Strana 5 z 8
- Testy - DirectX 12 a API VULKAN
Ano, o DX12 a VULKAN už se mluví delší čas a někteří se neustále ptají, kde tedy jsou. Pravděpodobně nechápou, že sama obě API byla ve vlastním vývoji, který se povedlo dokončit v podstatě až začátkem tohoto roku, kdy jsou tedy v plné polní připraveny vývojářům her a herních engine. Vývoj takových engine však trvá další dva tři roky minimálně, takže už letošní nasazení DX12 a API VULKAN je malý zázrak ale ukazují rozhodně ten svůj potenciál a hlavně o kolik výkonu jsme v DX11 okrádáni. Samozřejmě větší nasazení obou nových API bude vidět v dalších letech, nicméně počet her, které je budou využívat, bude rychle růst a to ještě i v letošním roce. Aktuálně je k dispozici několik hotových her, které můžeme otestovat s první ochutnávkou využití DX12 (a někde i s velkým přínosem už).


Výhodou nových API je fakt, že podstatně lépe dokáží využít skutečný výkon včetně toho výpočetního, který jednotlivé grafické karty opravdu mají, přičemž je nebrzdí třeba procesor, což je něco s čímž pod DX11 bojuje třeba AMD, jejíž papírově výkonnější grafiky často zaostávají někdy i za mnohem slabší konkurencí NVIDIA, což není dané výkonem grafik, ale zkrátka SW/API omezeními. Ta pod novým DX12 a API MANTLE mizí a je to samozřejmě znát. Netěží z toho jen AMD, ale i NVIDIA, i když vzhledem k méně vyspělé architektuře PASCAL proti GCN, ne tolik.


ASUS STRIX verze jsou opět vždy lepší než reference a OC edice přidávají dalších pár % výkonu. Dobře, výkon bychom tedy měli, podívejme se na provozní vlastnosti a další taktování.
|