Strana 4 z 6
- GF 8800GT SLI - Herní testy DX9
Všechny testy DX9 spojím do jedné kapitolky. Otestovali jsme stejné hry, jako s jednou grafickou kartou. Byla zde výhrada, proč netestujeme nejnovější hry. Z jednoduchého důvodu. Testy jsou dlouhodobá záležitost přejít na nové hry a jejich otestování na více grafikách trvá. Takže na nejnovější hry se dostane až v dalších testech. Navíc vzhledem k tomu, že testujeme tak, aby to něco řeklo, tedy netestujeme dvě hry na stejné technologii grafického herního enginu, tak musíme uvažovat trochu dopředu a obezřetně vybírat. Byla tu i výtka, proč neděláme průběhové grafy. Neděláme a dělat nebudeme, už tak je to náročné a navíc vám ten průběh stěží něco řekne, když bude na každé sestavě jiný, náš navíc bude velmi konzistentní, protože nemáme počítač připojený k internetu a testujeme na čisté instalaci. Navíc z grafu průběhu získáte jedinou použitelnou hodnotu a to je průměr FPS a ten vám také prezentujeme. Měnit tento styl v dohledné době nebudeme. Jde nám o celkovou jednoduchost, přehlednost a vypovídací hodnotu pro všechny.
Jak vidíte, přínos SLI systému dvou grafických karet je různý. Někde je to jen pár FPS, nebo dokonce nic a někde je to celkem znatelné zlepšení. SLI se hodí hlavně pro větší LCD s nativním rozlišení 1920 a výše. Ve hře Medal of Honor se nám zapojení dvou grafik do systému SLI na výkonu neprojevilo. Tím narážím na další nevýhodu zapojení SLI - nutná podpora ze strany ovladačů. Občas se tedy stane, že některá hra není podporována a SLI tam zkrátka nejede. Je tedy nutné čekat na vydání ovladačů. To se obecně týká všech nových her až na výjimky. Záleží, jak rychle pracuje Nvidia a její team na vývoj ovladačů. SLI také nikdy nemá přínos výkonu 100%. Sem tam je to 80-90%, ale často také mnohem mnohem méně. To je bohužel nevýhoda, se kterou je nutné počítat, pokud si SLI chcete pořídit.
|