Strana 2 z 10
- ASRock Radeon RX 6600 XT Phantom Gaming D OC
– grafická karta a testy
Společnost ASRock se dala na výrobu grafických karet teprve nedávno. Ale už se tam zjevně zabydlela a postupně rozšiřuje jejich prodej do všech zemí, kde prodává i své základní desky. Její grafiky mají vlastní design a dnes tu máme nejluxusnější edici nové RX 6600 XT série.

Nicméně samotný PCB základ není nějak vyumělkovaný, nebo nutně luxusnější než jiné edice. Co tuhle kartu odlišuje od jiných je chladič. Ten je obří. Má 303mm na délku a více jak 2,5 slotu na výšku. Je to chladič, za který se nemusí stydět ani high end karta.

Jak vidíte výrazně přerůstá samotné PCB. To má jen 8-pin napájení, a 170W TBP u této OC edice. Zpracování karty je tak poněkud přehnané, ale ASRock má i skromnější edice, včetně krátké mini-ITX verze, která by mě bývala asi zajímala více ;).

Ale to je samozřejmě záměr. Prostě co nejlepší vlastnosti a výkon pro chlazení RX 6600 XT, i když tovární přetaktování je nakonec minimální. 2607MHz proti referenčním 2589MHz je 0,007% přetakt :). Ten střední (běžný) takt, na kterém to hlavně běhá, je 2428MHz ale o 3% vyšší než referenční „game clock“ tedy 2359MHz.

Samozřejmě kartě nechybí RGB podsvícení, systém vypínání ventilátorů v klidových stavech atd.

Na kartě najdete 3x DP verze 1.4 DSC a 2x HDMI verze 2.1 VRR. Samozřejmě co by architektura RDNA 2 pro RX 6000 sérii, má karta všechny technologické vychytávky, které k tomu patří. Včetně akcelerovaného Ray tracingu, FSR atd.
- Testy a testovací sestava
Pro testování tedy používáme naší novou testovací sestavu. Základem je 16jádrový AMD RYZEN 9 5950X s aktivním automatickým taktováním PBO s chlazením NZXT Kraken X72 (360mm AiO). K tomu máme 32GB DDR4 3600MHz paměti. Základní deskou je ASUS ROG CROSSHAIR HERO X570. V sestavě je také pořádná zvuková karta ASUS ESSENCE STX II, vše napájí platinový 1200W zdroj. A je to osazeno v plně chlazené Fractal Design DEFINE R7 skříni.

Samozřejmě používáme Windows 10 Professional x64 s nejnovější aktualizací. Nainstalovali jsme nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software a NVIDIA GF. Jako obvykle testujeme s každou grafickou kartu každé měření 3x a výsledkem je průměr tří měření (v grafu zaokrouhlený na celé číslo). Testujeme 5 her, každou ve 3 rozlišeních, což znamená že pro každou kartu děláme 45 jednotlivých měření. Testujeme obvykle na nejvyšší detaily včetně vyhlazování. A snažíme se vybrat hry tak, aby byly zastoupeny nejběžněji se vyskytující herní engine, na kterých běží i řada jiných her s podobnými výkonovými a technologickými požadavky. Netestujeme technicky zastaralé hry, ačkoliv jde o velmi hrané tituly jako CS GO, DOTA apod. protože tyto hry dokáží současné karty rozjet na stovky FPS, a tak je opravdu jedno jestli máme 280 nebo 300FPS. Zajímají nás nové hry, protože novou grafiku si kupujeme hlavně pro ně a pro to, co v následujících několika letech vyjde.
A jaký je výkon téhle karty v praxi? Podívejme se na pár testů …
|