Strana 9 z 11
HD2600XT - Herní testy DX10
Dnes neopomeneme herní testy dostupných DX10 her. Vynechávám Lost Planet, jelikož nemám k dispozici plnou hru, jen DEMO, které nebylo zrovna ukázkou vyváženého přístupu k oběma značkám. Další dvě hry jsou plné verze.
Call of Juarez je sice do DX10 předěláno na popud firmy ATI, nicméně původní hra byla a stále je Let´s play Nvidia. DX10 je zde pouze patch, tedy předělávka DX9 na DX10. Samozřejmě tyto věci je možné otestovat jedině na Windows Vista. Technologicky se ze současných DX10 her blíží principům DX10 právě jen Call of Juarez. Nicméně zdaleka to nelze srovnávat s od základu vyvíjeným hrami jako DX10. Berte tedy současné DX10 hry jen jako zajímavost, nelze podle nich říci, jak to bude vypadat a se skutečným DX10 nemají mnoho společného.
Druhou hrou je populární RTS Company of Heroes. Zde je to čistě jen o tom, že DX10 má více detailů. Bohužel při stejných nastaveních rozlišení i úrovně detailů je DX10 tak o 50% náročnější než DX9. Ve finále to je tedy stěží hratelné i na High-endu.
Jak vidíte, HD2600XT si sice vede o poznání lépe než GF8600, které nejsou pro DX10 podle mnohých indicií tak úplně dobře připraveny, stále je to ale na hony vzdálené tomu, co bych nazval hratelné. Takže vyhlašovat vítěze, či započítávat tyto testy do konečných výsledků vážně nebudu. Až se ukáže skutečná, původní DX10 hra, budeme první, kdo ji bude testovat, vyhodnocovat atd. V tuto chvíli je podpora DX10 na grafikách typu GF8500/8600 nebo ATI HD2400/2600 vyloženě směšná, sloužící jen pro matení méně znalých zákazníků a ve výsledku úplně k ničemu. Současné DX10 hry jsou mnohem hratelnější v DX9, kde navíc díky možnosti nastavit hratelné vyšší detaily vypadají mnohem lépe, než hry DX10 na minimální detaily.
|