Strana 4 z 7
- CyberPunk 2077 (DirectX 12)
Tuhle hru brzy vyřadíme, ale protože si tvůrci dali záležet a vydávají notně vylepšenou verzi 2.0 a také první a jediný obsahový datadisk, ještě si ji v testování ponecháme. Aktuálně běhá takhle (testováno bez RT):
Jinak je vše testováno s maximálním nastavením, samozřejmě v nativních rozlišeních bez DLSS/FSR apod. Nicméně tuhle hru nahradíme nějakou jinou. Z technického pohledu totiž nemá příliš význam ji testovat dále. Použitý herní Engine (Red Engine přímo od CDP) totiž zcela končí a žádná další hra jej využívat nebude. Samo studio s ním bylo tak nespokojené, že jej úplně opouští a budoucí hry včetně již oznámeného čtvrtého zaklínače i přímého pokračování CP 2077, budou používat Unreal Engine 5 a novější. Takže CyberPunk je první a zároveň poslední hrou, která tento problematický, zjevně neopravitelný a neoptimalizovatelný Engine používá a už je to vlastně jedno.
Poslední díl Dooma nás zavede na planetu démonů a hra se stala ještě děsivější a krvavější. Hra se spoléhá na poslední verzi Vulkánu a dokáže opravdu mačkat z moderních RDNA 3.0 architektury doslova každé procento výkonu.
Jak je vidět z grafu, Doom Eternal je skvěle optimalizovaná hra. I ve 4K hra běží na staré RX 6600 XT v 85FPS ve 4K, u 7700 XT se dočkáme dokonce skoro dvakrát takového výkonu. A to se bavíme o hře, která používá 4K textury, grafická stránka hry je doslova úžasná. Zde se ukazuje síla Vulkánu v jeho podstatě, a toho jak dokáže mačkat výkon z moderního HW. Velká škoda že stejný Engine nemá třeba CyberPunk 2077.
Další díl Far Cry série staví opět na stejným herním Engine, jako předchůdci, Zde opět o něco málo vylepšený. Rozdíl není dramatický, stále jde o jeden z hůře optimalizovaných základů po stránce využití procesoru apod. Ale poslední verze a aktualizace to trochu vylepšily, dokonce přidaly i RT (ale testujeme bez něj). Každopádně takhle to šlape u tohoto titulu:
Testováno je opět v nejvyšších detailech s texturami (které ovšem u méně jak 12GB grafik se zcela nenačtou, takže hra na grafikách s méně jak 12GB paměti vypadají trochu hůře). Jinak stejný Engine bude používaný i nadále u budoucích her UBISOFT, včetně herního AVATARu (fakticky Far Cry v AVATAR kulisách), který vyjde brzy. Takže stále velmi důležitá součást grafických testů aktuálních karet. U testované RTX 4060 jsme se dočkali stejného výkonu jako u Radeonu RX 6650 XT, ovšem s větším poklesem výkonu ve 4K.
|