Strana 2 z 3
- Crysis DX10 Vista vs DX9 XP
Obrázky jsou seřazeny za sebou vždy v pořadí Windows XP-Windows Vista - po kliknutí se zvětší.
Na Prvním screenu je scéna se světlicí. Tu jsem uchopil a kochal jsem se projekcí stínů. Ovšem je velice zarážející, že na screenu z Windows Vista je frame Rate nižší, než na XP a ještě ke všemu se stín ruky, která drží světlici, nelogicky promítá před postavu a stín zbraně zmizel úplně. Takže XP vs Vista, 1:0. Nemělo náhodou přinést DX10 větší detailnost za cenu nižších nároků na grafickou kartu?
Další na mušce jsou krásně paprsky světla, pohled na palmy pod měsíčním svitem je ohromující. Ale ještě více je ohromující fakt, že Windows XP dokáží představit bez 2 FPS dvojnásobný Frame Rate, než Vista. A to bez rozdílů ve vizualní kvalitě. Tedy XP:Vista, 2:0.
Po in-game movie. Jsem se zaměřil na přírodu při rozbřesku. Tady je rozdíl znatelnější, u Win Vista je lehounce větší kontrast ale úplně chybí nádech do modra. Opět Windows XP mají téměř dvojnásobný Frame Rate. XP:Vista, 3:0
Pohled skrze křoví do slunce mě zaujal hlavně tím, že ve Vistách se mi za žádnou cenu nechtěl rozmazat zaměřovač zbraně. Rozdíl FPS je opět propastný. XP:Vista, 4:0
Pohled na palmy z lehu potvrzuje pravidlo - Windows XP drtí Visty vší silou (která je přibližně dvojnásobná). Vizuální rozdíl 0%.
U této scény je nutno se pozastavit Tady se totiž ukáže něco, co se později jen potvrdí. A to divné, rozmazané, vykreslování textur na vzdálených objektech ve Vistách. Efekty kouře jsou identické. 1. Snímek a testování, kdy se hodnota FPS téměř nelišila. Jen za tento fakt dávám bod oběma a tady remíza. Score je Xp:Vista, 6:1.
Další pohled je zaměřen na kvalitu stínů. Žádný rozdíl, tedy kromě hodnoty FPS, hra běží rychleji opět pod XP. XP:Vista, 7:1.
Pohled na vodu, opět nic ve prospěch Vista, spíše naopak. XP opět lepší díky vyšší hodnotě FPS. (poznámka k mrakům, nenechte se zmást na screenu z XP nechybí, jen jsou jinde, jelikož je to dynamický efekt, ani po uložení a načtení nevypadá stejně.) XP: vista, 9:1.
Ze screenu pod vodou je vidět, že duhový efekt je stejně krásný i na Windows XP, stejně jako volumetická světla, ale opět na lepším Frame Rate na XP. Tedy Xp:Vista, 10:1.
Efekt DoF. (Depth of Fiel), nebo-li zaostření jen na určitou vzdálenost. Opět bez rozdílů až na hodnotu FPS. Jen nechápu, proč se postavě při každém loadingu objeví v ruce jiná zbraň - asi chyba DEMA. XP:Vista, 11:1.
Pohled s pistolkami do slunce opět prověřuje DoF a volumetické efetky. Opět ale stejný výsledek ve sledovaných parametrech. XP:Vista, 12:1.
Pohled do země. Detailnost textur i shaderů je opět identická, ovšem ten Frame Rate. Už se mi z toho točí hlava. Pomalu se sápu po DVD s OEM Windwos Vista Ultimate a očima hledám skartovačku.
A konečně závěrečný pohled na krajinu Crysis. Hodnota FPS se téměř neliší ovšem rozmazaná textura na skále vpravo, je k nevíře. I přes rozdíl se Vista přiblížila hodnotě FPS u XP a zaslouží si remízu tedy bod pro oba. Xp:Vista, 14:2.
Jako Bonus přikládám provokativní screen z editoru, kde nápis DX9 32bit, bežící DX10 efekty a hodnota 29.5 FPS dokládají, že se v případě DX10 a nutnosti Windows Vista alespoň v tomto případě jedná skoro až o frašku.
Tak se pojďme podívat, jaké lze z výše uvedeného vyvodit závěry ...
|