Strana 12 z 13
- Provozní vlastnosti – Spotřeba a teploty
Důležitým aspektem jsou dnes určitě provozní vlastnosti, které se u jednotlivých modelů grafik dokážou poměrně významně lišit.
Spotřebu jsem měřil pomocí digitálního wattmetru přímo na zásuvce. Zahrnuje spotřebu celého počítače, včetně vodního chlazení Phobya. Spotřebu jsem měřil celkem ve čtyřech stavech. Jako první jsem změřil spotřebu počítače v klidu, tj když třeba jenom surfujete.
Dále jsem změřil spotřebu, pokud byl vytížen procesor na 100% v programu OCCT. A naposled herní režim pomocí hry Far Cry 4, která dokáže vytížit celkem solidně, jak vícejádrový procesor, tak i grafickou kartu. Jako poslední jsem už jenom změřil spotřebu počítače po přetaktování grafické karty.
Co se týče chlazení grafické karty, to si s grafickou kartou s TDP kolem 110W poradilo celkem dobře. Pokud na grafické kartě zrovna nehrajete hry, má grafika teplotu jenom kousek nad teplotou vzduchu v místnosti. Toho je dosaženo také tím, že grafická karta nedisponuje semi-pasivním chodem ventilátorů a ventilátory se tedy otáčejí neustále.
Během zátěže se teplota vyšplhá na stále pěkných 57°C s tím, že karta je totálně nehlučná a pokud grafiku přetaktujete, zvednou se teploty pouze o 5°C.
|