Strana 4 z 6
- Tom Clancy’s The Division (DirectX 12)
Pokračování oceňované hry Tom Clancy's The Division, která se odehrává ve Washingtonu, postihnutém smrtícím virem, jenž zcela ochromil místní obyvatelstvo. Hra se spoléhá na moderní DX12 Engine a nemá tak problém naplno využít architekturu RDNA 2.0.
Zde se situace více méně opakovala, RX 6600 XT výkonem vyrovnala RX 5700 XT, více zaostává pouze ve 4K rozlišení. Hra naopak více sedí Nvidie a RTX 3060 Ti zde opět utíká jak RX 6600 XT tak i RX 6650 XT.
- Watch Dogs Legion (DirectX 12)
Třetí díl Watch Dogs je na světě celkem krátce, zavede nás do Londýna blízké budoucnosti po Brexitu. Engine se spoléhá na poslední DirectX 12 a celkem dobře si umí poradit i s nejnovější generací HW od AMD jak RDNA 2.0 tak ZEN 3 architekturou.
Z grafu je hned patrné že tato hra sedí více Nvidii a nedokáže tolik ždímat potenciál z RDNA 2.0 architektury. RX 6600 XT je zde v základní edici na posledním místě, ovšem i tak zvládá tuto hru rozjet na maximální detaily i na 1440p, což je v dané ceně velmi pozitivní.
- Cyberpunk 2077 (DirectX 12)
Tato hra je sice trošku kontroverzní kvůli své „nedodělanosti“ ovšem do testovací metodiky jsem ji nakonec přidal s posledním patchem, který byl v době testování k dispozici. Hra podporuje DX12 včetně Ray Tracingu a byla vyvíjena ve spolupráci s Nvidii. Ray Tracing jsem proto ani netestoval, nemělo by to smysl.
Sice se jedná o herní Engine, při jehož vývoji a optimalizaci byla hlavně Nvidia, ovšem i tak se zde RDNA 2.0 celkem daří. RX 6600 XT opět dokázala porazit RX 5700 XT, i když pouze v 1080p díky Infinity Cache. Ta je bohužel celkem malá a tak v 1440p a 4K už byla převálcovaná brutální silou mnohem větší propustnosti u RX 5700 XT. Ovšem i přes opravdu bídnou optimalizaci je hra stále hratelná i v 1440p.
Poslední díl Dooma nás zavede na planetu démonů a hra se stala ještě děsivější a krvavější. Hra se spoléhá na poslední verzi Vulkánu a dokáže opravdu mačkat z moderních RDNA 2.0 architektury doslova každé procento výkonu.
Jak je vidět z grafu, Doom Eternal je skvěle optimalizovaná hra. I ve 4K hra běží na staré RX 6600 XT v 81FPS, u 6800 XT se dočkáme dokonce dvakrát takového výkonu. A to se bavíme o hře, která používá 4K textury, grafická stránka hry je doslova úžasná. Zde se ukazuje síla Vulkanu v jeho podstatě, a toho jak dokáže mačkat výkon z moderního HW. Velká škoda že stejný Engine nemá třeba CyberPunk 2077.
- Wolfenstein Youngblood (Vulkan)
Poslední testovaná hra je opět postavena na poslední verzi Vulkanu, jedná se o druhé pokračování z prostředí Wolfenstein, kde se tvůrci hry dost zaměřili na RPG prvky. Stále si ale zastřílíte a pokosíte hodně „Nácků“.
Opět vidíme masivní počet FPS, hra prostě běží jak po másle. Dokonce ani jedna testovaná karta nemá problém s hrou ve 4K, optimalizace je prostě prvotřídní.
Podívejme se na provozní vlastnosti …
|