Strana 1 z 10 3. část: Testy výkonu ... Měření výkonu grafických karet má jasně odpovědět na všechny otázky. Mnoho z nás správně vybírá grafickou kartu dle výkonu. Bohužel je mezi námi také mnoho těch, kteří vybírají dle sympatií k jedné, či druhé značce bez ohledu na výkon za nabízenou cenu. Osobně tomuto moc nerozumím. Pokud nemáte nějaké osobní, či pracovní vztahy k jedné, či druhé firmě, pak nevidím sebemenší důvod vybírat na základě sympatií. Druhou věcí jsou testy podle kterých vybíráme. Spousta z vás se diví, proč jsou výsledky na různých webových magazínech různé a proč někde tato značka vede a někde ne. Pominu-li reklamu pro jednu či druhou firmu, pak je to dáno zvolenými testy, sestavou nastaveními atd. Naším záměrem je testovat tak, jak budou karty využívány ve skutečnosti. Tedy vybíráme takové testy her, které jsou technologicky nejvíce zastoupeny. Například je velký neduh mnoha serverů testovat více her v OpenGL, přitom jejich zastoupení na herním trhu je naprosto minimální. To se pak snadno dojde k rozdílným závěrům a zdáním, že jedna karta je výkonnější než druhá přitom to tak vůbec není. Dnešní test není testem provedení jednotlivých modelů, protože jednotlivý výrobci se často liší. Dnes nám jde o to, udělat takový test, který bude použitelný pro většinu z vás k výběru typu a modelu grafické karty, proto jsme k testování vybrali takové modely karet osazených chipy Ati a nVidie, které se drží referenčních provedení. Jedinou výjimku v tomto tvoří karta v provedení Inno3D 7600GST, ke které referenční provedení není a každý výrobce disponuje rozdílnými takty této karty. Jak se testovalo? Na stejné testovací sestavě v defaultní nastavení karty. Dnes se nebudeme zabývat taktováním jednotlivých modelů, protože jak víme, tak taktování je opravdu věc kus od kusu jiná. Znovu jsme v redakci zvážili druhy her, nastavení a hlavně testovací pasáže z her. Nakonec jsme sem tam něco přepracovali a naší snahou bylo otestovat hry s herními technologiemi, které se dnes nejvíce vyskytují. Také testovací pasáže jsme zvolili takové, aby v každé hře přesně reprezentovaly ta prostředí se kterými se můžete a v dané hře v určitém poměru setkat. Věříme, že tak dosáhneme pravdu maximálně objektivních výsledků. Připomínám, že v herních testech testujeme hodnoty FPS - tedy snímky za sekundu.
|