ATI Radeon HD3850 – nástupce legendy X1950 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 19 listopad 2007
Přejít na obsah
ATI Radeon HD3850 – nástupce legendy X1950
Sapphire ATI Radeon HD3850 256MB - představení
HD3850 - sestava a 3Dmark 05/06
HD3850 - ET:Quake Wars, Stalker, Oblivion
HD3850 - TDU a MoH:A
HD3850 - DX10
HD3850 - provozní vlastnosti
HD3850 - závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

  • HD3850 - závěr a hodnocení

A dostáváme se k nejdůležitější kapitole celého testu. Zhodnocení výsledků. Začneme cenou jednotlivých testovaných modelů.

cena

Jednoznačně nejlevnějším modelem v testu je HD2600XT, který je k mání kolem 2300 korun s daní. Pak jsou tu modely GF8600GTS, které se pohybují kolem 3900 korun s DPH. Kolem 4000 korun už lze sehnat právě HD3850! Pak už je v dnešním testu zajímavý pouze model GF8800GT, který by měl být k dostání teoreticky za ceny okolo 5700 s DPH, což dnes bohužel není.

vykon

A výkon? HD3850 si za 4000 korun vede zkrátka fantastickým způsobem. Pohybuje se kolem karet GF8800GTS 320/640MB a HD2900PRO. Cenově nejbližší konkurent GF8600GTS je o polovinu pomalejší!

cena-vykon

  Poměr cena výkon tak je pouze matematickou operací. Pokud bereme, řekněme standardní ceny HD3850 jako 4200 korun a GF8800GT jak 5700 korun, tak i přes to všechno, pouhý týden po korunovaci nového šampióna poměru cena-výkon, koruna mění majitele. Novým vládcem absolutného poměru cena-výkon se stává HD3850! A to ještě je výkon HD3850 díky nehotovým ovladačům horší.

  • Hodnocení

 Nová grafická řada HD3800 je konkurencí k Nvidia GF8 mnohem silnější, než bývala řada HD2900. Konkrétně dnes testovaný model HD3850 nemá de facto dnes na trhu přímou konkurenci. Za více než příjemných reálných cca 4000 korun s daní nabízí úctyhodný výkon. Nástupce X1950GT/PRO je to tedy více než důstojný. Opět máme před sebou absolutního vládce poměru cena-výkon. HD3850 je grafická karta s výkonem high-endu, ale cenou low-endu. K tomu HD3850 přidává velmi nízkou spotřebu zejména ve 2D, bezkonkurenční multimediální výbavu v podobě UVD čipu, nativního HDMI, podporu zvuku 5.1 a třešničkou na dortu je podpora DX10.1. Dostupnost HD3850 v obchodech se čeká během tohoto týdne.  

HD3850-6

Sečteno a podtrženo HD3850 256MB je grafická karta, která má zaděláno na to, stát se legendou a nejprodávanější kartou ve své třídě.  Výkon sice není takový, jako u GF8800GT, nicméně cena o cca 2000 korun nižší je pro mnohé mnohem zajímavější a technologická výbava a provozní vlastnosti nápodobně. Kdo nechce za grafickou kartu utratit mnoho, nevystačí si s integrovanou, tak HD3850 je splněním jeho snu. Po high-nedu je tak mrtev i low-end. Na trhu s grafickými kartami se vyplatí uvažovat dnes jen o třech-čtyřech modelech. Nejlevnější HD3850, jako vládce poměru cena-výkon, HD3870 nebo GF8800GT 256MB a nebo GF8800GT 512MB, což je nejvýkonnější grafická karta, která se dnes vyplatí pořídit. Doufejme, že dostupnost všech těchto karet bude co možná nejlepší.   

Gold-Award

" ... Za vynikající poměr cena-výkon a technologickou pokročilost"

Za zapůjčení děkujeme společnosti Sapphire

sapphire-logo-small

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdy ty se z tech ATin vylecis? 2007-11-19 16:34:36

Opet tu mame typickou recenzi kde se chrli superlativy typu "Opět máme před sebou absolutního vládce poměru cena-výkon. HD3850 je grafická karta s výkonem high-endu, ale cenou low-endu." 3850 nema konkurenci a podobne. Nevim jestli ti to za to stoji, jako ze te nekdo plati nebo je to jen neutuchajici nadseni. V jistem slova smyslu je ta recenze docela zajimava. Velice peclive jsou vybrany predevsim testy, kde nechybi pro ATiny typicky rychly Airborne. Naopak zcela chybi to nejdulezitejsi vec dnesnich dnu, kde 2900 a 38xx tezce debakluji - ano nemusim snad psat co to je za hru. Recenzoval jsi ji na GTX. Dale srovnani cen. Proc srovnanavas ceny 256MB 3850 a 512MB verze 8800GT?? Srovnavej cenove pokud mozno nejpodobnejsi veci. Nerad to rikam, ale tenhle blog nedosahuje kvalit ostatnich HW magazinu, kde jsem se s necim takhle do oci bijicim nesetkal.

PS: A to podotykam ze proti ATI kartam nic nemam aby nekdo nebrblal, mel jsem jich o dost vic nez nVidii. Ale rada 2900 se dnes z odstupem casu da nazvat vicemene propadakem, a 38xx opravuje jen cast (nastesti podstatnou) jejich nevyhod. Na takove hodnoceni to ale neni.
GarienGrey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velice peclive jsou vybrany pr 2007-11-19 17:29:30
avatar
kde nechybi pro ATiny typicky rychly Airborne. Naopak zcela chybi to nejdulezitejsi vec dnesnich dnu, kde 2900 a 38xx tezce debakluji - ano nemusim snad psat co to je za hru. Recenzoval jsi ji na GTX.

Prosím tě aspoň si prečti pořadně recenzi a pak pindej

Ovladače pro HD3850 jsou prozatím stále ve vývoji, v době testování jsme neměli k dispozici poslední hotfix na Crysis, takže tento test v recenzi nenajdete.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:52:54
avatar
Žasnu nad inteligencí některých čtenářů, dovolte, abych vaše pokřivené dojmy, i když text článku hovoří jasně, uvedl na pravou míru:

1, Superlativy jsou i u GF8800GT a zajímavé, že tam si proti nim nic neměl? tak proč teď u grafiky, která má ještě o něco lepší poměr cena-výkon? HE?

2, Vybranné testy? Ale? Ona má HD3850 jiné testy než GF8 a starší karty? Testy jsou vybrány na základě technologiií, které presentují ... Crysis tam nemám, protože jsem většinu karet neměl pro otestování k dizpozici navíc Crysis určitě není hrou, kde by ATI podávali i přes nehotové ovladače debaklující výkony, ani omylem, stačí si projít zahraniční recenze ...

3, Srovnání cen? VÝRAZNÝMI SLOVY PRO TY HLOUPĚJŠÍ: KDYŽ TESTUJETE A MÁTE K DISPOZICI KARTY ZA DANÉ CENY, A MÁTE VÝSLEDKY TĚCHTO KARET, TAK JAKÉ CENY ZAPOČÍTÁTE DO POMĚRU CENA VÝKON? NEHLEDĚ NA TO, ŽE JÁ NEZNÁM CENU GF8800GT 256MB ANI JSME JI NESTESTOVAL, NEZNÁM JAKÝ MÁ VÝKON, TAK JAK JI MOHU S NĚČÍM SROVNÁVAT?

sečteno a podtrženo, kvalita téhle receze je v mnohém nad úrovní jiných magazínů, škoda, že mě srovnání s jinými magazíny absolutně nezajímvá, víš proč? Vždy se objeví ťuňťa, který prostě, protože mu výsledky nevoní podle jeho veleobjektivního názoru, aniž by v životě kdy něco testoval, řekně že tyhle stránky nedosahují úrovně jiných magazínů - takže mě tyhle názory nezajímají a můžeš si je nechat od cesty. Já dělám tak, jak nejlépe umím, podle svého nejlepšího vědomí a svědomí se snažím informovat na svém horko těžko vyvíjeném webu vytaženém z nuly snažící se říkat věci tak jak jsou bez ohledu na to, jestli se to někomu líbí, nebo ne! Co děláš ty?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 22:38:02
avatar
se divím že to pořád řešíš táto individua jsou vhodní adepti pro ignore..
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 00:54:11

RE: DDoom - No argumentujes krasne, ale smysl to moc nedava. Crysis dnes zajima vetsinu lidi, to ze nejsi schopen v nem otestovat karty asi jako jediny tady zemi je tvuj problem. Nehotove ovladace?? A koho to zajima? nVidia je hotove ma. Pokud chces srovnavat pomer ceny vykonu karet, nemuzes tam rvat jednu VGA s 256, a jednu s 512MB RAM. Je jasne, ze ta prvnmi logicky vyhraje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 02:09:37
avatar
prosimtě přečti si ještě jednou, co jsi napsal a dej si pár facek ...

1, Crysis zajímá většinu lídí, fajn, ale co je mi potom? Že to nejsem schopnej otestovat jako jediný pochybuji, ty je otestovaný máš? DDWorld má stále omezené zdroje, nemám všechny karty pohromadě - takže když mi je dodáš s radostí ti ten test udělám ... v opačném případě si nech své prupovídky. DDWorld je malý web takže buď pomoz, nebo si podobný poznánky nech od cesty ...

2, Ale to víš že mohu porovnávat poměr cena výkon na různých kartách, pokud mají stejné podmínky tak si mohu porovnávat a je to přesné srovnání, takže je to zcela v pořádku, horší by bylo, kdybych při testování jednu zvýhodnil. Takže se nad sebou zamysli. S čím bych asi poměrem cena výkon srovnával takou GF8800GTS 640MB nebo GTX, že ti to dříve nevadilo, když se srovnávalo s HD2900XT s 512MB ;) a že tahle srovnání dělají i další weby ...

2
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:09:39

Pokud to neni v tvych silach, tak se samo neda nic delat. Jen me zarazi, ze vsichni osotani meli Crysis otestovany..

GTX, GTS a 2900-512 samo srovnat musis, jinak to nejde. Kdyby byl nekdo NV fanatik, srovnaval by GTX/GTS zasadne pouze s 2900-1GB. To by uz asi tak vyborne "erko" nevychazelo ze? Ty delas to same, ale naopak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:47:02
avatar
no a co? ať si klidně srovnávají, pokud budou stejné podmínky testů ... je to úplně v pořádku ... tohle srovnání je naproto na místě ...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 11:02:49

Tak tohle asi nepotrebuje komentar.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DAVE_ - Kdy ty se z tech ATin 2007-11-19 22:35:49
avatar
co to meleš?ta karta je za ten peníz zcela totálně famozní kauf.a nvidia stím nezmůže zhola nic!8800GT 256MB bude nad za 5000Kč což je o 20% dražší karta..
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 00:58:33

Melu to, co melu. Nevim co by jako mela nVidia delat s tim tvym famoznim kaufem. Tresou se asi stejne jako pred 2900XT.
8800GT-256 bude sice drazsi, ale taky nepomerne vykonejsi nez 3850.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 02:10:14
avatar
ten poměr bude přesně 20%
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 11:02:10

Presne tak, pokud by ten pomer byl stejny jako pomer cenovy, nechapu co tady "budy" plete o kaufu stoleti. Logicky musi byt stejne vyhodny kauf i 8800GT..

Jen jeste dodam k tem pomerum vykonu jeden zajimavy odkaz, at vite jaky ten pomer skutecne je:
http://www.firingsquad.com/hardware
/amd_rv670_performance_preview/
page14.asp
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:49:36
avatar
z daného odkazu nelze poměr cena výkon vůbec určit navíc crysis pod DX9 ... fuj ... Každou kartu testuji a hodnotím aktuálně, až budu mít GF8800GT 256MB budu hodnotit i s ní, nemám takže dnes je nejlepší karta poměrem cena výkon HD3850 a je tak v tomto ohledu lepší než GF8800GT 512MB ...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 11:06:51

Myslis ze bude rozdil v DX10 jiny???
Predpokladam ze se v dane problematice orientujes. Musis tudiz vedet, ze vizualni rozdil mezi SM3.0 a 4.0 je docela mizivy. V Bioshocku jste vsichni hledali rozdily mezi DX9 a 10 verzi pomalu lupou. V Crysis na to sli od lesa, a v XP zakazali V HIGH.

Jediny podstany rozdil je zatim v tom, ze pod Vistou je to cele daleko pomalejsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 12:46:44
avatar
Ano rozdíl výkonu pod DX10 bude jiný, to je dokázané jinými testy ...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pocet her 2007-11-19 16:47:28

Nic ve zlém, jsem rád za každý test, ale méně DX9 her by už testovat nešlo co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:54:01
avatar
šlo a se stoupajícím počtem nových a nových DX10 her DX9 ještě ubyde ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drnoha - Pocet her vs DD 2007-11-19 22:53:54
avatar
škoda mno
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 01:00:51

Mozna by ses mel zamyslet nad tim, pro koho ty testy delas. Jestli pro sebe, nebo pro lidi. Prisel bys totiz na to, ze pod DX10 a Vistama hraje mozna 0.5-1% lidi (ve svete je to zatim cele 2%)..
Takze DX10 ber jako "tresnicku na dortu", tedy pokud maji testy nekoho zajimat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 02:14:09
avatar
Já ty testy dělám pro sebe a další lidi, nás zajímá jak si to vede. To že z toho napíši akhle recenzi je podružné, ale to není novinky DDWorld vznikl jen tak mimochodem, měli to být jen zápisky z testování ... DX10 zajímá mě a protože na něj mám PC systém i hry, tak si DX10 užívám ...

kde ty bereš ty své informace žasunu, už několikrát na DDWorld proběhla aktualita s aktuálním zastoupením jednoltivých Operačních systémů ... Vista má 8% Xp mají kolem 75% to jen tak mimochodem abys věděl o čem to vůbec mluvíš ... XP klesají Vista rostou a na nový silný počítač dávat XP je pitomost za tím si stojím ... Netvrdím že Vista jsou výhra, ale jsou rozhdoně lepší na silnějším PC než Xp ...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:29:34

Informace byly receny v jednom rozhovoru s Gabem Newellem, a jsou prevzaty ze Steamu, kde se (pro rypaly) neprodava jen HL2, ale tuna jinych her.
Priznavam, ze je to uz nekolik tydnu. Mozna ze vsichjni hojne migrovali na Visty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:50:51
avatar
steam není relevantní statistika ... já mám v ruce zastoupení operačních systémů na PC vůbec ... je to statistika mnohem přesnější ....
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 11:08:41

Jiste relevantnejsi statika je tvuj web, odsud lze s presnosti rict, jaky kdo na svete pouziva OS.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 12:45:50
avatar
nikoli světové statistiky agentury, která tohle všechno sleduje považuji za nejlepší a tam platí čísla co jsem napsal ... ne každý hraje s pomocí STEAMU.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 16:45:58
avatar
reknu ti to takle..nejvice wein vista se proda v jiz hotovych sestavach!!a to jsou sestavy v naproste vetsine s kartama typu gf8600 nebo hd2600 v nejlepsim pripade..nejvice je zastoupena 8500gt!!!a na tom se daji hrat dx10 hry???podle me ne!a dalsim nejvetsim odberatelem win vista jsou notebooky!na notebookach hraje nekdo hry?dx10 hry?jestli 1% majitelu tak je to hodne...ale kolik lidi ma STEAMA a hraje hry?vsichni!a pro koho jsou tyhle testy delany?pro toho kdo hraje novy hry...takze je pravda ze ne kazdy hraje hry pomoci steamu..ale mnohem vetsi procento ma sice win vista ale k tomu ke hrani dx10 her naprosto nedostacujici hardware a naprosta vetsina z nich nema o pocitacich bud prehled zadny nebo znacne omezeny (ve di ze vice GHz na procesoru je lepsi a vice pameti a vetsi disk). zkus se zamyslet nad timhle...a zkus mi to padnymy argumenty klidne vyvratit..ale podle me jsou udaje ze STEAMU mnohem vypovydajici nez od te svetove agentury
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 22:02:59

Lucky - Ano presne takhle jsem to myslel, koho zajima kde vsude je Vista s DX10 akceleratorem urovne X200???
Paradoxne nejvetsi podil Visty je v totalne nehernich PC s 8500GT, X1100 atd.
Na s STEAMU jsou hraci, da se tedy predpokladat ze ma asi vetsi vypovidaci hodnotu. To ale pana Stacha netrapi, ono totiz neni podstane co je pravda, podstane je za kazdou cenu hajit tu SVOU pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 00:39:26
avatar
no to budu dělám testy tak jak uznám za vhodné a tak abych se dobral k výsledku který mě zajímá a to je hraní pod DX10. Mnohé to zajímá stejně jako mě. Nikdo vám nebrání zjistit si svá data ve vašich testech. BTW: no tak mi dokažte, že ta vaše pravda je pravda pravdoucí pokud mi to dokážete, že ta vaše pravda je jediná na světě a jediná správná samozřejmě ji uznám jako dogma .... jsem zvědav, tak do toho ...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 12:05:13

Ano pokud posuzujes pocet hernich PC schopnych bezet v DX10 podle toho, kolik se po svete prodalo Vist v novych PC, tak o5 nenam co dodat. Tohle komentar nepotrebuje.
Awast [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Kdy ty se z tech ATin vyle 2007-11-19 16:48:23

Kde je na trhu 8800GT s 256MB pamětí??

Crysis opravdu chybí, ale zdůvodnění bylo napsáno... sám si ho vyzkouším

Tenhle článek je opravdu velkým nahlodáním důvěry v nestrannost DDWorldu, ačkoli grafy hovoří pravděpodobně správně, tak je taky důležité to náležitě okomentovat a nehýřit jen superlativy... to fakt bije do očí...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 17:09:12
avatar
jj presne..ale to je tu naprosto bezne..uvidime az vyjde 8800GT ale jestli bude tak o 500-1000 drazsi nez tenhle radeon tak se hodne vyplati..v nizsich rozlisenich kde se neprojevi mensi pamet bude stejne vykona jako verze s 512mb pameti..nvm nvm jak si proti ni tenhle radeon povede..

nejvic me ale zarazil zacatek!geforce 8 ma HDMI!!G92 MA HDMI!!a jeji purevideo je stejne vykone jak tahle UVD u ati tak nechapu co to tady o UVD pejes..to je docela z cesty

DD videl si recenze toho spickovyho phenomu??o 15-20% v temer vsech aplikacich pomalejsi nez stejne taktovany C2D nebo C2Q a to nemluvim ani o 45nm verzi??opravdu si myslis ze je to dobra volba pro testovaci masinu??nebo nesneses intel??

a absolutni high-end bude zatim bezpecne patrit nvidii dokud se nevyda dvoucipova verze od ati a jestli ta bude driv nez ta od nvidie..uz se muzem tesi na 8800GTS 512..11. prosince je tu nova ejvykonejsi karta a za velmi dobrou cenu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:07:55
avatar
už bych se opakoval ... až vyjde GF8800GT 256Mb a budu ji mít v testu, bude hodnocení aktuální, teď ji nemám, těžko mohu hodnotit dnes jinak. Navíc mám takový dojem že cennovou konkurencí GF8800GT 256MB bude nakonec HD3870 ...

UVD je část čipu, Purevideo je software stejně jako AVIVO, tak ... Pokud vím, tak nativní HDMI má jen RV670, ale ověřím to ještě jednou ...

Volba pro moji testovací mašinu je taková, na čem se s podporujícími partnery dohodnu - klidně bych Intel osadil, kdyby o takovou spolupráci požádal dříve než AMD - AMD nás podporuje a dodává nám testovací komponenty spolu s dalšími firmami - takže opět jste vedle, pokud si myslíte, že testovací hardware vybíráme na zákaldě subjektivních pocitů - nikoli testujeme na tom, co získáme spoluprací Nemyslím, že by Phenom X4 byl nějakou brzdou výkonu, určitě bude na 3,0Ghz lepší než stávající Athlon X2 ;)

na GF8800GTS G92 se těším, možná vyměním GF8800GTX ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:51:52
avatar
no prave ze phenom je jen o par procent lepsi nez stavajici athlony na stejnem taktu..takze si jim moc nepolepsis..jedine bys ho musel trosku vic nataktovat...ale taktovani nepujde ani zdaleka tak vysoko jako u intelu...precti si naky recenze..phenom docela propadl..skoda

spolupracujes s AMD???tak to uz mi jsou naprosto jasny ty recenze a superlativy o ati sry ale to je fakt jasny
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 20:31:50
avatar
ne spolupráce AMD se v textu neprojevuje, spolupracuji i s Nvidia a dalšími značkami ;) snad jen můžete mít pocit, že o něčem mluvím více a podrobněji, ale to je dáno dobrou informační podporou to jak si to napíši je ale moje věc ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 17:58:17
avatar
a proc tu neni souhrn recenzi phenomu??ty uz sou stare 2 dny..kdyz byl souhrn recenzi grafickych karet tak to tu bylo okamzite...ale mam takovej dojem ze to je kuli tomu ze by se o nich nemohlo moc dobre mluvit za to jakej vykon a spotrebu podavaji tak se nebude mluvit vubec jinak ale nechapu co si amd slibuje od ty jeho super platformy spider..nemel to byt max vykon?desky ocekavani mozna splnuji..ale procesory sou hodne vekou brzdou a graficke karty taky nepodavaji excelentni vykon...a na pomer cena/vykon se v tyhle platforme nebere nebo sem o nem neslysel..nizka spotreba to taky nebude (phenom sezere vic jak intel) tak fakt nechapu k cemu to je...jedine marketing..ale ten nema na cem stavet..

jo a jakej phenom mas vubec dostat???aby nebylo lepsi zustat u toho ahlona co v tom mas ted
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 23:21:28
avatar
Nemáš pravdu Phenomy mají mít otevřený násobiče, pak jednoznačně propadne Intel v taktování, jako to bylo dříve u Bartonů, proti kterým Intel neměl co nasadit, protože si "chytře" zavřel násobiče.
Ale uvidíme, až ho budu mít v ruce za určitou cenu, tak řeknu co je lepší... Stejně, dnes dostačuje jakýkoliv procesor na taktu jádra 2.6Ghz (5200+) a už nebrzdí žádnou GK svým výkonem a je to jedno jestli to je intel nebo AMD...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 02:15:01
avatar
to bych netvrdil ... AMD na 3,3GHz je pořád slabší než Intel na 3,6-4,0Ghz kam dnešní Inteli dostaneš ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 15:44:12
avatar
tak to si pis ze nejvykonejsi karty takovy procesor brzdi!!!a o SLI ani nemluvim!!jediny kdo tady nema pravdu si ty..k cemu ti je otevreny nasobic??proc myslis ze nejvykonejsi phenom ktery byl letos vydan ma takt 2,3GHz???amd ma problem ze v revizy B2 ktera je nyni na trhu dochazi pri vytizeni vsech 4 jader k chybe ktera vede k zamrznuti systemu..oprava pro tento jev je ale snizuje vykon o 10%..a tato neprijemna chyba v jadre nastava prave pri taktech vyssich jak 2.3 GHz!!precti si aktualni info..zavada by mela byt odstranena fyzicky z procesoru v nove revizi B3 ale ta nebude driv jak pristi rok v breznu..takze pokud nechces mit nestabilni PC tak si toho phenoma moc nenataktujes tak jediny kdo nema pravdu ses ty..a omlouvam se ti ze sem ti vzal iluze o phenomu jako nejlepe taktovatelnem procesoru..precti si aktualni info v cestine bo anglictine linky davat nebudu bo to DD maze
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:17:58
avatar
LuckyJosh ty jseš opravdu nemocen.jdi se prosím léčit ano?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:01:03
avatar
no neni, má být ... nicméně v dnešním testu s ní těžko mohu něco srovnávat ....

Crysis chybý oduvodnění doplním - Neměl jsem všechny testované karty k dispozici - mám jen vždy část, část výsledků ve hrcáh je starší navíc se mi nechtělo testovat s beta ovladači tuhle hru, hotfix vyšel až později a já kartu musel vrátit dříve nebojte, Crysis test bude

jediná nestranost, která je neustále nahlodána je vaše, zajímavé je, že superlativi u GF8800Gt a SLI 8800Gt vám nevadili, když se ale objeví ještě lepší karta ve smyslu s lepším poměrem cena-výkon a výtečnými provozními vlastnostmi a není od zelených, tak je okamžitě oheň na střeše - řeknu vám to na rovinu pánové: s touhle vaší nestranností se jděte bodnout! GF8800GT dostala superlativů haldu navíc dostala nejvyšší ocenění, které dáváme a dáváme ho málokomu, HD3850 dostala nižší ocenění, protože výkon není až tak špičkový, na druhou stranu výkon v cenové hladině 4000 je užasný, jen si ho srovnejte s GF8600GTS superlativy u HD3850 jsou zcela na místě!
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:19:37
avatar
to bude tím že nvidioti pořát hledají něco na ATI zatímco Fanatici si v klídečku leští doma svoje atinky a dementní nvidioti je nezajímají....že se stále tomu divíš .....
M@rt!n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 17:16:59
avatar
Zdravím DD a čtenáře, měl bych pár otázek:

1.) Chci hrávat v rozlišení 1680*1050 bez AA, AF - bude 256MB verze brzdou při tomto nastavení? Nebo spíše se zeptám: Co ještě kromě textur využívá místo v paměti grafiky???

2.) Pasuje na tuhle MIDDLE mainstreamovou kartu AC accelero S1?

3.) Kdy bude na trhu!? uaáá
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:04:38
avatar
256MB bude dost brzda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:11:11
avatar
bez AA/AF bych dnes nehrál - výkon tolik nesnižují kvalitu obrazu znatelně zlepšují, vypnul bych třeba ultra stíny apod. to na úvod. Jinak výkon pod 1680x1050 bude podobný jako v testovaném 1600x1200 a vidíš, že není nízský. pěm´t grafiky je na textury, jsou hry kde je to jedno, ale jsou rhy kde ta paměť chybí ... ideální je mít 512MB paměti na grafice ...

2 a 3, nevím přesně ....
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: 2007-11-19 19:12:33
avatar
Na trhu uz je, treba na Czech computer uz ji maj
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:55:22
avatar
a maji ji skladem???ja sem ji tam nevidel..tak nerikej ze je na trhu..neni
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:22:31
avatar
ještě odpoledne měli skladem...dokonce POWERCOLOR HD3870 byl v počtu dvou kusu
mr_tricoder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chladice 2007-11-19 17:48:41

clanek dobry. zajimal by me taky test chladicu grafik. jak by si stal VF700 Cu, atd. ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:11:40
avatar
dobrý nápad, zkusíme zrealizovat, objevilo se pár zajímavých chladičů
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .... 2007-11-19 18:01:54
avatar
V rozlišení 1280x1024, je to jednoznačně král se svou pamětí 256MB a původně byla postavena proti 8600GT(s), kterou svým výkonem jednoznačně rozsekala...
A za cenu 4k, by to nebral jen blázen... Jinak kdo si chce zahrát, tak jednoznačne HD3870, která je velmi dobrá a stojí cca o 1000kč více, určitě se také více hodí na vyšší rozlišení.
Ale počkáme na 8800GTS s 256, jak na tom bude.
Jinak škoda že tady není test z Call of Juares, tam jednoznačně ATI seká NVIDIA, a pod DX10 chodí ATI 38x0 řada lépe než NVIDIA. Tešim se na test s offic ovladačema...
Tak omluva sem se přehlédnul, ale dobře tam konkuruje 8800GT, jenom o jeden FPS, to je spíš chyba měření
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:12:02
avatar
v call of juarez ati seka nvidii protoze na vyvoji spolupracovala a je to jedina hra o ktere se muze rict ze pro ni ma ati dobre vyladeny ovladace..ale za zahrani skoro nestoji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:13:11
avatar
crysis (kromě jiných her) zase spolupracovala Nvidia tak co? to nevadí? ... fakt nechápu proč se pořád snažíte hledat v mých článkách nějakou zaujatost - já vycházím z toho co je na trhu a to je takové, jaké to je ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 22:43:54
avatar
to bude asi tím že taty pár lidem chybí nějaký ten chromozom.
krishke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 23:15:16

a nebo přebývá
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 23:27:49
avatar
to je také možnost
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 15:47:38
avatar
ja si nestezuju ze tady neni..ona tu pravem neni..protoze i kdyz v ni ati jako jedine podava vyborny vykon diky opravdu vyladenym ovladacum ta hra proste z nic nestala a jeji engine se ani nikde jinde co vim nepouziva..takze by bylo zbytecny tu hru testovat nebo brat v uvahu vykon kterej v ni jakakoli karta ma...
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:00:30
avatar
OMG, ukažte někdo z těch co si stěžujete, kde je v článku něco špatně, nebo lživě?
re LuckyJosh & Awast: Co furt máte s tou zaujatostí?!? "Podle sebe soudím tebe", že? Takže bych se spíš pozastavil nad vaší nezaujatostí, másla
re Dave: Proč by se nemohl porovnávat 3850 s 8800GT z hlediska cena/výkon?!? Tomu tedy opravdu nerozumím co tím chtěl básník říci
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:05:56
avatar
Souhlas
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:14:34
avatar
ja sem ti tam rekl co je spatne...to ze zadna GF8 nenabizi HDMI je LEZ!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:13:46
avatar
nativní ?
Awast [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zaujatost?? 2007-11-19 19:16:21

Ale kdeže, doma jsem měl za poslední dva roky pouze ATi karty... ovšem těch superlativů je v článku moc a moc... i když je obvykle nečtu a sleduju tabulky a až závěr s provozními vlastnostmi, tak tahle karta je s největší pravděpodobností moje další (8800GT je na mě drahá ) takže asi tak...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:24:07
avatar
nj já se pokusím udržet své nadšení z posledních grafických karet na uzdě, ale GF8800GT i HD3850 jsou prostě za dané peníze naproto úžasné, proti tomu, co jsme za ně kupovali v minulosti
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 01:07:21

pK! --- Protoze konkretne tyhle modely maji rozdilnou velikost pameti. I debilovi musi byt jasne, ktera karta ma takovy pomer lepsi. Predstav si, by nejaky "nvidiot" delal pomer cena vykon u 2900XT-1GB, a GTS-640MB.. Co si asi o nem pomyslis?? Logicke je srovnat karty se stejnou pameti, vic pameti kartu nejspise prodrazi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 02:15:59
avatar
že je to normální ... už jsme ti na to odpovídal výše ... zajímavé, že ti srovnání poměru cena výkon u HD2900XT 512Mb a GF8800GTS 640MB nebo GF8800GTX 768MB nevadilo );)
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:30:46

viz reakce vyse..
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:53:48
avatar
poměr je poměr, tzn. cena/průměrný výkon. Takže je to spravedlivé ať je karta taková nebo maková, protože to poukazuje na to, jaká společnost prodává jednotku výkonu za kolik. Pak je už jen na tobě, jaký segment karet preferuješ(max.výkon ať to stojí co to stojí, nebo nějaký průměr). Pak se stačí jen podívat na tebou preferované karty o daném výkonu, mrkneš na poměr cena/výkon a máš jasného favorita s nejnižší cenou z dané skupiny gk kterou sis zvolil. Je to prostě jen cena s výkonem daná do jednoho čísla. Je nad slunce jasné, že nemůžeš srovnávat HD3850 vs. 8800Ulta,protože cena roste nepřímo úměrně s výkonem, ale můžeš srovnávat HD 3850, 8800 GTS 640 a HD 2900 PRO, které jsou výkonově ±5%, ale s cenou to je úplně jinačí a to 1:2,4:1,6
Vorel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2007-11-20 15:22:09

Cena rastie nepriamo umerne s vykonom?
to by znamenalo ze cim vykonnejsia grafika, tym lacnejsia
Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 15:58:51

Ale muzes srovnavat HD3850 vs. 8800Ulta. Proc bys nemohl? Srovnani vykonu dopadne tak, jak dopadne, a srovnani pomeru cena/vykon zase opacne. Ale o tom to je. Presne tak to totiz je. Neni to o tom, kdo vyhraje, je to o tom, ktera karta je v danem cenovem segmentu dobry kauf. Vypada to, ze HD3870 a 8800GT jsou ve svem cenovem segmentu pomerne vyrovnanymi souperi. Nechapu, proc ma porad nekdo tendenci do toho tahat emoce. Ty jsou dobre na fotbal. Tam se fandi. Komponenty se kupuji, tudiz emoce stranou.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2007-11-19 18:30:49
avatar
LuckyJosh napsal:
ja sem ti tam rekl co je spatne...to ze zadna GF8 nenabizi HDMI je LEZ!!!


Proč se tady hádáte o kravinách, stejně to zvás využije 10% lidí, a zbytek stejně jenom hraje!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 15:48:59
avatar
ja to povazuji za kravinu..ale kdyz autor tvrdi v clanku neco co neni pravda tak se nekdo ozvat musi...
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proc uz se DD neprejmenuje? 2007-11-19 18:35:54
avatar
Sleduji DDworld od jeho vzniku. Az do konce lonskeho roku to byl z meho subjektivniho hlediska seriozni webzine, kde mne zvlaste jeho recenze HW a pruvodce koupi noveho pocitace pridapadaly velmi seriozni. Ale cely letosni rok, mam pocit, ze DD se stal ATIfanatikem, i kdyz to pod kazdym clankem AMD/ATI musi vyvracet (uz to staci, ze to neni jen muj pocit).
Cela situace okolo AMD/ATI GPU se da celkem jednoduse srovnat s koupi auta:
koupim si Ferrari (bavime se o high-end GPU), ale motor bude mi chip fiatu, a postupne se casem (ATI timing) do 1 roku dopracuji k tomu, ze mi po roce, co jsem vydal nemaly peniz, bude auto jezdit jak slibovala reklama (konkurence uz samozrejme ma vse slibovane v reklame take a funkcni.....). No jen si to zkuste predstavit ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 18:41:03
avatar
no možná je to proto, že na stránkách DDWorldu přibilo čtenářů, které ATI karty považují za nějaké méněcenné apod. ... já osobně jsem nezaujatý "pisálek" a majitel grafické karty nvidia ...
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na tohle si taky hodne ctenaru 2007-11-19 20:12:23
avatar
stezuje "přibilo" - on je nekdo nekam pribiji kladivkem?
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jak uz nize Mrs 2007-11-19 20:14:46
avatar
trefneji vystihl "Menej superlativov" .....
Neznámý  - SUPR,SUPR 2007-11-19 18:32:28

Jak článek tak karta. Jste jediní co testují karty v rozlišeních do kterých je určena. Nechápu ty dementy ze živě nebo PCtuningu, že to testují 1900/1200 a ještě poznámky jako 1280/1024 už testovat nebudeme to už dnes nikoho nezajímá. Zajímá nějakého klienta Fábie za kolik zrychlí z 0 na 100? Ani jednoho!!!
Takže díky za to rozumné testování a jsemrád, že Vás zajímají lidé kteří vás "čtou" A výběr her je taky good. Ještě by se hodilo otestovat kartu v crossfire.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:14:34
avatar
to jsem dva nejpoužívanější rozlišení je 1280x1200 a odvozené ... tahle karta je pro něj přímo určená
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zabiják v mainstreamu 2007-11-19 18:39:49
avatar
Zabudol si napísať "Zabiják v maintreamu". Až príliš si vychválil túto atinu, v tedy by som s tebou súhlasil keby táto karta bola lacnejšia ako 8600GTS a 512MB verzia by stála toľko čo táto. A porovnávať HD3850 s 8600GTS je smiešne aj keď majú podobné ceny. Všetci dobre vieme že 8600GTS je low-end, to len nVidia si myslela že keď dá na takú kartu mainstreamovú cenu že si vytvorí mainstream a ten čo si ju za tú cenu kúpil dobre naletel
A keď budeš mať toho Phenoma tak ho poriadne otestuj a aj poriadne pretakuj. Som dosť sklamaný že má taký výkon aký má, aj ty si dosť písal(asi si to len preberal z iných stránok)že bude mať o cca 20% vyšší výkon ako C2D na rovnakej frekvencii a ono je to zhruba opačne, aj keď niekde sú dosť vyrovnaný ale väčšinou Phenom stráca.
Ináč dobrá práca len sa zdrž toľkých chválení stačí to napísať raz.
krysar_lubo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:59:00
avatar
Zabiják v mainstraeme je 8800 GT. 3850 je skôr vyšší low-end ako cenovo, tak výkonovo. O kartách minulej generácie (tým myslím klasické 8800, 8600, 2900) sa myslím už nemá cenu baviť. Ozajstným konkurentom pre 8800 GT je až 3870 a tam to podľa prvých ohlasov nedopadlo pre ATI až tak dobre ako pri 3850.
Sám som momentálne na pochybách, ktorú kartu zvoliť. Pre 3850 hovorí cena/výkon, ale už nie 256 MB pamäti (z hľadiska budúcnosti mi to príde málo). 8800 GT momentálne niet a podľa všetkého má ATI lepšie zmáknuté DX10. A tiež ma pri nvidii straší ten jednoslotový chladič. 3870 vraj nie je za tie peniaze až taká výhodná, ale aspoň má dvojslotový chladič. Nadnesene povedané, pôvodne som sa tešil, že si nebudem vedieť vybrať, ktorá karta bude lepšie. Teraz sa mi vidí, že si neviem vybrať, ktorá je horšia (ako samozrejme, všetky sú vynikajúce, len žiadna nie je taká, ako by som si ju predstavoval )
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 20:13:54
avatar
Toho zabijáka som myslel len zo srandy, DD tak označil 2900Pro a 8800GT, tak som čakal či to nebude aj táto karta.
Ten dvojslotový chladič na 3870 nie podľa mňa žiadna výhra oveľa účinnejší nebude len to fúka von, radšej by som asi kúpil 3850 512MB a vymenil chladič za niečo poriadne, ten pasívny Accelero S1 by nebol zlý a dať na neho nejaký tichý 12cm ventilátor. A potom to pretaktoval.
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 21:35:38
avatar
Pokud si pamatuju, tak 2900Pro označil DD "trhač asfaltu v mainstreanu" (opravte mě, jestli se pletu, nechce se mi to hledat
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 21:41:21
avatar
Odkaz
ale bol aj trhač Odkaz
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x1950 2007-11-19 19:07:28

So zaujmom otvoril tuto recenziu... nic som poriadne necital, pozrem grafy .. a ejha .. vidim 2600XT ale x1950pro/gt nikde ... znechutilo ma to natolko ze som to len prelistoval...
(moze niekto namietat ze 2600 a 1950 su vykonom podobne aj tak )

Uz len zo zaujimavosti by bolo dobre x1950pro dat, kedze 3750 prezentujeme ako nastupcu, len pre porovnanie kde sme sa pohli.

Dufam ze bude crysis doplnene (aj ked ma tato hra nezaujima) a UT3 demo by tiez nebolo na zahodenie aspon porovnat s 88GT.

Menej superlativov, dost mi to zacina vadit .. pochvalit kartu a vymenovat + a naopak ... ziadne expresivne vyrazy ... naco.

V grafoch by sa patrilo zvyraznit testovanu kartu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 19:21:15
avatar
oka, takovouhle kritiku beru má hlavu a patu, neuráží a nesnaží se vnutit svůj názor za každou cenu ...

Jak už jsme řekli ve starších testech karty X1900/GF7 již testovat nebudeme, promiňte ale testuji DX10, takže půlka testů by nemohla být provedena, navíc celkové hodnocení by také nemohlo být vypovídající. berte to jako že je HD3850 duchovním pokračovatelem X1950 ... HD2600XT je navíc stejná, nebo lepší než X1950 srovnání tak máte více vypovídající ...

Crysis bude až tu kartu znovu seženu na test spolu s ostatními ... pořád nemám takové zdroje jak jiné weby ...

hmm superlativy ... nj tak já se pokusím nadšení z některých skvělých výrobků v poslední době držet na uzdě

jo zvýraznění by tam být mělo, tlačil mě torchu čas s vydáním omlouvám se ...
Awast [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: DD 2007-11-19 19:56:29

OK. Mám vůči Tobě obdiv. Já bych takhle psát dlouhodobě nedokázal (to byla pochvala)

Ovšem

Grafiky jsou produkty, které jsou předurčeny k překonání...

IMHO bych se rozplýval nikoli přímo nad kartou, ale nad jejími jakoby druhotnými vlastnostmi - přetaktování, provozní vlastnosti... prostě to, co získá člověk ještě navíc oproti "grafické kartě"...

Snad jsem to nenapsal příliš komplikovaně
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 17:27:56
avatar
no co ja vim tak X1950 je docela o dost vykonejsi nez 2600XT..
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 20:05:23
avatar
Osobně se nedomnívám, že půjde o nástupce 1950 a to jednoduše z toho důvodu, že trh už není tak moc rozdělen. Dřív byla 1950 a další nejbližší karta byla už téměř 2x tak drahá. Dnes je ten rozdíl zhruba na úrovni výkonového rozdílu a ty ceny nejsou od sebe tolik vzdáleny. Navíc konkurentem 3850 bude 256MB verze 8800GT, která bude snad spadat do podobné cenové kategorie, takže to přirovnání k 1950 hapruje. 1950 v dané cenové relaci neměla konkurenci, 3850 ji mít bude. Jak to bude s cenou, výkonem a dostupnost se teprve uvidí. Fakt je, že až na pár šťastlivců nové karty zatím příliš dostupné nejsou od žádného výrobce a tak se počítám ukáže až v prosinci jak to bude vypadat.
Jinak k DX10.1, ono význam mít nějaký bude, ale problém je, že reálně využitelné nejspíš bude až na kartách další generace, když viditelný rozdíl na DX10 (ať už reálně existuje nebo ne, to řešit nebudu), je až na Crysis a málokterá karta ho zvládně uspokojivě, tak až bude ve hrách viditelné 10.1, budou už v současnosti vydané karty beznadějně pomalé. Ten přínos nebude nijak extrémní (i proto jen 10.1 a ne 11), a hry, ve kterých to bude smysluplně zabudované hned tak nebudou.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 22:43:34
avatar
S druhou casti celkem souhlasim - co se tyka tech karet tak bude zalezet na dostupnosti a cenach
Meaningless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 20:11:40

Zajímalo by mě jaké procento lidí si hraje v dx10...prozatím u každé nové karty vidím přesný opak toho co tvrdí výrobci že bude více muziky za stejně peněz
Jinak dneska jasná volba pro mě. Uvidíme co bude s těmy ceny)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 22:50:04
avatar
já dnes bez DX.10 nedám ani ránu
Meaningless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:19:44

Proč?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 16:00:32
avatar
protoze si pripada jako king kdyz hraje pod dx10 a marketing microsoftu ho zblbl natolik ze proste bez dx10 nemuze zit a nedokaze pochopit ze rozdil mezi dx9 a dx10 je v soucasne dobe minimalni
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:30:20
avatar
to říká ten pravej kterej neviděl Dx.10 ani z oběžné dráhy!A neboj se mi z tebou soucítíme že nemáš peníze na DX.10 grafiku a že všem zavidíš že mi si paříme v tak pěkném nastavení a ty ne.
Martas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 21:36:57

Diky rad ctu Vase clanky a doufam ze ve Vasi skvele praci budete pokracovat.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - trocha kritiky 2007-11-19 22:24:19
avatar
Možná by nebyla špatná větší jednoduchost grafů, přece jenom ty sloupečky jsou až moc vymazlený a okraje se mi zdají trochu víc široké a ten napdpis je.. no každý má vlastní styl, ale na mě ty grafy působí jak z minulého století. Možná by nebylo špatné použít jako pozadí černou místo švětlé barvy, černou nemá nikdo, na ktaji bílí proužek, souřadnice taky bílou a sloupečky žlutě a aktuální kartu černenou nebo zelenou podle toho co by se zrovna testovalo, nebo naopak testovanou kartu žlutě. Jo a doufám že novej vzhled ddworldu bude bílej je to skvělá barva na ní se dá dát cokoli, ikdyž by tu byla podoba s konkurencí
tak to bylo ke vzhledu a teď k recenci: Well Done až na toto celkem poutavě napsaný článek, ale těch superlativ tam bylo přece jenom víc. ale jinak je vše ok
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super 2007-11-19 22:30:27
avatar
Přidám se k zastáncům recenze - je super. Já Vám napíšu svůj pohled. Maximální částka, kterou jsem ochoten za grafiku dát, je 4500 korun. Naposledy jsem tuto částku dal za 1950Pro. Je to super karta, ale koukám po něčem novějším. Slintám po obchodech právě po této kartě, protože je proště nejlepší v mém výběru. Myslím, že j plno takových jako já, co prostě nemají potřebu (nebo možnost) dávat do karet takové horentní sumy. Jsem nadšenej jako DD, že mi Ati nabízí něco tak výkoného za takovou cenu Takže díky za recenzi, už jen čekam, až budou na skladech
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Super 2007-11-19 22:46:01
avatar
holoway napsal:
Přidám se k zastáncům recenze - je super. Já Vám napíšu svůj pohled. Maximální částka, kterou jsem ochoten za grafiku dát, je 4500 korun. Naposledy jsem tuto částku dal za 1950Pro. Je to super karta, ale koukám po něčem novějším. Slintám po obchodech právě po této kartě, protože je proště nejlepší v mém výběru. Myslím, že j plno takových jako já, co prostě nemají potřebu (nebo možnost) dávat do karet takové horentní sumy. Jsem nadšenej jako DD, že mi Ati nabízí něco tak výkoného za takovou cenu Takže díky za recenzi, už jen čekam, až budou na skladech

Čaf Holowe Dávám ti plně za pravdu, takké patřím k lidem, který si raději koupí něco do 5k jednou za rok a další rok si koupí další (opět novou kartu), mám rád nové a proto raději levnější ale stále nové, to samé dělám s autem, na 4roky a pak papa do bazáče a koupim nové, protože vim že na to zase 4roky nemusim ani hrábnout, to samé to je s GK
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 16:04:51
avatar
jo jenomze nekteri lidi nemaj na to aby si kazdej rok kupoval new kompa nebo kazdy 4 roky auto..tak si neco malo priplatej treba za 8800gt 512mb a nebo za BMW a vedi ze jim to v pohode vydrzi 2x tak dlouho, ze grafiku jim nebude brzdit mala pamet a auto nebudou mit za 4 roky na sracku ze si budou muset koupit novy..nekdo si proste za kvalitu rad priplati a vi ze mu to vydrzi delsi dobu...stejne jak treba nekdo kupuje obleceni u vietnamcu za 2000 a kazdyho pul roka kupuje novy..nekdo si koupi znackovy a vi ze mu to vydrzi dyl a nerozpadne se...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:31:46
avatar
stím nemohu než jen soulasit.
Cliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-19 23:08:33

no jej zas maňasové brečí, že v testech ATI vyšla lépe nj to se může přece stat, že NVIDIA
nebude nej. v poměru cena/výkon. V recenzi jsem nečetl nic co by tam bylo "ATIfanatické" tak klidek.......
michalaron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2007-11-19 23:17:32

Možná špatně koukám, nebo mi uniká nějaká zásadní souvislost, ale v testu 2600XT z 6.8.2007 vidím spotřebu zátěž/klid 192/155 a u týhle recenze má ve srovnání 270/214 (a HD3850 je na tom podobně - 279/209), což je celkem podstatný rozdíl...

Ptám se proto, že chci na HD3850 přejít z 7600GS (která má ve srovnání z 6.8. srovnatelnou spotřebu jako 2600XT - 174/14.

No prostě by mě zajímalo, jestli tu HD3850 utáhne můj Fortron 350W a tímto žádám přítomné osazenstvo o radu:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 02:20:25
avatar
jsme měnili metodiku trochu nelze to takhle srovnávat mezitestově ... HD3850 by měl utáhnout ten fortron 350W, ale ne s tak náročnou sestavou, jakou máme v testu ... tak bacha
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-20 02:17:21
avatar
digitaldoom napsal:
!


Moc pěkný článek a jen by sem se chtěl zeptat, kdy bude testovaná HD3870?? A jestli je možné opět testovat v techto rozlišeních, jako teď ?? Tedy 1280x1024 a 1600x1200... předem díka za odpověď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-20 02:18:21
avatar
HD3870 bude až ji seženu ... mám domluvenu jednu na tento týden, tak snad brzy, dostupnost HD3870 by měla být stejně o něco později než HD3850 ... testy budou samozřejmě stejné ...
G4bormen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 08:18:40

Tiež sa pripájam k otázke či by si nemohol spraviť aspoň 1 test na Dx9 s 195O-tkou a 3850, viem, písal si že testuješ Dx10 karty ale tiež som ako jeden z mnohých majiteľom 1950-tky a rozmýšľam nad 3850-tkou, zaujímal by ma jej výkon aspoň v jednej hre oproti 1950-tke 256mb.
Myslím že je nás tu takých viac čo by si radi kúpili 3850-tku ale nechystajú sa hrať dx10 hry ale skôr niečo čo vyšlo tento rok na dx9 a 1950-tka na tieto hry moc nestačila na vyšších rozlíšeniach a detailoch, preto by som rád to porovnanie ak by si si našiel pár minút času
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 09:52:34
avatar
ale mohl, ale nemohl bych to celkově srovnat, navíc výkon X1950 je podobný výkonu HD2600Xt-8600GTS takže co chcete zjiš´tovat
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-20 09:33:43
avatar
Mno, nechci nějak prudit, ale najít na netu pár testů s X1950 Pro(GT) třeba ve STALKEROVI, nebo v Oblivionu není vůbec problém a na porovnání to bohatě stačí Hola, Hola strejda Google volá
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-20 10:56:31
avatar
G4bormen napsal:
!?!


Odpovim ti, na konkurenčím serveru testovali X1950XTX proti HD3850, výkonostně na tom byli cca stejně ale většinou jí o pár FPS HD3850 porazila, nehledě na to, že navíc HD3850 chodí pod DX10 Bylo tam ještě srovnání, s HD3870 která je cca na každé hře o 10-15FPS na tom lépe. Všechno byli BETA ovladače, takže podle mne by HD3850 na offico ovladačích X1950XTX porazila ještě větším rozdílem než 2-5FPS...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyjadreni k diskuzi... 2007-11-20 11:30:49

Timto bych se chtel panu Stachovi omluvit za "nemistne" pripominky ke zpusobu testovani a vyberu testu. Bral jsem to jako beznou kritiku regulerniho weboveho magazinu, ale vidim ze to nema valneho smyslu.
Samozdrejme na net muze kazdy psat co chce, a je to jen jeho vec. Konec koncu ty recenze nejsou az tak spatne, jen jsou jaksi dobove "vytrzene z kontextu".. Chci rict, dnes byla ohodnocena karta, a zrovna dnes je to asi fajn, ale za mesic bude tahle recenze zcela irelevantni.

Ceho si ale na panu Stachovi vazim je to, ze pres rozdilne nazory nenasleduji mazani bany atd jako u jednoho velmi znameho experta - Radek se jmenuje. Timto DDooma rozhodne od podobnych individui oddeluji.
Bohuzel k magazinum jako treba Anandtech jeste hodne cesty chybi, tem je u prdele jaka karta vyhraje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 12:43:39
avatar
no mě je taky jedno jaká karta vyhraje bohužel nevlastním ani jednu z firem, abych z vítězství jednoho nebo druhého měl něco. Krom toho mám Nvidii GF8800GTX takže mě osobně jiné než High-endové karty nezajímají, grafickou kartu kupuji na hraní her a já osobně zastávám názor, že když už hrát, tak aby ten čas stál za to a k něčemu to vypadalo. takže je mi skutečně jedno co vyhrává dole ... ale plně rozumím situaci na trhu, že valná většina lidí za grafickou kartu více jak 4000 prostě nedá a dát nechce ... podle toho etstuji a dělám závěry ...

BTW: nemyslím, že je jen chyba našich recenzí, že hodnotíme dobově a tak starší recenze jaksi vypadávají s novými produkty ze smyslu. Podívejte se na starší magazíny a starší recenze takové já nevim, GF7800GTX nebo GF6600GT, a nebo procesorů P4 jak byly hodnoceny v době recenze a za pár týdnů ? ;)
krpok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-20 12:23:08

digitaldoom napsal:
crysis (kromě jiných her) zase spolupracovala Nvidia tak co? to nevadí? ... fakt nechápu proč se pořád snažíte hledat v mých článkách nějakou zaujatost - já vycházím z toho co je na trhu a to je takové, jaké to je ...


Nebud paranoidny. To bola odpoved pre MafesX. A napokon, ja si myslim ze vyjadrit sa v zmysle: Skoda, ze tam nebola testovana Call of Juares, lebo jednoznačně ATI seká NVIDIA (citujem MafesX) je uplne smiesne. Radsej reaguj na debiliny podobneho rangu. Lutovat, ze v teste nie je nieco, coho vysledok poznam... tak v tom ozaj nevidim iny zmysel ako hladkanie svojho zaryteho presvedcenia...
LuiS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 12:34:18
avatar
Chtel bych se zeptat tady všech prítomných, kterej českej IT shop dodáva zboží i na Slovensko ?? (krome alzy - ta je drahá)

Páč tady o nových HD 3850, 3870 jaksi nikde ani zmínka..
pepaBOMBER [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pochvala 2007-11-20 12:41:35

Ahoj DD,
už nějakou dobu si čtu tvůj web, a přijde mi na dobré úrovni. I tato recenze ač není dokonalá (chybí mi X1950), je přínosem a přijde mi kvalitní. Budu o HD3850 určitě uvažovat . Nenech se odradit komentáři a určitě piš dál. Nemalé procento populace má za smysl života prudit, žel se s tím nedá nic dělat.
michalaron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-11-20 12:47:09

digitaldoom napsal:
jsme měnili metodiku trochu nelze to takhle srovnávat mezitestově ... HD3850 by měl utáhnout ten fortron 350W, ale ne s tak náročnou sestavou, jakou máme v testu ... tak bacha


Diky za odpoved, nejak jsem z ty spotreby jelen, beru jinou metodiku, ale rozdil skoro 100W?? Kazdopadne budu verit tomu, ze mi to zdroj utahne (mam pretaktovanej X2 4200++EE a predpokladam ze na ostatnich komponentech moc nezalezi - viz muj profil).

Jeste dotaz - co je presne takovej zrout energie na ty testovaci sestave, ze ji nazyvas narocnou? Procesor ? Disk?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 13:01:14
avatar
Procesor AMD X2 6000+ žere hodně, deska s čipovou sadou 590SLi taky, raptor zae tolik nežere, i když by to mělo být více než normální disk, máme tam ale ještě jeden disk pro zálohu, pak taky několik chladičů, které si taky pár wattů vezmou, měnili jsme chlazení, pak také je tam zvuková karta. Navíc měříme nově ve Vista s Aero na ploše ... takže to dělá těch 100W rozdílu jako nic, jiný je i zdroj proti starší sestavě. Nicméně je to skutečně jen měření v rámci testu nezle ty hodnoty vztahovat na jiné sestavy, má to jen změřit rozdíly mezi jednoltivými kartami. Spotřeba HD3850 je kolem 95W.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: re: 2007-11-20 13:17:12
avatar
krpok napsal:
[quote=digitaldoom]?!?!

Noo nekoukám jenom na testy na DD... Takže koukám i po jiných serverech, a je fakt že ATI v CoJ prostě vede, to je FAKT... noo a co jiného dodat, asi už nic! A kdyby si dočetli možná celí můj post, tak na konci je poznámka k CoJ..
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-20 16:08:59
avatar
jo vede ale kdo tu hru hraje???kde se jeji engine vyuziva?v jake AAA hre???
drumhead [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - klobuk dole 2007-11-20 16:02:29
avatar
Recenzia je kvalitna ocenujem pracu ,,dd´´ myslim ze superlativy su v tomto pripade na mieste HD3850 je dostojny nastupca 1950pro komu vadia superlativy nech si cita len fakty,a tabulky v tych sa superlativy neobjavuju a musim povedat ze na inych hw magazinoch pracuje omnoho viac ludi tym padom aj ine konexie a vybavenie, na tieto pomery je tento web vynikajuci
typhoon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechápu 2007-11-20 20:25:16

že DD má takovou výdrž !! Vždyť jen kolik komentářů napsal jen v této diskuzi by vydalo na samostatný článek. Stejně některé lidi nepřesvědčí ničím . Pokud se jim nelíbí tato recenze tak ať se řídí podle recenzí které vyhovují jejich názorům a kupují grafiky podle nich.
Jinak díky za recenzi,zrovna se chystám ke koupi .
deacon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cross Fire 2007-11-20 21:29:16

Ahoj, vsude ted ctu, ze budoucnost je v zapojeni vice karet. Co bych mel mit za zakladni deskupro crossfire. Asi je lepsi kdyz ma 2x16xPCIExpress nez 16x + 4x ze? Jakou desku pro socket 775 s podporou crossfire byste mi doporucili?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:38:14
avatar
no je samozdřejmě lepší 16x16 (třeba v COMPANY OF HEROES rozdíl mezi 16x16 vs 16x4 může udělat až 50%nárust výkonu!) pokut nejsou peníze tak nejlepší pro CF bude GIGABYTE P35DS4 nebo pokat jsou penízky tak deska s X38 CHIPSETEM....
Lolita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladace 2007-11-21 01:35:15

Vsechno je to pekny a asi ATI opravdu prehrava filmy lip, ale co z toho, kdyz pri zapojeni dvou monitoru se na tom druhym pri pohybu okna atd. objevuji prouzky a pak i schodi cely ovladac grafiky? Na vista 64, jinde to mozna nedela, ale nezajem.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SPAM! 2007-11-21 14:59:02
avatar
Prosim DD, ja chci cist prispevky k diskuzi co si lidi mysli a ne naky keci deti co porad pisou hlouposti a to same co se tu psalo v kazde diskuzi.... pls neodpovidej na to, MAZ TO ROVNOU! Snizuje to uroven diskuze a ja bych to bral i jako spam
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-11-21 20:39:40
avatar
neblázni!víš jaká by tu byla pak nuda?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 842x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 569x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1026x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1548x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1370x
Komentářů: 7