Strana 2 z 10
PowerColor Hellhound AMD Radeon RX 9070 16GB GDDR6 je tedy základnější edice, balení tomu odpovídá. Nic okázalého.

Karta je typicky mainstreamová, PCB je kompaktní, ale chlazení jej výrazně přerůstá. I když na současné poměry je tohle spíše menší karta. Rozměry jsou 327 x 128 x 41mm (2 sloty). Takže by se měla vejít do všech běžných PC skříní, mimo tedy některých mini-ITX.

Disponuje trojicí velkých, konkrétně 2x 92mm a 1x 80 mm ventilátorů s řízením otáček, včetně semi-pasivního režimu v klidových stavech (pod 50°C). Má přepínatelný BIOS, kdy se liší nastavení otáček ventilátorů. SILENT režim je tedy tišší, ale za cenu o něco vyšších teplot. Napájení karty je řešeno klasickými „nehořícími“ 8-pin. Ty jsou zde dva, doporučený zdroj v PC by měl mít dle výrobce 700W.

Karta disponuje vypínatelným RGB podsvícením, a to ha konci chladiče karty. Decentní. Nic jinak designově výstředního a zvláštního tu nenajdeme. Je to hlavně velmi funkční design, jak z hlediska provozu karty, tak nákladů na výrobu. Karta má standardní 4 konektory, 3x DisplayPort 2.1a a 1x HDMI 2.1b. Hlavní slot má pak 16-linek PCIe 5.0, ovšem nemusíte nutně mít Gen5 v základní desce, funguje samozřejmě i ve starších generacích PCIe slotu.

AMD k tomu jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. Nově u RDNA 4 najdeme ML akcelerovaný FSR 4 vč. frame gen. Samozřejmě nechybí podpora obecných univerzálních FSR i frame gen režimů, FreeSync a všech obvyklých technologií v propracovaných ovladačích AMD. Velkým vylepšením prošla multimediální výbava a kvalita encodingu pro streamování apod.
- Testovací sestava osahuje:
Testujeme tři základní rozlišení, tedy 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160. Všechny hry v maximálních detailech a pokud není řečeno jinak tak v nativním rozlišení (tedy bez FSR či DLSS, které rozlišení dynamicky snižují). Samostatně jsou pak testy s aktivním Ray Tracingem. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.

Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|