Strana 1 z 2
- BioShock - DX9 vs DX10 grafické orgie
A je to tady, jedna z nejočekávanějších her byla konečně vypuštěna do světa a srovnání obrazu pod DX9 vs DX10 a hlavně srovnání karet ATI vs Nvidia na sebe nenechala dlouho čekat. Tak se tedy podívejme na to, jak to dopadlo ...
Čerpat budeme hned z několika zahraničních zdrojů. ComputerBase, Firingsquad a digitalreport. Nejdříve samozřejmě je na místě představit si BioShock. Toto jméno je jedno z nejslavnějších v herní historii. Současný Bioshock je first person akce, tedy střílečka z pohledu první osoby. Aktuálně uvolněné demo a vůbec celá hra BioShock je technologicky jednou z nejpokročilejších her, které jsme zatím měli tu čest vidět. Grafickým zpracováním je v současnosti absolutní špička s dech beroucími efekty. A důvod to má prostý. BioShock je postaven na modifikovaném grafickém enginu stále ještě nevydaného Unreal Tournament 3. Tedy plná podpora a využití ShaderModelu 3.0. V tomto ohledu je nutné zmínit, že podpora grafických karet začíná až u GF6 v případě Nvidie a u X1000 v případě ATI. Starší X800/X700/X600 disponují pouze SM 2.0b a tedy až dnes si mohou majitelé GF6 gratulovat, že konečně jim ta podpora SM3.0 na GF6 je konečně k něčemu, škoda jen, že karty GF6 rozhodně nemají dostatek výkonu k alespoň trochu hratelnému nastavení byť v omezených detailech. Obávám se tedy, že hra je určena pouze pro majitele nejnovějších grafických karet a to ještě těch high-endových. Zbytek si moc nezahraje, a když, tak to nebude zdaleka takový grafický požitek, kvůli kterému mnohé dnešní hry stojí za to hrát. Ostatně na výkon jednotlivých grafických akcelerátorů se také podíváme ...

Současný BioShock dostal do vínku i optimalizace pro dvoujádrový procesor a tedy majitelé jednojádrových se mohou připravit na další důvod k upgradu. Samozřejmě již od počátku je přítomno podpora rozhraní DirectX10 a s tím tedy podpora efektů DX10. Samozřejmě se ale nejedná o hru omezenou jen na DX10, protože to by si většina lidí dnes nezahrála. A právě na srovnání DX9 vs DX10 se hned podíváme ...
- DX10 vs DX9 - rozdíl, nic moc ...
Všechny servery se vyjadřovali k posuzování rozdílu mezi DX9 a DX10 a všechny svorně dospěly k jednoznačnému závěru. Na následujících screenech, pocházejících z digitalreport.net se můžete sami přesvědčit, jakýže rozdíl v nastavení DX10 a DX9 vizáží dostanete.




Defacto lze říci, že rozdíly jsou celkem tři. V první řadě je to voda, která je v DX10 skutečně perfektní, jak co do chování, tak efektů. (Nabízím ke shlédnutí ještě toto video, kde jsou dobře vidět efekty vody).
Pak je to kouř, kterého je v DX10 jednak více a jednak lépe vypadá no a tím posledním jsou ostřejší stíny. A tím končíme. Tedy další hra s DX10, která nám přináší spíše zklamání. Rozdíl proti DX9 nula nula nic současná podoba DirectX 10 do současné situace přináší jen spoustu slibů, velkých marketingových prohlášení a přitom bychom se bez masáže DX10 klidně obešli. DX10 má totiž kromě detailnosti přinést podstatný prvek, tedy právě vyšší detailnost, ale za cenu nižších hardwarových nároků a tím se odstáváme k výkonovým testům ...
|