DD o roce 2008 - grafická inkvizice Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 02 leden 2009
Přejít na obsah
DD o roce 2008 - grafická inkvizice
DD o roce 2008 - část I.
DD o roce 2008 - část II.
DD o roce 2008 - část III.
alt

 

 

 

 

 

 

  • DD o roce 2008 - grafická inkvizice

  Zajímavé a vážné myšlenky zazněly v obsáhlém ohlédnutí za HW rokem 2008 z úst některých známých profesionálů na poli IT, kteří nás, běžné uživatele a čtenáře, zásobují svými pohledy celý rok. Některé odpovědi vás nepřekvapí jiné ano. Jak často tvrdím, vše souvisí se vším a i tento článek dává mému tvrzení za pravdu. Pokud jste ještě nečetli, tak před tím, než se pustíte do tohoto mého článku, přečtěte si podrobně tento článek:

VIP o roce 2008: grafická inkvizice

Pokud máte přečteno, můžete pokračovat dále ....

  Zaujala mě zejména myšlenka Mirka Jahody (EHW), který za nejhorší trend roku označil mimo jiné i militantnost fandů dvou výrobců herních grafických čipů. Tahle myšlenka se proplétá celým článkem. S tím zcela souhlasím, ovšem už nesouhlasím s tím, kdo za to podle Mirka může: „plodní demagogičtí jedinci na vlastních webech a v populárních diskuzích"? Jejich vliv Mirek silně přeceňuje a odvádí se tím pozornost od skutečné příčiny tak velkých názorových rozkolů. Tím je bída některých (mnoha) profesionálních webů (nebo těch, co si na ně hrají), ty mají rozhodující vliv na tvorbě názorů. Za těmito weby totiž také stojí fanATIci a nVidioti, jen se ještě k tomu označují odborníci, VIP, či profesionálové a ostatně na názorech uvedených ve výše uvedeném článku, je i u nás jasně vidět, komu fandí, či spíše komu někteří takříkajíc sežrali marketing i s navijákem, ať už je v pozadí přikrášlování cokoliv. Odpověď na otázku, co způsobilo takovou militarizaci názorů, najdete v tom samém článku v kapitole - Nejzajímavější řešení roku, a to v názoru Jiřího Součka (mimochodem člověka, kterého si já velice vážím a je to skutečně GURU a odborník na poli grafik, jeho přehled je neskutečný).

ati-nvidia

  Jiří na ten důvod přesně kápl. Marketing společnosti NVIDIA. Asi teď někteří fandové zelených začnou vykřikovat (důkaz existence té militarizace) cosi o zaujatosti, ale to je přesně ono. Marketing společnosti NVIDIA je až nechutně agresivní (řeknu to na rovinu) leč legitimní, ale to co předvádí letos, to je nevídané a přesně to stojí za tím, proč jsou názorové střety tak ostré. Jiří Souček vám ve svém názoru ve výše uvedené kapitole poodhalil špínu, ve které vznikají mnohé recenze na nejen světových webech, ovlivňování, přizpůsobování podmínek a záměrné zkreslování výsledků - to vše se stalo téměř tradiční součástí marketingu NVIDIA a to je to, co neustále naznačuji a čeho jsem se stal svědkem od té doby, co jsem jako uživatel nahlédl do pozadí tvorby magazínů. A to zdaleka, jako čtenáři, nevíte všechno (buďte rádi). Problém je, že na tuhle marketingovou hru, protože z ní mají výhody, přistoupili mnohé profi servery (ačkoliv to samozřejmě označí někteří za sprostou lež, neznamená to, že to není pravda, samozřejmě přiznat to by znamenalo velké problémy (existenční)) a výsledkem jsou tak recenze, které jsou skutečně zprofanované. To je to, na co já upozorňuji, i když nejmenuji, protože nelze říci, že by byli podvodem, jako takovým. Ony jsou změřené, ale tak aby to ukázalo, co to ukázat mělo ...  jistě teď někteří začnou vykřikovat, že co dělá NVIDIA, dělá ATI taky. Pokud ano, tak je ATI ještě lepší marketingově než NV, protože to dělá opravdu bez povšimnutí. Ne vážně, nerad bych se někoho dotknul, ale marketing ATI je téměř neviditelný proti marketingu NVIDIA a jeho ostrosti. Zatímco NVIDIA je schopná i z naprosto bezvýznamných či zcela běžných věcí jako je CUDA nebo BigBang ovladače, udělat super trhák, tak ATI není schopna pořádně propagovat ani to, co se jí povede (RV770). Někdy je marketingu moc, v případě ATI zase zoufale málo - bohužel dnes už neplatí, že dobrá věc se prodává sama. Bohužel marketing NV je natolik úspěšný, že výsledkem jsou zmatené davy, které matou zmatení redaktoři ať už záměrně (výhody) či nevědomky, protože se staly obětí marketingového klamu. No a tím jsme u té militarizace názor a střetů. Někteří se tak přesvědčili, že grafické karty jedné společnosti jsou tak skvělé (ať už vydá cokoliv), či dokonce jsou prý jistotou, že prostě už realitu nevnímají. Svádět to na malé vlastní weby nebo pár diskutérů, tak to je opravdu trefa mimo. To je jako říkat, že finanční krizi způsobili řadoví běžní uživatelé, kterým banky umožnili, ba dokonce podsouvali a nutili půjčky.

  Za militarizací názorových střetů v oblasti grafických karet stojí militarizace marketingu jedné společnosti, která byla zahnána na poli technologií a grafik do kouta a tak přidala tam, kde jí to opravdu jde. Výsledkem je, že marketing oné firmy se stal skutečně problémem, před kterým ale mnozí profesionálové zavírají oči, či dokonce na jeho hru přistoupili. V této atmosféře se pak názor těch, které se agresivním, často zcela mimo realitu se nacházejícím marketingem nepodařilo udolat, se stává nepohodlným. Pokud si pak takový člověk dovolí vyjádřit pochybnosti nad přístupem mnoha webů k práci, či dokonce o kvalitě a přínosu marketingově chválených produktů zelených, je okamžitě označen za fanATIka a nálepkován i samotnými profesionály:  

Rád pozdravil Matúše Paculíka, který si ve výše uvedeném článku rýpl do mě a našeho webu (cituji):

   Matúš Paculík (Matuus): Ako najlepšie získať prístupy na svoj web? Stačí ak ste skutočne tvrdým fanatikom jednej značky, pričom v každom článku vyzdvihujete výhody tej vašej a nevýhody konkurenčnej. Potom už len treba v každom druhom príspevku spomínať, že ste skutočne nestranný a zvyšok žurnalistického webu je podplatený tou „zlou" firmou. Výsledok je nielen vysoký počet prístupov vašich verných pätolizačov, ale aj širokej verejnosti, ktorá sa však chodí na web iba baviť čítaním „oDDborných a nestranných" článkov.

  Jen důkaz bídy některých „profesionálů" a důkaz toho, že to co říkám a nejen já (viz úvodní část článku), na tom je hodně pravdy. Zkrátka DDWorld - neodborný, amatérský webík, začal některým profesionálům skutečně vadit. Dělá věci po svém pro běžné uživatele pohledem běžného uživatele, nezajímá jej marketing, ani co z té a té recenze bude mít, když ji tak a tak vydá, a tím některým kazí jejich kšefty. Dovolí si kritizovat kázání a dogmata převzatá z PR všeho druhu. Milý Matuusi, jdi si honit své přístupy na web a oblažovat své věrné patolízaly, jak jim říkáš (mimochodem, když někdo pochválí tvou práci, tak není hned patolízal, tedy podle mého názoru, nevím jak je tomu jinde) a rozhodování o tom, co je nestranný, přínosný, či zábavný článek, nech laskavě na čtenářích samotných - spousta lidí si o tobě myslí to, co ty o mě a dost možná má pravdu ;). „DD" se nepovažuje za odborníka ani profesionála a jasně to na svém webu uvádí, pokud někdo pojal dojem, že články jsou odborné, pak je to dojem mylný. Články jsou pohled normálního běžného uživatele pro běžné uživatele. Na rozdíl od některých, já nabízím pouze surovou uživatelskou skutečnost a pohled na věc, nenabízím dogmata ani instantní marketingovou profesionálně připravenou pravdu, a zda to vezmete, nebo ne, je jen na čtenářích, mě je to jedno. Znovu jsem se ale ujistil, že slovo odborník a profesionál má dnes v mnoha případech zatuchlý nádech, až skoro nadávka a od toho se chci držet co možná nejdál. Nechci být takový odborník ani profesionál a ani si na to nehraji. Souhlasím s tím, co někteří skuteční odborníci a profíci (u kterých stále platí původní význam slov bez příkras) ve výše uvedeném článku řekli, že něco tady rozhodně není v pořádku. Podle mě je to hlavně situace, když amatér a uživatel musí dělat práci za placené profíky a odborníky, když bída na poli profi IT serverů (netýká se jen ČR, aby zase někdo nebyl vztahovačný) došla, až kam došla, a pak je navíc těmito profíky a odborníky pomlouván a různě shazován - protože jim fušuje do businessu. DD není konkurence ani jednoho českého profi média, nemá na to prostředky, pozice ani ambice. Mě a DDWorld prosím z vlastních půtek a přihřívání profesionální polívčičky, vynechejte ....

      Ale nechme teď problémy profesionálů být, to nás nezajímá. Článek byl zajímavý i otázkami a odpověďmi, rád bych tedy svou neprofesionální, neodbornou, tedy jen uživatelskou nadšeneckou maličkostí připojil pár svých pohledů na věc v daných otázkách ...



 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 826x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 560x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1014x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1214x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1544x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1363x
Komentářů: 7