimu ukradnute.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:21:29
avatar
??? no zjevně jste to moc nepochopil, co oceňujeme ...

není to ocenění za to, že je nová generace automaticky lepší než ta starší ;) jde o to jak velké to zlepšení je ...

5700 XT a 2060 jsou stejná generace ....
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:47:58

Nechapu jak muzete dat oceneni za to ze grafika ma lepsi generacni skok. Vzdyt to kupujicimu nic nerekne. Pokud prijdu do obchodu a vidim ze jedna karta ma oceneni a podobna za stejne penize nema. Tak bych mohl nabyt dojmu ze bude lepsi, ale pokud oceneni ma za generacni posun, ktery vubec nema spolecneho s vyhodnosti karty tak podle meho nazoru je oceneni zbytecne, dokonce bych rekl zavadejici. Je pekne ze 5700XT a 2060 jsou stejne generace, ale vysly v jinou dobu. Kdyz budu vydavat konkurence grafiky kazdy rok a ja co dva, tak bud mit lepsi generacni posun taky a vubec mi to nerekne nic o vyhodnosti vuci konkurenci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:53:00
avatar
??? já jsem to ale vysvětlit mnohokrát ...

ocenění má také za efektivitu. RX 6600 Xt je mnohem lepší karta než 2060 a 5600XT (předchozí generace mainstreamu v této cenové hladině) ... a je to také lepší karta než 3060 (soudobá konkurence)

děláte jako bychom v recenzi srovnání s předchozími a současnými konkurenty neměli a ocenění dávali ve vakuu ...

6600 XT má cenění za rozumný generační skok, zejména ve srovnáním s tím co předvedla konkurence a současně jako produkt má ocenění za solidní výkon a extrémně dobrou efektivitu, která je o třídu lepší než u konkurence či jiného současného produktu ...
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 12:40:30

RX 6600 Xt je mnohem lepší karta než 2060 a 5600XT (předchozí generace mainstreamu v této cenové hladině).
Ano to je (2060 je stara 2.5 roku), ale to bych cekal ze produkt za 2.5roku bude lepsi.

a je to také lepší karta než 3060 (soudobá konkurence)
A je take horsi nez 3060 ti (soudoba konkurence). Porpavde jsem nenasel 3060 ti ve vasich testech.

Ja stale narazim na to, ze oceneni za lepsi generacni skok je nevypovydajici a pokud by dostala jen za efektivitu, potom by Nvidie mela poslednich 5 let karty vzdy ocenene, protoze konkurence byla vzdy mene energeticky efektivni. Mozna se pletu a generace 1XXX a 2XXX dostali oceneni.
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 14:31:51

Není to jedno? Myslím, že zákazníci v zásadě buď o grafice nepřemýšlí a vezmou, co jim nabídne prodejce. Nebo to řeší a zkoumají a pak těch webů čtou stejně více. Podle finální známky se tak stejně neřídí (řeší vlastnosti, mají více zdrojů hodnocení).
Jinak souhlasím - hodnocení generačního upgradu je zákaznický nesmysl. To je ocenění pro výrobce s nulovou vypovídací hodnotou pro potenciálního kupce.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Doom Eternal 2021-08-11 03:03:15

Doom Eternal se už nebude u karet testovat?
Naposledy byl 3.8. u RYZEN 5 5600G. Hra je náročná na PCIe přenosy.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 07:13:39
avatar
Přesně tak.
1. karta JE dobrá na fullHD hraní. Má výkon+ performance předchozí generace (podle mě je na místě srovnání s RX5700, nikoliv však s 5700XT, ale výkon má někde i mírně vyšší, než XT). Nízkou spotřebu (uvádí se 160W).
2. porovnání s konkurencí - souhlasím, že karta tu už měla být dávno. Měla vyjít s RTX 3060 jako jeho přímý konkurent. Takhle to fakt vypadá nic moc. V recenzi mi nicméně chybí v grafech i RTX 3060Ti, se kterou je RX 6600XT taktéž porovnávána.
3. škoda, že není více her s FSR. Tady je karta, u které má smysl to začít používat. Zejména u nejnovějších titulů.
4. PCIe 3.0 vs 4.0 - ano, kde je v recenzi Doom Eternal? Z testů na jiných webech je vidět, že ten rozdíl tam je a v případě Doomu poměrně velký. Zanedbatelný rozhodně není. Při představě, že bude více her jako Doom, tak by mě to štvalo. Sám mám B450 s PCIe 3.0
5. Cena - sama o sobě je děs. Ale o tom se všude válí stohy názorů v nejrůznějších recenzích.

Shrnutí - kdo má RX 5600XT a vyšší, asi nemá moc smysl upgrade. I ta 5600XT má dnes na fullHD dost výkonu a zvláště v případě, že ji člověk pořídil za příjemných 7,5tis., když byly ceny dole, nemá absolutně smysl platit za RX6600XT. Kdyby ji AMD dalo na trh za 329USD max. ideálně v době, kdy šla na trh RTX 3060 jako její přímou konkurenci a dala se za ty peníze koupit, tak super (v dnešní době dražšího všeho). Jinak ne. Tady AMD nezaválelo. Za mě bude lepší z bazaru GTX 1080(Ti) nebo RTX 2060(S), ale až ceny opadnou.
A není pravda, že na trhu není RTX 3060 za doporučenou cenu. EVGA ji na svých stránkách nabízí (https://www.evga.com/products/productlist.aspx?type=0&family=GeForce+30+Series+Family&chipset=RTX+3060+12GB). Že je stále vyprodaná, je jasné. AMD RX 6600XT nejspíš nikde na trhu za doporučenou cenu nebude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 09:54:40
avatar
nabízet a prodávat jsou dvě různé věci ....

žádná 3060 za 329 neexistuje, za tím si stojím ... vím to od partnerů, že za ty peníze se nedá nabízet, protože to nepokrývá náklady pokud to tedy někdo neprodává se ztrátou ...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:51:45
avatar
To už je slovíčkaření. Alza má taky XFX Radeon 6800 za 25,5tis. a má tam pouze "Těšíme se", protože není skladem. A nabízí ji a nebo prodává? Co to je za argument??
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 08:49:51
avatar
Smutné na tom je, že žádná RTX 3060 za 329 dolarů natož RTX 3060 Ti za 399 dolarů neexistuje a nikdy na trhu neexistovala!

Za 399 ne, za 399,99 ano. Aspoň v případě 3060 Ti. Není nutné o tom opakovaně lhát.

Odkaz
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 09:41:03
avatar
No nevím (sold out), když se podívám na ceny 3060Ti - Odkaz
Nejlevnější je za 808,90 €

Jinak díky za recenzi, karta je výkonná, pro mé účely až moc (hraní na 1080P), stačila by nějaká 6500XT, nebo 6400XT...
Doufám, že na podzim přijdou méně výkonné grafiky, za lepší ceny a s malou spotřebou.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 09:46:44

Hezký odkaz. Má jen nepatrné chybičky. Je to cena bez daně, je to za dotovanou edici stvorenou právě za účelem troleni kterého se dopoustite a je to poněkud staré zalistovani. Taky tady neargumentuju 6800XTckem kouoenym za 17999 včetně daně, protože by srovnání cena výkon s touhle nabídkou, která byla reálná nesnesla žádná současná karta.
Nejlevnější 3060ti prodávané v ČR byly za 12500,lepsi edice za cca 14000
// to byla reakce na příspěvek výš.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:30:20
avatar
Pokud je to reakce na mne, tak žiju v tom,že doporučené ceny v USD se udávají bez daně. Moje reakce byla na tvrzení, že karty neexistují a nikdy se neprodávaly. Což je prokazatelně lež.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:34:25
avatar
ne, je to prokazatelně pravda, jde o to, že NV se tváří, že je to normální cena a ty karty jsou za to normálně dostupné což prostě není pravda, je to marketingová lež takže bu´dte tak laskav a nepodporujte ji ...

ta doporučená cena prostě neodpovídá výrobní realitě ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:02:30
avatar
Nikde netvrdím, že jsou NV karty normálně dostupné. To nejsou. A nejsou normálně dostupné ani karty za doporučenou cenu od AMD na jejich eshopu. Tedy pokud pod slovem "normálně" nemyslíme každý něco jiného. Moje reakce byla čistě na tvrzení že referenčka 3060ti nikdy neexistovala. Což je lež. Tečka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:22:14
avatar
realistické ceny jsou tyto: Odkaz
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 16:37:02
avatar
odkaz nefunguje
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:38:51

Ah. Už vidím kde je problém.


Referencka = nejlevnější karta s daným čipem a nejnižším výkonem prodávaná převážně v první vlně všemi výrobci než připraví vlastní karty. Dostupná celosvětově ve všech distribučních sítích.

Founders edition = speciální přetaktovana karta za dotovanou cenu v prémiovém provedení a omezené edici vytvorana právě pro účely argumentace, kterou tu vedete. Geniální tah nvidie, protoze se furt a všude srovnává jedna z nejlepších karet která byla zároveň schválně prodávaná za nejnižší cenu celé řady. Dostupná jen v nekterych regionech a jen přes omezený počet distribučních kanálu.

Founders edition není reference. Naopak je ji maximálně možně vzdálena.
Referencka za 399 nikdy neexistovala, protoze referenci už nvidia nevydává. Naopak se snaží velmi úspěšně vytvářet dojem, že Founders edice je referenční provedení, což není vůbec v žádném aspektu.

Uz víte, kde je problém?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:46:53
avatar
děkuji, že někdo chápe, v čem je problém ...

NV prezentuje FE verze, tedy luxusní, OC edice jako by to by reprezentovaly karty prodávané za těch oznámených doporučených cen běžně .... právě kvůli argumentaci, že ty karty za tu cenu existují ...

co všechno je na tom špatně mnozí evidentně vidíme, bohužel záměr NV vyvolávat zmatky, hádky a nejasnosti vyšel, mnozí jí na ten její agresivní marketing (čti zavádějící až lživý), prostě skočili a nutí nás ostatní jej akceptovat ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 14:48:46
avatar
Pravda, neuvědomil jsem si rozdíl mezi referenčkou a founders. To ale nic nemění na faktu, že 3060 Ti vyrobené přímo NV existují/existovaly za tu cenu 399,99. A jiné tvrzení je lež a okecávání. Třeba pro mne jsou ve výsledku karty NV a AMD za doporučené ceny úplně stejně nedostupné. Best Buy - sold out, AMD eshop - out of stock.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 15:53:09

No,ja ani nerozporuju těch 399.
Zrovna u té 3060ti ta moje socka edice stala v přepočtu hodně blízko 399 bez daně, ale za kartu výkonově obdobnou Founders edici jsem ten samý den dal cca 460 bez daně. A to bylo za ceny před započetím šílenství.

Prostě Founders edice je promoprodukt který nerespektuje zbytek trhu. Je to jen jedna verze te karty, cena není určena výrobcem ale PR oddělením nvidie. Prostě i kdyby na ni měli prodelavat tak ji za určenou cenu vydají. Ostatní karty mají vždy zcela jiný poměr ceny a výkonu a podle mě by neměla být v testech zohkedňována. Prostě za cenu Founders reálně koupíte ten nejlevnější jednovetrakovy gainward.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 17:56:53
avatar
Ano, v tomhle se víceméně shodneme. Jen si myslím, že mají dost prostoru pro snížení marže u Founders bez toho, aby na prodeji prodělávali a mohli kartu za tu cenu nabízet.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 19:11:39

taky si nemyslím, že na kartě prodělávají, ale asi ani moc nevydělají (drahé chlazení, drahé pcb, malá serie). To ale nic nemění na tom, že i kdyby ty karty dotovali (což si nemyslím, že se děje, ale i kdyby) tak se jim to mnohokrát vrátí v pozitivním PR. Fakt dobrý tah a mít možnost se k těm kartám za tu cenu dostat, tak si rozhodně nestěžuji.

Jen je pak problém s těmi drobnostmi, o kterých si píšeme výš, ale to je jiná pohádka.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:17:43
avatar
Sold out jsou i karty na AMD eshopu. A to problém není a prý se normálně prodávají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:37:27
avatar
ale jsou tam pravidelně dodávány a navíc reference se prodávají i normálně mimo obchod AMD .... FE edice nikde nekoupíš, to že NV nějaké dodává do jednoho obchodu v USA je jen trik aby právě existovaly diskuse a zdání na téma, že ty karty za tu nereálně nízkou doporučenou cenu existují ...

neexistují. tečka. Navíc nemá smysl se v českých podmínkách o NV FE cenách ani bavit. ty karty se tu nikdy neprodávali a neprodávají. AMD reference ale ano ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 09:53:03
avatar
přestaňte lhát vy, ty karty neexistují. Prodává je na oko jediný shop nikde jinde je nekoupíte. Žádné 3060/3060 Ti za referenční ceny nikde běžně nejsou a neexistují, ty ceny jsou vylhané od začátku ... AMD je alespoň své referenčky prodává přímo za ty doporučené ceny a dodává je i partnerům. NV FE edici od partnerů a v běžných krámech nekoupíš ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:28:31
avatar
Na oko? Hm, takže fotky "neexistujících" karet od uživatelů z recenzí jsou co? Fikce? Nebo PR trik od NV? Tohle jsou fakta vs lži o neexistujích kartách na fotkách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:32:56
avatar
jsou tu jen proto, aby některé řpesvědčovali, že ty karty za ty peníze existují. Vím od výrobců karet že za ty peníze se to prostě nedělá ... tečka.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 15:55:13
avatar
US shop bez dane, ok. Jenze 6600xt se v nereferenci da aktualne koupit skladem treba v pro nas snadno dostupnem mindfactory za 379 eur - to neni vubec spatne a myslel sem si ze to bude horsi. Asi se to ale rychle vyproda..
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 09:58:54

Karta pěkná, ale tak nějak pamatuji doby kdy se dali koupit grafiky střední třídy za 7-8 tis.
A ty neustálé plačky jak si zlej obchodník (bazarník) dává marži 100% a že chudák AMD za to nemůže.

Může
Má si nechat udělat referenční verzi grafik, prodávat jí ve svém e-shopu za doporučenou cenu a je na zákazníkovi co si koupí, případně připlatí za značku, lepší chlazení, lepší takty, servis ve svém městečku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 10:35:16
avatar
ignorujete situaci ve výrobě, AMD nemůže za dvojnásobně drahé paměti, materiály a potíže v přepravě ....
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:16:48

A proto si nemůže nechat udělat u nějakého výrobce svoje referenční grafické karty a prodávat je bez 100% marže obchodníků?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:21:51
avatar
asi ne ....
adal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:53:02

Ale může, jen se jim nechce a nemají k tomu důvod, když vše prodají.Jen by si v AMD a nVidia měli uvědomit, že si s těma cenama pomalu a jistě zatloukají další hřebíčky do rakve, stačí se podívat na ceny konzolí a zákazníkovi to je jedno, jestli to někdo dotuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:56:38
avatar
AMD a NV vykazují rekordní příjmy, zisky i prodeje ... takhle zatloukání hřebíků do rakvičky nevypadá ...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 11:56:56
avatar
Tak si má snížit marži a dát je za nižší ceny. A nemusí posílat tolik čipů AIB. Může dát do výroby vícero referenčních modelů a prodávat je přes své stránky. Když se chce, tak to jde. Ale ono s nechce a já se jim z hlediska obchodu nedivím, udělal bych na jejich místě to samé. Ale jako koncovému zákazníkovi se mi to nelíbí a jsem nespokojený. Nemoct si v roce 2021 koupit novou mainstream GK na fullHD hraní za cenu do 9tis. je tristní. A nemusíte to pořád obhajovat zdražením kde čeho.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 12:00:20
avatar
že by si rozbila dlouholeté vztahy s partnery? to mě nepřijde jako chytré řešení ... protože co až současná situace pomine?
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 12:34:46
avatar
No to je jasné.
Už aby to bylo.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 15:27:35
avatar
už jsou k dostání 6600 xt od Asus za 15k Odkaz a Sapphire za 12k což je celkem v pohodě cena ( těch 12k) na současnou situaci Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 15:33:21
avatar
a už jsou pryč. Ale kolegové a pár známých je stihli v pohodě koupit. Za 10 990,- což je naprostá pecka za současné situace další kousky jsou podle výrobců na cestě .... poptávka je nicméně stále evidentně enormní a to i když jde o největší uvedení Radeon GPU v historii ...
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 21:02:17

Tak zostava uz len napisat ze sa splnilo do bodky co som tvrdil a jedine co ma tesi ze to konecne potvrdila aj recenzia a aspon sa vyvratili bludy z predchadzajucich clankov a komentarov:
"6600XT bude vyrazne vykonnejsia ako 5700XT" - nekona sa (je dokonca horsia kvoli na kost osekanej zbernici)
"6600XT bude v recenziach hodnotena ferovno za realne ceny" - v kazdej recenzii ktoru som videl sa brala do uvahy hlavne odporucana cena a karta dostala nalozene
A nakoniec povestne a ocakavane "DD's Recommended" pre kartu ktora priniesla nulovy posun (v podstate horsia kopia 5700XT za identicku cenu).
Nehovorim ze v realite nebude pomer cena/vykon lepsi ako 3060/3060Ti ale ked si clovek vybera z odpadkoveho kosa tak si vzdy vyberie iba odpad, len tento je trosku menej prehnity. Recenzia je potom cista schizofrenia, kde sa na rovnakej strane tvrdi ze za vysoke ceny moze aj nadmerny dopyt a zaroven tam je odporucanie na kupu ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-11 23:56:08

To je dost hloupy argument. NV prece taky vydala novou 3060 s tim, ze je horší nez stara 2070. To přece nejde srovnavat...
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-12 00:22:39

A? Ani jedna z tychto kariet predsa za sucasne ceny nemoze dostat ziadne odporucanie, je jedno ktora je aktualne vyhodnejsia v porovnani s minulou generaciou su vsetky otrasne. Ak by sa tie karty ignorovali a sprosti ludia tie ceny neplatili a podobne magaziny namiesto "recommended" jednoznancne napisali "Ziadna z tych kariet za to nestoji - NEKUPOVAT a radsej pockat na dalsiu generaciu!!!" tak by sme tu teraz mozno neriesili ze ceny su ake su kvoli vysokemu dopytu ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-12 20:42:17

A nic. Ja jenom rikam, ze tvuj argument je chybny. A rekl jsem proc. O cenach vubec nemluvim- porovnavam vykony.
A k tem cenam-ja si myslim, ze mame novy svetovy poradek, ktery nejakou dobu bude trvat a nevidim duvod pric rikat, ze se to vrati zpatky. Lidi, nevrati. Jak komunisti furt vzpominat na to co bylo... Je to v prdeli a ještě nejakou dobu bude. Svet se přizpůsobí. Nekdy to klekne, ale ted je stav takovy tak podle toho zijme. Ja taky nepřestávam jezdit autem, protoze benzin je neumerne drahy. Taky budu topit, byt energie na pristi rok bude o 25% drazsi. Taky nepřestanu rekonstruovat chalupu jenom proto, ze plastovy trubky jsou presne o 75% drazsi.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super karta pro těžaře 2021-08-12 13:34:50

Poměr cena výkon ideální. Takže zase vše zmizí na těžbu.
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD FidelityFX 2021-08-12 20:11:55

Jaký máte názor na rychlost šíření podpory AMD FidelityFX v porovnání s DLSS?
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-12 21:21:29
avatar
na to je ještě brzo, nevychazi skoro žadny hry posledni to ma chernobylite, přišti rok se to ukaže
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-12 21:54:44

Uvidíme. NV je s DLSS celkem výkonná a podporu si zajišťuje celkem rychle. V tomto evidentně umí chodit.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-13 08:13:39
avatar
umí chodit... lol.. jj má cash a umí ho rozhazovat na všechny strany, aby jim tam ty "technologoie" do her cpali... na tom není moc co umět...
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-13 09:57:24

Ano - umí chodit. Podstatný je výsledek na trhu. Způsob jeho dosažení zákazníka v drtivě většině případů netrápí. A evidentně se to umět musí - protože pokud by k tomu nebyla potřeba žádná schopnost, dělali by to všichni
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-13 10:36:50

Dnes jsem po dlouhé době aktualizoval NV ovladače a už instalace informuje "už je to tady RTX Red Dead Redemption 2". Tím chci říct, že NV je aspoň pro pocit rychlejší v podpoře těchto technologií a opravdu se minimálně může zdát, že to opravdu tlačí a dělají to výborně. Velké AAA hry podporu RT a DLSS postupně dostávají. Nejsem jejich fanda, ale jejich práce i marketing jsou trochu dále než konzervativní AMD. Na první pohled pro běžné BFU má NV v tomto směru navrch. Ale stejně si myslím, že AMD něco podobného nasadí a bude více progresivnější. HW mají výbornej, jen doplnit tuto slabinu. To ukáže čas.
Janami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-13 12:57:58

Ano, ukáže to čas. Protože jsem po dlouhém období opět pořídil Radeon, začal jsem více sledovat události resp. posun AMD. V oblasti CPU udělali obrovský skok a ač dobrý produkt sám o sobě většinou nestačí, Ryzen je natolik dobrý a o tolik lepší než Intel, že v to v tomto případě asi stačí.

V oblasti GPU je situace jiná, tam má AMD pouze srovnatelný produkt a proto je marketingová schopnost klíčová. Nvidia navíc nespí jako Intel. Umí si vytvářet prostor na trhu, umí proměňovat své šance. AMD tohle bohužel zatím moc neumí. Má v ruce obrovský trumf v podobě druhé generace konzolí (RNDA/2…) a zatím jej není schopna adekvátně vytěžit…. Tak snad to přijde.

Jinak označení BFU nemám rád – to je ale na delší diskuzi. Jen ve zkratce – každý se chová v některých oblastech jako BFU a pokud při diskuzi v oblasti marketingu tento termín akceptuji, tak tím vlastně akceptuji, že určité skupině zákazníků nerozumím...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a rozšířené MMO tituly mimo BF 2021-08-13 07:41:02
avatar
Výkon OK tak a teď něco s otevřeným světem, nikoli "koridorové" tedy lehko nacashovatelné tituly. Stejně nelze očekávat, že plnění cashe bude sekundovat rychlé železo. Ta karta bude potkávat spíš spodní patra procesorů, desek, pamětí a disků... A plnění cash tak bude na hranici?

MMORPG , MOBA, MMORTS atd.... Přece to jsou staré tituly, tak nebude problém aby to dala dual monitor, nebo tři monitory, či 4K aspoň na 60FPS že? Širokoúhlé zobrazení a co největší záběr bitevní plochy je k nezaplacení plochy. Každé FPS před soupeřem také.

Krok kupředu , ale né každým. Směrem kterým hráč může vykročit.
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SAM 2021-08-14 10:59:24

Není trošku blbost dělat dnes benchmarky primárně s vypnutým SAM? Stejně většina karet půjde do nových sestav, kde už je SAM dostupné. YTubeří jako Ancient Gameplays tvrdí, že zrovna pro 6600 xt má SAM velký význam. Taky neděláte benchmarky s vypnutým XMP na RAM.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-14 11:26:36
avatar
Jenže problém je v tom, že SAM nechá vypnutý ještě větší množství lidí, než XMP.
Kdyby to začali zapínat s nějakou novou revizí AMD BIOSů, tak to asi dost změní, ale zatím se to ani AMD neodvažuje zapnout pro všechny...
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-15 09:01:04

Benchmarky se tu dělají na 5950 s vodním chlazením, rychlými pamětmi, vlastně se dělá vše pro podání maximálního výkonu a pak se nezapne SAM. Kromě XMP se v biosu určitě muselo zapnout i PBO.
Pokud v grafech bude výkon 2x, jednou s vypnutým SAM a podruhé s zapnutým SAM tak to bude za mě ok. Třeba to donutí zákazníka zeptat se systémového integrátora jestli mu herní stroj dodají se zapnutým SAM. V tu chvíli je tu i tlak na dodávání herních strojů s AMD procesory, kde bude mít SAM význam i když to prý funguje i na Intelu. Pak si toho všimne někdo z marketingu, že se zákazníci ptají na SAM, bude to uváděno jako výhoda v rámci marketingu. A pak přijdou výrobci her, kteří si toho všimnou a začnou pro SAM optimalizovat. To vše začíná s kvalitní prací novinářů a marketingu AMD.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-16 12:11:49
avatar
PBO nebo jiná forma OC se tu pokud vím nijak nemaskuje a vždy je uvedena, pokud se dělá benchmark s OC.
Dělat extra testy se SAM nebo RT, nebo nějakou další technologií (třeba FSR), není problém, ale je to spousta práce navíc...
kamcas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-08-16 13:25:25

Ahoj. Bylo by nějaké porovnání s RX 580 8GB?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 953x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 666x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1064x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1242x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1578x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1391x
Komentářů: 7