Strana 3 z 7
- Battlefield V (DirectX 12)
Stále aktuální multiplayerová hra, která má skvělou optimalizaci a umí využít i pokročilejší technologie DirectX12, dokonce jako jedna z prvních her podporovala i Ray Tracing. Aktuálně je BF V určitě jednou z nejlépe vypadajících her současnosti, kdy vizuální kvalita a detailnost je úžasná. O to více překvapí, že hra je velmi dobře optimalizovaná a běhá v plných nádherných detailech i na mainstreamových kartách, klidně i ve vyšším než 1080p rozlišení. Navíc použitý herní Engine (Frostbite), používá celá řada her od EA, jde v podstatě o jejich hlavní technický základ, a používat jej bude i nadále, a výkony grafik jsou tak podobné v mnoha dalších hrách:
Všechny karty testujeme v režimu DirectX12 a hra běží na plné detaily (ultra+AA). Žádné úlevy pro testované modely a všechny mají identické podmínky. Hra je také aktualizovaná na nejnovější verzi. Pokud jde o výsledek, RTX 4060 dopadla celkem pod moje očekávání. Svým výkonem nedokázala porazit ani RX 6600 XT, což je karta s cenou o 3000,- níže. Z tohoto pohledu tedy obrovské zklamání a zřejmě se naplno ukazuje jaké obrovské „okleštění“ tento čip vůči RTX 3060 dostal a že ani vyšší frekvence na jádře toto nedokáže vykompenzovat.
- Shadow of the Tomb Raider (DirectX 12)
Poslední herní pokračování Lary Croft je vizuálně stále velmi působivé, hra také primárně staví na DirectX12 a optimalizace je solidní. I tento herní Engine používá řada dalších her a bude na něj spoléhat i řada chystaných titulů, takže rozhodně zajímavé pro otestování grafických karet.
Samozřejmě testováno je v plných detailech včetně AA a také nejlepší kvality vlasů Lary. Zde si už RTX 4060 vedla mnohem lépe a dokázala se umístit i nad RX 6650 XT, ovšem i tato grafická karta je momentálně nepoměrně levnější a dokonce i RTX 3060 Ti která nyní stojí stejné peníze jako RTX 4060 dopadla mnohem lépe.
- Assassin’s Creed Valhalla (DirectX 12)
Jedna z nejlepších her série, opět využívající stejný a vylepšovaný herní Engine. Za poslední měsíce dostala hra další technická i obsahová vylepšení a optimalizace. A aktuálně dostala vůbec poslední nedávno, takže důležitá hra, který nesmí chybět ve srovnání výkonu a schopností současné generace GPU. Tím spíše, že další díl se stejným technickým základem už brzy dorazí. A dnes běhá takto:
Testovány jsou maximální detaily. Na to, jak dobře vypadá, jde o jednu z lépe optimalizovaných her, a to plně již i pro současné architektury grafik. Navíc stejný herní Engine a technická základ opět bude použit i u dalších herních titulů. Takže důležitý titul, který dokáže prozradit realitu o skutečném výkonu a použitelnosti současných karet pro další roky. GeForce RTX 4060 se zde umístila přesně mezi modely RX 6600 XT a RX 6650 XT. Ovšem dokázala alespoň porazit RTX 3060 Ti.
|