Strana 3 z 5
Jak jsme řekli v úvodu, dnes (19.2.2013) je sice grafika oficiálně vydávána, ale měření výkonu a tedy plné recenze se mohou objevit až 21.2.2013, článek tedy budeme doplňovat. Samotná karta se v prodejích objeví nejdříve začátkem března, tedy od příštího týdne. Už dnes vám ale můžeme ukázat referenční výsledky měření.
Otestováno bylo rozlišení 2560x1600 (30" LCD) v nastavení 4AA/16AF a GF TITAN je srovnávám s GTX 680. Jak můžete vidět, v modernějších DX11 hrách není rozdíl výkonu asi až tak velký, jak někteří očekávali.
Srovnání s GTX 680 (37 FPS) v nejmodernější a nejnáročnější hře současnosti - Crysis 3, které nějakou dobu zůstane opět technologickým a grafickým etalonem a vzhledem k tomu, že už jsme hru viděli v chodu, rozhodně se tomu nedivíme, není GTX TITAN (48FPS) zase tak úchvatná, zvlášť když se bavíme o srovnání v jen 1920x1080 4AA nastavení, ve kterém třeba HD 7970 GHz dává kolem 40 FPS.
Jako trochu z jiného světa působí graf s měřením dvou duálních GTX 690 proti třem GTX TITAN. Ano, 5760x1080 je náročné, ale stačí na něj i jedna grafika (mluvím ze zkušenosti), a i když jsem nadšence, cvoka, co si pořídí tři GTX TITAN za 69 tisíc korun, by měli zavřít do blázince ;). Na druhou stranu takových 5 monitorů vedle sebe na výšku ... hmmm ...
- Nezávislá měření výkonu (Aktualizace!):
Dnes (21.2.2013) už máme v ruce relevantní výsledky testů, takže můžeme si ukázat vše potřebné. V první řadě je nutné si říci, že řada redakcí si skutečně všimla toho, že výkon GTX TITAN hodně kolísá.
Než se karta zahřeje, jede automaticky na 992MHz (nikoliv na udávaných 837MHz), čemuž samozřejmě odpovídá výkon. Karta se ale rychle zahřeje a GPU Boost 2.0 sníží frekvenci a tedy i výkon karty. Rozdíl je 10%, kdy se samozřejmě většinu času budete pohybovat na té nižší hodnotě. Na ComputerBase.de tak například udělali to, že jednoduše změřili výkon karty před zahřátím (Titan max) a pak ten běžný výkon v běžných podmínkách, kdy už je karta normálně zahřátá. Rozdíl vidíte sami.
V 1920x1080 je to plýtvání výkonem, tahle karta je pro vyšší rozlišení a zvládá je výborně:
TITAN je v běžném režimu zhruba 20-28% výkonnější než HD 7970 GHz, proti GTX 680 je rozdíl 35-45%.
Opět jasné vítězství pro TITAN v 1920x1080 4AA/16AF, tedy maximum co hra nabízí, dává o 33% více výkonu než HD 7970 GHz a GTX 680.
Opět je to ale grafika pro vyšší rozlišení včetně toho na třech monitorech. Zde je rozdíl kolem 30% na HD 7970 GHz a 40% na GTX 680.
V populární hře, která brzy dostane stejně působivý druhý díl, se ve výborném světle ukazuje HD 7970 GHz. V 1920x1080 4AA/16AF ztrácí jen 12% na TITANA, zatímco GTX 680 celý 47%!
I ve vyšších rozlišeních se HD 7970 GHz drží TITANA s odstupem 17-25%, zatímco GTX 680 ztrácí 47-120%!
Výborná a technologicky velmi pokročilá strategie také ždíme z grafik hodně. V 1920x1080 AA/16AF si GTX TITAN drží odstup 10% na HD 7970 GHz a 30% na GTX 680.
Ve vyšších rozlišeních 2560x1600 a 5760x1080 v nastavení s AA/16AF, je TITAN stále nejrychlejší, ale jen s 5-12% náskokem na HD 7970 GHz a naopak moc dobře se neukazuje GTX 680, na kterou má TITAN náskok 35-38%!
Nový Hitman otestovaný v podaní hardware-canucks, jen ve vhodnějším rozlišení 2560x1600 a 5760x1080, ukazuje opět pořádnou sílu Titana a slušný náskok na HD 7970 GHz a obrovský náskok na GTX 680.
A ještě tu máme fragment testu nového Crysis 3, kde si Titan vede také velmi dobře. V nastavení 4AA/16AF maximálních detailech si drží 30-35% náskok před HD 7970 GHz i GTX 680.
ComputerBase i hardware-canucks samozřejmě udělali celkové výsledky výkonu ze všech svých testů.
Výkon GTX TITAN samozřejmě vzhledem k boostu a různému výkonu za různých teplot dost poletuje, ale oba servery potvrzují, že GTX TITAN je zhruba o 25-30% výkonnější než HD 7970 GHz a o 35-45% výkonnější než GTX 680. Můj odhad s přibližně třetinou výkonu proti HD 7970 GHz byl tedy přesný.
Podívejme se dále ...
|