Strana 7 z 10
- Company of Heroes a Call of Juarez
DirectX10 prozatím nepřináší to, co jsme od něj čekali. Ani moc nemůže. DX10 je totiž jen takový chabý, nedodělaný mezistupeň mezi DX9 a DX10.1. Měl by přinést hlavně vyšší detailnost za cenu nižších nároků na hardware. Výsledkem je zatím vyšší detailnost, několik lepších efektů za cenu větší, či v nejlepším případě stejné zátěže pro hardware, jako u DX9.
Povedené RTS, předělané do DX10. Náročnost DX10 je zde obrovská, i když v posledních ovladačích oba výrobci přinesli řadu zlepšení. A aktuální situace?
Na vysoká rozlišení to i s nejvýkonnější grafikou zkrátka není. Ani rozdíly mezi jinak cenově velmi rozdílnými modely nejsou kdoví jak markantní. Oba Radony (tedy ve skutečnosti jeden a ten samý) si vedou velmi dobře. DX10 jim zkrátka jde. I když co jim je to platné, když žádná z testovaných grafik není nad hranicí hratelnosti.
To je střílečka z divokého západu, jedna z prvních DX10 her, kde je rozdíl oproti DX9 hodně vidět.
Bohužel je ale DX10 tak náročné, až je hra nehratelná. Je to příklad implementace DX10 do DX9 a jasný důkaz, že tudy cesta zkrátka nevede. Čistě DX10 hra neexistuje a tyhle náhražky a dodělávky nám zatím o skutečném potenciálu tohoto rozhraní příliš neřeknou.
Hratelné to není na žádné z testovaných karet. A kvůli tomu je nám celkem na nic, že rozdíly hodnot mezi jednotlivými modely jsou zanedbatelné. Kde nic není, ani čert nebere.
|