AMD Radeon RX 6800 16GB – TEST a RECENZE cenově dostupné karty, která poráží RTX 2080Ti Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 24 November 2020
Přejít na obsah
AMD Radeon RX 6800 16GB – TEST a RECENZE cenově dostupné karty, která poráží RTX 2080Ti
AMD Radeon RX 6800 16GB - Grafická karta
Battlefield V
Shadow of The Tomb Raider
Metro Exodus
Far Cry New Dawn
GEARS 5
Assassin´s Creed Valhalla
DiRT 5
Ray Tracing ve hrách
Provozní vlastnosti - spotřeba, chlazení a taktování
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a hodnocení

Pokud jde o výkon, Radeon RX 6000 série grafik má na AMD platformě v kombinaci s RYZEN 5000 ještě možnost být v některých hrách o něco výkonnější. Tato technologie se nicméně později rozšíří i na další grafiky a platformy, ale spíše až v budoucnu. AMD, protože dělá jak CPU a GPU a počítala s touhle funkcionalitou, může tuhle technologii nabídnout už teď. A co dělá? Přidá ještě několik % výkonu navíc!

  • AMD Smart Access Memory (SAM)

Zatím to není automaticky aktivní. Musíte ji ručně zapnout. Potřebujete k tomu v tuto tedy RX 6000 kartu, RYZEN 5000 procesory, X570/B550/A520 desku s novým BIOSem, který tuhle funkci zpřístupňuje. Současně tahle technologie, která je založena na jednom technickém konceptu Microsoftu, a nejde tedy o AMD/NVIDIA ani Intel exkluzivní řešení. Není v tuto chvíli ani nijak optimalizovaná a hry s ní zatím nepočítají. Ale budou, protože smysl a přínos má. Podobná funkce existuje i v konzolích, kde je AMD RYZEN + AMD RDNA 2 platforma také, nicméně prostě až nové hry s ní budou počítat, takže v současnosti jsou přínosy různé. Někdy jsou, někdy ne a někdy mohou být i záporné, což je jeden důvodů, proč AMD zatím nenechalo tuhle věc zapnutou v základu. I když celkově výkon RX 6800 karet dále v průměru navyšuje.

Velký je ten přínos u novějších her, jako třeba Assassins Creed: Valhalla. Dokonce tak velký, že RX 6800 se s aktivním SAM dotáhne na výkon RX 6800 XT bez SAM. Ale jsou hry, kde je přínos mnohem menší.

Například Tomb Raider je přínos menší, ale i tady to pár % udělá. Celá technologie nemá negativní vliv na spotřebu, na GPU jako takové, prostě jen celý systém spolupráce CPU + GPU je lépe využit a CPU má plný přístup do paměti grafické karty. Což v případě RX 6800 série karet je nezanedbatelných 16GB!

Je pravděpodobné, že tahle funkce se později objeví použitelná i pro NVIDIA a také na Intel platformě, ale obojí bude trvat a nemusí mít tak velký přínos. AMD zde má velkou výhodu celé vlastní platformy, faktu že s MS spolupracovala a navrhovala RDNA2 a platformu pro konzole, kde podobná věc funguje. Nové procesory, nové grafiky, kdy obojí používá stejné typy sběrnic a celá platforma AMD s touhle funkcionalitou a technologií prostě počítala. A její potenciál obecně je zřejmý. V tuto chvíli to má jen AMD. A jak vidíte, už tak skvělý výkon RX 6800 dokáže být v kombinaci s RYZEN 5000 ještě vyšší, což v případně vyrovnaném souboji s konkurenční NVIDIA může hrát roli.

  • AMD Radeon RX 6800 je skvělá karta. A to teprve začíná

Osobně si myslím, že RX 6800 i RX 6800 XT jsou obě velmi zajímavé. Na druhou stranu, cenový rozdíl mezi nimi není až tak velký. Obě jsou z vyšší cenové hladiny, kdy 15 990 korun vs 17 990 korun v praxi pro mnoho uživatelů nakupující v těchto cenových hladinách, asi moc velký rozdíl není.

Radeon RX 6800 je o nějakých 15% slabší než XT verze, což není velký rozdíl. Potěší tak hlavně o desítky W nižší spotřebou a chlazení má také velmi dobré, speciálně na referenční Radeon. I když XT varianta má chladič jasně výkonnější. Jsou tací, kteří budou říkat, že ty ceny mohly být nižší. Já si to nemyslím. Ne za současné situace s ohledem na realitu výroby.

RX 6800 stejně jako modely 6800 XT a 6900XT je luxusní grafická karta s drahým 7nm grafickým čipem o velikosti značných 520mm2 a celých 16GB paměti. S dobrým chladičem a velmi kvalitním PCB navrch. Ty stávající ceny jsou tak vlastně velmi dobré. Připomínám, že jediná dosud cenově rozumná existující 16GB „herní“ grafika na trhu, byl Radeon VII. A ten měl pouze 331mm2 velké 7nm GPU a 16GB RAM. A stála 699 dolarů a vyšel loni. Takže fakt, že AMD dokáže prodávat nyní mnohem větší 7nm GPU na kartě se 16GB za 579 dolarů, je docela velký posun. Tím spíše v současné realitě výroby, že je tak karta výrazně výkonnější a efektivnější než byl Radeon VII.

Radeon RX 6800 si připisuje cenné vítězství, protože všude překonává RTX 2080 Ti a to rozdílem kolem 15%! A dokáže to s o něco nižší spotřebou, a to má víc paměti. Proč je to zajímavé? Protože i když ji bohužel z důvodů nedostupnosti v testu zatím nemáme, tak nová RTX 3070 má výkon maximálně stejný, nebo spíše o pár % nižší než RTX 2080 Ti. A právě RTX 3070 na trhu v této generaci stojí proti novému Radeon RX 6800. Je zde sice 2000 papírový rozdíl ceny, ale v praxi ty karty stojí v obchodech velmi podobně. Zatím. Nicméně RTX 3070 by zjevně potřebovala mnohem větší ten rozdíl ceny, aby dávala smysl.

Rozdíl výkonu je totiž velký, v novějších titulech je obrovský a RX 6800 má často mnohem blíže RTX 3080. Také je tu věc, že zatímco u RX 6800 XT vs RTX 3080 můžeme hovořit o nějakém rozdílu ve výkonu v Ray Tracingu, i když si myslím že v praxi to nebude takový rozdíl, až se na trh dostane víc her optimalizovaných i pro AMD RDNA2, tak v případě RT výkonu je RX 6800 velmi podobnu tomu, co nabízí RTX 2080Ti/RTX 3070 v této oblasti. A zdaleka to navíc nevyvažuje mnohem vyšší klasický rasterizační výkon AMD. Současně má Radeon dvojnásobek paměti, kdy 16GB je slušná rezerva do dalších let, zatímco 8GB u NVIDIA RTX 3070 je už dnes často málo. Speciálně na cenovou hladinu kolem 15 tisíc na přelomu let 2020/2021. Těch pouze 8GB na nové grafice za 15 tisíc v případě RTX 3070, považuji za tragický omyl. Na kartě této generace v cenové hladině 10tisíc+ nemá jen 8GB paměti co pohledávat.

AMD RX 6800 16GB je jednoznačně jasně lepší karta s lepším výkonem, lepší efektivitou a větším potenciálem, než RTX 3070 8GB od NVIDIA. Ten současný rozdíl ceny mezi nimi není tak markantní, aby vše vyvážil. AMD má navíc obrovský potenciál k tomu, že rozdíl výkonu ještě výrazně navýší s tím, jak budou na trh přicházet v dalších letech nové a nové hry optimalizované na RDNA 2, díky jeho přítomnosti v konzolích. Nepochybně se bude rozdíl mezi těmi kartami stále zvětšovat a RTX 3070 bude „zastarávat“ velmi rychle.

  • Závěr

V tuto chvíli nemám, co bych samotné kartě Radeon RX 6800 16GB vlastně vytkl. Dokonce i v referenčním provedení je to příjemná rozumně tichá karta a velmi výkonná. Žádné trable s ovladači, a to AMD slibuje další vylepšení. Samozřejmě ne-reference přinesou ještě lepší chladiče. Největší problém karty je tak současná situace na trhu a dodávkách jako takových. Ale za to pochopitelně sama RX 6800 nemůže a stejné problémy mají bohužel všechny nové karty :-/. Zájem je obrovský, výroba sice jede na plno, ale nestíhá pokrýt poptávku, a to AMD nemá větší problém s výrobou a proti minulosti naplánovalo a realizovalo větší dodávky karet. Další jsou na cestě díky ne-referencím a AMD říká, že situace by se měla v dalších týdnech výrazně zlepšit. Tak uvidíme.

Pokud by se reálna cena udržela kolem 16 tisíc, tak je to po všech stránkách výborná karta. Je jasně výkonnější než RTX 2080 Ti, což je velmi cenný skalp a mnozí nevěřili, že je vůbec možné. Tím spíše, že RX 6800 je úspornější, má víc paměti a je samozřejmě podstatně levnější. Pro současnost nás ale více zajímá, že jasně poráží i novou konkurenční NVIDIA RTX 3070 za podobnou cenu. Největším soupeřem RX 6800 je tak paradoxně vlastně RX 6800 XT. Jen o 2000 více a můžete mít kartu, co v řadě hrách dokáže ohrozit i RTX 3090. Teď jen, aby se ty karty daly také běžně sehnat a koupit …

 

Za výbavu na testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 07:16:01

Samozrejme by som volil XT verziu tych +70€ za luxusnejsie prevedenie pre mna ma hodnotu. Rad by som uvidel suboj s RTX 3070Ti
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 07:59:16
avatar
Kriste pane, už na začiatku 2017 vyšla 1080Ti, a teraz pomaly ŠTYRI roky po jej vydaní sa máme vytešovať že za rovnakú cenu kúpime RTX 3070 alebo RX 6800 s výkonom len o 50% vyšším? To je do plaču. A nech sa tu nikto neoháňa oficiálnymi cenami, tie sú nereálne.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 13:26:03
avatar
Zdá se ti ten přírůstek výkonu málo?
On je to obecný trend, že výkon už zdaleka neroste tak rychle jako dřív.
Pokud si koupíš TOP kartu, obzvláště ve velmi povedené generaci jako byl Maxwell, tak si většinou dost počkáš (alespoň ob generaci), než přijde něco na co má smysl dělat upgrade.
Musíš to brát taky tak, že srovnatelná karta k 1080Ti je RTX3080/RX 6800XT, které přinášejí 80% výkonu navíc. To není zase tak málo.
Ceny bohužel rostou, ale jelikož přímý nástupce 1080Ti stál 1200$ tak to, že nástupce ob generaci stojí zase kolem 700$ je docela úspěch!
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 08:16:12

Začnu pochvalou. Ta formulace u SAM je korektní.
Drobnosti jsou u popisu RT a škoda že chybí rtx3070, ale všichni víme, proč. Nicméně občas se teď na skladu objevují. Přeci jen asi chodí dodávky (častěji než 3080).

Jediné, co recenzentům nezávidím, je srovnávání cen. Podle některých informací kolujících na webu končí výroba referencí RX6800 v následujících měsících, takže se srovnávají reference s nereferencemi. Ale zároveň nereference RX6800 ještě nejsou. Takže to je fakt nezáviděníhodné.

Ale jak jsem psal již v jednom minulém příspěvku, uživatelé si stejně nakonec nesrovnávají při nákupu MSRP vs. MSRP, ale kolik konkrétně stojí grafika, kterou strčili do košíku vůči ostatním v reálné nabídce obchodníka.

Subjektivní otázka do pranice: nepřijde vám, že mezi RX6800 (60CU) a RX6700XT (40CU) je nějak velká mezera?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 09:29:36
avatar
Citace:
Subjektivní otázka do pranice: nepřijde vám, že mezi RX6800 (60CU) a RX6700XT (40CU) je nějak velká mezera?


Přijde, už jsem se nad tím pozastavoval dříve.
Ale je možné, že je to prostě návrhem čipu, kdy NAVI21 je velký čip pro 3-4 karty a 16GB, NAVI22 je malý čip pro levnější karty a do 12GB. Do NAVI22 více jak 40CU nenarvou. Takže je tu pak jedině možnost, že by do té mezery nacpali nějaké více zmršené NAVI21? Mezera je tam opravdu dost velká. Tak uvidíme.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 09:56:11

Uvidíme jestli se to malé jádro nebude snažit výkon dohnat vyššími takty a jestli bude i mezera cenová odpovídat. Když vezmu jen poměr CU, tak by kartě slušela cenovka 10500, ale spíš čekám tak 12-13k.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 10:15:51
avatar
Jo, tu cenu bych taky tak viděl.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 10:43:53

Jsem rád, že v tom nejsem sám

Jediné vysvětlení, které mě napadá, že AMD má příliš málo "použitelných zmetků" ve výrobě pod 60CU. Pokud by měli např. model se 64CU a pak s 54CU, pak by měli asi málo zmetků pro 54CU variantu. 7nm proces je na to vyladěný dost.

Nvidia tam asi narve mezi to jak rtx3070 tak 3060ti. Uvidíme na recenzích 3060ti.
JirHor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 10:33:10

Pekne dopoledne,
Taky mi chyby srovnani s RTX 3070. Ale na Internetu lze jednoduse dohledat. Jak jste psal, srovnani je osemetne kvuli cene. Zatim jsem projel 9 recenzentu (72 testu her). Planuju udelat velky srovnavaci tabulku.
6800 vs 3070.
Fakta.
6800 je rychlejsi nez 3070. 6800 ma vetsi pamet, horsi spotrebu, horsi pomer cena/vykon (cena MSRP), neni DLSS a slabsi RTX.
Co jsem se dival na zavery recenzentu. Karta slusna se spatnou cenou (tezko nyni soudit v takovehle situaci), doporucuji radeji bud 3070 cena/vykon a jeste vice se shoduji koupit 6800 XT.
Osobne beru kartu jako nejhorsi z vydanych 6000 a 3000 rad. Proc nepriplatit v teto cenove kategorii 2000kc+- za 6800 XT.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 09:23:31
avatar
Díky za recenzi. Grafika je to velmi sympatická. Jen dvě poznámky/dotazy ohledně ray tracingu. Neměl jsi možnost porovnat kvalitu obrazu při RT? Totiž podle některých recenzí si AMD v porovníní s NV RT viditelně dost zjednodušuje, aby nebyl pokles výkonu tak velký. Viz třeba tady:

Odkaz

A druhá věc se týká extra místa na čipu pro RT.

Citace:
Zde je nutné říci, že přístup obou firem se velmi liší. NVIDIA zde zapojuje hned dva další speciální druhy výpočetních jednotek, které zabírají extra prostor v jejím GPU vedle klasických jednotek. AMD na to jde jinak, také má speciální RayTracing akcelerátor, ale je součástí přímo CU jednotek a každá má tak 1.


Čili na obou čipech je kus plochy využitý pro RT, jen u obou firem jinde. Ona ta tvoje formulace na mne působí tak, že to AMD nestojí žádné místo na čipu navíc.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 09:47:27

Nechcem obhajovat AMD, ale Nvidia stym RT prehana, to uz doslova robi zo vsetkeho naokolo zrkadlo ako take. Bezohladu nato ci je vecer alebo rano. Vsetko na naokolo leskne a odraza napr. v Battlefield V je to neskutocne otravne kde potrebujes sa sustredit na nepriatela tak naokolo ti tam vsetko svieti ako disco gula a presne vtedy som si hovori, to fakt musi tak svietit a odrazat sa vsetko???
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 09:54:30
avatar
O tom se nepřu. Spíš jde o to, jestli si NV vymýšlí něco, co tam podle tvůrců hry být nemá, nebo naopak AMD něco co tam má být nezobrazí a šetří si tak výkon. Nebo je to jen náhoda a otázka nevyladěných ovladačů.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 10:00:02

Tak to je práce vývojářů hry, asi se snaží ukázat, že tam RT opravdu je. Ale máš pravdu že někdy to je jak pěst na oko, asi mají ti vojáci opravdu disciplínu když mají vše tak naleštěné...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 23:06:29

Zrcadla jsou hlavně kvůli tupcům co tvrdí, že nevidí rozdíl.
Nemusí to být, jde to i normálně nastavit Odkaz, ale RT pak bere větší výkon(leskne se víc prvků).
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 09:56:45
avatar
Také pěkný kousek, navíc s hodně dobrou spotřebou. Jen tam visí ten otazník nad připravovanou technologií nahrazující DLSS 2.0. Ale obávám se, že ceny u nereferencí se posunou na ref. 6800XT, možná i nad.
Libo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karta je paradni ale... 2020-11-25 10:52:45

Obe karty od AMD jsou parádní, o tom žádná. Bohužel já jakožto majitel 1080Ti upgradovat nebudu, protože když si vzpomenu kolik jsme za moji kartu před dvěma rokama dal, tak i když nove karty jsou celkem výrazně lepší (výkon a celkem i efektivita), porad mě strasti těch 20 tisíc, které jsem za moji kartu dal, což samozřejmě není chyba nových AMD karet. Procesor měnit budu (až teda nějaký procesor 5600X bude a mimochodem Gamers Nexus tento procesor označil jako ten nej CPU na hry..), ale kartu ještě ne, ale to jenom díky té částce kterou jsem zaplatil, ne že bych na novou kartu nemel, to mel, ale... Možná takových lidí jako jsem já bude vice anebo možná v tom jsem jenom sám, kdo ví.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 12:05:55
avatar
To je dobrý přístup. Více lidí, co si ty karty nekoupí. Pak by se mohli výrobci chytnout za nos a jít s cenou dolů .
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 13:32:13
avatar
Pokud ten výkon nepotřebuješ, tak je samozřejmě blbost utrácet za novou kartu.
Obecně mi přijde, že tahle generace je obzvláště v podání NV čistě o tom, jestli chceš hrát ve 4K. Pokud ne, tak ty karty nedávají moc smysl. Na nižší rozlišení pořád v pohodě stačí 1080Ti/5700XT/2070S.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 13:33:03

Tak asi malokdo kazdy dva roky vyplazne 20 litru jen za grafiku. To by ho asi partnerka hnala Ale kdo je sam, ma to v nekterych ohledech jednodussi
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 13:50:08

tak nesmis byt hloupej a rikat ji kolik realne vydelas... moje si mysli ze mam o 8 tisic mesicne min
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vydelek 2020-11-25 15:54:48

To musis zatajovat jak vydelek, tak i to, co si kupujes. Pak uz chybi jen zatajovat milenky atd. S takovym pristupem uz je lepsi byt svobodny, nez neustale neco tajit
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 16:06:32
avatar
Přesně tak. Prostě jsi to vydělal tak to taky můžeš utratit. Nemusí se jí to líbit, ale to je tak všechno co s tím udělá.
Ale na co lhát?
Navíc Ty jí taky nekecáš do toho za jaké, z tvého pohledu, blbosti utrácí ona...
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 17:04:39

Taky mi to i s ohledem na ten vztah nepřijde ideální, to už je lepší částku nehlásit než jí lhát...
Ta moje to rozfrcá většinou za hypotéku, služby, energie a takový blbosti...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 20:09:00

Ono samotné lhaní není moc dobrou vizitkou člověka natož ve vztahu. Jak se tyto vlastnosti aplikují k blízké osobě je to cesta do pekel. Ve vztahu se vše vrací jak bumerang a nedejbože, když se manželka začne občas opozdívat (nemusí to znamenat vůbec nic), ale ten červíček pochybností díky svému lhaní může udělat pěknou paseku ve vztahu.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lhani 2020-11-25 22:16:33

Tak ohledne lhani mame tam nahore dobre vzory Ale jinak prinejmensim lhat blizkym, to je hnus, takoveho cloveka bych si nemohl vazit ani za mak (dost casto tohle dela zbabelec, vychcanek apod.). Neco jineho v urcitych pripadech muze byt tzv. milosrdna lez.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 10:42:18

tak samozrejme sem ji nelhal jen sem ji nerekl o kazdym pridani...a jo, jeste by to utratila za nejaky kraviny, ja to zvladnu aspon posetrit...vetsinu...dokud nevyjde cyberpunk a nebudou dostupny novy grafiky
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2020-11-25 22:09:45

lol
blbosti jako hypoteku, leasing apod. nastesti nemame
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 12:42:30

Tak ta moje splácí byt a já jen auto, domeček už jsem si doplatil. Si by nebyl to doplatit, ale snad tento rok bych se rád pustil do rekonstrukce, tak se peníze budou hodit.
Orientačně ví kolik vydělávám ale dokud to stačí tak neprovádí hloubkové kontroly...
Co neví je kolik utratím za hry (hlavně ty deskové) ale o to míň zase utratím v knajpě tak to s občasnými kecy toleruje...
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - muj vydelek 2020-11-25 22:16:03

Tohle samozrejme funguje, dokud nejsou deti/spolecna kasa. Ja bych skoro rekl, ze je idealni, kdyz oba z partneru vydelavaji priblizne stejne - nemusi si pak nijak zavidet.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-30 12:46:53

No pokud se adekvátně podílejí na chodu domácnosti a oboum zbude na to jejich, tak ani to není problém. Mám mezi známými ale odstrašující příklad, kdy jeden z partnerů utrácí za svoje koníčky a zábavu vic než vydělá a na tu domácnost už pak moc nezbývá...
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 15:57:43

Mezi 6800 a 6800XT je opravdu malý finanční rozdíl a proto jej pustím zhlavy. Tím se dostávám k hlavnímu rozdílu z mého úhlu pohledu a tím je TDP. 250W vs 300W tady by jsme se asi měli soustředit ohledně toho co rozhodne pro kterou kartu. Nejde o to zda se to uchladí(uchladí ), ale souhlasím s dříve uvedenými názory, že v uzavřené místnosti mít znatelně pod 300W nebo přes 300W je opravdu dost značný rozdíl. Já původně vykřikoval že je pro mě 6800XT hlavní favorit, ale...... tohle odpadní teplo, které vyfouknu z bedny ven mi nasazuje brouka do hlavy (mám to v místnosti 14m2). Jaký na to máte názor? Případně pokud někdo máte zkušenosti z velkým odpadním teplem, napište sem prosím vaše dojmy. Děkuji
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v zime dobry 2020-11-25 22:20:57

v lete (kolikrat tedy uz i na jare), pokud neni clovek na severni strane, tak v tak male mistnosti jedine seriozni klimatizaci. Ja bych takove odpadni teplo v tak male mistnosti nechtel, to uz je fakt znat. I kdyz me zase topi domaci kino a stereo, ale tolik jako ta grafika (vzhledem k plose) urcite ne (nastesti nemam ackovou tridu zesiku natoz lampy, to je pak v podstate primotop).
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-29 22:23:29
avatar
Já mám pracovnu jen něco kolem 11m2 a jak mám ještě navíc pasivní barák, tak je tam problém i 350W odpadního tepla co mi produkuje 65W Ryzen + RX 5700XT.
Kdyby dokázala nějaká nová karta se 150W spotřebou utáhnout vše co potřebuju, silně bych o tom uvažoval i za cenu nižších FPS než nabízí 300W high-end.
Proto určitě počkám jaká bude v reálu 6700XT a RX 6800 beru jako strop. Možná ideálně kdyby vydali 3070Ti se 16GB paměti. Mohla by mít plné jádro a dost paměti a pořád nižší spotřebu než RX 6800.
Takže jo, pokud nemáš opravdu vřelý vztah k teplu, že ti nevadí hrát ve 28-30°C, tak je v tak malé místnosti odpadní teplo důležitý parametr;-)
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vřelý vztah 2020-11-29 23:49:11

tak to je výstižné )
Tomik18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paper launch 2020-11-25 16:16:05

Hmmm... tak jsem dnes cekal na ten slibovany oficialni start prodeje nereferencnich karet a bohuzel mam dojem, ze AMD se rozhodlo, ze prekona Nvidii v tom, co je paper launch... neni to vlastne ani nikde videt... ALZA aspon Nitro a Asrock nabizi, ale bez ceny, bez predobjednavek ... pristi tyden by pry snad mela vyjit 3060 Ti ... tak treba budeme mit vetsi stesti - hadam, ze slabsi GPU = vice dostupnych ks, tak snad se v obchodech aspon chvili ohreji.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 17:44:30
avatar
Pre zákazníka v oboch prípadoch ide o Paper launch. Množstvo kariet sa dá spočítať na základe toho koľko kamarátov a známych má kamarátov a známych, ktorí poznajú niekoho komu sa podarilo kartu kúpiť. Takto nezvládnuť predvianočné obdobie je trestuhodné.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 17:54:03
avatar
Vzhledem k tomu, jakou dostupnost maji i mnohe a jiz dlouho zabehle pchw komponenty, tak se neda vyvozovat vubec nic...
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 11:32:57
avatar
Napríklad aké? Pamäte? Nie je problém. SSD? Nie je problém. CPU? Okrem R5 5600X sa dalo zohnať všetko. Ktoré si to tie zavedené nedostupne HW komponenty?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 16:58:00
avatar
tak treba prakticky vsechny zajimavejsi grafiky minule generace od obou vyrobcu.
Sehnat se daji, ale ta dostupnost je velmi spatna, vyrazne horsi nez byvala. U nejnovejsich veci to z principu nemuze byt o nic lepsi, naopak.
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-25 17:50:39

"Celá technologie nemá negativní vliv na spotřebu, na GPU jako takové, prostě jen celý systém spolupráce CPU + GPU je lépe využit a CPU má plný přístup do paměti grafické karty. Což v případě RX 6800 série karet je nezanedbatelných 16GB!"

Jak je to s RamDiskem z paměti na grafikách na této generaci? Je podporován? Zajímala by mne rychlost, zda se projeví PCIe 4 a vlastně i SAM by mohl hrát roli. Nemá někdo info?
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 08:55:06

Tak nereferenční RX6800XT za 800USD už je pořádný přestřel, kor, když většinou nabízejí jen mírně lepší chlazení a dvě tři FPS navíc.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 11:37:00
avatar
Jsou obchody kde jsou tyhle karty za 900 Euro a v některých případech i více, jako např. Asus Strix LC ta je dokonce přes 1000 Euro ... např. tady je vidět screenshot z jednoho takového Odkaz a to stejně nejsou nikde skladem, jde jen o předobjednávku s nejistým datem dodání ...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 11:43:57

Tím spíše jsem rád, že mám doma referenčku za 19K.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 17:21:50
avatar
Vim presne z jakeho obchodu je ten screen, sam jsem tam nekolikrat nakupoval. Ty karty jsou jenom zalistovane, objednat se nedaly, prubezne jsem to nekolikrat kontroloval. Zajimave ze tam v tom obchode ta cenovka skace prubezne pravidelne a vyznamne, treba ta LC strixka je uz ted levnejsi o stovku. Ale nic to neznamena, pac se to neda ani objednat do nejake fronty, ani jine obchody a sklady s odberem jen na ičo sem to nevidel jinak.
Hadam, budto jsou jenom zalistovane a realne jeste nevysly (jo, mivam tendence byvat i doufajici naivka), nebo prakticky vsechny nove nvidie i radeonky konci po paletach nekde na nejakych tezarskych farmach. Poptavka je obrovska, ale i tak se mi moc nechce verit, ze by nejprve nvidia a nasledne i amd, prestoze mohla radu tydnu jasne videt situaci nvidie, dokazali takhle pokonit vydani svych novych karet.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 12:24:09
avatar
Tak už dvaja výrobcovia nereferenčných GPU priamo či nepriamo potvrdili, že AMD sa zahralo na Nvidiu a skúsilo to s bait-n-switch. Za odporúčanú cenu 649$ už nikto RX 6800XT nekúpi a "premium" verzie dostávajú prémium ceny. Sapphire Nitro+ 770$ MSRP. +120$ k dostatočne chladenej a tichej referenčnej verzii, ktorú samozrejme už nie je k dispozícii. A to pri najnižšej marži doteraz.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 15:20:46

Také jsem zvědav, kdy vyjde hejtovací článek, že to bylo papírové vydání. Jenže na to je DDHanz moc doruda zapálený :-)
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 16:16:23
avatar
To ani nie je hate, ale realita. AMD nezvládlo to uvedenie rovnako ako Nvidia. To či dodali 300 kariet namiesto 30 je úplne jedno. Zahraniční recenzenti sú už frustrovaný lebo zverejňujú recenzie na nedostupné produkty a nikto nemá ani tušenie kedy sa to zlepší. Ceny sú kapitola sama o sebe. Za odporúčanú cenu tie karty reálne nikto nekúpi. No a Sapphire má oficiálnu odporúčanú cenu za Nitro+ 770$ vs 649$ za referenciu.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 16:48:15
avatar
Cert vem cenu, ale ony nejsou i tak, po dvou dnech sledovani obchodu muzu rict, ze toto je nejhorsi vydani nove generace ever, toto se AMD fakt nepovedlo, za 20 let co sleduju IT jsem neco takovyho nezapsal.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 17:21:18
avatar
Ja som sledoval 3 obchody. Z toho dva včera počas dňa odstránili RX 6800/XT zo zoznamu. Pozrel som si zhrnutie uvedenia nereferencii v Austrálii, USA, UK, Nemecku a nikde nič. Tým málo čo sa podarilo objednať referenciu (18.11.2020) mnohým ešte tie karty neprišli. Tie karty skátka nie sú o čom svedčí neexistujúca ponuka od priekupníkov.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-26 17:28:37
avatar
jako ze to nebude zadna slava se vedelo, ze se hned vykoupi se taky vedelo, ale ze nereference nebudou prakticky zadny tak to jsem fakt necekal ...
Dirtrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-27 22:31:15

Já to vidím na smutný Vánoce. Nedá se koupit žádná nová grafika ani herní konzole...
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2020-11-27 23:29:19

tak si holt udelas hezky Vanoce pozdeji no, treba na jare Snehu bude v tu dobu stejne (zadny).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 826x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 560x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1015x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7