Preview: NVIDIA GTX 470 a GTX 480 – Nová generace grafik NVIDIA přichází. Jaké jsou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 27 March 2010
Přejít na obsah
Preview: NVIDIA GTX 470 a GTX 480 – Nová generace grafik NVIDIA přichází. Jaké jsou?
GTX 470/480 - Technologie a Parametry
GTX 470/480 - Výkon DirectX9
GTX 470/480 - Výkon v DX10
GTX 470/480 - DirectX 11
GTX 470/480 - Spotreba, Teploty, Taktování
GTX 470/480 - Shrnutí
Hodnocení GTX 470/480 a budoucnost

 

 

  • Hodnocení GTX 470/480

 

Tak to pojďme uzavřít. Proč jsou některé recenze chozením kolem hodně horké kaše (doslova), jsme si vysvětlili. Grafické karty půjčovala přímo NVIDIA a tak si ji nechtějí někteří poštvat na sebe, že by napsali věci na rovinu. Já s tím problém nemám, hodnotím produkty na základě toho, co předvedou. Zatím mohu ale udělat jen hodnocení na základě recenzí samplů na různých webech. Čekám na naše partnery, kteří ale také čekají na to, až grafiky dostanou. Ještě cca 2 týdny si je v obchodech nekoupíte.

Zkrátka než recenzovat nějaké produkty, o kterých nemůžu bez obav a objektivně napsat přesně to, co předvedou a musím kolem toho tancovat jak Rákosníček kolem rybníku, to si radši počkám na prodejní verze a zahájení prodejů. A tím se dostáváme k tomu, co vlastně GTX 470/480 stojí a jak jsou na tom s dostupností. V současné době nikdo na světě neměl grafiku přímo od nějaké firmy, tedy prodejní kus. Nejsou totiž ještě na skladech, teprve tam míří. Prodej GTX 470/480 začne zhruba kolem 12.4.2010. Ceny už jsou známé. Ty oficiální jsou 499 dolarů za GTX 480 a 349 dolarů za GTX 470. Jenže marže jsou na nich tak nízké, že to za to nechtějí prodejci prodávat. Takže buď budou grafiky dražší, nebo prostě nebudou. Reálná cena v českých obchodech je zhruba 8400 korun za GTX 470 a 12 000 za GTX 480! Výrobními cenami konkurovat ATI HD 5000 nemůžou a cenová válka tedy nehrozí. A co nám za tyhle peníze nabízí?

10 a jeden důvod, proč tyhle grafiky nekoupit. Jejich výkon je sice zajímavý, ale nic, co bychom nemohli mít od konkurenční ATI už téměř půl roku a to nemluvíme ani o HD 5970, který nabízí ještě výrazně více výkonu. Výkon je vykoupen naprosto neomluvitelnými, neakceptovatelnými, příšernými provozními vlastnostmi. Spotřeba je naprosto děsivá a to měla být ještě horší. Rozdíl 100-150W proti HD 5850/5870 bude řešit i ten, kdo spotřebu neřeší. Chlazení grafik je sice opravdu hodně výkonné, ale prostě nestačí. Čip GF100 topí a žere prostě příliš. Hlučnost chlazení je za hranicí únosnosti. A mám-li být upřímný, moc nevěřím, že v tomhle provedení přežije většina těchto grafik víc jak rok provozu. S teplotami tak obřího čipu s tolika tranzistory někde kolem 100°C, vzhledem k minulým zkušenostem s kvalitou čipů NVIDIA, tomu prostě nevěřím. Navíc NVIDIA musela šetřit každý dolar na výrobních nákladech, aby se dostala cenově alespoň na dohled Radeon HD 5800 grafikám. Ve výsledku stojí GTX 470 skoro stejně jako HD 5870 a GTX 480o 2000 méně než HD 5970, a tedy se nevyplatí.

Potenciál pro budoucí hry je minimální. Ohánět se nějakým imaginárním vyšším výkonem v tesselaci na základě nějakého pochybného teoretického benchmarku za situace, kdy těch pár existujících DX11 her s naprosto základní minimální tessellací zvládají GTX 470/480 na hranici hratelnosti, může jen blázen. Průměrný výkonový náskok v současných hrách bez ohledu na to, jestli je to DX9/10/11, je maximálně 5-10% jak u GTX 470 proti HD 5850, tak u GTX 480 proti HD 5870. A to je prostě při parametrech GTX 400 grafik zoufale málo. ATI stačí lehce navýšit takty, dodat verze s 2GB paměti a jakýkoliv výkonový náskok NVIDIA naprosto vymaže. Ostatně už dnes pořídíme luxusní OC edice HD 5850 s parádním chlazením pořád za méně než GTX 470 a OC edice HD 5870 2GB, které právě přicházejí, budou levnější a výkonově i GTX 480 překonají. A pořád budou výrazně úspornější, tišší a chladnější.

Kde se stala chyba? No už někde na začátku. Nejde zkrátka konkurovat čipem o velikosti 530mm2 čipu o ploše 330mm2, podávat stejný výkon a prodávat to za stejnou cenu! Architektura FERMI může být dobrá, ale když musíte mít téměř 2x takový čip, abyste porazili konkurenci, asi to úplně v pořádku nebude. Navíc i ty frekvence čipů jsou poměrně blízko, blíže než u GTX 260/280 vs HD 4850/4870, takže u GF100 není rozhodně problém nízká frekvence čipu.

  • Závěr

GTX 470/480 jsou tady a potvrdilo se všechno, co jsem vám říkal. Tohle není žádná sebechvála, tohle je jen konstatování faktu. Mnozí mě vláčeli kanály, osobní útoky byly na denním pořádku a to jen proto, že jsem přesně a jasně v souvislostech od samého počátku informoval o realitě nějakého produktu, se kterým nemám nic společného, a snažil se o co nejpřesnější informační servis. Děkuji pěkně.

Takže co tedy NVIDIA GTX 470/480 nabízí? Půl roku po uvedení ATI Radeon HD 5850/5870 přicházejí se stejným výkonem, za vyšší cenu, s výrazně horšími v podstatě neakceptovatelnými provozními vlastnostmi. Neumí obsloužit tři monitory /provozovat kvůli tomu SLI GTX 400 za současných podmínek může jen blázen/ a neumí obecně nic, co by HD 5000 nedokázaly v nějaké podobě poskytnout také, včetně GPGPU a akcelerace fyziky přes GPU (třeba Bullet přes OpenCL) nebo 3D zobrazení. GTX 470/480 mají mizerný poměr cena-výkon, mizernou účinnost a výkon, který získáme třeba u GTX 470/480 nestojí za vynaložené finance ani elektrickou energii.

(ASUS ARES HD 5870 X2 (HD 5970 OC 4GB) - Král absolutního výkonu bez kompromisů)

Pokud patříte k těm, kterým jde hlavně o výkon, tak je vaší jasnou a jedinou volbou Radeon HD 5970 a to v očekávaných nových edicích, který má ještě výrazně vyšší výkon než aktuální 2GB referenční verze. Pokud řešíte spotřebu a výhodnost, tak se GTX 470/480 vyhnete obloukem. Takže pro koho GTX 470/480 jsou? Pro nikoho, kdo u nakupování uvažuje.

(HD 5850 - Král poměru cena-výkon, poměru výkon-spotřeba a vysokého OC potenciálu?)

Jistě se nabízí srovnání s minulostí, třeba HD 2900XT. Ta také přišla s půl ročním zpožděním, ale na rozdíl od GTX 470/480 alespoň za konkurenceschopnou cenu, kdy překonávala druhou nejvyšší grafiku 8800GTS 640MB a stála méně. Spotřebu měla HD 2900XT vysokou, ale ne zase o tolik, co konkurence takže v porovnání s rozdílem GTX 400 vs HD 5000 se musíme HD 2900XT snad až omluvit, pokud jsme ji někdy nazvali nenažranou. Zatím tak bohužel FERMI a GTX 470/480 nápadně připomínají asi největší průšvih NVIDIA, známou generaci FX 5800, ale v ještě horším vydání. Je otázka, zda to NVIDIA brzy napraví nebo to není v současných podmínkách možné. Každopádně GTX 470/480 jsou jako grafiky ke koupi nedoporučitelné a jsou daleko od toho, co jsme čekali. Konkurence k HD 5000 to v mnoha ohledech není, maximálně alternativa. Na druhou stranu máme konečně srovnání a překvapivě GTX 470/480 jsou nečekaně spíše než konkurencí, důvodem koupit si konkurenční Radeon HD 5800/5900 grafiku. Je až s podivem, jako moc se HD 5000 společnosti AMD-ATI i přes 40nm bídu výroby, povedlo a to i přes to, že je to stále derivát R600, byť je těch společných znaků je tam už minimum. Bohužel pro nás všechny ATI tak nemá důvod měnit ceny a NVIDIA na ní nemá čím tlačit. Maximálně dostaneme na trh pár OC 2GB edicí HD 5850/5870, čimž se smaže výkonový rozdíl na GTX 470/480 a nový HD 5970 4GB, který je pro NVIDIA naprosto mimo dosah. Při pohledu na GTX 480 asi opravdu nehrozí, že by NVIDIA duální model uvedla, grafika s TDP přes 500W by vážně bylo trochu moc. Takže slovo závěrem …. Škoda, že není 1.Apríl. GTX 470/480 mohly být v současné podobě dobrý vtip. Takhle je to zklamání pro všechny a nějaká pozitiva se na nich hledají opravdu hodně těžko … Jsem zvědav až si GTX 470/480 vyzkouším a srovnám to v našich podmínkách. přeci jen v recenzích na jiných webech se objevuje řada rozporů .... alespoň na tom hodnocení se většina shodla, i když někteří se snažili našlapovat opatrněji, než by se vůči čtenářům a potencionálním zákazníkům hodilo. Ti si tak musí domýšlet a číst mezi řádky, co recenzent nechtěl, nebo nemohl říci. Už aby tu byly prodejní verze ke skutečným recenzím. Každopádně nad samotnou architekturou FERMI ještě hůl určitě nelámejme, je to začátek ... ale zda se s té bídy GTX 470/480 vyloupne něco slušnějšího, na to si zase budeme muset minimálně pár měsíců počkat ...

Žádná konkurence a žádné snižování cen … kdo čekal půl roku na zázrak, zbytečně se okradl. Je to poučení pro příště, že s koupí grafiky se neotálí, kupuje se to, když je a to, co se zrovna vyplatí. Pokud čekáte, můžete čekat do nekonečna …. Takže kdo z vás bude čekat s nákupem na říjen a Radeony HD 6000???

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Špatná architektura 2010-03-27 20:48:51
avatar
Jak jsem napsal Odkaz GXX4XX těží pouze z větší paměti, pokud bude mít RV870 stejně velkou paměť je po výhodě a o vyšších taktech nemluvě, pro supervýkonné počítače to bude mnohem horší. Je to hodně špatná architektura, příliš hodně tranzistorů, příliš mnoho tepla na stejný výkon jak AMD.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 20:54:43
avatar
IMHO architektura tak špatná zase není, jen první generace karet stojí za...no za nic hodnotného, ale věřím, že má značný potenciál a další generace přinesou výrazné zlepšení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 20:59:02
avatar
špatná architektura? To nevím .... je větší to je problém,kdyby ty čipy byly stejně velké, tak se to dá srovnat snáz ...

Já ale FERMi neodepisuji, i když výkon nic moc, zejména ty brutální proapdy v DX11 s tessellací se stoupajícím rozlšiení ... proč má GTX 470/480 v 1680x1050 2x vyšší výkon a v 1920/2560 pak výkon klesá až na úroveň HD 5800 a přitom HD 5800 zdaleka takové propady nemají ....
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:41:07
avatar
to bude ovladačema, ty první jsou prostě něco jako beta, za pár měsíců se to poladí a bude. Nv co se týče zvyšování výkonu přes ovladače se už předvedla v G80 a jejích derivátech Nejdřív optimalizují pro nejvíce používané rozlišení a pak přijdou na řadu ostatní
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:56:45
avatar
jak spravíš ovladačema tu strašnou spotřebu?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:12:14
avatar
No víc podtaktovat nejdou, ubrat volty taky ne.. kromě změny procesu, nijak.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:58:54
avatar
tak s významem spotřeby to přeháníš. Sice je opravdu vysoká ale kdo kromě studentů hraje víc jak cca 3hodiny denně? A těch pár víkendů co se hraje víc se na penězích moc nepozná. Akorát problém je že většina energie se změní na teplo a to už je menší nepříjemnost. Jak sám píšeš, tyhle karty si nepořizují lidé s platem kolem 10kk (ale najdou se i tací) ale spíš s nadprůměrným příjmem a ty pár stovek za elektřinu navíc nevytrhne
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:26:13
avatar
Lenže spotreba vyskočí hore už len pri obyčjnom surfovaní po webe a nejedná sa len o pár watíkov.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:37:59
avatar
nevim jak tobě ale mě se grafika při surfování netem a sledování seriálů a filmů otáčky na grafice nezvyšují takže jede ve 2D modu s minimální spotřebou
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:55:59
avatar
Citace:
Idle power usage for the GTX 470 and GTX 480 was better than we expected. NVIDIA has a handle on keeping the power down when it is not needed. Worth keeping in mind though, when we say "idle" we mean "idle." Even light browsing or pretty much any kind of computer usage kicks the power usage up very quickly. It was not uncommon to see the GTX 470 and GTX 480 jump 50 watts with the opening of a web page.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:53:10
avatar
evidetně nevíš, jak se grafika chová, v klidu jede jen pokud s PC nic neděláš ... stačí ale otevřít nějakou apliakci a pustit video a grafika se hend vytíží na poměrně dost a také o dost více žere, takžke už nejede ve 2D režimu. každá současná grafika má hned několik režimů chodu ... 2D a spotřeba vklidu opravdu platí jen při spuštění PC na plochu a nic víc.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 02:34:42
avatar
no jasně ale to je sekundový vytížení a pak to zase padne A na kritiku ostatních: kdo z pracujících má čas půl dne hrát hry? Když se člověk dostane z práce a z dalších drobných domácích činností tak mu toho času na hry zas tolik nezbývá a jak jsem psal i ty tři hodiny se hledají těžko, takže ta spotřeba se zbytečně dramatizuje. Ostatně studenti si často berou PC třeba na kolej či školní ubytovnu kde je elektřina v ceně ubytování takže je to nijak netíží
Spotřeba je sice dost vysoká ale u těchto karet kolem deseti tisíc už není směrodatná jako u HTPC . Napsal jsem to radši polopatě aby si někteří nedomýšleli bludy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 10:13:08
avatar
Citace:
no jasně ale to je sekundový vytížení a pak to zase padne


nepadne ! proboha kam na ty bludy chodíš, když chceš výkon, koukáš na video nebo máš druhý monitor na tom nebo jinou aplikaci a karata musí nějaký obraz počítat, tak ta spotreba tomu odpovídá!
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:50:07
avatar
šmarja to je hádání o ničem. O něco se to zvedne to je jasný ale ne tolik aby se zase zvedaly otáčky ventilátoru na kartě A tyhle karty NEjsou to úsporných počítačů ale to výkonných sestav kde těch pár watíků je jak plivanec do potoka a beztak video řeší hlavně procesor takže karta jen posílá obraz, nic nepočítá
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 17:46:41

Ovladačema se už spotřeba samozřejmě nevylepší, ale třeba kdyby byla karta vyráběna 32 nm.. výrobou tak by to mohlo být taky dost zajímavé. Nezbývá než doufat, že je jádro navrhnuto pro menší výrobní proces a tam až ukáže svůj potenciál.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:22:00
avatar
Nvidia ma tieto karty uz dost dlho , len sa nedostali do predaja . Na doladovanie ovladacov mali dost casu
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:58:02
avatar
Len aby ich schválne nedosrala, ako to urobila ATI, aby po čase ako Fénix vstala z popola (v tomto prípade DOSLOVA).
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2,72TFlop/s vs 1,345TFlop/s? 2010-03-28 22:44:35
avatar
"Mohl bych napsat, že Nvidia ve výpočtech podvádí, ale zůstaňme jenom u hodnocení, že Nvidia má jiné měřítka, než AMD. Nelze tak srovnávat jakoukoliv hru při stejném nastavení obou konkurenčních karet, když se každá dopracuje zcela záměrně jiného výsledku. Jediným srovnatelným měřítkem zůstává jen cena a hrubá výpočetní síla." Odkaz
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 08:40:18

Hovorite ze sa nedaju porovnavat AMD a NVIDIA GPU pri rovnakom nastaveni, tak sa teda pytam: Je nejaky viditelny rozdiel v obraze v hrach? Pretoze ak nie, tak nie je jedno ako sa k vysledku obe firmy dostavaju?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hluk 2010-03-27 21:04:04
avatar
Co se týče hluku, tak tohle mi přijde objektivnější, i když stejně to nebude žádná radost poslouchat.
Odkaz

PS Na konci článku mi nefunguje odkaz na Anandtech,

Jinak na hardware se dá čekat věčně, vždy když něco vyjde je už za rohem něco lepšího
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:12:59
avatar
Hluk je dle měření 50db a to je opravdu hodně. Když dělá takovej chladič CPU, tak se u toho sice dá být, ale je to fest nepříjemné..
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 09:28:02
avatar
Já neříkal, že je to málo, ale že reálně uslyšíš spíš hluk "jen" 45db.
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OT PCTuning 2010-03-27 21:35:19

Víte, když jsem si pročítal recenzi na PCT tak jsem si říkal: měl ji OBR vůbec v ruce? Bo estli jo, tak jak tam sakra mohl napsat, že chladiče u 470 i 480 mají oba pouze 4 HeatPipes? Když mají obě viditelně 5? Jsou tam fotky vysvlečených karet, ale na chladič se zespoda nepodíval? Tam já registraci nemám, tak pardon za OT.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:14:26
avatar
Hlavně tam měli dát vapor chamber.. a ne obyč heatpipe (vapor je to samé, jen velké a placaté a značně účinější).

Škoda, že Sapphire nedělá nVidii.. pak by byla šance na nějakou co by měla v loadu 70°C.

Což třeba eVGA mít může, ale jen díky prodeji včetně vodního bloku.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:32:29
avatar
jj ale nejlepší řešení by bylo (pro toho kdo není z paneláku) mít pc v přízemí, vedle potrubí na topení dát ještě jedno které by vedlo do sudu v chladném sklepě a na to napojené čerpadlo Myslím že sud vody by uchladil i přetaktovaný sixcore i quad fremi i v parném létě
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:40:16
avatar
tak podle palečků dolů koukam že někdo nepochopil nadsázku a legraci - asi nějaký fanatici co to nepobrali jen tak dál ať se ukáže hloupost
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 13:30:59

Nebo si to realne predstavili....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 13:38:33

Vapor funguje jen do doby nez se prehlti teplem a prestane ho stihat odvadet, pak prestane fungovat cirkulace kapaliny a razem je z nej ovycejny chladic, a podle me to bude pripad FERMI ze na prilis male plose prilis mnoho tepla ktere nestihas na druhe chladici strane odvadet proste proto ze je dvouslotovym chlazenim dana plocha a prutok a tedy i odvedene mnozsti tepla za vterinu z vapor desticky....

Nevim jak jsi sledoval vyvoj chlazeni u nV na minulych generacich ale nutno rici ze se porad drzeli na spici a nereferencni chladice neprinaseli tak velke rozdily aby se to vyplatilo drtive vetsine predelavat, rozdily v provoznich teplotach prisli az s vodou ovsem take zadny ucineny zazrak...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 21:40:13
avatar
Je pravda, ze u rady 4000 jsme byli namlsani cenou, ale ta nebyla dlouhodobe udrzitelna. Kdo si mysli, ze HD5000 jsou drahe karty, tak se plete. Ano, jsou drazsi nez predchozi rada, ale ne "drahe". Ja na new vga nespecham, tak si v klidu pockam na HD6000 a koupim nejspis neco z rady 5000.

A fermi? Zacatky byvaji vzdycky krusne, nez se vychytaji ty nejvetsi chyby. Za par let mozna prekona ATi a karta se otoci. I chapu lidi, co si koupi GTX 470/480, ikdyz nekterym se to muze zdat rekneme "blbost" Priplati si trochu vic, na spotrebu nehledi a maji svou nvidii a hlavne jsou spokojeni. To se nemusi tykat jen IT
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 21:53:07
avatar
Citace:
Takže pro koho GTX 470/480 jsou? Pro nikoho, kdo u nakupování uvažuje.

Někdo kdo bude při nakupování uvažovat si je přece jenom koupí. Za chvíli sem ty lidi budou psát rozhořčený příspěvky, že pro tenhle program a tohle použití prostě musí mít nvidii a že jako náhrada např. GTX 295 je to dobrá karta. Nikoho je tudíž moc silné slovo, ale chápu, že to při hodnocení průseroidního produktu dost svádí k těmhle jednoznačným závěrům.
Citace:
kdo z vás bude čekat s nákupem na říjen a Radeony HD 6000???

To jsem zvědavý jestli tady v říjnu něco takového bude.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:41:58

Kolik lidí bude kupovat nVidia jen kvůli jednomu programu? Asi tak 1 promile?
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 22:13:01

kvuli cemu budou lidi kupovat nVidii je PhysX a Cuda (a nVidia )
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 21:40:29
avatar
no dobre, snazis se ted objektivne popisovat situaci u spolecnosti Nvidia, ale nejsi trochu v napeti pred tim, co budes psat o karte, ktera se zase pro zmenu nepovede firme ATI?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 21:41:51
avatar
Neboj, v pondělí jedna z méně povedených tu bude mít recenzi ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:15:56
avatar
HD 5830? Ta je taková dobře zbytečná (výkon okolo 5770 ale cena dost jinde).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:41:24
avatar
a spotřeba vyšší než HD5850 díky vyššímu napětí
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-29 08:03:04
avatar
5830 je teda fakt tragedia, kebyze aspon ta cena bola niekde okolo 180eur, ale takto...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:40:51

Tady někdo někomu nepřeje úspěch ... tomu se myslím říká závist.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 21:43:07

To ze Radeony 6000 vyjdu uz v rijnu je len domnienka?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:33:25
avatar
ano, píšu tam že podle mě v říjnu .... nicméně to že něco vyjde, domněnka není. AMD se nechalo slyšet, že něco nového v druhé polovině roku vyjde ....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:42:12
avatar
a nebude to něco spíš RV890?
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:06:40

ovšem velmi pravděpodobná
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 21:54:05

Ako to bude s tou teselaciou ked vyjdu nove konzoly? Bude sa aplikovat uz v najvyssej miere alebo stale iba sem tam? Pretoze autor v clanku spomina, ze teselacia sa zacne vo velkom pouzivat az pri buducich konzolach, co je pochopitelne ale na druhej strane tvrdi ze v takej miere ako je v Unigine sa nebude pouzivat este aspon 5 rokov alebo nikdy. A pravdupovediac z tej grafiky v Unigine, aj napriek teselacii som na zadok nespadol tak dufam ze o pat rokov nebude grafika vyzerat tak ale bude o hodne lepsia.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:13:08
avatar
Neboj nejake hry s lepsou teselaciou sa objavia v najblizsej dobe. V pribehu 2 rokov urcite nieco pride. Tak Crysis 2 snad nieco ukaze. Minimalne zakladnu teselaciu bude mať.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:06:09
avatar
Tak ako som vravel Fermi je v teselacii jasne lepsia kôli tomu ze ma viac vyclenených teselacných jednotiek. Koniec finito jasne potvrdené.
O 2 roky tu budu tituly ktore budu mať aj nejaku schopnu teselaciu a tieto GK ktore si niekto kupi dnes sa budu hodiť zatialčo ATI karty budu mať problemy.

Inak su tieto GK nVIDIA najhorsie co som od nVIDIE videl. Este aj Geforce FX 5500 ktoru mam v starsom PC je uplna pohoda oproti tomuto.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:18:01
avatar
geforce fx5800 byla mnohem horsi. ta na tom byla cenove i vykonove v porovnani s konkurenci mnohem hure nez je fermi dnes. a navic mela uplne tristni vykon v dx9 (oproti radeonu 9700/9800 klidne i polovicni), fermi je naopak v dx11 lepsi nez v dx9, kde je ten vykon tragicky...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:25:12
avatar
Velká a žravá jádra nejsou ideální volbou pro dlouhou životnost. Tyhle karty budou rády, když přežijou 2 až 3 roky provozu a za ty 2 roky ty hry budou stejně chtít silnější kartu - pro plnohodnotné teselační orgie. Ale snažil ses abys alespoń nějaké plus našel . Teda plusy mají, ale jinde. A co se týče teselace tak tam ten náskok na RV870 nemusí moc znamenat, když vezmu v potaz taktovací možnosti.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:16:44
avatar
S vodním chlazením a dedikovaným okruhem jen pro grafiku to nebude tak zlé..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 13:26:34

S vodnikem tomu davam 50-100MHz navyseni oproti vzduchu maximalne....

No nekup to...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:09:11

A ty odkial mas ze ATI budu mat s tesselanciou problemy?? si jasnovidec.. myslis si ze keby hd 5xxx seria vysla teraz mala by len na HD 5870 1 jednotku a na HD 5970 2 nebud smiesny bola by natom podobne vid si pozri pred rokom 2010 v jeseni ati sama povedala ze s tesselanciou sa nebude nahlit a preto len 2 a ci 1 jednotky daly pricom NV vravela ze to netreba a pozri vedely ze proti serii 5000 neuspeju preto tam naparaly tolko tesselancie ...zeby aspon vniecom uhraly s GTX 4xx
HD 6000 bude mat urcite viac jednotiek...
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-29 07:47:15
avatar
No ale o 2 roky budu aj fermi aj r5000 uz pekne zastarale nemyslis? uz tu budu novsie rady...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:15:34

chjo, co bude za 2 roky ...
GTX 4xx je začátek nové architektury a mouchy se začnou teprve ladit. Výkonostně to není zas tak hrozný a pokud se physx objeví i jinde než v Metru, nemusí to být špatná koupě.
Nadšený teda nejsem, ale HW nesleduju jen poslední půlrok, takže mi nevadí počkat na "vyzrálejší" Fermi architekturu.
Hlavně ale soft ...
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fermi 2010-03-28 09:30:50

Jeto začiatok ale veľmi sa nepodaril a len preto že je to začiatok tak si to mám kúpiť?To si chcel povedať ,alebo si sklamaný že si to objednal?Ešte stále to môžeš stornovať.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 10:49:58

mě neřeš
Tohle bych si fakt nepřeobjednal.
Každopádně sem si jist, že Fermi neřeklo poslední slovo
Ještě že je tu konkurence, ale stejně si nvidia trochu zaslouží tuhle situaci s GTX4xx.
Moc se mi líbí akcelerace physx přes cpu v Metru a jelikož ještě donedávna bylo nemyslitelné využít physx na 4 jádrovém cpu, možná se otevřenost nvidie díky nedominanci na trhu trochu ... jak bych tak řekl ... rozšíří.
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:04:58

Physx v metru je nehrateľné s jednou GTX pri zapnutej teselácii a zas dať tam ešte jednu tak to je už na prerábanie elektriky v mojom byte.Mám totiž ešte socialistické hliníkové rozvody elektriky. Ináč metro je super a hlavne s Ruským dabingom.V angličtine je to slabé a nemá to tú správnu atmosféru.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:35:40

Na Physx stale staci mat navyse trebars GT240, ktora si vystaci s napajanim z dosky, ma dobre teploty a na vypocet fyziky je v pohode. Ale chapem, ze nie kazdy je ochotny udrzovat v PC dalsiu GPU len kvoli par hram. Okrem toho GPU@PhysX je v Metre iba ako moznost pre tych co na to maju HW preniest vypocty fyziky na GPU a tym odlahcit CPU. Nie kazdy ma v PC 4-jadrovy CPU a ak sa mu susi starsia GPUcka v supliku pouzitelna na PhysX tak preco to nevyuzit pokial si tym zlepsim kvalitu pri ovela mensom prepade FPS.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 12:32:43

jj, Metro jedině v ruštině
Zkoušel sem i francouštinu, ale ta mi odmítá fungovat
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:21:45
avatar
Uznavam DD,ze s odhadem situace s Fermi si to trefil.
Potenciál FERMI architektura zjevně nějaký má, ale GTX 470/480 také evidentně nejsou moc dobré ukázky … - s timhle s tebou naprosto souhlasim.
Nynejsi GTX470/480 jsou ve stavu absolutne nevyhodnem
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:55:55
avatar
Podle DD co tady tvrdil o výkonu GTX 480 jsem si myslel, že to bude ještě horší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 22:58:00
avatar
??? Já ještě v lednu tvrdil, že bude mít +25%, pak jsem to stáhl na 15% a v závěru jsme se dozvěděli, že to bude mít +5-10% ... a realita je těch +5-10% v průměru ...

co je horší než jsme mysleli, je to že to má příšernou spotřebu a hlučnost, to jsem si nedokázal představit, že to může být takhle špatné ....
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:01:36
avatar
Před půl rokem jsi tvrdil, že ti záleží pouze na tom, kdy karty vyjdou. Olala máš je tady

PS: NVIDIA musí být na tebe nasraná, čekej doma mafiány.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:08:35
avatar
nebo obra s bandou ukrajincu
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moje slova 2010-03-27 22:57:20
avatar
Moc pěkná recenze přesně si vystihl to co si myslím já o gtx 470/480 ráno jsem si četl recenzi OBRa a jsou tam úplně jiná čísla v testech než tady

Takže bych to zrekapituloval a řekl půl roku čekáni na nic
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:38:37
avatar
Tohle neni recenze ale zatim pouze preview
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:18:06
avatar
Resp. recenze převzatá.. (a neméně platná.. i když HardOCP nemusim, ale ta na TechPowerUp má prakticky totožné výsledky a totožné vyjádření).

Tedy drahé, nenažrané a funkční jako ústřední topení..
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-27 23:22:02
avatar
FERMI má budoucnost. TA architektura špatná rozhodně není, jen je potřeba jí doladit a FERMI 2 by mohl být ten trhač asfaltu, který nám byl slibován... Chybama se člověk učí, otázka je jestli se NV poučí z vlastních chyb jako to udělala ATI s HD2900XT. To nám ukážou až další generace fermi.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 09:56:09

Ci sa ATI poucila z R600 ukaze az ked bude prechazdat na novu generaciu. Dufam, ze nebude mat problemy tak ako ma NV s Fermi. Take nieco pokroku velmi nepomaha.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:38:24

Já souhlasím, že FERMI2 bude oproti GX2XX trhač asfaltu. Ale totéž si myslím o HD6XXX vs. HD4XXX. Ale je to samozřejmě jen spekulace.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 00:45:35
avatar
trochu OT. nazrel som do recenzie fermi na pct , nemohol som si nevsimnut ake vysledky tam dosahuje 5970, v Metro2033 0 FPS , v Arma2 ma 5970 menej ako 5850 atd ... cudne sa ta karta sprava v rukach OBRa
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 01:49:57
avatar
no v Arma2 v době vydání nefungovalo CF ani SLI, nevim jak je to teď kazdopadne koukam ze OBRovi se SLI rozchodit podarilo. Je to ale náhodička
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fermi pozitívum 2010-03-28 09:11:45

Je jediné nečakal som a 5850 som kúpil.Ďakujem že s tým neprišli v Decembri inač by som asi kúpil v zelenom ošiali toto monštrum.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:02:14
avatar
fermi je zlá karta vo všetkom. Výkon za danú cenu je neuspokojivý. Spotreba je strašná a mať doma niečo uhučané, ďakujem neprosím. Ja na tejto karte okrem pokrovosti návrhu GPU nevidím nič kladného. Buď som slepý alebo neviem, ale označiť túto kartu za dobrú kúpu od podaktorých diskutujúcich je čistý nezmysel. Táto rada nemá ani jedno pozitívum. 5870 je presne to čo chcem mať doma. Super výkon nízka spotreba a to všetko za dobrú cenu. Teraz som si zadovážil 5970 a ani tá karta hlučnosťou sa k fermi ani len nepriblíži. A vo výkone je ďaleko pred super-žravou nvidiou. A problémovosť s crossom nemám žiaden. Neviem prečo nvidia vydala tento nepodarok, ale je to možno zo stratigického dovodu. myslím, že chce AMD uspať aby nepribehla s niečim ako HD 6000 skor ako budú mať pripravenú fermi 2(alebo ako sa to bude volať). A tá tu určite skor ako za rok nebude. Iný zmysel mi tá blamáž nedáva.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:38:19
avatar
Fermi není karta, Fermi je architektura, možná moc slovíčkařím, ale imho je Fermi architektura na rozdíl od karet povedená. Uvidíme v budoucnu.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:15:08
avatar
Berte to z lepsi stranky,.. uvodni serie je tak mala ze se k vam domu nedostane,.. uvidime co s tim cipem udela B1 a dalsi rrevize
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 11:16:29
avatar
Prad nechapu proc se tady na fermi nahlizi tak negativne po pul roce cekani je fermi daleko lepsi produkt nez alespon podle DDworldu mel byt vykon je slusny a v podtate se takovy i ocekaval a s novejsimi ovladaci bude lepsi a lepsi a co se tyce spotreby rozdil oproti Ati neni nejak zasadni slabsi gtx470 ma skoro stejnou spotrebu jako jeji knkurenti u Ati a gtx480 je jenom o 70watu zravejsi nez hd 5870 coz u sestav do kterych jsou tyto karty urceny nehraje moc roli
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:48:37
avatar
GTX480 je o 120 wattov žravejšia, než 5870. Výkon je v priemere o 15% lepší. Cena je o 45% vyššia.
KDE v tom vidíš podarený produkt? Kde???
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:45:03
avatar
Ano ale konkurence k hd 5870 je spis GTX470 a tam je cena i spotreba naprosto v poradku s tim ze pomer cena/vykon je spis na strane GTX470
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:06:18
avatar
Naozaj sa snažím, fakt. Ale nie a nie vidieť logiku v tom, čo si práve napísal. 480 je potom ekvivalent k čomu?

EDIT: Beriem späť, už som ju našiel:
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 01:32:40
avatar
Ja uz nerozumiem mladenci, ale ste uplne zeleni alebo co? GTX 470 je konkurencia k HD 5870? Grafy na x weboch ukazuju, ze GTX 470 je vykonovo na urovni HD 5850, niekde viac a niekde menej, takze potom logicky GTX 470 k HD 5870 je konkurencia akurat co sa ceny tyka. Vykonovo si ani netukne. Chapal by som tieto ubohosti keby si to pisal pred vydanim milionov recenzii na webe, ale ze toto dokazes napisat aj teraz, ked je to jasne uz aj Obermaierovi ze GF100 je pruser tak to uz vazne hranici s poruchou uvazovania...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 12:02:09
avatar
no ak sa zamyslíte nad tým že FERMI je úplne nová architektúra proti už roky starej R600 z ktorej vychádza HD5000 tak to je dosť bieda, podľa mňa ak by prepracovali GT200b na nižší výrobný proces pridali DX11 navýšili počet SP na súčasný počet použili GDDR5 tak by v hrách mala takáto karta asi rovnaký výkon ako GTX470/480, určite by tu takáto karta bola oveľa skôr a nemali by s ňou také problémy. A novú architektúru by mohli nasadiť proti R900 už na odladenejšej výrobe. Ale oni sa tu fakt zamerali skôr na profi sféru kde bude asi oveľa viac vidieť nárast voči GT200. Škoda, profi sféru mali radšej oddeliť od herného sveta ale vyvíjať dve rôzne architektúry nie je asi možné a bolo by to sakra drahé.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 12:08:55
avatar
Mně nejvíce vadí ten hluk karty, jedna známá nemá ráda zvuk vysavače, tak bys si gtx480 asi pořídit nemohla . Jinak to zas tak špatné karty nejsou výkonově, příznivci nvidie si je pořidí a lidi, kteří čekali, si je spíše nepořidí, ta teplota při zátěži až 100 stupňů je trochu moc. Doufám že u další generace, Fermi2 nebo jak se bude jmenovat se to zlepší
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:35:06

Rozhodně se to zlepší. Na to křišťálovou kouli nepotřebuju.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:40:07
avatar
Jj, otázka není jestli se to zlepší, ale kdy:-)
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:35:17
avatar
Hej, zlepší. Za cca 55% vyššiu cenu ako 5870. Wow.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejrychlejsi GPGPU 2010-03-28 16:21:03
avatar
Nejrychlejsi GPGPU je Fermi
Folding komunita bude mit radost , ti to jenom zapnou a odejdou vysavac nevadi a vykon je brutalni
Obrázek

folding tu
Obrázek
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:34:47
avatar
JJ, aj elektrárne budú mať radosť.
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - stále budu čekat 2010-03-28 12:33:50
avatar
Tak a je to venku a to co jsem si myslel se taky vplnilo ... fermi si nemůžu dovolit, protože bych skoro potřeboval novej zdroj, navíc chlazení skříně by dostalo docela pecku od těch 90+ stupnů a navíc moje 8800GTS 512 na taktech 787jádro/1100paměti dosahuje výkonu GTS250.
5850/5870 je sice bezva karta, ale rozhodně to do vánoc ještě vydržím
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vybrane grafy 2010-03-28 13:26:54

Krasne si vybral grafy ve kterych vypada gtx470/480 s prehledem nejhure.
Vykon neni takova tragedie.Pod dx9/10 je to 15/20% pro gtx 480 nad 5870.
Sila fermi je ale pod dx11, kde porazi gtx480 5870 prumerne o 30% a treba v metru 2033 je gtx 480 vykonjsi, nez 5970.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:31:25

Dej odkaz na nějaký důvěryhodný server. Nemyslím OBRův server.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 13:37:02
avatar
prohlídniu si nalinkované recenze ty vybrané grafy ....
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-03-28 15:34:10
avatar
aj zapieranie je sucastou boja
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-28 15:44:00
avatar
a napriklad v bad company 2 je gtx480 slabsia ako 5850.. Vidis? staci len spomenut konkretnu hru a hned sa javi vsetko inak. v priemere vo vsetkych hrach (a nie len v heavene a metre) je 480 silnejsia v priemere tak o 10%. Co to znamena? napriklad v nejakej hre dava 5870 26fps a 480tka 28,6 fps. Tak to je fakt enormny vykon nad radeonami, tych 100w naviac, 2x viac decibelov a 130eur naviac urcite stoja za to
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 16:11:17
avatar
Na čom fičíš, nejaký matroš z Holandska?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:37:18
avatar
Koľko je takých hier, v ktorých 480 drtí 5870? Veľa teda nie. V drvivej väčšine sa poflakuje tesne nad ňou, niekedy dokonca aj pod.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heiss 2010-03-28 13:30:18

Tak 100st. Celsia při zátěži. To jsem zvědav jak dlouho to vydrží. Jestli se to upeče ještě než vyprší záruka ...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:41:50
avatar
To doufám
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - menšie korekcie 2010-03-28 14:14:54

Citace:
Mnozí spoléhali na to, že GTX 470/480 půjdou alespoň přetaktovat. A realita? Tak 10% je maximum, nějaký výkon získáte, ale za další nárůst spotřeby, teploty a pravděpodobně i výrazné snížení životnosti grafik, to opravdu nestojí.


Vačšina ludí čo výraznejšie taktuje grafické karty používa vodné chladenie a tu je skutočne potenciál pretaktovania FERMI veľmi velký. Ty píšes: "Tak 10% je maximum".
No keď sa pozrem na výsledky zahraničných webov ktore testovali nové karty nvidie dochádam k nasledujúcim hodnotám:
www.guru3d.com - pretaktovanie GTX 470 o 19%, GTX 480 o 15%
www.pcgh.de - pretaktovanie GTX 470 o 23%, GTX 480 o 19%
www.pctuning.cz - pretaktovanie GTX 470 o 16%, GTX 480 o 18%

A to všetko na tých biednych referenčných chladičoch. S lepšími nereferenčnými chladičmi alebo dokonca vodným chladením môžu íst tieto hodnoty ešte vyššie.

Citace:
A realita? Tak 10% je maximum


No tak realita je upne iná ako spomínaných 10%.

.
.
.

Citace:
V Unigine v1.0 je totiž výkonový rozdíl v tessellaci mezi HD 5800 a GTX 400 minimální.


Práve že v Unigine je výkonový rozdiel dosť markantný a hovorí v prospech NVIDIE takže henten výrok nieje vôbec pravdivý.

.
.
.

Citace:
GTX 470/480 jsou tady a potvrdilo se všechno, co jsem vám říkal.


Nepotvrdilo sa VŠETKO čo si písal. Netrafil si sa do cien ani do TPD. čiže slovíčko všechno by som ani náhodou nepoužil.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:12:27
avatar
Nemohlo by to být bez těch prázdných míst? Chceš upoutat pozornost tak ať ten příspěvek zbytečně zaplácne půlku stránky?
No zajímaly by mě spotřeby a teploty u toho přetaktování, jelikož jsem nikde nenašel recenci ve který by teploty a spotřeba nebyly problémem - tedy pokud tu kartu opravdu zatížily.
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:22:09

Ide o to čo je písané v článku a aká je skutočnosť.
Je tam písane maximálne 10%. A to nieje pravda.
Keď na tak slabých referenčných chladičoch sa dajú pretaktova
o poriadny kus. Ide mi o to že to preaktovanie ma veľký potenciál čo autor spochybňuje. Navyše nemá pravdu. Ten potenciál sa využije pri nereferenčnom chladení a hlave pri vodnom chladení. Tam sa eliminujú problémy s hlukom a vysokou teplotou.
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 16:28:40
avatar
Kde bolo, tam bolo bola raz jedna fermi. Tá fermi sa dala pretaktovať viac ako o desať percent. A tak si žila krátky čas v pokoji, pri vysokej teplote a jemnom švitorení ventilátora kým sa celá neupiekla.
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 16:34:43

Citace:
Ten potenciál sa využije pri nereferenčnom chladení a hlave pri vodnom chladení.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:33:07

O tom pochybujem myslis si ze to vodak vyriesi povodne takty budu mat teplotu 75 a zvysis o par percent jadro a uz budu na vodnom bloku 95stupnou ty si myslis co.. a ty si vravel ze zvysisly vykon viac ako 10% si precitaj poriane ano zvysily ale kolkym fanmi to ofukovaly ak by si mal bednu normalnu a vnej tuto karty a na boku fan ako viacery tak tu GTX nepretocis ani o 10 %....
Proste GTX 4xx sa da taktovat ale to by si musel asi na dusiku a aj HD 5xxx sa da taktovat trebarz HD 5870 by sla aj nad 1100mhz len treba mat nejake namakane chladenie..
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:20:52

Netrep prosím ťa
95° teplota s vodným blokom... to by muselo byť nejaké TESCO vodné chladenie. Pozri si na youtube videá od tohto pána: http://www.youtube.com/user/trubritar
Používa swiftech chladenie a vodné bloky koolance.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:41:19

No neviem neviem ono je pekne ze si kupim vodne bloky no to nestaci a co pumpa a ostatne kamo za grafu vyhodis 500e za chladic 150 minimalne a za kvalitku vodaka minimalne 300e pod tu cenu by som vodaka nekupil iba nejakeho smejda...
Zober si Evga ma vodne bloky v Idle ma teplotu 50 v burne 75 a to je len na 750 mhz myslim GTX 480 a co ked budes chciet ist na 850 tak pocitaj ze to bude zo 75 priblizne 90 stupnou ale pocitaj ze potrebujes po pi... vodaka nie nieco pod 300e kamos ma obycajnu HD 5870 blok a pri 1 GHZ mu to ide okolo 80c a to ma chladenie za 350E... a to u nvidii neberem do uvahy spotrebu... a ze jadra viac pecu.. tam to narastie jak hovado jadro sa neda len tak zdvihat kazdym MHZ musis pridavat volty pre GPU a tym navysujes teplotu... voda ti az tak nepomoze...
Je to len moj nazor..
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:39:23
avatar
Je dosť smutné, ak na plnohodnotné fungovanie grafiky, ktorá už i tak stojí nekresťanské peniaze, musíš doplácať ešte ďalšie tisíce, pretože nVidia referenčné chladenie dosrala ako len mohla.
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:13:23

Ona vari neplnohodnotne funguje bez vodného chladenia?
Ide o pretaktovanie. A tu nejde len o FERMI. Vodný bolk je dobrá vec na akúkolvek grafickú kartu, ATI či NVIDIA a to hlavne pre ľudí, ktorý sa zaujímajú o vyššie pretaktovanie systému.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:42:01
avatar
Lenže tu referenčné chladenie biedne zlyháva už len pri základných frekvenciách, v tom je ten problém. Navyše, s takým Vapor-X chladením si v pohode vystačím aj pri pomerne vysokom pretaktovaní. Vodník je už pre hardcore OC.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:05:57

Ja se bojim ze neni problem s ucinnosti referencnich chladicu GTX4x0, ja vidim problem v prilis velkem objemu tepla ktere ma odvadet a vapor by zlepsil situaci maximalne o par stupnu, jakmile totiz prestane stihat odvadet(prekrocis tepelnou kapacitu) teplo stane se z nej nadprumerny obyc chladic....
Bijek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:00:40

I to nereferenční chlazení bude mít dost velké problémy. Ten referenční chladič je pořádně výkonný. Nějaké markantní zlepšení v teplotách tam nečekej. U nerefernčních chladiču budeme rádi, když se především sníží hlučnost
hrasna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 21:14:13

Mal som 285GTX s referenčným chladením. Vymenil som ju za MSI 285GTX Twin Frozr a rozdiel je poznat.
Celkovo nemám rád hentie referenčné krabicové chladiče, ktoré tlačia vzduch doboku namiesto toho, aby ho tlačili z vrchu nadol na celú plochu heatsinku.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 20:23:39
avatar
Na základných frekvenciách má karta 90 stupňov Celzia pri 75% otáčkach. Môžeš sa na to pozerať akokoľvek chceš, ale je to proste FAIL! A chcem vidieť toho psychopata, ktorý bude takýto vykurovací vysávač ešte taktovať.
croosby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenze?LoL 2010-03-28 14:48:38

Tak recenze opet nejzaujatejsi, co jsem kde cetl. Zas tak taková bída jak Stach píse (zvýraznený text je opravdu trapný), v nových hrách výkon je a to i dost znatelný (starý hry jsem uz hrál). A protoze mám jednu 470 zdarma tak si koupim do dvou týdnů do SLI a mám výkon bezkonkurenční. To že jsou grafiky nenažraný jak somálský děti mě VŮBEC netíží, protože kdo má trochu přehled a uvažuje, už má cenu elektřiny zmraženou na 5, v mém případě na 8 let dopředu. Chápu, že autor o těchto věcech nemůže mít ani páru, když se zajímá pouze o HW a motorizmus. 480 je hlučná a proto jsem se divil, že 470 celkem jde. Ta moje stejne pujde do water bloku, tak toto opět neřeším. Chápu že hodně lidí si tyto grafiky nekoupí (to by museli mít stejné výhody jako já a to jistě každý nemá ) V článku mi opět nechyběly Stachovo věty typu, já to říkal atd Ty ceny jsou trochu divné ne? 12 kolíků za 480 opravdu nečekejte, to je blabol na entou, za aktivních 512 SP ano,ale ne za refe. pan Stach klesnul tak hluboko, že až bud příště zadávat do prohlížeče stránku DD tak dám před to anti. neboli kvalita DDworldu, se stala taková, že už má svůj antiweb a to díky Stachovi-smutné a děkujeme
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:04:21
avatar
Proč píšeš slinty, který z tebe jen dělají blbce?
Nehodlám to celé rozebírat, takže jen asi největší perličku:
Citace:
Ty ceny jsou trochu divné ne? 12 kolíků za 480 opravdu nečekejte, to je blabol na entou, za aktivních 512 SP ano,ale ne za refe.

Odkaz
Ceny od 12 do 13 tisíc Kč.

Tvůj příspěvek jen ukazuje jak jsou někteří fandové nvidie blbý a proto by ho DD neměl mazat a měl by ho zde nechat jako důkaz.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:44:56
avatar
Tvůj příspěvek je politicky nekorektní a diskriminační, já bych tu nechával i důkazy inteligence fandů jiných značek
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 16:01:13
avatar
Tie karty sa predavaju za 12000Kc !!! tak kto tu klame ???
Odkaz

p.s. antiDDworld je pre tupcov ako si ty , chod sa tam odreagovat
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 17:53:56
avatar
To croosby. Souhlasím, že 470 není v rámci možností zase až tak hrozná(stejně bych ji nechtěl), ale jinak to jsou zase perly . Hlavně ty ceny - jestli ji seženeš "podpultově" je už věc druhá. Podle mě ty ceny ještě trochu vylezou.
Jinak diky za odkaz na antiDDworld ani jsem nevěděl, že něco takového je, to se zase někdo v uplynulém půlročním čekání asi kopal do pr.dele. Bude to ideální na počtení před spaním
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 19:45:21
avatar
Citace:
o že jsou grafiky nenažraný jak somálský děti mě VŮBEC netíží, protože kdo má trochu přehled a uvažuje, už má cenu elektřiny zmraženou na 5, v mém případě na 8 let dopředu.

Aneb "Problém neexistuje, pokud ho budu ignorovat".
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:33:03

NEnažrané jak somálské děti? Co si o sobě myslíš že je tak urážíš? Ty děti sní za měsíc to co ty za den a ještě jsou rády, tvoje inteligence je na nízké úrovni stejně jako tvůj věk nepřekročil asi ani 15let.

Jinak toto enni recenze, je to preview, jenže to ty asi nepochopíš...
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-28 15:07:50
avatar
Nádherný vysavač ta GTX480 by mě kleplo to poslůchat večer. Asi nejvíc se na tyto karty bude hodit vodník, ale uvidíme jaká bude situace až přijdou neref. verze chladičů.
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - smile 2010-03-28 23:51:39
avatar
Sice je to ještě předčasné, ale bylo mi jasné už mnohem dřív, že jsem koupí HD5870 hned po uvedení na trh ještě za 7700,- neprohloupil a nečekal na nové grafiky od NVIDIA, které už tehdát měli na trh dorazit "co nevidět", jak mne mnozí nabádali... Navíc jsem měl ke grafice v ceně dvě celkem slušné hry. Teď jsem zvědav, co bude "zdarma" k Fermi, když na nich bude tak malá marže a výrobní náklady výš než je zdrávo. Ikdyž mohli by k nim dávat formičku na led a tucet solárních panelů
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 09:51:25
avatar
snad se DD nebude zlobit, když jsem dám odkaz na konkurenci

Odkaz

podle těhle videí si můžete udělat rámcovou představu o hlučnosti...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 10:11:15
avatar
v mém článku je tento odkaz uveden ;)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:55:21
avatar
tak to se omlouvám.. to sem nějak přihlédl
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:12:13

Uz vidim ty tucny popisy v eshopech jak je karta vyborna a malym pismem u GTX470 "doporucujeme zdroj 500W+" a u GTX480 "doporucujeme zdroj 650W+", takovej malej bonus od nV pro ty kdo maji 500W- zdroje ze jeste do toho soupnou 3k+ Kc za kvalitni zdroj.....
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 11:16:41

Znovu otázečka-nemá nV470/480 svého AVATARA ke koupi???
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - antiXXXX 2010-03-29 12:58:31
avatar
Byl jsem se podívat na stránce antiXXXX

Po přečtení diskuze jsem musel reagovat a uvést věci na pravou míru - byl jsem smazán.

Je to ubohá snaha zakomplexovaného "muže" (ten ho musí mít malýho )prosadit si za každou cenu svý!

Patřím spíš do zeleného tábora, ale mám něco málo rozumu a nemůžu tvrdit o nových gk FERMI, nic jiného než že je to přinejmenším průšvih.

Osobně bych si FERMI v takovém stavu jakou jí vidíme dnes nekoupil!

Za zajímavější peníz si radějí pořídím HD5870 nebo HD5850 v nereferenčním provedení s lepším chladičem a trošku jí poladím.

Definice FERMI: drahá(v porovnání s konkurencí), velmi, ale velmi žravá, výkonem lehce nad HD5870

Po více než půlročním spoždění je to opravdu veliké sklamání
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 12:55:58

Poculy ste jeden rumun GTX 480 dal na 900mhz jadro a pamate 1050 a musel to chladit dusikom brdo tak pri 800 jadre treba uz len vodu a vzduch tam nepomoze tomu vravim potencial OC
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:26:03
avatar
Tym dusikom chladil iba jadro sa mi zda. To ale nic nemeni na ubohom pretaktovani a priepustnosti pamati. 1000 MHz je standard na HD 5850 a 1200 MHz na HD 5870, pricom bez problemov na referencnom chladici idu aj na 1300 na oboch kartach. HD 5850 ma pamatovu priepustnost 128 GB/s pri 256-bitovej zbernici, GTX 470 ma 133.9 GB/s pri 320-bitovej zbernici. Je to len preto, ze tam zjavne nieco nefunguje a musia takty inak bezproblemovo pretaktovatelnych pamatovych modulov drzat neskutocne nizko.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:27:54

To tam spíš dávají levnější modely které jsou schopny bežet na nižších frekvencích, podle mě daleko pravděpodobnější, když je paměťová propustnost nebrzdí tak proč zbytečně grafiky prodražovat?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 18:10:19
avatar
Pamate su od Samsungu a maju maximalne udavane takty 1250 MHz - 5 GHz efektivne. Nemyslim si teda, ze pamatove cipy budu tym problemom.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 14:56:05
avatar
Tiez som navstivil antiddworld po precitani par riadkov som sa len pousmial. DD prehana a zvelicuje spinu na nvidiu to je pravda ale vo vela pripadoch ma aj pravdu. Ten kto tvrdi ze FERMI je vydarena, vyborny OC potencial a teploty su v poriadnu je bud blazon alebo Obrmaierova rodina

GTX 470 mi nepripada az tak tragicka grafika(pre zelenych asi jednoznacna volba) ale ked si zoberieme aky ma v sebe HD 5850/5870 OC potencial a to este v podobe novych ovladacov nie je co riesit.

Ano ja si pockam na HD6000 radu
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 15:28:32
avatar
Já mám v kompu GTS250 1GB a taky s tím vydržím do konce roku a možná i o kousek dýl.

Jinak HD5850/70 je i pro mě - nVidiota zajímavější volbou.
Kupovat si kuli kartě novej zdroj nebudu - mám Corsara VX450 a "vyhazovat" se mi fakt nechce..
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - extreme OC gtx480 2010-03-29 16:08:37
avatar
http://www.cttl.cz/index.php?gid=10867
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 16:48:26

Add - otazečka předtím-nV470/480 její AVATAR možno stojí za koupi??? film - realita - nebo opět tragedie.
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:02:14

Může mě admin napsat kdo a proč smazal můj příspěvek?

"Vážený pane redaktore. Kdy už se konečně naučíte operovat s cenama u zboží v eshopech, kde ho mají reálně skladem a tudíš mají potvrzené své aktuální nákupní ceny od svých VO. Jak můžete vypustit MO cenu zboží, když ještě ani VO neví reálnou cenu za kterou je dostanou. Nebo si myslíte, že cena +1 Kč u CZC oproti ALZE u obou modelů je reálná cena. Je to úplně stejné, jako když operujete s cenama které pak nikdo nikdy nedokázal na webu dohledat.

A tímto nemyslím, že by měly ceny GTX470 být automaticky při prvních dostupných kusech nižší, ony můžou být klidně vyšší. Ale skutečně dobrý novinář operuje s reálnýma údajema z praxe."
PeprmintBozkov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 09:22:24

Mrtvý brouk?
ace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 18:49:19

Ja by som to nevidel v takych ciernych farbach ako DD, ved teplota ATI 4850 s referencnym chladenim tiez nebola bohvieco, vid test - teplota v 2D - 71, v zatazi - 88, co je podobne ako u GTX470, viac tu:
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/test-ati-radeon-hd-4850-high-end-za-4000--18.html
Neviem, ako vy, ale podla mna je 4850 doteraz vyborna karta, a preto nevidim dovod zhadzovat Fermi pod ciernu zem, btw. vyhadzovat za grafiku 8 - 10 litrov (jedno, ci ATI alebo Nvidia), sa mi zda trochu prehnane
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 17:41:36

Nějak si pleteš pojmy.
ace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 18:50:44

hehe, dik, uz som to opravil Ale tak malo by byt jasne, ako som to myslel
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-29 18:53:54
avatar
to ano, ale také ten chladič byl dost mizerný a rychle přišli nerefereční .... chladič u GTX 470/480 mizerný není a jeden na max ....

Navíc ATI nikdy neměla problém s vyskými teplotami, za to NVIDA ano, nemusíme hledat dlouho v paměti že ;)
N.e.o.x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 01:30:39
avatar
Nejsem ani z jednoho tábora více mě zajíma poměr cena výkon než logo na gk. Mám v plánu stavět nové pc asi v červnu ale cca od poloviny ledna sleduji ceny hw a vzhledem k nulové konkurenci ze strany nvidie jsem byl nakloněný spíž řešení od ati. Rozhodnutí však nebylo konečné celkem s napětím jsem očekával vydání nových gk od nvidie. Musím říct, že jsem zatím celkem zklamaný, protože mě zatím nové geforce nepřesvědčily o tom, že bych měl koupit něco jiného než hd 5970 a o co hůř tak ani jejich vydání s největší pravděpodobností nehne s cenami konkurenčních gk. Možná je na soudy brzo ještě se nezačly ani prodávat. Co však však můžu říct s jistotou je, že v pc nechci helikopteru s grillem teplota v zátěži přes 100 stupnů je opravdu hodně ( na jiném českém webu naměřili v zátěži dokonce 105)

Odkaz
Xaltotun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - epic fail 2010-03-30 11:26:26
avatar
Zo strany nvidie je to epic fail, maju sa za co hanbit ze vobec vydali take monstrum ako je 480 ktora sa uz prakticky ani neda pretaktovat, takze atiny po OC sa na nu v pohode dotiahnu pri pomaly polovicnej spotrebe a teplotach.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-30 12:33:08

myslim, ze keby to vydali zaroven s HD5850 a HD5870, tak by to bol fajn pocin.. ale pol roka po.. hmmm.. to uz nie je take super.. cakame na dalsi vyvoj a na HD6xxx a GTX5xx.. (ak sa tak budu volat)


u nvidia sa mozno budu volat az GTX9xx, lebo zvysok budu premenovavacky.. ;-)
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - . 2010-03-30 20:19:09

Konečne najrýchlejšia jednočipová grafika je tu - žere ako fras stojí ako fras ale tento fakt - najrýchlejšej jednojadrovej grafike jej uprieť nemožeme
Uban [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dobra prace... 2010-04-01 13:01:45

tato recenze, je opravdu výborná, mile me prekvapila - nezapacha zadnou zaujatosti, jako by to ani " DD " nepsal ale vime, ze ano, pokud timto stylem bude pokracovat, kazda Tva dalsi prezentace bude jen lepsi a lepsi...
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - --- 2010-04-02 13:01:42

Staci kdyz si nekdo precte clanek jinde a ma naprosto odlisny nazor na tyto karty. Kde se radi proc nekoupit za nejvykonejsi jednoj. kartu se prece plati ne.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skryte fakty o Fermi 2010-04-04 17:34:15
avatar
Skryte fakty o Fermi

Nevim proc ale nikde nemuzu najit 3dmark 2006 podrobne vysledky kde je vidiet:
realnu -
Texture fillrate /nizssia ako 5870 /
pixel fillrate / rovnaka ako 5870 /
geometry rate /tvrdia ze viac ako 5870 , mozno je to bullshit preto to nikdo nesmie testovat/

Co si o tom mysli redakce
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Merane na 5870@1000MHZ 2010-04-04 17:43:41
avatar
Merane na 5870@1000MHZ

Texture fillrate - 77628..MTtexel....../3dmark 2006/
Pixel fillrate - 8700...Mpixel......./3dmark vantage HDR/
geometry rate - 493....Mil troj./s../3d mark 2006/
/tvrdia ze viac ako 5870, mozno je to bullshit preto to nikdo nesmie testovat/

Moze niekto doplnit GTX480
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 93x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 92x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 803x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1455x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6