Strana 4 z 8
Dnes se podíváme pouze na srovnání RX 480 a GTX 1060, neb porovnání s dalšími modely na trhu už jsme dělali dříve. Rozdělíme si testy na zastaralejší DirectX11, o kterém už dnes víme, že zdaleka nedokáže využít výkonu jak grafik, tak procesorů a díky tomu máme nižší výkon, než jaký by grafiky skutečně podat dokázaly. Víme to díky novým API VULKAN a DirectX12, které naštěstí začínají tuto situaci řešit. Na hry s nimi se podíváme v další kapitole, teď tedy DirectX11, které sice pomalu končí, ale samozřejmě s ním hry dnes stále ještě drtivě převládají:
Jak vidíte, situace je poměrně vyrovnaná, obě nereferenční ASUS STRIX edice jsou lepší, než jejich referenční základy, což je dáno prostě tím, že lepší chlazení ASUS dokáže držet takty mnohem stabilněji na té vyšší úrovni, což u referencí, pokud necháte řízení otáček v základu, nedokáže. Referenční modely se při dosažení určitě teploty prostě zpomalí, takže ano u RX 480 je třeba uváděno až 1266MHz na GPU, v praxi má ale v Silent režimu jen mezi 1150-1200MHz, což výkon ovlivňuje. GTX 1060 proti tomu zase o tak moc neklesá s těch 1848MHz, v praxi běhá kolem 1820MHz.
ASUS nicméně má ve výbavě i režimy taktování. K dispozici máme v obou případech OC edice, kde výchozím taktem u RX 480 je 1310MHz na GPU, OC režimem pak 1330MHz. V případě GTX 1060 verze je výchozím taktem 1620-1847 (reálně tak běhá kolem 2020MHz), OC režimem je pak 1645-1873MHz, což takty posune k až 2050MHz). Z nějakého důvodu má bohužel jen GTX 1060 verze od ASUS přetaktované i paměti z 8000MHz na 8208MHz. U RX 480 zůstávají na 8000MHz. Ač se to přetaktování zdá velké, je to ve skutečnosti jen několik málo % a tomu odpovídá i nárůst výkonu.
A jaký je výkon v nastupujících modernějších API jako DirectX12 a API VULKAN?
|