Strana 2 z 9
Balení jde v dosavadním stylu Gigabyte, žádné speciality ani výstřednosti.
Karta není nijak přerostlá. Má na dnešní dobu okázalých obřích ne-referencí vlastně docela střídmé rozměry. Měří 286mm na délku, 118mm na šířku a vysoká je 58mm, tedy něco přes 2,5 slotu. Ve všech směrech je jen o pár mm větší, než referenční edice.
Napájení je realizováno standardními 2x 8pin konektory. V čem se od reference liší, to jsou grafické výstupy. AMD osazuje 1x HDMI, 2x DP a 1x Type-C. Gigabyte zvolilo klasičtější přístup v podobě 2x DP a 2x HDMI 2.1, tedy bez Type-C konektoru.
Design není nějak extra zdobný, na to má Gigabyte luxusnější AORUS sérii. Nicméně je zde vše, co má být a vlastně podobné co je i na referenci. Tedy zadní kovový plát, malé logo výrobce, které je zde RGB podsvíceno. Proti referenci je zde ten přepínatelný BIOS.
Gigabyte si navrhlo vlastní PCB a používá variaci na své WINDFORCE 3X chlazení, které najdeme na mnoha jeho grafikách s různými čipy. 3x 80mm ventilátory jsou udělány tak, že ten prostřední se točí v opačném směru, než ty krajní. Samozřejmě nechybí pasivní režim, kdy se ventilátory do určité teploty nezapínají. Využitelné je to samozřejmě hlavně v klidových stavech. Lze jej ručně aktivovat přes AORUS ENGINE aplikaci, kde můžete najít také monitorování karty apod.
Jinak samozřejmě je tohle standardní Radeon RX 6800 XT se všemi technologiemi, které k tomu patří.
- Testy a testovací sestava
Pro testování tedy používáme naší novou testovací sestavu. Základem je 16jádrový AMD RYZEN 9 5950X s aktivním automatickým taktováním PBO s chlazením NZXT Kraken X72 (360mm AiO). K tomu máme 32GB DDR4 3600MHz paměti. Základní deskou je ASUS ROG CROSSHAIR HERO X570. V sestavě je také pořádná zvuková karta ASUS ESSENCE STX II, vše napájí platinový 1200W zdroj. A je to osazeno v plně chlazené Fractal Design DEFINE R7 skříni.
Samozřejmě používáme Windows 10 Professional x64 s nejnovější aktualizací. Nainstalovali jsme nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software a NVIDIA GF. Jako obvykle testujeme s každou grafickou kartu každé měření 3x a výsledkem je průměr tří měření (v grafu zaokrouhlený na celé číslo). Testujeme 5 her, každou ve 3 rozlišeních, což znamená že pro každou kartu děláme 45 jednotlivých měření. Testujeme obvykle na nejvyšší detaily včetně vyhlazování. A snažíme se vybrat hry tak, aby byly zastoupeny nejběžněji se vyskytující herní engine, na kterých běží i řada jiných her s podobnými výkonovými a technologickými požadavky.
Netestujeme technicky zastaralé hry, ačkoliv jde o velmi hrané tituly jako CS GO, DOTA apod. protože tyto hry dokáží současné karty rozjet na stovky FPS, a tak je opravdu jedno jestli máme 280 nebo 300FPS. Zajímají nás nové hry, protože novou grafiku si kupujeme hlavně pro ně a pro to, co v následujících několika letech vyjde.
A jaký je výkon téhle karty v praxi? Podívejme se na pár testů …
|