Strana 3 z 10
- ASUS ROG STRIX GTX 1650 SUPER 4GB – Grafická karta a testy
Tohle je nejluxusnější verze 1650 SUPER edice od ASUSu, tedy opět ROG STRIX.
Na rozdíl od RX 5500 verze ale používá skromnější a menší chlazení. Karta je kratší s délkou 243mm.
Chlazení je menší a nižší, stále ji ale chladí dva ventilátory. Samozřejmě také je tu možnost pasivního chodu až do určité teploty (55°C).
Karta má taktéž RGB s tlačítkem na vypnutí a přepínatelný duální BIOS. Výchozí režim má 1785MHz boost takt, OC režim pak 1815MHz. V obou případech ale karta reálně běhá kolem 1990MHz, na rozdíl od AMD, které uvádí boost jako maximální takt, NVIDIA jej neuvádí. Takt 4GB paměti GDDR6 je 12GHz.
TDP karty je oficiálně 110W, ale srovnání je vzhledem ke zcela odlišným metodám „vyjadřování“ TDP hodnoty mezi výrobci, zcela nemožné. Každopádně napájení obstarává 1x 6-pin konektor. Na výstupech pak najdeme 3x DP (1.4) a 1x HDMI (2.0b). Na rozdíl od RTX 2000 modelů, GTX 1600 stejně jako RX 5000 série nepodporuje extra akceleraci RayTracingu (RTX u NV).
- Testy a testovací sestava
Dnes jsme použili naší novou testovací sestavu. Takže 12jádrový AMD RYZEN 9 3900 s aktivním automatickým taktováním PBO s chlazením NZXT Kraken X72 (360mm AiO). K tomu máme 16GB G.SKILL FLARE X AMD paměti na 3200MHz s CL14. Základní deskou je ASUS ROG CROSSHAIR HERO X570. V sestavě je také pořádná zvuková karta ASUS ESSENCE STX II, vše napájí platinový 1200W zdroj. A je to osazeno v plně chlazení Fractal Design DEFINE R6 skříni.
Samozřejmě používáme Windows 10 Professional x64 s nejnovější aktualizací v1909. Nainstalovali jsme nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software a NVIDIA GF. Jako obvykle testujeme s každou grafickou kartu každé měření 3x a výsledkem je průměr tří měření (v grafu zaokrouhlený na celé číslo). Testujeme 5 her, každou ve 3 rozlišeních, což znamená že pro každou kartu děláme 45 jednotlivých měření. Testujeme obvykle na nejvyšší detaily včetně vyhlazování. A snažíme se vybrat hry tak, aby byly zastoupeny nejběžněji se vyskytující herní engine, na kterých běží i řada jiných her s podobnými výkonovými a technologickými požadavky. Netestujeme technicky zastaralé hry, ačkoliv jde o velmi hrané tituly jako CS GO, DOTA apod. protože tyto hry dokáží současné karty rozjet na stovky FPS a tak je opravdu jedno jestli máme 280 nebo 300FPS. Zajímají nás nové hry, protože novou grafiku si kupujeme hlavně pro ně a pro to, co v následujících několika letech vyjde.
Tak se na to podívejme …
|