Strana 2 z 11
Gigabyte samozřejmě musí dodržovat určité standardy designu balení, které vymáhá NV jednotně od všech výrobců, takže v tomhle ohledu moc nepřekvapí. Jen je to pořádný kus krabice :).

MASTER edice je tou luxusnější v nabídce Gigabyte. Pod ní je o něco méně okázalá GAMING OC verze. Ta by technicky měla být pomalejší, ale rozdíl je zanedbatelný. MASTER je především mnohem „nazdobenější“. Na dřívější poměry grafik jde o gigantickou kartu s délkou 360mm, zabírá 4 sloty (360 x 150 x 75mm). Váha karty je bezmála 1,5kg.

Disponuje trojicí velkých mm ventilátorů s řízením otáček, včetně semi-pasivního režimu v klidových stavech. Má přepínatelný BIOS, ovšem takty, a tedy výkon, je v obou režimů stejný. Mění se jen nastavení otáček ventilátorů a s tím související teploty a hlučnost v zátěži. Napájení je řešeno tím novým 12VHPWR/PCIe Gen5 konektorem, tedy přesněji jeho vylepšenou 12V-2x6 variantou. Redukce ze tří standardních 8-pin je v příslušenství karty dodáváno pro zdroje, které ten nový konektor nemají. Upozorňuji na nutnost to opravdu dobře všechno zastrčit, víme všichni, že jsou na to ty konektory poněkud háklivé.

Karta disponuje výrazným RGB podsvícením, a to okolím ventilátorů, stejně tak boku karty. Zajímavým neobvyklým prvkem je zde malý LCD displej, který dokáže zobrazovat jak data o kartě, tak obrázky a animace dle libosti, vše konfigurovatelné přes Gigabyte aplikaci.

NVIDIA k tomu jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. I tato architektura má stále speciální AI akcelerační jednotky a RT jednotky. Nechybí tedy podpora Raytracingu, DLSS včetně pro RTX50 exkluzivního DLSS 4.0 atd.
- Testovací sestava osahuje:
Testujeme tři základní rozlišení, tedy 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160. Všechny hry v maximálních detailech a pokud není řečeno jinak tak v nativním rozlišení (tedy bez FSR či DLSS, které rozlišení dynamicky snižují). Samostatně jsou pak testy s aktivním Ray Tracingem. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.

Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|