Strana 6 z 7 8800GTX technologie a novinky Veškeré důležité informace o technologii a fungování jsem sepsal a uvedl v nedávném článku a to pěkně polopatě: Tak tedy neřeknu dnes nic jiného a jen pro pořádek stručně uvedu, co je vlastně na nové nVidii tak zajímavého. Unifikovaná architektura GF 8800 je první slotovou grafickou kartou, která má plně unifikované shadery. Tedy již žádné dělení Vertex a Pixel Shader, jak to známe u všech dnešních karet, ale unifikované shadery. Těch je hned 128. Jak to funguje jsem vysvětlil ve zmíněném článku, takže jen doplňující fotografie. Konstrukce jádra Samozřejmě s unifikovanou architekturou souvisí konstrukce jádra. Ta jde daleko za generaci GF7. Nvidia již neudělala stejnou chybu, jako v případě 7čkové řady, kde návrhově se držela hodně při zemi a výsledkem je nekonkurenceschopnost sedmičkové řady proti ATI v současných hrách a používaných technologiích a to říkám bez obalu o čemž mnohé pochybovače přesvědčí testy. Samozřejmě bez zajímavosti není ani konstrukce jádra, kdy každá část běží na jiných frekvencích. Jak toho nVidia dosáhla je stále zahaleno tajemstvím. Podpora HDR, Dx10, PureVideo Atd. Tak vzhledem k přítomnosti unifikovaných shaderů je podpora shader modelu 4.0 samozřejmá. V ruku v ruce s tím jde i podpora dx10, která je zatím nevyužitelná. Stejně jako SM 4.0. V současnosti ještě není hra plně využívající SM 3.0, takže na 4.0 si ještě počkáme. Asi největším dluhem z minulosti je konečně podpora HDR s AA a vůbec pořádná funkce HDR, což byla noční můra na 7xxx, kde HDR s AA vůbec nefungovalo a jinak fungoval velmi špatně s velkou ztrátou výkonu. To je již minulost a HDR spolu s prvně použitým 16xCSAA vyhlazováním je zcela jinou písničkou. A konečně také novinkou je na 8800 fakt, že PureVideo (obdoba ATI AVIVO) je konečně zdarma – hurá.
|