Strana 2 z 12
AERO edice v nabídce Gigabyte má odlišné designové zpracování od ostatních Gigabyte modelů, a to se týká i balení, byť NVIDIA velmi limituje, jak může grafika vypadat a některé dominantní prvky jsou povinné pro všechny výrobce.
Nejde o nějak velkou kartu na současné poměry. Má 300 x 130 x 57,6 mm a váží 1263g. Tedy takový standard dnes v parametrově střední třídě karet.
Disponuje trojicí ventilátorů s řízením otáček, včetně semi-pasivního režimu v klidových stavech. Má přepínatelný BIOS, ovšem takty a tedy výkon je v obou stejný. Mění se jen nastavení otáček ventilátorů a s tím související teploty a hlučnost v zátěži. Napájení je řešeno tím novým 12VHPWR/PCIe Gen5 konektorem. Redukce ze dvou standardních 8-pin je v příslušenství karty dodáváno pro zdroje, které ten nový konektor nemají. Upozorňuji na nutnost to opravdu dobře všechno zastrčit, víme všichni, že jsou na to ty konektory poněkud háklivé. Karta má lehce zvýšené TGP. Disponuje také RGB podsvícením, ale jen toho AERO loga, tedy celkem decentní.
NVIDIA jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. I tato architektura má stále speciální AI akcelerační jednotky a RT jednotky, samozřejmě nově posílené a vylepšené. Nechybí tedy podpora Raytracingu, DLSS včetně exkluzivního DLSS 3.0 atd. Karta podporuje G-Sync, ale samozřejmě u většiny monitorů dnes narazíte jen na FreeSync, který si NV „ukradla“ pro sebe a označuje jej G-Sync, i když ve skutečnosti jde stále dnes u drtivé většiny (99,99999%) monitorů na trhu jen o FreeSync. Nicméně funguje to ok.
- Testy a testovací sestava
Inovovali jsme naši testovací sestavu. Takže všechny testy jsou nové, na nových ovladačích, hrách a jejich updatech atd. Testovací sestava osahuje:
Testujeme tři základní rozlišení, tedy 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160. Všechny hry v maximálních detailech a pokud není řečeno jinak tak v nativním rozlišení (tedy bez FSR či DLSS, které rozlišení dynamicky snižují). Samostatně jsou pak testy s aktivním Ray Tracingem. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.
Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|