Pokud jde o výkon, Radeon RX 6000 série grafik má aktuálně na AMD platformě v kombinaci s RYZEN 5000 ještě možnost být v některých hrách o něco výkonnější. Tato technologie se nicméně později rozšíří i na další grafiky a platformy, ale spíše až v budoucnu. AMD, protože dělá jak CPU a GPU, počítala s touhle funkcionalitou, může tuhle technologii nabídnout už teď. A co dělá? Přidá ještě několik % výkonu navíc!
AMD Smart Access Memory (SAM)
Zatím to není automaticky aktivní. Musíte ji ručně zapnout. Potřebujete k tomu v tuto tedy RX 6000 kartu, RYZEN 5000 procesory, X570/B550/A520 desku s novým BIOSem, který tuhle funkci zpřístupňuje. Současně tahle technologie, která je založena na jednom technickém konceptu Microsoftu, a nejde tedy o AMD/NVIDIA ani Intel exkluzivní řešení. Není v tuto chvíli ani nijak optimalizovaná a hry s ní zatím nepočítají. Ale budou, protože smysl a přínos má. Podobná funkce existuje i v konzolích, kde je AMD RYZEN + AMD RDNA 2 platforma také, nicméně prostě až nové hry s ní budou počítat, takže v současnosti jsou přínosy různé. Někdy jsou, někdy ne a někdy mohou být i záporné, což je jeden důvodů, proč AMD zatím nenechalo tuhle věc zapnutou v základu. I když celkově výkon RX 6000 karet dále v průměru navyšuje.
Velký je ten přínos u novějších her, jako třeba Assassins Creed: Valhalla. Ale jsou hry, kde je přínos mnohem menší.
Například Tomb Raider je přínos menší, ale i tady to pár % udělá. Celá technologie nemá negativní vliv na spotřebu, na GPU jako takové, prostě jen celý systém spolupráce CPU + GPU je lépe využit a CPU má plný přístup do paměti grafické karty. Což v případě RX 6800/6900 série karet je nezanedbatelných 16GB!
Je prakticky jisté, že tahle funkce se později objeví použitelná i pro NVIDIA a také na Intel platformě, ale obojí bude trvat a nemusí mít tak velký přínos. AMD zde má velkou výhodu celé vlastní platformy, faktu že s MS spolupracovala a navrhovala RDNA2 a platformu pro konzole, kde podobná věc funguje. Nové procesory, nové grafiky, kdy obojí používá stejné typy sběrnic a celá platforma AMD s touhle funkcionalitou a technologií prostě počítala. A její potenciál obecně je zřejmý. V tuto chvíli to má jen AMD. A jak vidíte, už tak skvělý výkon RX 6900 dokáže být v kombinaci s RYZEN 5000 ještě vyšší, což v případně vyrovnaném souboji s konkurenční NVIDIA může hrát roli.
AMD Radeon RX 6900 XT
– prostě to nejlepší, ale neukazuje plný potenciál!
Radeon RX 6900 XT je příjemné překvapení, protože asi nikdo původně nečekal, že bychom se takové karty od AMD vůbec dočkali. Připomínám, že ještě před několika týdny byl nejvýkonnější grafikou na trhu od AMD „jen“ Radeon RX 5700 XT s 8GB paměti za 11 tisíc a nezdálo se, že by NVIDIA s novými kartami RTX 3080 a monstrózně drahou RTX 3090, měla důvod k obavám z konkurence. Jenže RX 6800/6900 grafiky jsou mnohem lepší, než se čekalo …
RX 6900 XT je jen takovou třešničkou na dortu, plně aktivní čip nejlepší kvality. Referenční verze přitom vůbec netlačí věci na maximum, tak jak to dělá konkurence u FE edic. Pokud se někde dočtete něco o zklamání, tak dotyčný je blázen a neví o čem mluví. Radeon RX 6900 XT dokáže být někde i více než 2x výkonnější při více jak o 60% lepší efektivitě, než nejlepší karta minulé generace AMD, tedy po všech stránkách povedený Radeon RX 5700 XT. Takové mezigenerační zlepšení jsme tu snad ještě nikdy neměli. O to působivější je, že AMD je současně najednou i efektivnější a stále cenově výhodnější než NVIDIA, a to i přes fakt, že v mnoha případech a hrách dokáže být i výkonnější! Takže řeči o nějakém zklamání můžou mít skutečně jen blázni. Nevidím nic, co by se jako zklamání dalo označit, tím ovšem neříkám, že vše je perfektní a AMD nemohlo udělat trochu víc. NVIDIA má jednoznačně náskok v SW hračkách kolem a speciálně RT podpoře, kde ale těch několik málo her co to má, tak bylo děláno na NVIDIA, takže je logické, že s RDNA2 nemohou počítat a nedá se tak z výkonu Radeonů tam vlastně nic usuzovat.
V nižších rozlišeních 1080p a 1440p, je díky architektuře AMD RX 6900XT nejvýkonnější herní grafikou na trhu a jasně překonává i RTX 3090. A ne vždy je to jen proto, že jsme limitováni procesorem. Je to proto, že architektura AMD není omezena jako NVIDIA AMPERE, která potřebuje vyšší rozlišení, aby její hlavní výhoda (vyšší výpočetní výkon), byl vůbec trochu využit. Pokud jde tedy o 4K výkon, soupeření RX 6900 XT a RTX 3090 je mnohem těsnější. Abych pravdu řekl, příliš těsné na to, aby se dal vyhlásit jasný vítěz. Což samo o sobě je vlastně pro AMD obrovské vítězství … speciálně když RX 6900 XT stojí 27 tisíc korun, zatímco RTX 3090 je za přepálených 40 tisíc ….
Nicméně srovnávání těchto karet je teď trochu komplikované. Radeon RX 6000 série totiž zdaleka neukazuje skutečný výkon a potenciál, který má. NVIDIA hodně investovala do Ray Tracingu, který je a bude v současných hrách jen doplňkem a ve své podstatě dnes nesmyslem, který dělá jen 1 – 2 efekty velmi náročné a nestojí za to jej mít zapnutý – mnoho uživatelů si ani nevšimne vizuálního rozdílu, za to si všimne, když z 80FPS má 40FPS apod. Současná ani následující generace GPU nemají dost výkon pro skutečný real time Ray Tracing ve hrách, navíc jak to budou hry používat záleží na RDNA2, protože je v konzolích. A jedinou hrou, kde můžeme výkon RT srovnávat tak jak se bude používat a daná hra počítá s RDNA 2, je DiRT 5 a tam to nevypadá s výkonem Radeonů proti RTX vůbec špatně. Ray Tracing je ale nyní zajímavá technologie hlavně mimo použití ve hrách, a dokud nebudou GPU mnohonásobně výkonnější, než ta současná, tak na rozumný real time Ray Tracing ve hrách zapomeňte. Nicméně obě nové generace jej podporují, a některé hry budou mít nějaké RT efekty, ale v dohledných letech to nebude nic zásadního, většina uživatelů to bude vypínat jako zbytečného žrouta výkonu. Zásadní a jediné co by vás mělo jako hráče zajímat u současné a pravděpodobně i té následující generace grafik, je stále především klasický rasterizační výkon.
Hlavní zbraní AMD v nové generaci proti NVIDIA, je nejen efektivnější a hrám na míru udělaná architektura, ale především fakt, že RDNA 2 vznikla ve spolupráci AMD se SONY a Microsoft. A je tak nejen na PC grafikách RX 6000, ale v Xbox X/S a PS5 konzolích! Tohle bude mít zásadní vliv na vývoj a optimalizace her a herních technologií v dalších letech. A to takový, že AMD RX 6000 budou výrazněji výkonově unikat RTX 3000 sérii. V tuto chvíli většina recenzí je tvořena testy her, které vznikly dlouho před vydáním RDNA architektury. A v nich většinou NVIDIA také vede. Nicméně pokud se podíváte na novější hry, které už vychází i pro nové konzole a s RDNA tedy už počítají, Radeon RX 6000 série je výkonnější, a dokonce nejen RX 6900 XT i ve 4K rozlišení dokáže být mnohem blíže, nebo dokonce výkonnější než RTX 3090! A tento trend bude nepochybně pokračovat příští rok a v dalších letech, jak budou vycházet hry už přímo dělané na RDNA 2 platformu díky konzolím atd. Takže posuzovat výkon teď ve hrách i několik let starých se úplně nedá. Dal bych tomu třeba dalších 6 měsíců a vyměnil staré hry za testy novinek s RDNA 2 podporou a věřím že výkonové porovnání dopadne poněkud jinak a bude více odpovídající současnosti a následujícím letům pro které si nové grafiky pořizujeme …
Závěr
Zatím ale budeme naprosto upřímní. Nemůžeme objektivně vyhlásit, kdo v tuto chvíli má nejvýkonnější a lepší herní grafickou kartu. Zda AMD s RX 6900 XT nebo NVIDIA s RTX 3090. Fakt, že tu takhle těsný souboj vůbec máme, je svěží změnou a slibuje hodně zajímavého do dalších let. Jisté v tuto chvíli jen je, že NVIDIA zvyklá mít bezkonkurenčně nejlepší herní grafiky v posledních letech, o tuto jasnou pozici jednoznačně přišla. A nevypadá to, že by se přitom držela nějak zpět a nesnažila se. Její RTX 3090 má výhodu 24GB paměti a vyšším výpočetním výkonu, který ale spíše než hry, ocení jiné aplikace. Ostatně NVIDIA sama za svůj TOP herní model považuje slabší RTX 3080 nikoliv 3090, kterou označuje za nástupce TITAN série. Ačkoliv ta měla aktivní část profesionálních funkcí, které 3090 aktivní nemá. Nicméně faktem je, že jen 10GB slabší RTX 3080 na nové 16GB Radeon RX 6800 XT natož na RX 6900 XT, nestačí. A existence RTX 3090 je tak záchrana pro NV. Ovšem chce za ni přes 40 tisíc korun, což vzhledem k hodně podobnému výkonu ale ceně „jen“ 27 tisíc za 6900 XT, znamená docela dost. V případě srovnatelných cen by ten výběr byl mnohem složitější, takhle je mnohem jednodušší ro většinu hráčů. A myslím si že za rok, až budou venku další moderní hry optimalizované už pro RDNA 2 výrazněji, tak už to srovnání výkonu bude vypadat trochu jinak …
Přesto musím říci, že referenční RX 6900 XT bych jen tak někomu nedoporučil. Jako karta je to extrémně výkonná (v mnoha případech, i když ne všude, dokonce i nejvýkonnější, co na trhu je), chlazení je překvapivě velmi tiché a prostě je to příjemná skvělá karta. Ale protože RX 6800 XT stojí 18 tisíc a jediným rozdílem je těch 8 výpočetních jednotek a zhruba přinejlepším 9% výkonu v základu, nedává ten příplatek pro většinu uživatelů žádný smysl. Ale to je v pořádku, protože platíte prostě za výběrové čipy a kvality s tím související. Potenciál té karty je totiž vyšší a pokud chcete nejlepší šanci pro nejlepší OC, je RX 6900 XT přesně to, co potřebujete …
Sám za sebe ale říkám, že jsme trochu „zklamaný“ z toho, že AMD vůbec nevyužilo toho potenciálu, který zjevně má. 6900 XT má být HALO produkt. Fajn, tak proč je to tedy fyzicky úplně stejná karta jako RX 6800 XT se stejným referenčním chlazením, TGP i takty? Nemám nic proti tomu, jaká je ta reference 6800 XT, protože je skvělá, za těch 18 tisíc senzační. Ale proč v případě 27 tisícové RX 6900XT, AMD neudělalo tuhle výběrovou edici prostě zajímavější?! Třeba neosadilo ji AiO chlazením, neposunulo ten boost na minimálně 2,5 – 2,6GHz apod. Prostě za těch 1000 dolarů (27 tisíc korun vč. DPH), což je sice hodně peněz, ale díky předražené RTX 3090 za 1500 dolarů (40 tisíc korun) vlastně má pořád skvělý poměr cena výkon, by se dalo vymyslet víc než uvést prostě fyzicky stejnou kartu, jakou je RX 6800 XT za těch skvělých 649 dolarů (18 tisíc korun). Tím spíše, jak těsný souboj svádí jen referenční RX 6900 XT s luxusní OC edicí RTX 3090 FE od NV. Na rovinu, pokud by AMD osadilo výkonnější chlazení, dalo boost na těch 2,6GHz, což je v silách AiO v pohodě a tiše uchladit, RX 6900 XT by velmi pravděpodobně byla nejvýkonnější herní grafika na trhu. A nejen v nižších rozlišeních ale i ve 4K. AMD si ale tuhle příležitost nechala z nějakého důvodu ujít. Že by ještě neřeklo poslední slovo?
Každopádně nový Radeon RX 6900 XT je skvělá karta. O tom není pochyb. I v referenci tichá a velmi působivá herním výkonem, který je v mnoha případech vůbec nejlepší, co na trhu můžete mít a je mnohem lepší, než jsme od AMD v této generaci čekali. Je také fyzicky docela kompaktní, což je v přímém kontrastu s konkurenční přerostlou RTX 3090 FE (která se ani do mnoha skříní nevejde) a ne-referencemi obecně. Nicméně těch 9% výkonu navíc proti RX 6800 XT ve identickém výborném referenčním provedení (a většina ne-referencí bude také identická), to za ten příplatek 9000 korun úplně nestojí. Rozhodně ne pro většinu hráčů. Ale s tím se samozřejmě počítalo. RX 6900 XT je prostě velké NAVI v nejlepší kondici, skvělý základ pro maximální taktování, efektivitu apod. Fakt, že vůbec konkuruje RTX 3090 výkonově a v mnoha případech ji dokonce překonává, je senzace. Navíc když je úspornější a zdaleka plně neukazuje a nevyužívá svůj potenciál. Fyzicky i softwarově. Cena je tedy velmi vysoká, ale není alespoň tak absurdně okatě přehnaná, jako v případě NVIDIA řešení. I když na tom by možná nějak záleželo, pokud by dostupnost všech grafických karet dnes byla trochu normální a výrobci soupeřili o zákazníka, nikoliv že zákazníci soupeří o grafiky. Nový výběrový RX 6900 XT nevyjímaje. Reference je tedy OK z mého pohledu, ale dalo se u ní vymyslet v rámci HALO produktu prostě víc. Jako karta je výborná, zajímavá pro nadšence a pro ty, kteří staví kompletní vodní chlazení a osadí si ji blokem. Nicméně výrobci chystají také vlastní ne-reference, včetně speciálních AiO edic, a ty tak už v základu nabídnou ještě o něco více.
Každopádně už teď RX 6900 XT stačí na to, aby ani RTX 3090 nemohla být od teď jednoznačně označena za nejvýkonnější herní grafiku na trhu, protože jí v mnoha případech prostě není. Někde je, ale někde není. A to vlastně AMD úplně stačí. Schválně, jestli si vzpomenete, kdy naposledy AMD dokázalo výkonem se single GPU řešením v mnoha hrách plně konkurovat nebo dokonce porážet NVIDIA v high endu? Už tohle je obrovská změna, která stejně jako RYZEN procesory, znamená zcela novou situaci na trhu. A to stejně jako RYZEN procesory bude RDNA architektura teprve pořádně ze strany aktualizovaných aplikací a her využita, kdy AMD má nepřekonatelnou výhodu v podobě PS5 a Xbox X s RDNA2 grafikami. Jsem tedy zvědav, jak bude vypadat tohle srovnání třeba už za půl roku až rok, kdy na trhu bude mnohem víc nových her, již trochu optimalizovaných pro RDNA 2 architekturu, díky její přítomnosti v konzolích a PC současně. NVIDIA určitě bude muset reagovat, AMD ale také zdaleka nekončí a Intel se prý přihlásí do konkurence také. Já myslím že nás čekají zajímavé roky. V tuto chvíli každopádně Radeon RX 6900 XT korunuje senzační návrat AMD i na grafický trh, kterým tak doplňuje stále neuvěřitelné počínání na procesorovém trhu. Z mnoha důvodů dělá kombinace RYZEN 5000 s Radeon RX 6000, k šoku asi celého IT průmyslu, AMD skutečně nejlepší herní platformou současnost. Kdo by to byl ještě nedávno řekl, že něco jako RYZEN 9 5950 s RX 6900 XT vůbec bude realitou …
pokud je RT implementovano skrze DX12 Ultimate tak to beha moc dobre jak ukazuje DIRT 5.. Vsechny ostatni hry co umej RT tak pod hlavickou Nvidie a tam proste je RT optimalizovan dle jejich vlastniho kodu, proto to na RDNA 2.0 funguje naprd..
bf, tomb raider, metro...vsechno ma RT skrze DX12 ultimate. nechapu proc takle mystifikujes. dirt ma pak nejzbytecnejsi RT ever...na stiny, kde to nejde videt vubec. az bude podpora pro AMD dodelana v cyberpunku pak se teprv uvidi, protoze tam to RT jde hodne videt. obdobne watchdogs legion, ale to me jako hra zrovna nezajima.
nejde tak o hry jako spis o polo profesionaly......
RTX karty jsou paradni vykonem na B2B aplikace at uz v Unity nebo v Unrealu... dokonce zakladni RTX efekty narvete do malých proprietalnich aplikaci.....
dejme tomu ze chce lasvit prezentovat sve veci, ktere jeste nevznikli nejsou postaveny, tak je ma vymodelovane hezky ve 3D a muze na to pouzit RTX efekty kde bude videt lom svetla a podobne......
to same mate dal u dalsich firem ktere se zabivaji prezentovanim svych produktu....
a to se nebavim o lidech co to pripravuji, vetsinou male teamy o 10 lidech kterym se fakt nevyplati kupovat TESLA server ale staci jim tyto karty jako je prave 3080 nebo 3090...
budete se divit ale takovycho vyvojaru je hoodne....8 hodin dene je PC pracovni nastroj a zbitek multimedialni stroj na filmy a hry....
tedy je zblbnout a zblbnout.... je hrozne paradni ze se RTX dostalo do hernich enginu a je mozne delat v realnem case paradni interaktivni vizualizace bez toho aniz by clovek musel delat predrenderovane sekvence, aniz by musel resit rozne berlicky a musel vymyslet jak neco obejde....
Tak samozřejmě, v poloprofesionální oblasti a podobně to má nepochybně smysl. O tom není řeč, a tam určitě taková 3090 dává větší smysl.
Já spíše mluvil o běžném konzumentovi, který za slovem raytracingem vidí spásu a grafické orgie.
Můj osobní názor je, že na běžné užívání raytracingu je stále příliš brzo. Technologie, která vám v některých případech ukousne až 50% fps za to nestojí. A to se ani nevyužívá na 100%, protože by to na to plynulé hraní ani dnešní grafiky neutáhli.
Ale na druhou stranu je skvělé, že alespoň nVidia to posunula dále do podvědomí lidí, i když si myslím že v této fázi je to spíše ten marketing, než technologie samotná, co rozhoduje v lidech o volbě nové grafiky.
Já s vámi souhlasím například v tom, že na RT ve hrách je brzo(osobně vidím spíš přínos v DLSS). Respektive kupovat si kartu kvůli RT ve hrách zatím podle mého názoru nedává smysl. Ano, v tuhle chvíli je to podle mě pouze marketing (co se consumer trhu týče).
Nicméně je potřeba se na to dívat tak, že technologie se představují postupně. Nikdy to není z nuly na 100% v rámci jedné generace. Vždy ten postup byl pozvolný. Vemte si třeba elektro-auta. Jejich penetrace na silnice je velmi pozvolná a nenastala a nenastane situace, že by jeden den přestaly jezdit spalovací auta a zároveň začaly jezdit pouze elektromobily.
Moc by mě zajímalo jaký taktovací potenciál by to mělo s termoelekrickym chlazením. Jako u nedávno představené Intel Cryo cooler. Doufám že to někdo vyzkouší. Taková karta by sice byla brutálně drahá a žravá. Ale když už to má být HALO produkt proč ne?
Pokud se bude opakovat situace jako byla s 6800xt kdy par referencnich karet bude za tu doporucenou cenu. Tak bych naopak rekl ze se 6900xt sakra vyplati. Jestli dat 27k za 6900xt nebo 25k za 6800xt, tak asi neni co resit.
Nechci rýpat, ale DD, čím to je, že rx 6900 xt na YTB kanálu Gamers Nexus vyšla hůř jak rtx 3080FE a na rtx 3090Fe neměla ani náhodou? Beru jen výsledky ve 4k. Bylo to výběrem her?
výběrem starších her ... čím starší i mnoho let staré hry vybereš, tím lépe NVIDIA vyjdou ... čím zařadíš víc novějších her z tohoto roku, tím lépe vyjdou Radeon ... dokonce kdybych zařadil hry třeba jen z posledního roku, tak 6900XT by v průměru jasně porazila RTX 3090 i ve 4K .... otázkou je, co je zásadnější. jestli staré hry nebo novější s novějšími technologiemi pokud jde o srovnání a výběr grafik pro další 1-2 roky hraní ;)
každopádně pokud někomu vyjde 6900XT hůře než 3080FE, tak to má evidentně velký problém a bohužel nedůvěryhodné výsledky ....
DD vyberá zámerne hry, pri ktorých AMD prikyvuje pri vývoji aby tie grafiky vyšli lepšie. Na obranu DD zasa niekto iný to robí opačne a výsledky sú naklonené k Nvidii.
Pre mňa je 6900XT výkonom medzi 3080 a 3090. Za svoju cenu fajn ale výhodnosť týchto grafik bude len ak pri nereferenčných verziach bude výkon ako 3090.
Vhľadom na to, že Nvidia svoje čipy tlačí na hranicu tak by som bral radšej AMD pri top modeloch.
Som zvedavý na skôr na strednú triedu čo postavia proti 3060ti.
Ak to kupujem na 4 roky tak možno bude malo, ale ak vymením za 4080 co je za menej ako 2 roky, tak to stačiť bude. Čiže otázka na koľko to človek kupuje.
Dobre odpoledne,
Predem se omlouvam za dlouhej prispevek. Opet jsem prosel 16+ recenzi s hodnocenimi RX 6900 XT. A udelal shrnuti jejich testu, postrehu a samotnych hodnoceni. Celkove slusne hodnocena karta, ale podstatne hure nez RX 6800 XT. Celkem jsem pobral ruznych 27 her a pres 140 testu.
RX 6900 XT bez RTX a SAM a DLSS (porovnani s Nvidii)
Plusy
- 16GB pameti
- Cenove vyhodnjesi nez RTX 3090
- Vykonnejsi nez RTX 3080
- Proti konkurenci lepsi spotreba
- Ve 1080p nejvykonnejsi karta na trhu asi 5% vykonnejsi nez RTX 3090
- Slusne moznosti pretaktovani
Minusy
- Cena/vykon horsi nez RX 6800 XT a RTX 3080
- Horsi vykon o 7% ve 4K nez u RTX 3090
- Slaby vykon raytracingu
- Chybi technologie k DLSS
- Slabsi vykon v grafickych aplikacich
- jen o 2-3% vyssi vykon v 4K nez RTX 3080
Hodnoceni od recenzentu:
Povedena karta, bohuzel trpici silnou konkurenci RX 6800 XT a RTX 3080, kde tezko najit moc scenaru proc priplacet tolik penez za maly narust vykonu a to hlavne vuci RX 6800 XT, kde je i stejna velikost pameti (16GB).
Osobni pohled.
Osobne si nemyslim, ze karta budu trhat rekordy v prodejich, ale spise AMD ukazala ze minimalne Nvidii dohnalo a v nekterych hrach I predehnalo. Souhlasim s recenzentami, ze neni moc duvodu proc si tuhle kartu porizovat a je lepsi koupit treba RX 6800 XT a usetrene penize dat do jinych komponent. Osobne mi stale chybi DLSS. Ackoliv DLSS podporuje pouze nejakych 27+- her ale i tak je tam velmi vyznamny narust vykonu i o 100%. Bude zalezet take jak AMD rozsiri machine-learning powered super-resolution technologii v budoucnu. To same plati o raytracingu. Vykon je slaby a navic hry byly optimalozovany a zkouseny na Nvidii kartach. Bohuzel hrani se zapnutym raytracingem na AMD kartach zatim nedava moc smysl, otazka je zda dava smysl celkove hrani her se zapnutym raytracingem. Technologie super ale stale moc velky ubytek vykonu za mne. Dostupnost a ceny asi nema cenu ani resit. Bohuzel ty jsou stale mimo. Dulezite je, ze je tu poradna konkurence.
Jinak by mne zajimalo, proc by jste si tuhle kartu koupili. Kdo by mohl byt cilova skupina tohoto produktu. Treba i jen teoreticky
Myslim ze Cyberpunk zlomi Radeonum 6000 vaz - https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rtx-3090-and-rtx-3080-performance-leaks-out. Ray Tracing je v teto hre naprosto uzasny a bez DLSS se nechytaji ani nvidie. Vykon bez RT nikoho nezajima na to staci turingy i pascaly...
nikoho RT v této hře nezajímá, protože DLSS to jen rozmaže a není to nativní rozlišení, vypadá to hnusně s DLSS (hru mám) ... s RT je to moc náročný ... takže nezájem
No DLSS 2.0 už skoro nic nerozmazává (minimálně v Quality modu) a prakticky se to vyrovná nativnímu rozlišení a boost FPS je pořád zanetelnej. No uvidíme. Nová grafika stejně koupit pár měsíců nepůjde, tak uvidíme co nakonec vyberu k 5900x
Pekny vecer,
Myslim ze to trochu prehanite. nikoho RT v této hře nezajímá
Bud zijete v totalni nevedomosti nebo lzete. Treba ja (ikdybych byl jediny na svete) se zajimam o tuhle hru jen z duvodu vyzkouseni RT a abych videl Keena digitalne zpracovaneho ve hre. Ano, tvorim minimalni skupinu lidi, ktere proste bavi nove technologie a hrani samotne ani tak ne. protože DLSS to jen rozmaže a není to nativní rozlišení, vypadá to hnusně s DLSS (hru mám
Obrazovy vjem kazdy vnima jinak, ale za mne je DLSS 2.0 urcite pozitivem a kdybych si mel vybirat 40 fps bez DLSS nebo 60 FPS s DLSS, tak 60fps je jasna volba. Urcite se najde hromada videi kde budou porovnavat nativni rozliseni vs DLSS. Myslim ze Cyberpunk zlomi Radeonum 6000 vaz
Osobne si to nemyslim. Protoze se pocita ze AMD i Nvidia prodaji veskere nove graficke karty co vyrobi minimalne do brezna.
Preji pekny zbytek vecera.
hra je parádní, ale drtivá většina hráčů to hrát s RT prostě nebude, nemá na to HW a nesotjí to za to zapínat ...
DLSS ani v této hře nefunguje perfektně, jsou tam rozmazané prvky a problém, že nehraji v nativním 4K prostě poznám a vadí mě to víc, než když vypnu RT ... s tím RT je to jak lepší stíny, nic víc ....nestojí to za takové snížení FPS je to jeden efekt ...
Vetsina hracu to hrat urcite s RT hrat nebude, to je jasne (staci se treba na GPU steam statistiky). Vetsina karte RT nepodporuje. Ja reagoval na to, ze nikoho RT nezajima a to si nemyslim.
Osodbe implementaci DLSS ve hre nemuzu posoudit, protoze ji budu mit az v patek. A nevim co si mam pod "nefunguje perfektne" predstavit. Dle videi na youtube jsou rozdily nepatrne (zalezi na nastaveni DLSSp rimo ve hre) a fps narostly pomerne dost. Za mne je hlavni, ze si muzu vybrat, co se mi libi. DLSS s vice fps nebo bez. A ja treba preferuji plynunejsi obraz nez nejake rozmazane textury. Ale uz nejsem nejmladsi takze mi detaily v texturach unikaji
já mám radši ostrý obraz bez artefaktů a rušivých detailů, protož zůstanu u nativního rozlišení ... to víš, já jsem ze staré školy, kdy preferuji ostrý a plynulý obraz současně
to víš, já jsem ze staré školy, kdy preferuji ostrý a plynulý obraz současně
To asi chce kazdy. Ale v CR nebude tolik hracu kteri chteji dat 20k za grafiku aby meli vsechno nadherne a plynule a radeji ozeli nektere drobnosti, napr: textury. A pokud mi dovoli grafika zapnout featuru DLSS, u ktere hodne hracu ani nepozna rozdil a dokonce nekteri hodnoti za ma lepsi obraz, tak bych rekl ze je to poradna vyhoda. Treba dnes vysla "recenze" od Linus a za mne RT vypada uchvatne a DLSS taky. Ale kazdy muze mit na to svuj nazor.
tak to video jsem viděl a Linus řekl jasně, nejlepší je to bez DLSS, tedy nativní ostrý obraz s vysokými FPS .... DLSS to prostě rozmaže, řekl to tam několikrát .... samozřejmě bez DLSS to s RT asi nepůjde ... ale zjevně je to otázka škálování ... podle mě to má výborné nasvícení a odrazy i bez náročného RT a jede to bez RT výborně, ani na plynulé 4K s maxi texturami nepotřebuji 3090 apod.
taky rikal ze u quality modu dlss je akorat "barely noticable" sum na hrane kapoty auta. a to sedi nalepenej na 70-80" (?) tv...a RT tady dela z klasickych ultra stinu/odrazu/osvetleni akorat ultra low nastaveni. no asi hru odkladam tak na konec ledna az bude nejak dostupna 3060Ti/3070 a snad i 6700 od amd a pak se uvidi.
Rikal ze DLSS v performance modu je na nic. Naopak rika ze v Quality modu to behem hrani prakticky nepoznas. Musel to studovat z pul metru pred 8k televizi
prakticky znamená že to poznáš, já to prostě na 4K monitoru ze 75cm kdy před tím sedím, poznám, že to není nativní a tak ostré, jak by to být mělo a vadí mě to, protože jsou tam poznatelné rušivé detaily ....
no tak on to musel na quality nastaveni zkoumat na 8k televizi z 20cm... takze asi tak bez dlss je ale RT hratelnej jen na fullhd a s 3080/3090. a fakt je ten ze se zapnutym RT a quality dlss ta hra podle vseho co jsem zatim videl vypada mnohem lepe nez jen na ultra detaily bez RT. a samotny RT tu dela proste brutalni rozdil, no dokud si to nebudu moct zapnout tak hru odkladam. aspon vyvojari budou mit cas jeste doladit ty bugy, behem 5 hodin hrani sem jich narazil na celkem dost...
žádný brutální rozdíl RT nedělá ... ne u téhle hry, zase je to jen o pár efektech navíc, řekl bych až zbytečně přepálených, zase jsou tma pak věci nerealisticky lesklé apod.
DLSS je vlastně jen inteligentnější upskaling. U akční hry kde je jsou rychlé scény nemá hráč čas se kochat obrazem a studovat rozdíl. Jinde to ale poznat jde. Je to i o psychice, Když si známý před léty pořídil monitor a byl nadšený z obrazu, tak mu jeho kamarád zjistil a ukázal na monitoru jeden vadný pixel. Později byl z toho naprosto frustrován, protože když už o tom pixelu věděl, tak stále mu k němu oči sjížděli a ten pixel mu v hlavě narostl do velikosti tenisového míčku. Lidská psychika je nastavená tak, že každá vada, či nedokonalost, když o ní víte neustále neúměrně váže vaší pozornost.
Pekne odpoledne,
Chapu ze kazdy vnima obraz jinak. Ale co jsem se dival na recenze tak hrat takovouhle hru na karte za 15k a vyse bez RT je fakt skoda. Ty rozdily jsou fakt velke. U tehle hry obzvlast (ale i tak bez RT vypada krasne). A hrat s RT na 25fps nebo s dlss na 50-60fps je velky rozdil.
hru hraji na RX 6900 XT bez RT jinak naplno ve 4K a proti RTX 3090 s RT nevnímám žádný významný rozdíl, určitě bych neobětoval tomu zapnutí RT efektů tolik výkonu že bych musel zapínat DLSS, které z pefkěntě ostré hry udělá i při nejlepším nastavení lehce rozmázlou hru (i když samozřejmě tohle DLSS funguje mnohem lépe, než DLSS v první verzi u Metro apod.)
Kolega mi psal ze s RX 6800 XT se to neda hrat na ultra bez RX. Ma pod 30 fps. Prosim kolik mate FPS? Co jsem videl testy RX 6900 XT nema ani 40 FPS v 4K a v ultra nastaveni. Nebo jste snizil detaily?
Treba tady.
https://www.youtube.com/watch?v=yLsRZi9dngs
mám vypnutý RT a rozmazávání v pohybu, textury na Max vše zásadní na max bez nějakého omezování, 4K nativní bez DLSS na 5950X + RX 6900 XT to ve 4K jede 60FPS stabilně /mám jen 60Hz monitor, takže více ani nepotřebuji) ... na tuhle hru to stačí ... testováno s retail DRM free GoG verzí hry a s nejnovějšími ovladači Radeon ...
když snížíš trochu detaily, tak si ve 4K v pohodě zahraješ i s 5700 XT ... na high nastavení ve 4K mám s 6900 XT kolem 100FPS .. tahle hra opravdu není žádný problém, jediné co v téhle hře žere výkon je Raytracing, což vzhledem k tomu málo, co dělá za to moc nestojí a stojí za to jej vypnout když nemáš toho výkonu dost ta hra je velmi hezká i bez něj ...
Dekuji za info. Vyzkousim. Doma jiz mam RX 6800, ale zitra mi pujci kolega RTX 3080 a cyberpunk. Tak jsem zvedavy jak to pobezi a aspon porovnam RT detaily, DLSS a RTX 3080 vs RX 6800.
pokud vím, tak RT pro AMD v této hře není ani aktivní, protože prostě NVIDIA si zaplatila makretingovou podporu v této hře, tak ji prostě má ;)
já hlavně říkám, že RT a DLSS k bezproblémovému hraní této hry opravdu nepotřebuješ ... a i bez RT to vypadá skvěle a bez DLSS je to rozhodně vždy lepší a ostřejší ...
je to jen marketing celé to RT teď a to doslova, NV si to zde zaplatila .... věděla, že se jí to vyplatí. I když protože stejně nemá dost karet, tak je to možná k ničemu. Hra má podle m,ě problémy jiné a jinde ...
Ja Vam rozumim. Ale proste mit kartu za 20k a vice a nemit moznost si aspon vyzkouset RT, a vypada to ze tentokrat se implementace povedla, je proste velka skoda.
A DLSS, za mne proste nez snizovat naroky detaily a atd abych ziskal alespon 60fps v 4K, tak to radeji zapnu DLSS abych mel plynulou hru. Ale hru jsem zatim nehral, tak netusim jak to bude s DLSS vypadat, ale podle recenzi a videi na youtube to vypada velice dobre.
Osobne jsem zvedav na ty nereference v realnych testech,myslim ze RTX 3090 jeste dostane slusne na prdel bez RT,koukam na vice strankach a nevim,jestli je to skladbou her,nebo konfiguraci testovaneho hw ,ale zde vzdy vychazeji nove Radeony o 5-10% lepe,nez ostatnim recenzentum,jinak samozrejme diky za vsechny recenze a vse kolem ,je to tady super a cerpam odtud denne info o hardware ,vim ze se to zde probiralo uz nescetne krat ,ale s kazdou dalsi recenzi AMD produktu to je vyraznejsi a vyraznejsi ,take jsem priznivcem AMD aktualne,protoze proste jsou dobri ,jen to ve me trosku hloda ,proc zrovna zde vychazeji AMD produkty tak dobre oproti konkurenci a u ostatnich jsou ty vysledky rozdilne :-)
vycházejí i jinde podobně dobře protože prostě takové ty produkty jsou ... testujeme také modernější hry než jiní, protože si myslíme, že na tom při výběru nové grafiky do dalších let více záleží ...
chystáme podrobnější test s vícehrami, kde cheme ukázat, jak zásadní vliv má to, jestli testujete staré nebo novější hry ....
Teď trochu z jiného soudku: pane DD k poslednímu úspěchu SpaceX zde nenalézám žádný váš oslavný článek, abych mohl reagovat, tak to dělám zde mimo, nevím kam to zaslat, nějak si to jistě přeberete. Prasecky jste mě před časem vypíchl z diskuse o SpeceX, aby nic nenarušovalo vaše oslavy, ale snad byste nemusel zamlčovat ten poslední velký úspěch...? Nebo, to děláte způsobem něco jako Respekt - prostě co se právě hodí?
já o Space X píši, když je něco opravdu zajímavé a nevidím v tom žádný problém .... ale není to primárně věc, které bychom se na HW IT magazínu věnovali ....
je spousta věcí, o čem bych chtěl psát a bylo by zajímavé, ale já to nestíhám, když musím testovat věci a vést HW magazín ...
takže až SpaceX poletí na Měsíc s lidskou posádkou, budu o tom určitě psát ....
Prave jsem koukal na nereferenci od Sapphire RX 6800 XT Nitro+ na Kitguru a ta po pretaktovani porazi i RTX 3090.Tyhle souboje v higend budou jeste hodne zajimave ,osobne si myslim ,ze nvidia ma ve sve cenove hladine slusne karty v podobe 3060 a 3070 ,tohle budou karty mirene na fullHD hrani a ty karty jsou rozhodne dobre ,zbytek je na povazenou s tou nizkou pameti ,ale myslim,ze realne porad nejvice lidi hraje ve fullHD,tam ten limit 8GB asi jeste nebude nejaky ten patek a tam se odehraje nejvetsi mela
V nižších rozlišeních 1080p a 1440p, je díky architektuře AMD RX 6900XT nejvýkonnější herní grafikou na trhu a jasně překonává i RTX 3090. A ne vždy je to jen proto, že jsme limitováni procesorem. Je to proto, že architektura AMD není omezena jako NVIDIA AMPERE, která potřebuje vyšší rozlišení, aby její hlavní výhoda (vyšší výpočetní výkon), byl vůbec trochu využit
Nevímm jestli to je neerudovanost nebo jen snaha nepouštět se do "zbytečných"? detailů o architektuře, ale čtenáři si zaslouží plné vysvětlení nemyslíte? Tedy je škoda že není vysvětleno PROČ je Navi2 výkonnější (úspěšnější) v nižších rozlišeních, tj. mám na mysli % hitrate v infinity cache v závislosti na její velikosti a hlavně použitém rozlišení.
Těch 128Mb co nese největší Navi2 je ideál právě pro 2560x1440/maximálně 3440x1440 U 4K už je hitrate řekněme "jen dobrý", ale pro ideál stav a tedy hirate 70-80% jsou lepší sub4k rozlišení. Dále by se slušelo říct to, že nad 4K tím pádem půjde s Navi ýkon rychleji do kopru než s Ampere (např. proti 24GB 3090). Chápu, že prakticky nikoho > 4K dnes nezajímá, ale správná recenze by neměla zanedbat ani tento aspekt
Z toho všeho mě plyne pro mé 3440x1440, případně pro někoho s 2560x1440 základní 6800 jako nejlepší volba - nejnižší spotřeba, cena a přitom stále 128Mb cache
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!