Strana 2 z 4
Balení má tradiční ASUS TUF design, uvnitř je trochu luxusnější, ale nic zvláštního. Na rozdíl od NVIDIA edic, tahle AMD/ASUS karta nepoužívá nové problematické a „hořící“ 16-pin napájecí konektory. Používá nadále robustní 8-pin (tři dokonce), takže žádný adaptér není potřeba. Je tu ještě pár bonusů, jako magnetek, a hlavně šikovná podpěrka karty.

Co mnohé potěší je i fakt, že na dnešní poměry není ASUS TUF Radeon RX 9070 XT O16G nějak obzvlášť přerostlou edicí. Jak jsem řekl, je i výrazně menší než TUF RX 7900 série, což je zajímavé s ohledem na výkon ;). Každopádně úplně malá karta to také není, pořád má 330mm na délku, ale není jinak přerostlá s rozměry 330x140x62,5 celkově. Zabírá ale ve výsledku 3,125 slotu a váží kolem 1,45kg.

Chladič je slušný, ale není ta přerostlý a masivní jako u jiných současných karet. Vnitřní pasivy propojené heatpipe chladí trojice ventilátorů. Ty jsou o něco nižší, než u jiných karet. Nicméně určitě na to stačí. PCB je opět typicky krátké a velmi kvalitní, prostor za ním je tedy vyplněn tím heatsinkem a průchodem vzduchu skrze něj.

Pohled na zadní stranu karty odhalí tento obvyklý design otevřeného prostoru za PCB. Vidíte také tři klasické 8-pin napájecí konektory, kterými je karta vybavena. Trochu overkill, ale zase máte jistotu, že nebudou hořet jako ty u NVIDIA modelů, protože jsou prostě mnohem robustnější a současně přes ně teče mnohem méně ;). Pokud jde o napájení, má zvýšený napájecí limit na 330W (304W reference), výrobce v tomto případě doporučuje 850W zdroj. Vidíte také ten přepínač BIOSů (režim OC a Default)

TUF je sice bez nějakých zásadních ozdůbek, malé RGB podsvícení (loga) ale přeci jen má. Nicméně proti jiným zářícím edicím, je to velmi „konzervativní herní design“. Což mnozí ale jistě naopak ocení, protože alespoň nepřiplácí za nesmysly a nemusí to podsvícení vypínat :). Pochopitelně ASUS kartu, její nastavování podporuje ve své univerzální aplikaci ASUS GPU Tweak III. Karta má jinak 4 konektory, 3x DisplayPort 2.1a a 1x HDMI 2.1b. Hlavní slot má 16-linek PCIe 5.0, ovšem nemusíte nutně mít Gen5 v základní desce, funguje samozřejmě i ve starších generacích PCIe slotu.

AMD k tomu jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. Nově u RDNA 4 najdeme ML akcelerovaný FSR 4 vč. frame gen. Samozřejmě nechybí podpora obecných univerzálních FSR i frame gen režimů, FreeSync a všech obvyklých technologií v propracovaných ovladačích AMD. Velkým vylepšením prošla multimediální výbava a kvalita encodingu pro streamování apod.
- Testovací sestava osahuje:
Testujeme tři základní rozlišení, tedy 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160. Všechny hry v maximálních detailech a pokud není řečeno jinak tak v nativním rozlišení (tedy bez FSR či DLSS, které rozlišení dynamicky snižují). Samostatně jsou pak testy s aktivním Ray Tracingem. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.

Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|