Bitva Titánů: ASUS NVIDIA GTX 295 vs ASUS ATI HD 4870 X2 – nic než výkon Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 31 březen 2009
Přejít na obsah
Bitva Titánů: ASUS NVIDIA GTX 295 vs ASUS ATI HD 4870 X2 – nic než výkon
NVIDIA GTX 295 vs ATI HD 4870 X2
ASUS ENGTX295/2DI/1792MD3
ASUS EAH4870X2/HTDI/2G Tri-fan)
ASUS Balení grafik
Testy
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL)
Fallout 3 (DX9)
STALKER: Clear Sky (DX10)
Tom Clancy´s H.A.W.X. (DX10)
F.E.A.R. 2: Project Origin (DX9)
World in Conflict (DX10)
Race Driver: GRID (DX9)
Crysis Warhead (DX10)
Provozní vlastnosti - Spotřeba, teploty
Závěr a hodnocení

 
  • Závěr a hodnocení: Bitva Titánů – HD 4870 X2 vs GTX 295

   A jsem na samém závěru a můžeme hodnotit. Celkové výsledky, matematicky vyjádřené % dnes neuvedu z jednoho prostého důvodu. Zatímco u grafických karet s jedním jádrem sice nějaké to zkreslení ovladači být může, ale nikdy se nemůže státá, že by daná grafika vyloženě nefungovala, takže zkreslení není velké. Horší je to u duálních grafik, kdy pokud nefunguje, tak to ovlivní procentuálně testy opravdu hodně. A to by se dnes bohužel stalo. Co výsledky dost zkresluje je fakt, že většina her je dnes stále jen DX9, a tyto obstarožní záležitosti honíme na grafikách primárně navržených na DX10 v případě ATI dokonce už DX10.1 včetně tesselace. Bohužel vývoj her se nám zadrhl.

  Takže hodnoťme slovně na základě výsledků v testech. Na úvod musím opět zopakovat, že testovat duální grafické karty v nižším rozlišení než 1920x1200 či omezených detailech je opravdu pitomost a nesmysl. Dnes dá celkem rozum, že na 22“ monitor a plné detaily v 1680x1050 dá i HD 4850 a tak není potřeba duální grafiky v tomto rozlišení testovat, protože pro tato rozlišení nejsou určeny. Navíc když už má někdo 10 000 na grafiku, má i na monitor s alespoň 1920x1200 a ví, proč si tu grafiku kupuje. Musím také připomenout fakt, že na 60Hz LCD je vlastně více než 60FPS k ničemu a navíc má většina současných her lock na 60FPS, tak se nedivte, že vám u vás doma nepodávají námi testované grafiky přes 60FPS, protože pro účely testů tento lock vypínáme. Víc než 60FPS ale opravdu na 60Hz LCD neužijete, je tedy poměrně zbytečné jich víc hledat a požadovat. Duální grafiky jsou zde pro nejvyšší rozlišení a detaily a stále jsou zde hry, které na plné detaily nedají ani ony.

   STALKER Clear Sky a Crysis Warhead v plných detailech jsou nad síly HD 4870 X2 i GTX 295 a hrát tak můžete plynule jen se sníženými. Většina her ale nepředstavuje pro obě duální grafiky problém. S poměrně slušným náskokem nechávají za sebou nejvýkonnější jednojádrovou záležitost v podobě GTX 285. Samozřejmě když fungují. Zapomeňte na řeči typu: „SLI funguje líp než CrossFire“. Není to pravda. Máte stejnou pravděpodobnost, že narazíte na hru, kde nepojede SLI, jako že nepojede CrossFire. Bohužel duální grafiky jsou stále záležitostí SLI nebo CrossFire a ovladače s tím musí počítat, což je u nových her trochu občas problém. Když máte štěstí, tak výkon i poloviny grafiky stačí na bezproblémové hraní naplno, když máte smůlu, tak nestačí. Je to opravdu hra od hry jiné.
  • Co je výkonnější HD 4870 X2 nebo GTX 295?

    To je otázka za milion. Nechme stranou výpočetní výkon, který teoreticky má HD 4870 X2 o čtvrtinu vyšší než GTX 295 a zaměřen se na herní výkon. Tvrzení, že GTX 295 je nejvýkonnější grafika na světě lze úplně stejně, jako že tou nejvýkonnější grafikou je HD 4870 X2. Záleží na spoustě věcí – jednak na testované hře, optimalizaci ovladačů CF a SLI, nastavení stupně AA a podobně. Upřímně řečeno já vítěze nějak nevidím. Většinou, když CF s SLI fungují, mají obě buď velmi podobný výkon, nebo je výkon jedné vyšší, ale tak, že vzhledem k tomu, že se obě pohybují vysoko nad 40-60FPS, je v to v podstatě jedno.

Zůstal bych u toho, že 8 měsíců starý Radeon HD 4870 X2 tři měsíce stará NVIDIA GTX 295 maximálně dohonila a srovnala krok. Z hlediska konkurence tu máme výkonově dva srovnatelné produkty, které za poměrně slušnou cenu, nabízejí opravdu královský výkon, a když fungují, tak ne o moc levnější jednojádrová GTX 285 rozhodně svou cenu obhájit nedokáže.
  • ASUS HD 4870 X2 Tri-fan vs ASUS GTX 295

   Pokud bych se měl zaměřit více na testované modely grafik, tak ASUS HD 4870 X2 s nereferenčním Tri-fan chlazením se opravdu hodně povedl. Co jej trochu sráží je poměrně vysoký příplatek proti referenčnímu modelu HD 4870 X2, který stojí běžně pod 10 000 korun, zatímco HD 4870 X2 tri-fan je jen o pár set korun levnější než GTX 295. Vzhledem k vyrovnanému výkonu je ale poměr cena-výkon jasně na straně HD 4870 X2.

   Z hlediska provozních vlastností budu hodně upřímný. GTX 295 bych v současně sendvič podobě doporučil jen těm, kteří plánují nebo mají vodní chlazení. S referenčním chlazením je to přespříliš hlučná grafika. Pokud bychom to srovnávali s referenčním HD 4870 X2, tak ten není zase o tolik lepší, i když tišší je, tichý rozhodně také není. Jenže do testu nám ASUS poslal Tri-fan verzi a ta se mu opravdu povedla. Jak účinností, tak tichostí vzhledem k výkonu a jednoduchosti, je to vážně hodně povedené chlazení. Jen ta cena. Jako celek je ale tato ASUS HD 4870 X2 Tri-fan ale lepší grafika než refereční GTX 295, hlavně kvůli provozním vlastnostem. Pokud si chcete koupit GTX 295, tak jedině s vodníkem, nebo s klapkama na uši.  

Protože většina z nás má v redakci u svého PC dva monitory, musíme si také postěžovat na fungování s GTX 295 a SLI. Stále přepínání a vypínání monitorů při různých hrách a programech. Situace se vyřešila jen u několika málo her, ale jinak to pořád moc dobře nefunguje. U ATI HD 4870 X2 je to celkem bez problémů až na to, že se u mě občas jeden nechce vzbudit z režimu spánku, ale to bude možná tím, že jeden honím přes DVI-HDMI.
  • Závěr

  8 měsíců starý HD 4870 X2 se rozhodně i přes svůj věk, před GTX 295 nemusí krčet v koutě. Celkově vychází levněji, a pokud jde o výkon, tak v průměru je to s GTX 295 více než vyrovnané a skutečně záleží na jednotlivých hrách i nastaveních. Většinou patí, že co je hratelné na jednom, je hratelné úplně stejně i na druhém a co není hratelné na jednom, není hratelné ani na druhém.

   Od GTX 295, která na trh dorazila až letos, jsme určitě vzhledem k parametrům i časovému odstupu čekali víc. Stojí poměrně dost a to běžně o více než 2000 korun více než konkurence. V sendvičové podobě je GTX 295 o krok pozadu, co se konstrukce duální grafiky týká. Nicméně musím také dnes již říci, že NVIDIA to s GTX 295 ještě nebalí. Těšit se můžeme za měsíc na GTX 295 s jedním PCB ala HD 4870 X2, a to už by to mohlo být lepší i s tím chlazením. Pokud se ptáte, zda pořídit HD 4870 X2 nebo GTX 295, tak má odpověď je, vezměte to levnější. Výkonově to je stejně použitelné – co je hratelné na jednom, je hratelné i na druhém a samozřejmě připojte to k odpovídajícímu monitoru. Pro rozlišení 22“ LCD je to opravdu absolutní zbytečnost a vyhazování peněz za kartu i elektřinu.

Pokud se ptáte, kdy přijdou nástupci HD 4870 X2 nebo GTX 295, tak bohužel nemohu sloužit. Myslím, že až tak na konci letních prázdnin budeme ohledně nového high endu chytřejší. Nějakou dobu tak ještě můžete nosit oběti současným modlám, ať už uctíváte silný Radeon HD 4870 X2 nebo mocnou GTX 295.

"ASUS HD 4870 X2 Tri-fan - skvělé nerefereční řešení chlazení HD 4870 X2!"

Za zapůjčení grafik děkujeme společnosti ASUS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 19:58:42
avatar
OK, že sa tak sprosto pýtam - prečo, DD, testuješ v 8xAA pri tak vysokom rozlíšení? Za prvé - medzi 4xAA a 8xAA pri tak jemných pixeloch je fakt ťažké poznať rozdiel a ATi robila pár optimalizácií na RV770 pri 8xAA. Navyše som bol prekvapený že si "to urobil". Čo? Zaradil si HAWX do testovania, aj keď si vedel, že nVidia zatiaľ nemá ovládače, ktoré by nakopli SLi v tejto hre.

Napriek tomu testík je pekný a ukazuje že ATi má stále mohutný výpočetný výkon. Stále by ale nVidia GTX295 pri 4xAA bola o niečo výkonnejšia ako ATi HD4870X2 (a to som tak trochu fanATik, tak si to vážte ).

O tom referenčnom chladení u nVidie je to tiež pravda bohužiaľ, mohli by natočiť rovnaké videjko ako s nVidia FX 5800 Ultra... Vzduch prúdiaci cez tak malý priestor musí robiť hluk (295ku som počul, nieje to fakt nič moc). Referenčka HD4870X2 na tom tiež nieje najlepšie a rozvíriť káble za kompom dokáže pri vysokej záťaži tiež. V podstate by som referenčku nebral ani od jednej, ale keďže nVidia má len refko a vodníka...

Btw trošku mi chýba Far Cry 2. Aj keď hra nestála za moc, predsalen je to jedna z tých náročnejších a lepšie vyzerajúcich hier, tak by sa oplatilo testovať aj tú...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 19:59:28

DD to bere prostě jako nejvyšší detaily. A nemá snad pravdu? Že ATI dělala optimalizace při 8xAA je snad špatně? Proč by se to mělo vynechávat, když je to hratelné?(vě většině zde testovaných her)

U HAWX, nefunguje přejmenováni nebo tak něco? Možná by potom SLI fungovalo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 20:05:49
avatar
přejmenovávat jsme nezkoušeli soubory. Co se týká optimalizací, tak nevim, ale přijde mi, že když GTX 295 i HD 4870 X2 zvládnou 8AA, tak co budu testovat jen 4AA, navíc v mnoha hrách i tak je to nad 60FPS.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 21:08:06
avatar
To ze je prumer 60FPS rozhodne neznamena ze to jede tech 60FPS porad. Myslim ze vetsina lidi radeji nastavi 4xAA (8xAA je pri 2560x1600 proste zbytecny) a pojede to o dost rychleji a nebudou tu propady pod 60FPS (casto dost neprijemny kdyz pri zapnuty vert. synchronizaci z plnych 60FPS najednou skoci hra na 40 a za chvilu zpet na 60).
Argument, ze to zvladnou, tak proc to netestovat (kdyz neni skoro zadnej rozdil v kvalite) teda neberu, to zas muzu rict proc netestovat stary hry, jestli jedou 200 nebo 300FPS. Rozdil to sice neni, ale z tech 300FPS budu mit rozhodne lepsi pocit nez z 200...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 21:46:02
avatar
vzhledem k tomu, že poznáš až propady pod 40 nejsou propady ze 60 na 40 vůbec poznat ;)
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 07:43:59
avatar
DD, malí návrh, čo keby si pre zmenu pochválil aj Nvidiu a nechal ju nejaký ten test vyhrať - keď už je toho 1.apríla, ako joke by to bolo dobré nie, to by na tomto webe nikto neočakával, že také niečo uvidí
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 22:31:12

víš co je maximální zatížení karet ?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testy vykonu 2009-04-02 14:35:15

podle me kdyz chces otestovat nejakej kus HW tak ho musis honit na nejvic co umi, teda aspon podle me. Pak muzes porovnavat lepe vykon. Protoze pri maximalnim zatizeni HW se vykonove propady/chyby/... projevi nejvice.
Napr. kdyz mi nekdo napise ze pretaktoval zakladni desku z FSB 200 na 470, tak si clovek rekne. Super Bomba, nojo ale na tu desku byl pripojen jeden disk bez RAIDu s 2GB-4GB RAM, a levna grafika a dva vetracky. Realita pri plnem obsazeni desky treba 8GB RAM-16GB RAM a k tomu 6x SATA 1TB v raid 5, 2GBit sitovky v provozu atd.. je uplne jina v zivote to nepobezi na 470 FSB ani nahodou.

Mam pocit ze v tomto testu slo o porovnani maximalniho vykonu obou karet takze 8xAA je logicke. Spis se ukazalo ze spousta her neni optimalizovana pro DX 10, ci DX 10.1 a hlavne ne SLI ci CF protoze nekteryma parametrama je ATi o generaci dale. A to uz je dany od vyrobce a nic s tim nepohne. Taky by se dalo rict ze ve vyhlazovani bude ATi diky datove propustnosti asi vyhravat hodne dlouho...:-)
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 20:01:46

FC 2 ani nepřipomínej ..větší shit jsem dlouho nehrál..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 20:04:43
avatar
Jednoduchá odpověď .... jsme v high endu chceme vědět co je výkonější a co je tedy náročnější 8AA nebo 4AA pokud to jde ve hře nastavit? Když zvládnou 8AA proč se spokojit s 4AA?
Kdyby bylo možné v dané hře normálně (ne přes ovladače) nastavit 24/48AA, tak to nastavim

FC2 jsem nezařadil schálně - je to ptákovina. Testujeme hry, který zaněco aslespoň stojí.
Earendil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 21:48:53

Možná by stálo za to, dát na stránky anketu, které hry chcete aby jsme testovali- výběr a každý si klikne tu svoji. Navíc by přestaly dotazy typu: "proč netestujete na této hře".
Dalším přínosem by byl ten fakt, že hry jsme vybrali my, nikoliv DD a DDho recenze by byly dále nenapadnutelné z hlediska účelného vybírání herních titulů (Neříkám, že to děláš DD, ale někteří si to myslí ;-) )

Taková anketa tu ještě nebyla. Nebo se mýlím?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 01:45:57
avatar
Nebyla a neni to špatnej nápad. Nicméně FC2 opravdu za moc nestojí.. jen sem to použil u kámoše jako benchmark, na nic víc to dobrý nebylo, na druhou stranu jako benchmark to je dobré..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 20:22:21

DDho výběr her je momentálně nenapadnutelný
Za časů, kdy testoval třeba takový Call of Juarez, by se to dalo zohlednit.
Dneska je výběr her v pořádku
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 19:50:14

no není možný že není vyhlášen vítěz
Gratuluji, skvělý test
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 21:04:28
avatar
Já z té kachničky prostě nemůžu
Jinak pěkný test
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 21:53:48
avatar
To jo si pamatuji dobu (už to je nějaký ten pátek či rok) kdy ATI začala vyvíjet technologii CrossFire a Nvidia se svým již funkčním SLI se jen vysmívala a tvrdila že ATI nikdy nedokáže CrossFire prosadit do běžného prodeje. A nyní tady máme Hight-end tvořený čistě v režii SLI a CrossFire, které si jsou plně konkurenceschopné.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 22:08:52
avatar
Velkohube komenty smerem ke konkurenci sou bezne,.. nejlepsi je je ignorovat, cas ukaze kdo mnel pravdu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 01:00:44
avatar
no popravdě sem v te době nevěřil že to ATI dokáže, přeci jen CrossFire mělo velké porodní bolesti
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 01:47:19
avatar
Spíš porodní nefunkčnost. Ale nakonec to vyšlo a jsou schopný mít ovladače funkční u hry dříve než nVidia.. a muj zcela subjektivní názor je, že Crossfire funguje lépe a ve více hrách než SLi..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 02:16:38
avatar
tak ať SLI nebo CrosFire vypadá jako slušná možnost do budoucího vyvoje grafik, ale porad je to o ovladacich. Chtelo by to aby se to vyvinulo více do podoby hardwaru, který by si dokázal sám přerozdělovat výkon tak aby to nebylo závislé na ovladacich a software. Ale to je ostatně v současné době i problém výcejádrových CPU.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 08:23:23
avatar
Pak je ovšem třeba připomenout, že původní crossfire s master kartou byl opravdu propadák a dnešní crossfire je víceméně okopírované SLI
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 21:55:15

to je pěkné DD .."nic než výkon" ....někde jsem to slyšel trošku jinak ..máš docela smysl pro humor ..to oceňuji..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 22:19:44

musíš ale uznat, že takhle by to mělo být
edit: aspon pro "neflame" diskuzi
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 22:30:17
avatar

na jinčích webech je vítězem ATi, na dalších zase nVidia..nehádal bych se a určo bych souhlasil s tím že nikdo není vítězem samozřejmě že GTX 295 mohla předvést víc, ale co už
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 22:39:48

Ja bych spis rekl, ze na ostatnich webech GTX 295 vychazi jako vykonejsi.A vykonejsi doopravdy je cca o 15%.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 23:23:11
avatar
Jak napsal DD, stačí jinak poskládat testy a už jedeš.
Tady se testovalo s 8xAA, které citelně víc vyhovuje posledním Radeonům, proto nemá GTX295 náskok 15%.
Takže žádné "výkonnější doopravdy je", to bych mohl zase vytáhnout argument teoretické výpočetní síly a říkat, jak je výkonnější R700. Neudělám to ale, protože by to byla blbost.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 01:10:47
avatar
jo jak říkáš-kdo chce ten si tu lepší a výkonější kartu za podobnou cenu najde ten kdo nechce tak koupi tu co je mu vic sympatická nebo tu co mu druhý doporučí. V každém případě již dloho tomu tak nebylo že by ATI s Nvidia byli tak rovnocení jako dnes. Snad v době prvních Geforce 256 a prvních ATI radeon byly vcelku rovnocení. Pak byla Nvidia spíše na vrcholu slávy než přišla ATI řady 9600/9700/9800, které řádně válcovali Nvidiu.b Nu pak zase vládla Nvidia než ATII přišla s nadějnou řadou HD3xx a jeho následovníkem HD4xx
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 07:49:34
avatar
Načo budeš hodnoť výkonnosť z výpočetného hľadiska, chystáš sa doma simulovať proces jadrovej fúczie slnka?????? Nás zaujíma len herný výkon a ten sa dá odmerať a vyhodnotiť. Aj keď DD tvrdí,že by nebolo spravodlivé takéto hodnotenie dávať, lebo raz je jedna lepšia raz druhá, noo EHM...... aj v F1 je raz jeden pilot lepší ako druhý a predsa sa na konci roka určí víťaz a nepovie sa: "Pozri Hamilto, vieme, že máš viac bodov ako Massa, ale on sa tak snažil a predsa len vyhral viackrát, tak by bolo spravodlivé, keby si ten titul nedostal....OK?" Aspoň ja si na to nepamätám
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 22:19:55
avatar
Hádám, že reaguješ na mě. V tom případě promiň, ale nauč se číst.

"...to bych mohl zase vytáhnout argument teoretické výpočetní síly a říkat, jak je výkonnější R700. Neudělám to ale, protože by to byla blbost."

Hlavně se zaměř na poslední větu.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 14:57:18

nas.....?????? Mne kuprikladu nezajima jak rychle pobezi hry, ale jak rychle mi to bude kodovat/dekodovat pres GPU video. Nebo by mohlo nekoho zajimat jestli ty karty podporuji jine 3D aplikace nez jsou hry. NE KAZDY HRAJE JENOM HRY. Priste prosim aspon napis "nas (hrace)", kdyz uz nepises za sebe...:-(

u te F1 je to trosku slozitejsi nez jsi to napsal. Ohledne vykonu bys mohl porovnavat zase jenom ty motory podle tech jejich parametru, ze maji horsi podvozek a nedosahnou takovejch casu jako ty druzi s mene vykonymi motory je zavadejici. Respektive jsou v tom jine vlivy ktere ovlivnuji vykon samotneho motoru. Ale dle technickych parametru vzdy najdes nejsilnejsi motor a bez testu. Velky prehrivajici se motor s vetsi vahou a o malinkato vetsim vykonem by si do nove formule dal jenom blazen. Kdyz napises hru pro ATi vyhraje temer vzdy ATi a naopak. Diky jinym vlivum jako jsou ovladace, hra samotna, DX, Hawok atd.. neni proste vitez. Kdyz ta hra vlastne nedovoli z nejakych duvod na plno vyuzit ten GPU (motor) neni to chyba motoru tedy GPU (grafiky). Rekl bych ze tenhle clanek je velmi objektivni i vyvozene zavery z testu. Az bude nejaka hra ktera umozni grafikam jet tak jak jsou navrzeny tak to uz asi budem sedivy vsichni. Tento test je o vykonu a jak DD napsal z dalsich vlivu nelze urcit viteze, protoze se vlastne u zadne hry neda rici ze by umoznila merit vykon toho motoru, ale furt tam hraji velkou roli dalsi vlivy....
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm 2009-03-31 23:04:42
avatar
to mas pravdu, ale je to na tych webech, kde sa testovali aj rozlisenia pod 1900, a to z jedneho jedineho dvovodu, kedze sa jedna o tieto grafiky tak preto aby trochu vyzdvihli vykon 295ky pri uplne zbytocnych rozliseniach, a som si isty ze keby v tych nizsich rozliseniach boli takisto rovnocenny ako vo vyssich tak by tam tie nizsie ani neboli
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 23:09:43
avatar
Bože to jsou žvásty.Pořád čtu,jak jsou tyto grafiky TOP a jak si je může dovolit jen pár vyvolenych.Pořád je spousta lidí pro které není cena překážkou a taky nevidím důvod proč bych si musel kvůli vám kupovat minimálně 24" monitor.Pořád tyto super grafiky nejsou schopny pořádně rozběhat některé rok staré hry,takže to zase takové pecky nejsou.Až vyvinou grafiku,která bude mít opravdu dost výkonu na všechny dostupné hry,tak si za ně spousta lidí opravdu připlatí.Ještě k těm monitorům co se uhlopřičky týka,tak je uplně jedno ve hře jestli máte 22" nebo 26",když se zahledíte a zažerete do hry velikost monitoru se ztratí a přehlížíte ji.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 23:14:27

blbost
Právě že je doba. kdy tyto dvoujádrové monstra ani neužijeme, mimo 2 her. Dneska vše pařim na 4850 za 3500 na full detaily s přehledem.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 01:01:53
avatar
jo my co máme 19-22" monitory ale jsou tu i ti šílenci co si koupi 26-30"
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 10:01:09

1. 26" stoji 8,5 tis
30" - 28 tis.
Takže hranici mezi "normálním" uživatelem a šílencím bych posunul dál kolem 27"-28"
2. Mně by zajímalo, kdy konečně začnou zvyšovat rozlišení při stejné velikosti monitoru. Ti větší už na normální stůl nevejdou.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 16:19:33
avatar
OK že jsou 26" již tak levné sem si nevšimnul.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 22:33:24
avatar
Ja asi patrim k silencum - pred 2 lety sem dal 17K za kvalitni 24" - az budou 30" pod 20K tak kupuju.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 15:40:42
avatar
co mas? ja jsem za podobny prachy cca pred rokem a pul kupoval HP2465 a to bylo bez dane
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Když už sme u těch extrémů.. 2009-04-01 01:50:21
avatar
..zkus dát dohromady 4870X2 a 4870, popř. 3x 4850. Zajímalo by mě jakej výkon maj tři gpu v systému. Ono by to totiž mohlo být finančně docela zajímavé. Někde sem viděl 3x HD 4830 s docela zajímavejma výsledkama (na tu cenu).

Plus by to bylo zajímavé ve Stalkeru CS, schválně jestli by ta jedna 4870 přidala na hratelnosti..
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 07:14:25
avatar
A že se u nVidie a G92 nepoužívá stejnej argument: Dva roky starý veterán a konečně ho ATi dorovnala s HD4000
To jen pro korektnost
Jinak pěkná recenze. Chválím, že ses přenes přes číselný porovnávání výkonu, zvlášť u těchto grafik je to "nešťastný"...
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2009-04-01 09:15:41
avatar
Muzete prozradit, kde je standartne dostani X2 za 9800, co jsem prolejzal kramy, tak nejlevnejsi jsem videl o litr drazsi.

A mohli byste u testu uverejnovat min FPS, ze by to imho hodne lidi zajimalo.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 09:53:10

1. Velice děkuji za test. Líbila se mi zmínka o práce na dvou monitorech. Doufám, že toho bude více - na více než jednom monitoru pracuje dost lidí a taková dvoumonitorová spolehlívost je důležitá.
2. Vypádá na to, že v tom, co se týče porovnatelné propracovanosti her pro různé platformy se situace začala měnit na opak. Před rokem více her lépe spolupracovalo s NVidia, teď s AMD. To by mělo znamenat, že vyvojáře her pro svou práce začali více používat právě AMD karty. Asi vědí, co dělaji :-). Ale pro Nvidia to znamená, že situace už je překlopena na opačnou stranu. (tato nerovnováha sama o sobě se bude snažit jen zvětšovat) A překlopit to zpátky k sobě bude ji stát o moc více, než kdyby se do toho dála včas. Což je smutné - protože pro nás jako uživatele nejlepším je právě rovnovážný stav.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 10:15:53
avatar
Grafiky jsou to obe spickovy ale s tema hrama co jsou na trhu je ani skoro nevyuzijeme....nepocitam crysis!!!!jinak moc pekny testik!!!
ardeth_bay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 11:41:57

je to celkem jednoduche, dle meho proste nestaci procesor, proto jsou vysledky vicemene vyrovnane. Pro priklad OBRovy vysledky jsou mirne odlisne, a to ve prospech GTX295.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 12:14:40
avatar
Jak prekvapive...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 12:16:19
avatar
přesně tak. Například naměřené výsledky v Crysis jsou poměrně slabé.s Q6600 na 3600MHz a HD 4870x2 mám v jungli 32FPS v ledových pláních 25FPS. Tak že vcukuletu hratelný. A zcela nesouhlasím s tvrzením že Crysis a Stalekr Clear Sky je nehratelnýna těchto kartách.Obě hry mi jely na této sestavě bez sebenšího problému zcela plynule v maximálních detailech

Crysis Warhead: 1920x1200 4xAA nastavení fanatik
Stalker clear sky vše na max 1920x1200 DX 10.1 vše na ful jen AA 0x
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 12:48:02

proč AA 0x ve stalkerovi budy ?
Obě hry ti jedou naprosto plynule v max. detailech, ne ?
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 13:21:19
avatar
AA jsem ve Stalkerovi nezapínal pač nebylo vůbec v tý hře poznat
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 13:52:39

Zalezi hodne jakej mas rastr na jakou uhlopricku. V 1920x1600 ma jeste AA vetsi smysl u hrubsich rastru. V nejvyssim rozsliseni je to trochu obetovani vykonu, na obraze se to moc neprojevi. Jenze sam pises, ze hrajes v 1920x1600 - to je hratelny vcelku bez problemu. Ovsem pojem plynule hrani bych hodnotil jinak, ale jde o osobni pocit.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 15:11:53
avatar
sám píšu že hraju v 1920x1200 . No nevím jak bys to chtěl hodnotit ale když ti jede Crysis při 35 snímcích a výše tak je to zcela krásně plynulé ( mě osobně stačí nad 30 a jsem plně spokojen) stalker mi běží okolo 50 což je rovněž plně dostačující k pohodlnému hraní
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 16:22:41
avatar
mam 24" s fullhd a AA tam neni skoro poznat vubec. kdyz trocha zkoumas obraz tak poznas jeste mezi 1AA a 4AA ale vis uz ne. 30" monitory maji pak jeste jemnejsi rastr a mel by ses na nej divat z jeste vetsi dalky, takze tam je vliv AA jeste o dost mensi. jinak zalezi pak jeste samozrejme na hre..ono ve stalkerovi nebo crysis v dzungli je ten AA dost zbytecny.
stefan39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 60FPS 2009-04-01 13:57:07
avatar
Připadám si trapně ale nemůže my někdo napsat jak se tedy upravují spouštěcí soubory,abych dosahl více jak 60FPS???
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 14:07:58

Zalezi jak v cem konkretne. Vetsinou se to provadi editaci nejake .ini souboru. Jednotny navod neni, na kazdou hru se postupuje trochu jinak.
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 14:34:37
avatar
Moc hezká recenze za kterou děkuji. Osobně mě nové chlazení hd 4870 x2 překvapilo, ale mohli jste možná sehnat i referenční hd 4870 x2 do čtveřice, protože nižší teplota = vyšší výkon
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 15:18:27
avatar
Opravdu velmi kvalitní a povedený článek, který jsem si s chutí přečetl až do konce. Takže díky za něj
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 15:58:04

Tu 4870x2 tri-fan od Asusu mám teď v PC a nemůžu si ji vynachválit.Ve Windowsu mám teď 45C a větráčky mi ani v GTA IV nejely na 100%.Sice že by byla tichá říct nemůžu (Když dám větráky na 100% je to jak letadlo xD),ale jsem s ní moc spokojen
Self [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prosím pomozte! Vážně to hoří! 2009-04-01 20:57:00

Omlouvám se, protože můj příspěvek nepatří do téhle diskuse ale potřeboval bych odpověď rychle
jakou GK by jste vybral když mam pc: Core2Duo 2,4GHz, 2GB RAM, LCD 24"
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=58220
nebo http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=57305
zejtra jdu nakupovat
Četl jsem, že na rozlišení 1920x1200 he lepší mít tu 1GB protože to líp stíhá.Moc tomu nerozumím...Prosím poraďte co je správná volba. Moc děkuji Self
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 21:13:37

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=63886
Vydrž 2 dny. Je to novinka
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 00:23:43
avatar
Kup tuhle Odkaz 4850 1GB za 4046kc s dani - maj ji skladem.
Self [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dopnění otázky 2009-04-01 21:47:49

ještě bych se chtěl zeptat proč tu nikde není ani zmínka o 4850 1GB? zajímalo by mě jestli by byla lepší než 4850 TOP...zvlášť na 24" monitoru s rozlišením 1920x1200...všem děkuji za informace
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 00:21:22
avatar
Protoze to neni standartni verze (stejne jako napr. 4870 se 2GB VRAM). Podle me v tomhle rozliseni je 1GB verze lepsi (sam pouzivam 1920x1200 rozliseni).
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 08:29:55

V pripade 1GB verze bych se uz ale kouknul i na 250 GTS 1GB. Ta tezi z 1GB vice nez HD4850 a byt je trochu drazsi tak je i vykonejsi a je to reseni s trochu lepsim pomerem cena/vykon nez HD 4850 1GB. Anebo koupit nejakou HD4870 rovnou.

http://www.alza.cz/gainward-bliss-gtx250-1gb-d112813.htm

Bohuzel jen 1,0ns pameti, ale pokud nespechas, daji se za stejnou cenu koupit verze s 0.8ns.
Self [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ještě jedno doplnění 2009-04-01 22:03:07

a ještě poslední věc...utáhl by mi zdroj FORTON 450W grafickou kartu Asus EAH4870/HTDI/512M ???
pc mam: C2D 2,4GHz, DDR2 2GB, LCD 24" LG
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 22:45:55
avatar
ne neutáhne
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 00:21:53
avatar
teoreticky jo ale ja bych to rozhodne neriskoval.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-02 08:04:02

Utahne bez problemu. Pokud nebudes taktovat ci mit 2 mechaniky a 6 disku.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-01 22:06:06

tvoje sestava bude ok
4870 bude na to rozlišení akorát
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-08 23:54:09
avatar
Pokud máte dost místa proč netestujete s 22"CRT na 2048X1536 75Hz? Samozřejmě obraz v tomhle rozlišení na menší ploše(ve srovnání s LCD) vypadá mnohem líp. Viděl jsem i 16:9 CRT které mělo 2560X1536 75Hz, ale to bylo pro masochisty protože vážilo 45Kg, ale obraz špičkový.

PS> když jsem hrál crysis na GF8800GTX tak se hodily i ty 2-3 FPS protože při mém RS a detailech bylo minimum 19FPS a max. 26.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 631x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 423x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 922x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6