Strana 3 z 6
Pro testování tedy používáme naší novou testovací sestavu. Základem je 12jádrový AMD RYZEN 9 5900X chlazený Alphacool Eisbaer Extreme (280mm celo měděný AiO). K tomu máme 32GB DDR4 3600MHz paměti G.Skill Trident Z Neo. Základní deskou je Gigabyte X570 Aorus Master. V sestavě je také ultra výkonný M.2 disk s rychlostí 7GB/s od společnosti Patriot VP4300 o kapacitě 2TB. Vše napájí platinový 1200W zdroj Dark Power Pro 12 od Be Quiet!.
Samozřejmě používám Windows 10 Professional x64 s nejnovější aktualizací. Nainstaloval jsem nejnovější verze testovaných her a samozřejmě nejnovější verze ovladačů AMD Radeon Software.
Bohužel pro porovnání mám jen omezený počet jiných modelů, tohle není test vznikající v hlavní redakci DDWorld.cz, který má ve výbavě všechny současné modely. Berte to tedy skutečně jen jako uživatelský test.
- Battlefield V (DirectX 12)
Stále aktuální multiplayerová hra, která má skvělou optimalizaci a umí využít i pokročilejší technologie DirectX12, dokonce jako jedna z prvních her podporovala i Ray Tracing. Aktuálně je BF V určitě jednou z nejlépe vypadajících her současnosti, kdy vizuální kvalita a detailnost je úžasná. O to více překvapí, že hra je velmi dobře optimalizovaná a běhá v plných nádherných detailech i na mainstreamových kartách, klidně i ve vyšším než 1080p rozlišení. Navíc použitý herní Engine (Frostbite), používá celá řada her od EA, jde v podstatě o jejich hlavní technický základ, a používat jej bude i nadále, a výkony grafik jsou tak podobné v mnoha dalších hrách:
Všechny karty testujeme v režimu DirectX12 a hra běží na plné detaily (ultra+AA). Žádné úlevy pro testované modely a všechny mají identické podmínky. Hra je také aktualizovaná na nejnovější verzi. Pokud jde o výsledek, nikoho asi nepřekvapí, že se RX 6600 XT v základní edici umístila na posledním místě, ovšem za taktovanou edicí Phantom od ASRocku zaostala pouze o cca 5% napříč všemi testovanými rozlišeními. Velmi pozitivní ovšem je to, že i na takto levné kartě je Battlefield V hratelný i v rozlišení 1440p a s přimhouřeným okem i ve 4K.
- Shadow of the Tomb Raider (DirectX 12)
Nejnovější herní pokračování Lary Croft je vizuálně velmi působivé, hra také primárně staví na DirectX12 a optimalizace je solidní. I tento herní Engine používá řada dalších her a bude na něj spoléhat i řada chystaných titulů, takže rozhodně zajímavé pro otestování grafických karet.
Samozřejmě testováno je v plných detailech včetně AA a také nejlepší kvality vlasů Lary. I zde se krásně ukazuje síla nové RDNA 2.0 architektury. Karta dokonce v 1080p poráží, i když velmi těsně i RX 5700XT z minulé generace.
- Metro Exodus (DirectX 12)
Graficky vizuálně velmi působivá hra z prostředí Moskevského metra zničeného jadernou válkou je stále velmi populární a poslední díl notně vylepšil grafické zpracování a přidal podporu nejnovějších technologii včetně Ray Tracingu, ovšem pouze ve spolupráci s Nvidii. Optimalizace na RDNA je tedy zatím spíše žádná, než nějaká.
I zde se umístila testovaná grafika před RX 5700 XT a to dokonce ve všech třech rozlišeních. Pevně věřím tomu, že po přetaktování by karta dokázala potrápit i mnohem dražší RTX 3060 Ti EX od KFA2.
- Far Cry New Dawn (DirectX 11)
Opět jedna hra, která používá herní Engine, jež byl a bude k vidění v mnoha dalších titulech. Z nějakého důvodu však aktuální Far Cry nepoužívá Direct12 ale jen DirectX 11, což není úplně ideální a je zde tedy prostor pro vylepšení u dalších her. Každopádně hra vypadá graficky velmi dobře a běhá dnes také výborně.
Testováno je opět v nejvyšších detailech včetně vyhlazování. Far Cry New Dawn je vlastně pře-skinované Far Cry 5 (doslova), používající stejný základ hry. U hry je celkem vidět že díky absenci DX12 neumí tolik vytěžit z procesoru jako je Ryzen 9 5900X, FPS je u všech testovaných karet téměř totožné. Větší rozdíly můžeme vidět až od rozlišení 1440p, spíše ale až ve 4K.
- Assassin’s Creed Valhalla (DirectX 12)
Rozhodl jsem se zařadit také jednu z nejnovějších her. Důvodem je, že tahle hra už počítá a byla více optimalizována na novější HW, speciálně na novou generaci konzolí, které využívají RDNA2 architekturu. Mělo by to tedy tomu odpovídat. A také odpovídá:
Testovány jsou maximální detaily, kdy je hra docela náročná, ale dá se to. Nová generace grafik je výrazně lepší. Však už jenom výsledky karty v porovnání RX 5700 XT dává krásně najevo, že 6600 XT dokáže udělat tu samou práci s výrazně menší spotřebou a hlukem v PC. Dokonce ani RTX 3060 Ti není tak moc vzdálená a v 1080p zaostává základní model RX 6600 XT jenom o 3 FPS.
Podívejme se na další testy …
|