Strana 3 z 4
HD2400 a HD2600 - výkon pod DX10
DX10 začíná být aktuální téma dnešních dní. Na druhou stranu již delší dobu mnoho lidí varuje (včetně mě), že DX10 bude grafickým kartám této výkonnostní kategorie úplně k ničemu a pořizovat kvůli DX10 tyhle karty je naprostá hloupost a ze strany výrobců grafik je to lákání na naprosto nevyužitelnou věc. Samozřejmě recenze nových karet na dostupných DX10 aplikacích by to měly dokázat ...
Na trhu již máme víceméně tři plné hry, které nějakým způsobem podporují DX10. Samozřejmě k provozu DX10 je třeba operačního systému Vista. Začněme hrou Call of Juarez, která dostala patch DX10.
Nové Radeony HD2000 jsou pro DX10 zdá se mnohem lépe připraveny a konkurenční GF8 drtí na celé čáře. Co je však skoro 100% rozdíl výkonu, když to stejně není hratelné? 10FPS na vcelku běžném rozlišení bez jakýchkoli optimalizací obrazu je děs a hrůza. Na DX10 tedy v této hře na těchto kartách (GF8500/8600 a HD2400/2600) račte zapomenout.
Další opatchovanou hrou na DX10 verzi je velmi povedené strategie Company Of Heroes. Nové Radeony opět zcela drtí konkurenční GF8. Ovšem opět výsledky mají do hratelnosti na míle daleko, takže slovem úspěch to skutečně nelze nazývat. Za povšimnutí stojí propastný rozdíl mezi 8800GTS 320MB a 8600GTS, který pod DX9 zdaleka není takový. Pro DX10 prostě nemají tyto slabé grafiky (GF8400/8600 a HD2400/2600) dostatečné parametry.
Diskutovanou hrou je i novinka v podobě Lost Planet: Extreme Condition. Předcházející DEMO této hry, které využila Nvidia k nepříliš objektivní propagaci sama sebe, jsem vynechával ze zřejmých důvodů. Ostatně plná hra, která vyšla před pár dny ukázala, že výkon Nvidie proti ATI není zdaleka tak úžasný, jak se nám v demu snažila namluvit. Opět totiž vítězí nové Radeony, opět rozdílem několik tříd, ale opět to není úspěch. Jednotky FPS skutečně nejsou to, co bychom pro hraní potřebovali.
|