Strana 2 z 9
- Grafická karta Gigabyte RX 5600 XT Gaming OC 6G a Testy
Balení má pěkný a jednoduchý design se vším, co je třeba. Gigabyte se drží svého stylu. Žádné zbytečnosti nehledejte.
Gigabyte Gaming OC je zcela nereferenční edice. Je delší, než některé jiné edice. Má 280mm na délku. Chlazení zabírá také 2,5 slotu.
Gigabyte GAMING OC v tomto provedení není pro nás žádnou novinkou, ve stejném provedení jsou na trhu i RX 5700 a 5700XT verze. Samozřejmě především 5700 a 5600 XT verze k sobě mají velice blízko, kdy používají stejné GPU a jen odlišnou konfiguraci paměti.
Karta má skvělé a osvědčené chlazení, podsvícené logo, zadní back plate, prostě vypadá velmi dobře a je velmi dobře udělaná.
Pokud jde o výstupy, najdeme pozlacené 3x DP1.4a a 1x HDMI 2.0b. Podporováno je samozřejmě FreeSync 2 se vším všudy a všechny ostatní technologie patřící k současným NAVI grafikám. CrossFire oficiálně není podporováno, ale multiGPU přes DX12/vulkan je nadále podporováno. Karta má také PCIe 4.0 rozhraní, které můžete využít a je plně podporováno na nové AMD X570/TRX40 platformě. Jinde zatím ne. Ve hrách by to zatím nemělo udělat rozdíl větší než kolem jednotek % maximálně, velký rozdíl to ale udělá ve výpočetním nasazení, kdy mezi PCIe 3.0 a PCIe 4.0 můžou být i desítky % rozdílu.
- Testy a testovací sestava
Dnes jsme použili naší novou testovací sestavu. Takže 12jádrový AMD RYZEN 9 3900 s aktivním automatickým taktováním PBO s chlazením NZXT Kraken X72 (360mm AiO). K tomu máme 16GB G.SKILL FLARE X AMD paměti na 3200MHz s CL14. Základní deskou je ASUS ROG CROSSHAIR HERO X570. V sestavě je také pořádná zvuková karta ASUS ESSENCE STX II, vše napájí platinový 1200W zdroj. A je to osazeno v plně chlazení Fractal Design DEFINE R6 skříni.
Samozřejmě používáme Windows 10 Professional x64 s nejnovější aktualizací v1909. Nainstalovali jsme nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software a NVIDIA GF. Jako obvykle testujeme s každou grafickou kartu každé měření 3x a výsledkem je průměr tří měření (v grafu zaokrouhlený na celé číslo). Testujeme 5 her, každou ve 3 rozlišeních, což znamená že pro každou kartu děláme 45 jednotlivých měření. Testujeme obvykle na nejvyšší detaily včetně vyhlazování. A snažíme se vybrat hry tak, aby byly zastoupeny nejběžněji se vyskytující herní engine, na kterých běží i řada jiných her s podobnými výkonovými a technologickými požadavky. Netestujeme technicky zastaralé hry, ačkoliv jde o velmi hrané tituly jako CS GO, DOTA apod. protože tyto hry dokáží současné karty rozjet na stovky FPS a tak je opravdu jedno jestli máme 280 nebo 300FPS. Zajímají nás nové hry, protože novou grafiku si kupujeme hlavně pro ně a pro to, co v následujících několika letech vyjde.
Tak se na to podívejme …
|