Strana 8 z 11
- Spotřeba grafik - Provozní vlastnosti
Dnes nebudeme testovat grafiky z hlediska chlazení, protože je to takový kompletní výkonnostní přehled a testujeme hlavně nereferenční modely s odpovídajícím zpracováním. Na co se ale podíváme, to je spotřeba.
Jako vždy měříme spotřebu v několika testech a hrách, nikoliv jen v jedné - uvádíme pak v grafu průměr těchto všech měření. Pokud narazíte na nějakou recenzi, kde měří spotřebu v jediném testu, vůbec jí neberte vážně, protože díky úsporným technologiím a dynamickému řízení spotřeby, mají všechny současné karty různou spotřebu v různých hrách a rozdíl může být klidně až mnoho desítek W! Takže co platí ve srovnání grafik v jedné hře, ve druhé platit nebude - proto děláme průměr spotřeby v rámci našich 6ti herních testů.
Taktéž platí, že existují specifické aplikace, které dokáží vytížit uměle grafiku naplno a proti běžné spotřebě ve hrách a běžně užívaných aplikacích, bude spotřeba vyšší o další desítky W. To je možná zajímavé ohledně výběru vhodného zdroje, ale o běžné spotřebě to nevypoví vůbec nic. V našem případě vidíte tedy typickou spotřebu celé sestavy, a že máme hodně "nabušenou sestavu" takže jsou a čísla docela vysoká :). Hodně přes 100W jde například na vrub použitému procesoru.
Nicméně mezi grafickými modely podobných herních výkonových úrovní, jsou rozdíly. Starší AMD grafiky jsou díky své lepší výbavě a lepším výpočetním schopnostem o něco náročnější než GTX grafiky. Situaci korigují novější FURY/NANO modely, které jsou vzhledem k svému výkonu výrazně efektivnější.
|