Strana 9 z 10
- Provozní vlastnosti – spotřeba, chlazení, taktování
Začněme u spotřeby. Měříme jak v klidu, tak v herní zátěži, a to v průměru všech testovaných her. Spotřeba současných grafik není konstantní a stálá, ale dynamicky se mění díky řízení spotřeby, které dnes grafické karty mají. A tak se hra od hry může spotřeba stejné karty lišit i o několik desítek W. Pokud navíc kartu zatížíte výpočetně, či na úplně maximum například s FureMark, dostanete ještě o desítky W vyšší spotřebu u některých modelů. Tak pozor na to. Samozřejmě naši spotřebu ovlivňuje i zbytek sestavy, kdy máme silně přetaktovaný RYZEN 7 2700X na 4,25GHz apod. Nicméně všechny karty mají stejné podmínky:
Spotřeba GTX 1660 Ti je velmi nízká. Je úspornější než GTX 1070 se stejným výkonem, ale žere o něco více než GTX 1060 6GB. Nicméně celkově velmi efektivní karta pro hráče.
GTX 1660 Ti přichází na trh rovnou v nereferenčních modelech, takže variabilita chladičů na trhu je značná. Existují modely s chladiči, které známé z high end grafik, což je vážně overkill řešení na tomto modelu.
V našem případě testujeme jedno z nejskromnějších řešení, což je dáno i jen 168mm délkou karty. přesto vzhledem k poměrně nízké spotřebě nemá s chlazením žádný potíž a je i rozumně tiché.
Pokud jde o taktování, nedá se říci, že by TURING znamenal nějaké zásadní zlepšení proti PASCAL sérii. Pokud jde o maximální takty, pohybujeme se pořád na podobných hodnotách. V případě testované PALIT GeForce GTX 1660 Ti StormX jsme se dostali až na 1975MHz na jádře. Mnohem zajímavější jsou ale paměti, které z 12000MHz šly až na 14 200MHz, což je působivá hodnota. Nicméně protože karta už v základu jede běžně na taktech kolem 1830MHz v maximech, nedá se říci, že by taktování této karty na 1975MHz nabídlo nějaký zajímavý nárůst výkonu. Reálně přináší jen 7%, výkonu, což vpravdě nestojí za námahu.
Takže k závěrům …
|