Strana 1 z 2
Medal of Honor: Airborne je FPS hra z druhé světové války. Téma, které ač mnohokrát zpracované, tak nikdy neztratí na „oblibě". Osobně, i když díky nespočtu her znám již bojiště druhé světové války nazpaměť včetně každého zákopu, či padlého domu, tak každou novou hru si s oblibou zahraju a 2 světová válka ve stále lepším a dokonalejším zpracování rozhodně nikdy neomrzí. Po zklamání, kterým pro mě bylo oznámení Call of Duty 4, jako válečné hry z moderního prostředí, jsem s povděkem a nadějí vzhlížel k Medal of Honor: Airborne ...
K samotné hře jen stručně. Na přiloženém videu vidíte, že atmosféra, grafické zpracování to vše je úchvatné a mohu říci, že hra rozhodně baví a baví hodně. Přestřelky jsou neskutečné, s prostorovým zvukem kolem sebe a s velkým monitorem co chvíli koukám za sebe, zda se ke mně neblíží nějaký ten nácek s MP44. Krom toho instinktivně uhýbám před létajícími kulkami a šrapnely, a že toho ve vzdechu léta na tuny, tak na to vemte jed. Bohužel to všechno trvá jen mžik a slovem krátká, tak nelze úplně vystihnout, jak dlouhá ta hra ve skutečnosti je ...
Vynechejme teď děj a další zpracování hry samotné a podívejme se na to, jak si vedou grafické karty v této nové a vizuálně úchvatné FPS. Asi není překvapení, že tato hra je postavena na Engine UT3. Tedy stejně jako nedávno uvedený BioShock. K tomu patří ultra realistické zpracování a hlavně podpora SM 3.0 a DX10. Fantastické je zpracování zejména modelů postav. Hra světel a stínů a takřka cítíte žár výbuchů a plamenů, které jsou realističtější, než kdykoli před tím
Otázkou tedy zůstává, jak hra běhá na dostupných herních akcelerátorech. Zahraniční servery to již vědí - legionhardware.com připravil grafické srovnání a výkonové srovnání. Nejdříve se tedy podívejme na to, jak hra vypadá v plných detailech a jiných detailech. Mohu říci, že rozdíl to je celkem značný a na nejmenší nastavení hra silně připomíná letitý Call of Duty I. Na plné detaily však dostává úchvatně realistický obraz, s neskutečně detailními texturami, i když netvrdím, že by se mnohé nedalo udělat ještě lépe.
Zejména však světelné efekty, zdi, obloha, zbraně a vojáci, to vše vypadá zkrátka fantasticky ... I když v některých chvílích se mi při zapnutém HDR zdálo, že všechno, včetně podvlíkaček vojáků muselo projít leštičkou, jelikož odlesky hází takřka vše ... No nic podívejme se na slavný DX10 vs DX9 ...
Bohužel ve srovnání DX10 vs DX9 jsou rozdíly stejné, jako v nedávno uvedeném Bioshocku. Tedy tak malé, že takřka nestojí za řeč ... V Bioshocku, díky hře světel a stínů detaily vyniknou o něco více. Medal of Honor: Airborne je poněkud světlejší hrou, i když se odehrává v noci. Rodíle nejsou moc patrné, ale přeci jen tam jsou. V DX 10 vypadají lépe výbuchy, kouřové efekty, světlo a stíny. Na druhou stranu mohu říci, že hra je natolik atmosférická, že během hraní nemáte šanci rozlišit, zda hrajete v DX9 nebo DX10.
DX9
DX10
Na obrázcích, které udělal server legionhardware, vidíte (či spíše nevidíte) srovnání DX9 a DX10. Rozdíly jsou skutečně stěží postřehnutelné na statických zvětšených obrázcích (stačí kliknout) natož v pohybu. DX10 v UT3 enginech je tak spíše pro ozdobu a mezi ním a modem DX9 je vizuální rozdíl nestojící skutečně za řeč. DX10 ale nemá být ani tak o efektech. Sice také, ale hlavním úkolem DX10 je zajistit menší nároky na hardware při zvýšení obrazové kvality. Jinými slovy by vysoká obrazová kvalita měla být herně dostupná i majitelům slabších grafických akcelerátorů. Podívejme se tedy na pár testů, které server legionhardware provedl ...
|