AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB – TEST a RECENZE nové grafické karty s revolučním RDNA 3 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 12 December 2022
Přejít na obsah
AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB – TEST a RECENZE nové grafické karty s revolučním RDNA 3
Grafická karta a testy
Battlefield 2042
Assassins Creed Valhalla
Far Cry 6
Doom Eternal
Cyberpunk 2077
Forza Horizon 5
Provozní vlastnosti - sptořeba, chlazení a taktování
Celkový výkon, cena, poměr cena/výkon a Ray Tracing
Závěr a hodnocení

 

  • Závěr a hodnocení

Radeon RX 7900 XTX je skvělá karta! O tom není pochyb, extrémně výkonná a zejména reference se povedla, kdy AMD demonstruje pravý smysl a význam referenčního modelu grafické karty. Jde o základní verzi se základními parametry, která je skutečně v prodeji za tu uvedenou doporučenou základní cenu, a hlavně je široce běžně nabízena v obchodech. To je v zásadním kontrastu s konkurenční společností NVIDIA, která demonstruje za onu údajnou doporučenou cenu jen své luxusní FE edice, což nejsou referenční základní modely na základních taktech. Jde ve skutečnosti o výkonnější OC edice. A aby výrobci karet dokázali nabídnout kvalitativně srovnatelné OC karty s odpovídající kvalitou chlazení, tak nemohou stát v běžné praxi jen onu doporučenou základní cenu. Navíc proti referenčním kartám AMD, které můžete běžně koupit v běžném obchodě, NVIDIA své FE edice běžně za uvedenou cenu neprodává, u nás a ve většině světa dokonce vůbec. Proč? Protože ví, že kecá a dodává GPU tak, že výrobci karet nejsou schopni podobně luxusní karty za ty ohlášené základní ceny nabídnout, aniž by na tom netratili.

Takže NVIDIA nám v podobě RTX 4080 16GB za údajných 1200 dolarů předvádí luxusní FE edici, kterou nemůžeme prostě mít, protože se u nás v ČR taková přetaktovaná a tedy maximálně výkonná karta proti referenci s tak silným a velkým chlazením za tyhle peníze neprodává. AMD naopak ukazuje za 999 dolarů referenční kartu, která je za tuhle cenu skutečně široce běžně prodávána, a i základní nereferenční edice se tomu blíží. Až ty nereferenční NV OC edice, které jsou kvalitativně srovnatelné s FE, stojí více a mají vyšší výkon než reference. To je obrovský rozdíl v přístupu obou firem a tom, čemu se dá říkat férový marketing.

7900 XTX je o něco výkonnější všude, kde na tom skutečně dnes záleží než RTX 4080, která má navíc jen 16GB paměti. Rozdíl je zhruba v průměru zhruba až kolem 10% ve 4K a většině hrách, ale jsou výjímky kde může být výkon blíže 4080, ve většině případů je cca o 10+% výkonněšjí. Průměr bude záležet na tom, z jakých her to je. Je pravdou, že výkon RX 7900 XTX v současnosti dost kolísá hra od hry. Ale to u RTX 4000 série také, jsou dokonce případy, kdy je AMD výkonnější než RTX 4090, která má přitom fakticky 2x větší GPU a stojí v běžně dostupných modelech téměř dvojnásobek. Pro AMD jde o každopádně skvělý výsledek. Přesto to může být viditelně ještě lepší.

  • Radeon RX 7900 XTX má nedodělky

Během našeho testování a během mého aktivního používání karty v běžném PC, jsme narazili na pár abnormalit. Nic, co by zásadně komplikovalo život, vše bylo stabilní, ale v některých hrách na některých kombinacích HW měla karta „divně nízký výkon“. Vůbec jsou hry, kdy je novinka o 60% lepší než předchůdce, a pak hry kde je to jen o 35%. Bavím se o 4K, kde by to nemělo být ovlivněno výkonem CPU. Takže mít někde jen 35% a někde 60%, je divné! Samozřejmě v nižších rozlišeních jak vidíte, to kolísá u všech karet vždy a všude a výrazně. Což záleží prakticky sestava od sestavy, hlavně na výkonu kombinace CPU+RAM, protože 1440p i 1080p jsou znatelně výkonově limitovány právě tím. Naše měření proběhlo na kombinaci RYZEN 9 7950X PBO + DDR5 6000MHz EXPO CL36. Se slabším CPU bych se nedivil, kdyby v nižších rozlišeních byl výkon těch karet prakticky identický, protože prostě limitace současné hry mají značné. Ale to není problém vlastně samotných karet, jako spíše herních engine, API, Windows OS samotných a určitých aspektů ovladačů karet.

Narazily jsme také na problém se spotřebou. RX 7900 XTX má překvapivě dobrou spotřebu, v klidových stavech, žere velmi málo, ale jen dokud nezapnete video, pak má o desítky W vyšší spotřebu, než by měla mít. To samé u jednoho i dvou monitorů, kdy překvapivě karta má různou spotřebu s různými monitory! Když na to zapojím 1x 4K 60Hz tak má sama karta v klidu jen kolem 15W, když ale dáte 4K 144Hz displej, spotřeba klidně na 70W! To samé platí o dvou monitorech, které mnozí běžně používáme. 2x 4K 60Hz? Cca 40W, tedy dobré. Ovšem jakmile ten jeden monitor má víc Hz spotřeba karty jde klidně na dvojnásobek i když zobrazují stále jen plochu a nic vlastně nedělají. To asi není úplně v pořádku :).

Současně jsou hry, kde prostě RX 7900 XTX 24GB stíhá výkonem RTX 4090 a pak jsou najednou hry, kdy sotva stačí RTX 4080, přitom v těch případech je běžně stále stejně velký odstup obou NVIDIA modelů (který je výrazný). Je jasné, že tohle kolísání výkonu souvisí se zjevně ne úplně hotovými a optimalizovanými ovladači, kdy pravděpodobně vyřešit celou tu komunikaci v rámci čipletu, není tak snadné jako u monolitu. AMD tedy má co ladit. Dobrou zprávou je, že tohle otevírá celkem zajímavý potenciál pro další zlepšování výkonu RDNA 3, kdy „zrání ovladačů a karet AMD“ je celkem známou věcí. A u této generace může být větší, než obvykle. Ovšem posoudit to budeme moci zase až tak za rok. Takže zatím mohu hodnotit jen kartu tak jak je.

  • Hodnocení referenčního Radeon RX 7900 XTX 24GB

AMD je lépe vybavené než RTX 4080 a stojí méně. Spotřebu má mírně vyšší, což je dáno tou lepší výbavou (24GB vs 16GB). 24GB je prostě více, když navíc jsou na levnější a výkonnější kartě. Provozní vlastnosti jsou tomu odpovídající. Pochopitelně i 7900 XTX je velmi náročná karta. Spotřeba je vysoká, ale proti 450W RTX 4090, se kterou se nedá vydržet v běžné místnosti? Ten praktický rozdíl mezi 355W a 450W v generovaném teplu, je více než jen nepříjemný. A je velmi znatelný v praxi. Teď je zima a s RTX 4090 ve stejném PC musím mít otevřené okno, jinak je v místnosti brzy nedýchatelno, takže mám otevřené okno a topím. Z jedné strany je mě vedro, z druhé zima. Prostě 450W grafika v praxi. Ale v létě je to ještě horší, bez klimatizace je to nepoužitelné v běžně velké místnosti.

355W RX 7900 XTX je znatelné méně topící grafika. Ten praktický rozdíl mezi 355W a 450W generovaného tepla je velmi zásadní. Jsem rád, že to AMD nehnalo výše. I tak bych asi uvítal nižší hodnotu. Ale v praxi ještě jde, stačí trochu stáhnout topení, větrat vyloženě v zimě netřeba :). RTX 4080 se svou 320W spotřebou je velice podobná, v praxi to není znatelný rozdíl. Referenční 7900 XTX karta nemá vyloženě tiché chlazení v zátěži, ale s ohledem na celkové rozměry je velmi povedené a opravdu kompaktní, takže se vejde i do menších skříní, o čemž si s RTX 4080/4090 můžete nechat tak akorát zdát. Pokud chcete něco tiššího, na to jsou zde nereferenční verze. V klidových stavech je karta bezhlučná, protože jede jen na pasiv a pískání cívek není u této edice problém.

Poměr cena/výkon je výborný, tedy samozřejmě jen na poměry high endu. 999 dolarů tedy cca 28 tisíc korun vč. DPH je stále hodně, ale hodně peněz. Ano, karta je technicky levnější, než předchůdce RX 6900 XT, která sice stejné peníze stála před 2 lety také, ovšem protože inflace, tak v dnešních penězích by stála 1150 dolarů. AMD tedy boduje a nabízí výrazně lepší a lépe vybavený produkt za stejnou cenu. Čímž mimochodem usvědčila konkurenční NVIDIA z dalšího lhaní, protože šéf této firmy při vydání enormně předražených RTX 4080/4090 prohlašoval, že moorův zákon je mrtvý a není možné prý vydávat lepší produkty za stejné nebo nižší ceny. RTX 4080 16GB za 1199 dolarů je nástupcem RTX 3080 10GB, která vyšla za 699 dolarů (dnešních 800 dolarů). Takže AMD názorně demonstruje, že je stále možné udělat prostě produkt nové generace, který je výrazně výkonnější a lépe vybavený a stojí stejně nebo méně než předchůdce. Jen o to musí mít výrobce zájem, že?

  • Závěr

A o tom to vlastně celé je. AMD a jeho Radeon RX 7900 série je přesně taková, jaká je, protože AMD má zájem o hráče a RDNA architektura pohání současnou i novou generaci her, které jsou na ní přímo vytvářeny. Protože jsou i v nových a chystaných konzolích PlayStation a Xbox. Radeon RX 7900 je tedy přesně takový, jaký je třeba. Obrovský rasterizační výkon, rozumný RayTracing výkon pro ty hry, které jej rozumně v normální míře používají a nemají ho jen jako marketingovou berličku s postranními nekalými úmysly. Mohl by být Radeon RX 7900 XTX výkonnější, aby konkuroval bezmála 2x běžně dražší RTX 4090? Asi ano, ale pak by neměl jen 355W ani tako kompaktní rozměry a nestál jen 60% toho, co si účtuje NV za zhruba o 10 - 15% výkonnější 4090, se kterou se nedá vydržet ani v běžně velké místnosti kvůli šílenému teplu, které se svými 450 – 500W generuje.

AMD a jeho RX 7900 XTX představuje takové rozumné maximum. 355W je podle mě až dost, ale není to ještě extrém, nicméně má i tak 24GB paměti a monstrózní výkon, který ocení zejména hráči na 4K, kdy proti vynikající RX 6900 XT jde o velmi znatelný upgrade. A za stejnou nebo nižší cenu? Co se na tom dá kritizovat :). Speciálně když si uvědomíme, o kolik menší je ten čip a kde s ním ta karta je. AMD technologicky opravdu válí. Ale bude to chtít ještě doladit některé aspekty a mnohé výsledky naznačují, že RX 7900 XTX má potenciál v dalším ladění výkonu se přiblížit RTX 4090 více, než by bylo NVIDIA příjemné. Takže fine wine?

Samozřejmě je to pořád velmi drahá herní grafická karta, nic pro vekou většinu. Ovšem vždycky novou generaci začínáme u podobných karet a pak se vydávají ty dostupnější. Ovšem ve srovnání s NVIDIA, u které největší generační vylepšení spočívá hlavně ve vylepšování svých už tak velkých firemních marží a prezentaci v současném stavu polo-funkčních PR technologií, které jsou v běžné praxi víceméně k ničemu a neefektivní? AMD i v této vysoké cenové hlavně zjevně záměrně udělala 7900 XTX v současné podobě, kdy sice není nejvýkonnější herní kartou na trhu, ale nemá k tomu ve většině případech daleko, nestojí a nežere přitom úplný nesmysl a vypadá k šoku asi všech, naprosto normálně. Tedy hodně zásadních důvodů, proč jí dát přednost. Pod kapotou navíc ukrývá velmi zásadní technologickou revoluci, která ukazuje cestu pro všechna výkonná GPU v dalších generacích.

Referenční RX 7900 XTX je výborná karta, která je významným generačním posunem za překvapivě i lepší cenu. A vzhledem k podstatně dražší konkurenci se těžko dá nedoporučit. A to s ohledem na tradičně silný vývoj ovladačů u AMD, ale i zjevné možnosti, které nabízí RDNA 3 a zdaleka je nyní nevyužívá, slibuje hodně zajímavých zlepšení pro tuhle a další RX 7000 modely v nadcházejících 2 letech jejich aktivního života. Nicméně stále se bavíme o grafické kartě za značných 1000 dolarů, tedy něco, co je extrém a má být extrém. Většina hráčů rozhodně nemá zájem dávat takové peníze za herní grafickou kartu, a ještě platit ty enormní účty za elektriku, takže uvidíme, co nižší modely. Ostatně RX 6900 XT byl v předchozí generaci také TOP modelem cenově vysoko nad ostatními. Pro běžné hráče tak zatím z nové generace grafik vlastně nic zajímavého nevyšlo :). Vše se teprve chystá, u AMD hlavně mainstreamové NAVI 33 a menší čipletové NAVI 32 řešení pro zbytek RX 7000 modelů.

Každopádně osobně musím říci, že jako dlouhodobý uživatel RX 6900 a tester všech ostatních RX i RTX karet, jsem zatím s Radeon RX 7900 XTX velmi spokojený z mého používání v praxi. Pravda, nezajímá mě Raytracing, ani FSR/DLSS apod. nesmysly, stříhání videa zvládá dobře a nic dalšího nepotřebuji. Zajímá mě tak hlavně rasterizační výkon s ještě únosnou spotřebou/zahříváním a rozumnou cenu pro nerušené hraní ve 4K až 120Hz. Takže ano, RX 7900 XTX he sice drahá a nepříliš úsporná karta, ale výkon je opravdu skvělý a výbava také. Jak se ostatně od 1000 dolarové grafiky a nástupce výborné RX 6900 XT očekává. Ještě si pohraji s tou efektivitou a testuji snížení napájení, co to udělá s výkonem. Jsem zvědav na nereferenční modely, kdy Sapphire NITRO+ ke mně dorazí tento týden spolu s nějakými dalšími edicemi. Pokud AMD doladí a postupně vyladí ty ovladače a stabilizuje ten výkon dále od RTX 4080 a blíže 4090, a ceny se udrží kolem těch 30 tisíc korun, je to hodně povedená karta pro ty, kteří chtějí opravdu opravdu vysoký klasický herní výkon, neřeší nesmysly jménem Raytracing, DLSS, FSR, a současně nechtějí ještě přímotop do svého PC a brát si na nákup herní karty hypotéku.

Takže za mě dobré, ale prostor ke zlepšení tu zjevně je a něco mě říká, že ani RX 7900 XTX ani AMD s RDNA 3 obecně, zdaleka neukázali plný potenciál a to, co skutečně dokáží. Pro mě jako hráče na 4K 120Hz v tuto chvíli asi nejlepší karta na trhu, protože ano, RTX 4090 je výkonnější, ale má neakceptovatelnou spotřebu a hlavně cenu, kdy si za cenu jedné 4090 můžu postavit docela solidní PC s RX 7900 XTX uvnitř. Takže při nákupu této už tak velmi drahé karty, nemám vyloženě nepěkný dojem, že mě někdo okrádá. Snad to donutí NVIDIA ke slevám, i když pokud lidi budou ty karty kupovat a omlouvat vyšší cenu dnes zbytečným RT výkonem, tak nebude mít důvod. Uvidíme. Každopádně RX 7900 XT karta má vše, co mít má a za danou cenu dnes co by běžný náročnější hráč očekávám. Samozřejmě pro skutečné milovníky nejlepšího poměru cena/výkon, budou k dispozici v této generaci jiné, cenově dostupnější karty. Tohle je pro těch pár šílenců, kteří prostě musíme mít vysoké detaily a honit 120FPS i více ve 4K :). Mimochodem v některých hrách dává karta mnohem více, takže používám dynamickou limitaci výkonu přes ovladače na 120FPS max a spotřeba je nižší klidně o 100W. Cool :).

S RX 7900 XTX si tedy budu hrát dál a nejen referencí … uvidíme, co nereference. V obchodech budou všechny karty od 13.12.2022. Testovaná reference ovšem asi jen ty první týdny. Pak budou většinově nahrazeny základními edicemi nereferencí (Sapphire PULSE apod.), které jsou obvykle o trochu větší, ale ještě nejsou přerostlé jako RTX modely. Takže pokud máte o referenci zájem, asi příliš neváhejte. Osobně ale myslím že, pokud vyloženě nepotřebujete takhle relativně kompaktní kartu, tak základní nereference mohou být kvůli o trochu většímu chlazení lepší volba. přeci jen se bavíme o 355W grafice. A budou snad brzy slušně dostupné, zatím to nevypadá, že by se měla opakovat situace (čti noční můra) s nákupy grafiky z let 2020/2021 ... AMD celkově pěkně šláplo s novými RX 7000 a RDNA 3 do pedálů pěkně, tohle je "ZEN 2" situace na poli GPU a myslím, že nás v high endu čekají zajímavé věci s čiplety v dalších letech. Nicméně ještě v této generaci dorazí i menší čiplet NAVI 32, a je myslím jasné, že se brzy dočkáme výkonu TOP grafického high endu minulé generace ovšem za mainstreamovější cenu s rozumnou mainstreamovou spotřebou navrch ...  zatím tu máme ale na hraní velmi povedené RX 7900 XTX, které ještě ukáží s dalším laděním ovladačů a SW, co skutečně dokáží a pokud máte RX 6900 XT nebo podobnou kartu předchozí generace a výkonové i cenové úrovně, je 7900 XTX velmi znateným a skvělým upgradem ve stejné cenové třídě ...

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-12 23:44:43

No jestli to půjde koupit fakt za 28 tak beru, ale čekám spíš přes 30.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:10:28
avatar
doufejme, ale čekám že ref. budou spíše kolem 29 - 30 tisíc, neref. kolem 30 - 33 tisíc ... je to novinka, ceny jsou vždy výše př startu prodejů, pak se to srovná ...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:17:38

No, msrp je 999, což je v eurech něco přes 25000 + DPH (msrp je vždy v dolarech bez VAT).

Takže dnešní ceny 32500 v alze a 32 v CZC tomu odpovídají, merc byl za 36000

Kdyby měl někdo zájem, dám číslo objednávky na sapphire z alzy (odběr Holešovice) , sám beru asrock z czc.
ButWhole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-23 14:32:26

Klidně polopatě, něco mi uníká. MSRP 1 000USD = 23k +-
DPH je kolik ? 21% ? takže 1210USD = 27 700 -+
Proč proboha ty reference stojej 32k ? Vždyť je to 1400USD. Je šance, že se to srovná pod 30k za reference aspon ?
Dík za odpověď.
Jsem z tohodle nasranej, u NVIDIE ještě dvojnásob, ale prostě mam pocit že mě ždímá každej co to dá:/
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-23 15:29:24

protoze i obchodnici chcou prodat zbytky zasob stare generace bez extremnich slev…6950 byla furt kolem 30k a jeste jde videt na sklade i modely za 40k, 3090 to stejny i kdyz drtiva vetsina uz je nedostupnych. reference 7900xtx bych pod 30 jen tak necekal, zalezi kolik jich bude a jestli se budou vyprodavat, ale po novym roce zacnou nereference, ktery reference nahradej a na tech si vyrobci nasadej vetsi marze. cenove bych cekal ze se bude motat kolem 4080, ktera postupne slevnuje a uz se vetsina modelu da sehnat za 35k, nektery i pod.
ButWhole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-24 08:28:16

Kdyby byla 6950 tak ji snad i vezmu. Mam vybranej QHD (3440 × 1440) monitor s freesyncem a fakt tápu. Nechci dávat 35k kurňa. Na czc mam furt objednávku na rx 7900 za 30 500,-, tak se modlim ať to naskladní a nechaj mi tu cenu . Jinak snad vezmu rtx 3080 a prdět na to. No nic, díky za odpověď a hezký svátky.
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:10:06

Pořadí se ve stejných hrách na různých webech podivně liší. Má takový vliv zapnutý/vypnutý SAM?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:20:11
avatar
Ano, SAM má vliv 0 - 15% běžně, na naší sestavě s AM5 je v základu již aktivní (na AM4 byl v základu vypnutý), takže testujeme všechny karty s ním ...

pořadí ve hrách se liší napříč různými recenzemi podle toho jakou verzi hry na jaké sestavě a SW kdo testuje. A také jaké verze/edice karet ... někdo používá starší verze hry bez update, což má také vliv na výkon atd.

V našem případě testujeme na RX 7950X PBO + 6000MHz EXPO + W10 a nejnovější verze všech testovaných her ... nelze srovnávat tedy s recenzemi, kde testují na něčem jiném, různé verze her v jiných scénách apod. Nebo dělají průměry z jiných než námi testovaných her. Výsledky se budou a z principu musí lišit sestava od sestavy, recenze od recenze, pakliže tedy někdo prostě neopíše výsledky výrobce a nepoužije ve svém článku ;)


Ale nemyslel jsem si, že to po 16ti letech budu muset ještě vysvětlovat že ano, výsledky se napříč recenzemi liší, protože každý testujeme na jiné sestavě v jiných scénách s jinými verzemi SW atd. proto máš těch recenzí více, aby se pokrylo více scénářů, protože je zajímavé vidět, jak si karta vede na jiné sestavě třeba ... v našem případě jsem jasně uvedl na čem testujeme ... ale ano, pokud někdo nemá aktivní SAM, které má větší přínos stále u AMD než u NV, může to mít také vliv.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:32:41

Taky co jsem zatím všude viděl recenze, tak se motala spíš kolem 4080, spíš ji dotahovala a tady hle, dotahuje 4090, na kterou v ostatních recenzích skoro nedosáhla...zajímavé...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:42:47
avatar
možná by se to na některé ty recenze chtělo podívat lépe ... v drtivé většině her totiž 7900 XTX jasně vede na RTX 4080 ... a pak tam mají 1 nebo 2 podivné hry, kde se výkon XTX nepochopitelně propadá o desítky % pod 4080 což v celkovém hodnocení najednou stáhne výkon k 4080 ... není to trochu divné, když v 10 hrách XTX vede o 10 i více % nad 4080 a ve 2 je o 30% pozadu a budeme tvrdit že v průměru je to plichta?

Ano, tohle je zajímavé, to souhlasím ... každopádně námi testované hry znáš, naší sestavu také, klidně si to porovnej se svými výsledky na stejné sestavě ...
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 01:29:16

Dotahuje? Však je tak nejméně o 20% slabší - ve většině případů, než 4090. Jinak nevím kam jsi koukal, schválně jsem si porovnával tyto testované hry s největšími zahraničními weby (techpowerup, guru3D, tomshardware, techspot, hothardware). A někde dokonce DDWorld naměřil méně fps, někde zase o trošku více (v jednotkách fps). A ty malé rozdíly asi dělá ten aktivní SAM a jiná testovací sestava. Takže nevim odkud to máš že jen tady dotahuje 4090.
Jinak osobně mám dilema hlavně ohledně té zvláštní spotřeby, kdy to až příliš podivně kolísá. Jinak karty vzhledem k té $200 slevě oproti konkurenci působí dost zajímavě. Kdyby ta 4080 stála stejně, tak by to rozhodování bylo mnohem těžší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:48:05
avatar
asi bere nižší rozlišení, ale ano, existuje i v našem testu pár her, kde je to i ve 4k (FC6 a ACV), prostě ten výkon je rozkolísaný ... zjevně některé hry mají rádi tu konstrukci paměti více, jiné méně ....

ta spotřeba nekolísá ... naopak je velice stabilní. Ta karta má těch 350 - 355W a toho se drží ... prakticky ve všech hrách mimo Forza, kde měla o něco méně, má tuhle spotřebu pořád, takže nekolísá ....
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:53:13

Myslím třeba ten podivný rozdíl mezi 60hz vs 144hz bez zátěže. Nebo se zapojením více monitorů. Ale předpokládám že to bude jen nějaká chyba v ovladačích a brzy to bude vyřešeno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:54:10
avatar
jo tohle, to jsem psal že je divný, to bude nějaký bug. AMD to prý řeší ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 00:30:20
avatar
Jako už sem viděl asi 10 různých testů té 7900xtx a teda ta efektivita nic moc teda, ta karta žere víc jako 4080 a přitom má v dost případech podobnej výkon dokonce o pár fps slabší - z velkýho vzorku her to pro ni nevypadá úplně dobře.. za mě velký zklamání

AMD se neustále ohánělo efektivitou a nikde to není vidět..
Minulou generaci tam měla menší náskok a tedka to dobře nevypadá
Nvidia narukuje s přerostlýma krávama a hloupýma konektorama a AMD je sice levnější , ale proč asi.. nefunguje jak má všude a ještě víc žere, takže ve finále pokud člověk používá PC i jako sledovací zařízení na 4k obsah a filmy na elektřině zaplatí víc jak na 4080.. tak si mužou ty karty nechat
Pokud se nestane zázrak a neopraví to, ale na to se nedá spolíhat ani v to doufat, takže je lepší asi přeskočit tyto nesmyslný generace karet
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 01:48:32
avatar
to že více žere na ploše při 120hz je problém ale urcite ho v dalších ovladačích vyřeší toho bych se nebál
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 07:31:44

čo by si chcel, je to zbrusu nova čipletova GPU ktoru AMD tajilo do poslednej chvile, to znamena že skoro žiadne ladenie ovladačov. Treba tomu čas na odladenie.
To že to Nvidii beži lepšie, čo si budeme hovoriť jej karty su už v obehu pol roka u testeroch a testuju sa + Nvidia nič prevratneho neurobila, zmenila len vyrobni proces a pridalo SP, tak že ladenie skoro žiadne.
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 08:29:50

A i přesto jim to stačilo na lepší kartu.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:15:02
avatar
To není žádná omluva vem si jak to tedka vypadá u recenzí , ty recenze to už nespraví jestli je to bug jestli se to opraví či ne, zkrátka to nevypadá dobře
Tam bude zřejmě nějakej problém větší pač u řady 6000 to tam bylo podobný a opravit jim to trvalo delší čas a i tak má 6800xt žere stejně ve videích jako 3090Ti - což je výkonější karta
zkrátka ta 4080 je podstatně úspornější karta aji jako ta má 6800xt
https://www.techpowerup.com/review/amd-radeon-rx-7900-xtx/37.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:25:47
avatar
320 vs 355 není podstatně úspornější, navíc když je 7900 XTX ve většině her výkonnější je efektivitou o trochu lepší ... rozdíl je podle mě daný v tuto chvíli hlavně velikostí paměti těch 24GB žere prostě více než 16GB ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:30:25
avatar
Jo tomu rozumim že těch 24gb vram bude víc žrát, každopádně pro hráče je ta paměť stejně k ničemu , vždyť doted sem nevyužil nikde ani těch 16gb vram ve 4k rozlišení ve hrách..
Ale když si odmyslíš hry , tak 4080 vychází se spotřebou lépe když budu mít třeba puštěný youtube nebo filmy což člověk dělá častěji než hraje hry
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:48:15
avatar
já doufám, že ta spotřeba pod videem je bug stejně jako a spotřeba s monitory s více Hz a bude to vyřešeno aktualizací ovladačů nebo u partnerských karet. Všichni jsme testovali zatím jen reference, nereference budou až dnes (a já zatím žádnou nemám, jsou na cestě) ...

jinak ono by bylo dost mizerné, kdyby RTX 4080 jen s 5nm čipem celkově a jen se 16GB žrala stejně nebo více než lépe vybavená a výkonnější XTX ;) nicméně ten rozdíl v praxi jinak není nijak propastný, abych to kritizoval ... XTX má prostě více paměti, žere o něco více a je většinou o něco výkonnější, takže má stejný nebo lepší efektivitu ... samozřejmě 355W je hodně, o tom žádná, ale není to ještě extrém s ohledem na chlazení apod. A 320W u 4080 také není zrovna málo ...

A pořád je tu ta cena, kdy ten rozdíl spotřeby mezi těmito kartami v praxi ti nevyváží ten obří rozdíl v pořizovací cena. testovaná edice 4080 stojí 41 tisíc, testovaný XTX je za 28-29 tisíc ... samozřejmě kdyby cena byla stejná, nebo 4080 dokonce levnější, pak by to bylo pro AMD horší ... ale pro nás zákazníky lepší protože by AMD muselo udělat lepší cenu a měli bychom tu souboj o nás, což není vyloučeno, že bude. 4080 se prodává extrémně mizerně, takže ke snížení ceny asi dojde ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:55:31
avatar
No doufat muže člověk, že to je bug.. každopadně tohle člověka odrazuje
No ta efektivita mě nepřijde kdovíjaká oproti nvidi, mě to přijde stejný a stim problemem bez zátěže horší..
každopádně ten výkon ve hrách je dost nekonzistentní jednou nahoře jednou dole hold čiplety asi nejsou uplně odladěný
Ta 4080 nejlevnější stojí 35k , uvidí co se bude v praxi v obchodech stát ta 7900xtx
Jinak co se té paměti týče jak sem psal 16gb vram stačí bohatě ani to hry nevyužijí doted a mít na kartě víc vram pro ten pocit aby mě žrala víc v zátěži taky není výhra
Většina her si vystačí i stěma 12gb vram a řekněme že rezerva je vždycky fajn, pochybuju že 24gb vram do par let hry využíjí , už jen proto že jsou dělaný primárně na konzole a ty tolik vram zdaleka nemají
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:33:24

Nehadám sa s pohľadu recenzií v úvode je to bieda, lebo skutočný výkon uvidíme až po odladeni 1-2 mesiace, ale s pohľadu peňaženky som spokojný cena je oveľa nižšia a aj teraz bez odladenia to stačí na 4080.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 12:32:45
avatar
Vysvětli co na těch GK AMD tajila. Dle mého ty GK nepředvedly nic světoborného, coby se muselo před NV tajit, či jí zaskočit a nadělat NV vrásky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 12:50:52
avatar
ty karty zjevně neukazují plný potenciál, jsou tam určité problémy, které je možné vyřešit ... není prostě normální, že máš hry, kde je 7900 XTX na úrovni 4090 a pak hry kde je pod úrovni 4080 přičemž rozdíl mezi 4080/4090 je konstatní ... tady něco zjevně není v pořádku, takže dej AMD čas a prostor, myslím že RDNA 3 nás ještě překvapí ... naštěstí to AMD nepřehnalo s cenou a spotřebou, takže i v současné verzi to má hodně co nabídnout, ale zjevně tu je velký potenciál ke zlepšení a problémy se identifikují ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 08:18:59

V listopadu měli prezentovat 1,35x 6950XT (1,5-1,7x bylo mimo). Kdy bude ta úplná 192MB revize od AMD?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:23:22
avatar
1,35x ne ... ale 1,5 je přesnějších, těch 1,7x je jen pod RT ...

nevíme jestli nějaký 192MB revize bude natož jestli je problém velikost cache. Podle mě za tím výkonem jsou nižší takty GPU i RAM obecně proti 4080/4090 ty mají 2,8GHz v běžném provozu, AMD jen 2,6 na GPU, NV má 21/22GHz DDR6X, AMD "jen" 20GHz ...
Gregi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ne ne 2022-12-22 00:10:27
avatar
Velebnosti, to je lez!
Priklad C2077 prezentace 1.7x, vase mereni cca 1.35x.
Kdesi soudruzi z USA/CZ udelali chybu
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 08:15:28

Přišel jsem si přečíst recenzi... A nejsem zklamán!
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 08:52:24

Bouzel neco jako nezavisle testy podle me neexistujou protoze sme jen lidi a kazdej ma trochu rozdilnou naklonostk jine barvicce.

Je spousta nastaveni viz SAM nebo ruzny HW na kterem se testuje takze si o nezavislych testech muzeme nechat jen
zdat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:30:55
avatar
to není o náklonosti, to je čistě o sestavách a hrách

BTW: uděláme ještě další testy, kdy podstatně rozšíříme počet testovaných her, už se na tom dělá
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:08:04

Obrázek

Nie je to zlé, síce tá karta sa mala volať 7800XTX keď je postavená proti 4080ke.
Takto 7900XT pojde proti 4070Ti čo je fail.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:20:40
avatar
značení karet je na výrobcích, NAVI 31 je nejvyšší verze čipu, takže logicky má označení nejvyšší řady 7900
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:39:03

Označenie je v poriadku keď sa odladia ovládače výkon stupne o 10-20% a ešte sa chystajú OC verzie s takými 3GHz to je ďalších pár %+ je to zbrusu nová cipletova GPU chce to čas
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad spotřeba 2022-12-13 09:32:46
avatar
Opravdu je spotřeba cca 500W vs 600W u celé sestavy takový rozdíl ve výhřevnosti? Nemám tu zkušenost, proto se ptám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 09:46:50
avatar
Ano ... existuje určitá hranice, kdy ten rozdíl prostě velice poznáš v běžně velké místnosti ... u jednoho je ti jen teplo, u druhého už musíš větrat ... měl jsem 400W karty v minulosti (duální AMD) a bylo to nepříjemné, 3090Ti/4090 s těmi 450W jsou neakceptovatelné, i teď v zimě s nimi musím větrat ksoro pořád ... 355W 7900 XTX či 3090 ještě tak hrozný nejsou, stačí snížit topení ...

podle mě je ideálem 250 - 300W a do toho by se měla většina karet vejít ...
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 10:08:59
avatar
No DD i těch 300w je už dost u 6800xt ted v zimě netopím a když hraju přes hodinu vyslíkám se pač to teplo sálá a je tam a v létě to sem hrál pořád bez trička a v kraťasích to je taky jiná liga
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 10:18:16

jasne ze i 300W je moc. ale asi to neni stejnych 300W jako bylo u minule generace kritizovanych ze je moc, natoz naprosto extremnich 350W u rtx3090
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 10:38:34
avatar
změnila se doba, už je 350w v pořádku a přijatelných
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 10:52:43
avatar
je to na hraně, ale není to 450W ... píší, že pro mě je 300W přijatelnějších a budu se snažit tam 7900 XTX stáhnout
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 11:57:24

Pokud je to na hraně, není lepší pořídit 4080, která na těch 300W už běží?

Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 12:04:14
avatar
za ty prachy? ne ...
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 13:05:07

50W při provozu 3 hodin denně a ceně el. 10Kč za KWh by roční spotřeba činila 540Kč? Což za 4 roky je vice než 2 tisíce a když by nereferenční 7900XTX stála 33 tis. Tak je to cenově na stejno. Nebo ne?

Rozhoduji se mezi 4080 a 7900XTX, tak přemýšlím.

Referenční 7900XTX karty se mi moc nezdají. Bojím se, že budou v letních dnech šíleně hučet, aby se uchladily. Něco je testovat kartu, kdy je teplota v místnosti jen 21° oproti letním dnům.
Patrik Jech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 10:32:22

Vždyť 100W rozdíl je zvláště v zimním období prakticky neregistrovatelných. To i lidské tělo vyzařuje více energie. Je to tepelný ekvivalent dvou čajových svíček, zapnuté televize atp. Však to každý zná.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 10:25:12

celkove to je zklamani, zadnej az 2,5x vyssi vykon, skoro ani 1,5x vyssi ne nez predchozi generace..zadna extremni nejmin o 50% lepsi efektivita a zadna podstatne nizsi spotreba nez NV grafiky, ktere podle tech predchozich clanku a spekulaci meli mit az nehoraznych 600W u 4090 nebo bezne 450W u 4080. co vic, kdyz omezime 4090 i 7900xtx na 300W, tak se vsadim ze 4090 bude o par procent vykonejsi a ve vysledku efektivnejsi. takze prakticky narozdil od rx6000 vs rtx3000 muze byt NV v teto generaci naopak efektivnejsi nez amd a v mainstreamu se to bezpochyby projevi jeste vyrazneji, kdyz amd bude na starsim 6nm. jako vazne, ze je nejvetsi vyhoda highendove 7900xtx to ze neni prerostla a ze ma rozumnou cenu, je sakra malo.
Stonkeep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 11:17:54

V dnesni dobe muze byt rozdil v cene docela podstatny argument Ale jinak souhlas, planoval jsem novy stroj a ted si nejsem jistej, jestli budu vubec neco kupovat.
h4wkm00ner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 13:30:44

většina recenzí na YT je s 13900K + 7900 XTX

btw: před rokem / okolo vánoc byla v obchodě 6700 XT Pulse za 28 000,-

tak snad tu TXT verzi v lednu 2023 někde koupím
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 14:16:33

Ahoj, chtěl bych pořídit 7900 XTX, v recenzi jsem se dočetl, že je široce běžně nabízena v obchodech, ale zatím jsem ji nikde v obchodě nenašel, tak se chci zeptat, kde je možné ji koupit? Děkuji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 14:31:23
avatar
start prodejů je až 13.12. od 15 hodin, recenze na reference skončili o den dříve, recenze na nereference budou od začátku prodejů ...
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 14:39:51

Ok, díky, takže za dvacet minut cca?
anakinka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 14:45:33

tak proč se všude vyskytuje pouze datum 13.12.2022? To by znamenalo od půlnoci. Já jsem to i googlil, ale ten čas jsem prostě nebyl schopen najít.
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:03:44

Karta by se měla začít prodávat, ale nikde jsem ji nenašel ještě ani zalistovanou
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:05:03

Klikám o 106 a zatím nikde nic
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:06:22

Už jsem našel na Alze, ale za 33000 nejlevnější
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:11:09

hmm už vidím, to ať si strčí za klobouk za 32 tisíc, byl jsem ochotný dát 30 max
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:10:48
avatar
32 tisic nejlevnější , neni kam spěchat, budou nereference a pokud neopravi tu spotřebu nechcu to
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:14:27

xtx od xfx je za 30600 (tak nic, to je jen XT ), takze nejmin za 32k, nejlevnejsi 7900xt za 27600. no ceny v grafech tady v recenzi uplne nevysly...ale tak aktualne levnejsi nez nereference 4080 to je ty jsou nejmin za 35k..
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:16:52

snad za 36590, ty grafy se moc nepovedly no, proč musí tak okatě stranit jedněm nechápu
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:32:40

jo to sem se prehlidl, necekal bych zadnou XT u takle hned u XTX pomer cena/vykon zde v recenzich nemel nikdy moc relevanci. DD dlouhodobe uvadi ceny karet, ktery testuje, takze vzdy tu byli u radeonu napr. nejlevnejsi sapphire a u NV nejdrazsi verze asus/gigabyte, protoze ty levne NV jako palit, gainward, nikdy poradne netestoval. ale uvadet u reference xtx o 4000 nizsi cenu nez je nejnizsi v obchodech a u NV o 6000 vyssi nez je nejnizsi v obchodech je asi rekord.
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:17:21

jj, ten rozdil v cene proti 4080 jsem podle clanku cekal vetsi, ten premyslim, jestli ty 3000 nepriplatit za lepsi RT vykon a mensi spotrebu
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:26:59

včera byla na Alze jedna rozbalená 4080 za 33K, dlouho se neohřála

32 mě za referenci 7900XTX přijde moc, ale zjevně se to prodalo
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:27:22
avatar
jo a ty verze XT jsou pořád všecky skladem, za ty prachy to nikdo nechce a nidivim se
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:30:21

Tak to je jasný podvod na zákaznících, nikdo se toho nedotkne ani klackem.

Už vidím jak DD o 7900XT píše hejtovací články a šermuje soudy jak u Nvidia
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:35:38
avatar
ne to se musí nějak objektivně zaobalit v pozitivní výsledek
zilien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7900xtx na amd.com 2022-12-13 15:38:01

Na AMD.com začal prodej v 150. Měl jsem jsem jednu XTX v košíku a cena byla 1190 EUR včetně dopravy (1163 EUR + 27 EUR). Celkem teda 29100 Kč. 15:20 vypadla z košíku a už nejsou
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:37:34

super, to mě nenapadlo kupovat na AMD a nikdo neporadil, když jsem se ptal
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:47:07

na CZC za 30500 !!
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 15:56:19
avatar
Co se dívám , tak má tedka výbornou cenu ta 6800 xt pulse, stojí 17 tisíc, ja ji kupoval v době kdy byly nedostupný gpu za 30 což sem kure.sky přeplatil a a za ty love - 17k výborná karta.. rozhodně výhodnější jako to co ted předvádí amd i nvidia v této generaci
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:16:13

6800xt jsem kupoval za 17999 novou po uvedení před dvěma let.
Dnes jsem vzwl 7900xtx za 32000.
Pomer cena výkon se mi zdá skoro totožný. Nebýt inflace a všeho kolem asi by dnes byl poměr cena výkon lepší než dřív.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:30:02

na CZC vyprodano 7900XTX za cca 12 min (jedna se bude zitra ohrivat u me doma samozrejme)
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:24:29

jednu mám, levněji to už asi nepůjde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:29:10
avatar
já urval několik z distribuce za 29 tisíc! nice ... někteří blázni za 29 tisíc prodávají XT verzi, to je výsměch ...
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:05:15

Tak Honzo, nezapomeň upravit graf cena-výkon ve prospěch nVidia a odeber ocenění Radeonu a předej nVidii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:09:31
avatar
???? ona NV zlevnila? že o tom nevím ... RTX 7900 XTX má pořád lepší poměr cena/výkon, výrazně
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:17:13

Ty grafy by to ale upravit chtělo, s reálnýma cenama na eshopech to opravdu nemá moc společného, nejlevnější 4080 je na Alze normálně skladem za 34999 a nejlevnější XTX vidím na czc za 30499.
V grafech to teď dohromady vychází o 8500 Kč lépe pro XTX než by mělo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:26:57
avatar
protože v grafu je cena testované verze RTX 4080 což je gigabyte RTX 4080 Gaming OC na alza aktuálně dostupná za 41 tisíc a je tam cena za referennčí 7900 XTX v přepočtu na CZK s DPH, jiné modely nemám takže uvádím ceny těch které jsem testoval ...
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:17:33

Akorát že ty ceny v článku jsou u 4080 podstatně vyšší než v obchodě a u 7900XTX je cena v článku nižší než reálná v obchodě, ale samozřejmě je to drobnost, že je článek pak úplně mimo realitu
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:17:26

Ano, graf je blbě. RTX 4080 nestojí 41tis, ale 35tis a XTX nestojí 28tis
duceslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:21:27

ale to by mu pak nevycházelo, jak chce, takže nic se měnit nebude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:31:34
avatar
koukám na alza .. testovaná Gigabyte RTX 4080 Gaming OC stojí 41 tisíc a je dostupná, žádnou referenční 7900 XTX tam nevidím, AMD je ale prodává za inzerovaných 999 dolarů .. a já z distribuce ulovil 6x referenčních kousků za 29 tisíc ... takže u mě dobrý teď čekám až trochu zlevní ty XT ... těch bude skladem a na cestě jich je hodně ...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:50:27
avatar
Za me celkem zklamani co se tyce vykonu, cekal bych, ze 7900xtx bude vsude vykonnejsi, nez rtx 4080 v rasterizaci a 7900xt bude maximalne na stejno s nvidii! :/ Doufam, ze to muzou odpadni ovladace a amd to v nejblizsi dobe nejaky vyresi...

p.s Kde byly ty karty za 29K? Treba na czc vidim cenu 30 500Kc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 17:47:35
avatar
to já nevím ... ale v USA se prodávají i běžně v obchodech za ty doporučené ceny! I nereference ...

V ČR asi zase vysokohorská přirážka ...

Každopádně oficiální česká cena je 28 490 za XTX a 25 490 za XT ... reference. co je navíc je marže hlavně pro prodejce a distribuci ... oficiální ceny i luxusnějších nereferencí, jsou obvykle kolem 979 dolarů za XT a 1099 dolarů XTX ... tedy 27 490 korun za XT a 30 990 korun za XTX ...

to jsou oficiální ceny. Za co to budou prodávat čeští obchodníci a přihazovači vysokohorské přirážky, je otázkou ... pravda je, že v dodávkách karet byla upřednostňována USA před Evropou a většina dodávek dorazí do Evropy za 2 týdny a dál ...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 17:14:33
avatar
Ja ty karty skladem nejlevneji videl primo na webu AMD, XTX vysla nejak 28,5k a XT byla skladem jeste pred chvilkou cca 25,5k Kc. Z toho jak to tam fungovalo drive bych sam za sebe cekal, ze se tam prubezne budou v pristich dnech objevovat znovu. Jinak Nemecke obchody jsou trochu drazsi, ale porad jsou jeste skladem i nejake nereference XT modelu. Co se tyce vetsich obchodu s PCHW v CZ, tak tady zadny slusny bohuzel uz delsi dobu nemame a z tech smelinaru, kdyz nektery nabidne nejake zbytky aktualne atraktivniho HW, tak je to zpravidla predrazene..
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:05:53

Tak verze TUF od Asusu jde taknout na 3.2ghz a merc na 3,165 ghz u GPU a pameti na 2800/2750 mhz, otazka jestli sto stoji za tu spotrebu......
Serral [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 16:18:04

Jakou část z toho dělá zvýšení powerlimitu a jakou část podvoltování?
bobysix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aplikační výkon 2022-12-13 16:37:06

Dobrý den, mám drobný dotaz na autora recenze, a to, bude recenze ještě doplněna o aplikační výkon, nebo zde testujete čistě jen herní výkon? Díky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 17:00:33
avatar
sorry, nestíhačka ale Linus tam pár testů udělali: Odkaz
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-14 00:16:01

Je to sakra kauf :-) 7900xtx jsem skladem nikde neviděl. 7900xt na czc 28000,- výkon, bída oproti 4080 s RTX total bída.. Eagle začíná na 34300,- / i Gamers nexus se Xt nějak nezdá, propady výkonu oproti min rozdílu v ceně https://www.youtube.com/watch?v=e7DjJR3zpCw xD
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-13 21:14:12
avatar
Díky za test, nové grafiky jsou slušné, jen podle mě potřebují doladit ovladače.

Pro porovnání test od Guru3D: Odkaz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-14 10:27:44

Prvenství sice AMD nedosáhlo, ale na to že NV měla takový strach, že vydala extrémní RTX 4090 to dopadlo ještě dobře. Druhá nejvýkonější karta NV je poražena, takže v pohodě.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-14 14:46:53
avatar
ale jak v čem, v RT poražena není, ve spotřebě taky ne, je poražena v kompaktnosti rozměrů , normálních konektorů a ceně to jo, takže žádnej zázrak to taky není
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nekolik fotek 2022-12-14 21:17:54

Chtel bych se svami podelit o nekolik fotek a zkusenosti
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

jinak fotka s takty a teplotou je se zvednutym vykonem o 15% nahoru jinak by ty waty byli opravdu okolo tech 350W
chtel sem tim rict ze ta karta dokaze slapat v pohode na 2,8GHz ale dlouhodobe to tak provozovat nehodlam spis bude nake podvoltovani ale hrani bude az o vanocich kartu mam doma hodinu btw pri tech 400W je to fakt dobrej primotop
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-14 22:43:44
avatar
a teď si představ 4090 co mají běžně kolem 480W
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-16 17:17:13

nereference RX 7900 XTX sapphire nitro +, žere 430W při hraní uplně v klidu,ve špičkách je schopna vyskočit na 569W.....
nevím jak Vám, ale mě ta spotřeba kterou samo AMD u Nvidie tak moc kritizovalo jako nějaká výhra u nových AMD karet teda nepřijde, řekl bych že v porovnání s RTX 4080 a 4090 ve vztahu k výkonu to je spotřeba minimálně stejná, neli horší

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/37.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-16 17:30:11
avatar
1, AMD není výrobcem Sapphire NITRO+ ani nestanovuje její limity ...

2, Ta karta má 2 BIOSy a 2 různé boost režimy ;)

3 Tu kartu mám, takže vím, že v tom prvním režimu (BIOS 2) má výkon o trochu lepší než reference, a žere o 15W více. Až ten druhý BIOS aktivuje ten 420W boost a cpe tam co se vejde. Výkon tomu neodpovídá spotřeba bohužel ano ...

4, Běžně nereferenční RTX 4090 také nemají jen 450W, speciálně ne ty co mají vyšší boostty, kde 520-530W žádný problém ...

Platí co říkám, 400W+ je šílenost a nepříjemný nesmysl ve formě herní karty do běžného PC v běžné místnosti ... Stejně jako 450 - 500W RTX 4090 tak i 400W+ XTX jdou daleko za ideální okno. To je pro 5nm čipy zjevně kolem 2,2 - 2,4GHz, cokoliv víc prakticky násobí spotřebu za zisk malých jednotek % výkonu ...

Potvrzuje to, co říkám já i AMD, není problém udělat výkonnější verzi RX 7900 XTX s 500W TDP. Bude mít 3GHz GPU a 24GHz paměti, ale bude mít také 450 - 500W a nebude stát jen 1000 dolarů ... ano RTX 4090 je to samé ...
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-16 20:32:50

jde o to, že se tady pořád odkazuje na vlastnosti 4090tky, přitom rx 7900xtx je konkurence pro rtx 4080 a je třeba porovnávat s ní. A rtx 4080 podle testu žere méně než ta rx 7900 xtx, ano není to o moc, ale žere. A co se týče vykonu, tak ve VR je rx 7900 xtx vs RTX 4080 zatím těžká bída, možná to spraví ovladačemi, ale tohle fakt u karty s takovou cenovkou riskovat nehodlám a toto říkám jako fanda AMD. Raději jsme si připlatil pár tisíc a misto nejaké nereference jsem si objednal RTX 4080 waterforce, protože pro mě a sim racing ve VR dává prostě větší smysl.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-16 20:56:02
avatar
já si nějak neumím představit, že by karta s výkonem 7900 XTX nebyla naprosto bez problémů použitelná pro VR .... je to karta za 28 - 30 tisíc, takže to musí běhat použitelně ....
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-16 23:18:01

Zalezi co hrajes, simracing hry jsou hodne narocne (hodně vozidel na trati, změna počasí, noc, lomy světla atd.), pokud chces frcet 90hz a vysoke detaily pri nejakych 3100x3100 na oko tak ano, vsechny karty stim maji problemy. Treba asetto corsa competitione nerozjede na full ani rtx 4090tka.... A v tom VR zatim podava rx 7900 xtx zhruba o 30-40 procent horsi vykon nez rtx 4080... kdyz vysla rx 6950xt co jsem koupil tak ten vykon ve VR byl take zklamani, trvalo nekolik mesicu nez se ten vykon ve VR zvednul po xte verzi ovladacu...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-17 21:28:18
avatar
Taky máš Reverb G2? ;-)
Tohle mě zajímá. Čekal jsem, že 4090/7900XTX budou první karty, které to utáhnou bez omezování.
Takže příští generace GPU?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-17 22:05:26
avatar
aha ... tak to se pak nedivim, jen nechápu co jste dosud používali když 7900 XTX je slabá
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-21 15:12:51

Pouzival jsem rx 6950xt toxic a pred tim rtx 3070, bohuzel pokud ma AMD proti nvidii nejakou slabinu tak je to prave vykon a odlazeni ve VR.. kdyz jsem prechazel z RTX 3070 tak ten vykon u RX 6950 XT byl spise zklamanim, nebyl tam ten skok kupredu VR ktery clovek za ty penize cekal. Trvalo tak 4 mesice nez se ten vykon ovladaci zvednul (ale porad horsi vykon nez u RTX 3090). Ted jsem koupil RTX 4080 Aorus waterforce, zatim jsem testoval jen Automobilista 2 a vykon navic je tam oproti RX 6950xt opravdu hodne znat. RX7900XTX je s VR vykonem v hodne hrach na urovni rx 6900, 6950xt a zaostava u nekterych titulu i o 40 procent ve VR oproti RTX 4080. Na VR proste AMD neni dobra volba.....
Edit:
F1 2022 vsechno max uplne v pohode
ACC bude chtit pohrat s nastavenim, ale na kombinaci ned high to pojede dobre
Dirt rally 2.0 skoro vse na ultra
Project cars 2 take skork vse na ultra

Vse pri 100proc screen resolution a 90hz
forest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-21 17:23:46

Díky za tohle info. Taky chci novou grafiku a to pouze na VR sim racing. Na mé stávající RX6800 XT mi F1 22 ve VR nejede podle představ
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-21 19:09:27

Pokud nechces kupovat rtx 4090 z nejakeho duvodu, tak RTX 4080 je hned druha nejlepsi grafika na VR sinracing. Automobilista 2 jede na tehle karte hodne paradne take prakticky skoro vse na max.
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-21 19:09:12

Leste pro upresneni CPU mam ryzen 7 5800x3d, ten bude mit na vykon ve VR take vliv, u rx 6950xt mi ten procesor oproti predchozimu ryzenu 5 5600x pomohl hodne moc, hlavne s propady FPS.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-12-21 19:08:02
avatar
To je jednoduché DD. V podstatě stejná odpověď jako dáváš lidem co nemají TOP karty;-)
Trochu stáhnout detaily a stáhnout rozlišení a jedeš.

Já třeba začínal na RX 5700XT s Reverb G2 a to znamenalo stáhnout rozlišení někam cca 2000x2000 na jedno oko a dost stáhnout detaily a i tak to často nedalo plných 90fps.
Ale i přesto to byl nejlepší obraz, který jsem kdy ve VR viděl.
Se současnou RX 6800 už jsou hry, kde si můžu dovolit plné rozlišení s detaily kolem high.
A těšil jsem se, že možná ta nastupující generace dokáže konečně vše naplno.

Bohužel to vypadá, že pokud zase bude mít AMD ve VR slabší výkon než NV, tak jediná použitelná karta bude 7900XTX a ani to nebude žádné terno. A jelikož takhle drahé karty nekupuju (já tak max 15k), tak zůstanu asi u své RX 6800 do příští generace.
Valdro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2022-12-21 18:02:14

Je mi jasné, že kdo má na kartu za 25 tisíc, spotřebu elektřiny a sestavy úplně neřeší, ale pro někoho může být nesmysl provozovat sestavu, která komplet bere víc jak 300W. Když má někdo při hraní 220-250 W spotřebu komplet sestavy a podívá se na grafické karty, které mají spotřebu kolem 150W, tak si jednak výkonově od té grafiky co teď má úplně nepomůže, ty výkonnější karty, které už by smysl pro něho třeba měly, např. od 6700XT a výše, už ale žerou podstatně více a hlavně jsou o poznání dražší. Takže co si ten člověk řekne... vystačím si s tím co mám, protože tam žádný zajímavý posun zatím nevidí. Byla GTX 980 za 15000 se spotřebou kolem 180W a shodný výkon k ní tehdy po vydání měla GTX 1060 se spotřebou 120W a cenou 6000-7000,-Kč. To tam dnes tenhle posun prostě není. Ani ve spotřebě a ani ve výkonu vzhledem k ceně karty.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 826x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 560x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1014x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7