Preview: Souboj titánů NVIDIA GTX 590 vs AMD HD 6990 – duální srovnání a duální závěry Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 24 March 2011
Přejít na obsah
Preview: Souboj titánů NVIDIA GTX 590 vs AMD HD 6990 – duální srovnání a duální závěry
NVIDIA GTX 590 3GB - nejvýkonnějsí DX11 grafika od NVIDIA
GTX 590 3GB vs HD 6990 4GB - Plný výkon na jeden pořádný monitor
GTX 590 3GB vs HD 6990 4GB - Maximální výkon pro maximální zážitek z 3 LCD
Provozní vlastnosti
Závěr - GTX 590 vs HD 6990

 

  • Závěr

Bavíme se o TOP modelech druhé generace DX11 grafických kartách a tak nás zajímají jen skutečně plné detaily v moderních DX11 hrách a ne v DX9 hrách 5 let starých, kde vám plné detaily dá i grafika za 3000 korun. Druhá věc je, že kupovat si HD 6990 nebo GTX 590 pro hraní v rozlišení 1920x1080 je skutečně ignorantství, protože 3x levnější grafika (typicky třeba HD 6950 2GB) vám toto rozlišení obslouží se stejným zážitkem z plných detailů a žere přitom 3x méně. A protože je vývoj her multiplatformní (na HW neměnící se a zastaralé konzole), těžko vám v dohledné době přestane stačit. GTX 590 a HD 6990 nepatří do recenzí do rozlišení 1920x natož aby se z těchto testů dělali nějaké výkonové závěry.  

   

Grafiky za 15 000 korun byly, jsou a budou jen o jediném. O výkonu a jen a jen o výkonu! Současná generace je určena pro hraní DX11 her a to v plných detailech s nejvyššími AA/AF a na třech monitorech, protože hraní na třech monitorech přináší jednak mnohem lepší zážitek a hlavně je to jediný smysluplný důvod, proč si takovou grafiku vůbec dnes pořídit a živit ji. A tak hlavním bitevním polem ostrého souboje o výkonnostní trůn jsou právě rozlišení 5000 a vyšší, kde jde skutečně o každý FPS a ne o to, zda je 150 FPS na 60Hz monitoru lepší v 1920x1080 než 170FPS.

  • Flame diskuse na IT webech jsou tak v plném proudu. Nicméně pravda je jen jedna. Fakta jsou následující:

Objektivně vzato je prostě grafická karta GTX 590 slabší, dražší a žere mnohem více než Radeon HD 6990 4GB. Nic z toho ale není překvapením, pokud jste dávali před vydáním pozor a četli DDWord.cz. Pokud někdo tvrdí, že GTX 590 má stejný výkon jako HD 6990 4GB tak prostě a jednoduše lže. Tam kde na tom výkonu skutečně záleží a tam, kde tyto karty mají povinnost i možnost ukázat naplno smysluplný výkon bez omezení procesorem (tedy v pořádných rozlišeních a moderních DX11 titulech) je rozdíl výkonu jasně patrný. Spotřeba GTX 590 je navíc opravdu příšerně vysoká a výkon tomu prostě neodpovídá. Jediným kladem GTX 590 je tak to chlazení, které i přes vyšší spotřebu dokáže pracovat o něco tišeji než to na HD 6990, byť si nemyslím, že rozdíl na referenčních taktech při osazení v kvalitní skříni má nějaký význam řešit. V klidu jsou tiché obě, v zátěži pak stejně většinou něco hrajete, takže buď máte sluchátka, nebo reproduktory a hluk grafiky nevnímáte. Ale stejně, GTX 590 má lepší referenční chlazení (i když jediný rozdíl je ten ventilátor), než HD 6990 a skutečně to musíme ocenit. A trefila se do jediné nevýhody, kterou konkurenční Radeon HD 6990 má. AMD nám tak ukázalo, jak můžete banální věcí (ventilátorem) za pár dolarů zbytečně zkazit grafiku. Pokud jde o malý rozdíl v délce karet, musíme ocenit, že NVIDIA dokázala naskládat dvě GTX 580 na menší PCB než AMD své HD 6970, ale délka karty nemá z hlediska provozu a výkonu žádný vliv a do kvalitní skříně, kterou potencionální zákazníci většinou mají, se vejdou obě stejně a bez problémů. 

 

Pokud jde o cenu a dostupnost grafik, tak GTX 590 s HD 6990 4GB jasně prohrává. Při rozdílu výkonu kolem 15% těžko obhájíte vyšší cenu u slabší GTX 590 grafiky. Pořád se ale bavíme o grafikách za 14 000 - 15 000 korun a lze předpokládat, že zde už se na nějakou tu stovku nekouká, ale stejně, rozdíl je zhruba 50 dolarů (1000 korun). I když si rozhodně nemyslete, že by kvůli tomu GTX 590 ležely zaprášené na regálech :). Bude jich totiž velmi málo. GTX 590 připomíná spíše sběratelskou edici. Zatímco HD 6990 4GB lze vyrábět celkem bez problémů, protože nevyžaduje kromě většího PCB nic extra, co by bylo problém nebo drahé vyrábět proti běžným kartám, GTX 590 potřebuje dvě obří grafická jádra, které se už tak těžko vyrábějí a navíc potřebujete ta jádra co nejkvalitnější a těch opravdu není mnoho a stojí balík. GTX 590 i HD 6990 karty jsou jen a pouze o prestiži a rozhodně na nich výrobci příliš nevydělají. Takže ani nevadí, že GTX 590 chodí do obchodů v jednotkách kusů (1000-2000 grafik pro celý svět). Tím spíše je nutné říci, že oba tyto ultra drahé TOP modely jsou jen a jen o výkonu a o tom, kdo vyrábí nejvýkonnější grafickou kartu/karty světa. Vítěz a král totiž může být jen jeden a tím je:

"Radeon HD 6990 4GB"Ten je s jasným přehledem výkonnější ať už na první či dokonce druhé referenční nastavení. Má 2+2GB paměti, má výrazně nižší spotřebu a dokonce stojí o něco méně. Pokud chcete nejvýkonnější grafickou kartu pro moderí hry včetně DX11 her v plných detailech, tak je tohle s přehledem to nejlepší, co můžete dnes mít a GTX 590 vám prostě nemá co nabídnout.    

Přesto řeknu, že podle mého názoru je nová NVIDIA GTX 590 ale hodně vítanou konkurencí. Bohužel výkonově dosti zaostává tam kde je to potřeba, a tam kde je to potřeba, tedy ve vysokých rozlišeních (Surround/Eyefinity) už musíte snižovat detaily, protože to s plnými AA/AF prostě v některých nových DX11 hrách nedává plynule. A to se rozhodně nedá stěžovat si na ovladače, protože SLI snad nikdy lépe nefungovalo a NVIDIA si před vydáním GTX 590 docela na ovladačích mákla. Bohužel pro ni a díky bohu pro zákazníky, ovladače AMD a CrossFire dnes funguje o něco lépe. Je to ale dáno celkovým zaměřením firem - NV profi, AMD herní segment. NVIDIA GTX 590 tak nabízí jedině to lepší referenční chlazení, ale upřímně a ze zkušenosti říkám, že hlučnost HD 6990 v základu není žádný problém a zcela rozhodně bych za to rozhodně neobětoval 15% výkonu a ještě za to zaplatil více při pořízení GTX 590, a následně i za účty na elektrice, zvlášť když chlazení jde řešit dodatečně kdykoliv. Každopádně říkám na rovinu, že z designového hlediska se mi GTX 590 líbí více (hlavně to chlazení) než HD 6990. Ale co naplat, ve všech ostatních ohledech, které rozhodují, je prostě horší grafická karta a za svých 15 000 bych jako zákazník žádal to nejlepší a GTX 590 toto není schopna nabídnout … Na druhou stranu, pořád bych jí případně osobně dal přednost před jednou GTX 580, která nestojí o tolik méně a neumí obsloužit 3 monitory a jako taková je pro herního nadšence se třemi LCD nepoužitelná.  

Radeon HD 6990 i GTX 590 ale nutí zamyslet se nad jednou věcí. Dokážete si představit, že nová generace TOP grafik, která přijde po nich, bude mít spotřebu ještě o 100W výše? To aby měl člověk 1KW sluneční elektrárnu u baráku – doufám, že nám AMD i NVIDIA nabídnou slušné dotační programy na její zřízení. 

PS: Na vlastní recenzi pracujeme, bohužel karta se nám zdržovala proti plánu skoro týden na cestě k nám. Je velmi omezený počet testovacích exemplářů a museli jsme čekat. Ale zítra ji dostaneme do rukou, takže ji okamžitě potrápíme.

 Zdroj: Computerbase.de, hardwarecanucks.com, hardwareheaven.com ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 21:42:16

DD - Dodělej Doma - GTX590. Podívám-li se na SLI GTX580 a GTX590, je vidět, že GTX590 je silně zbrzděná. Kvůli spotřebě. V továrním nastavením je HD6990 je nejlepší, není sporu. Ale po nastavení na skutečný výkon, tak jsme někde jinde.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:51:16

proc ne nastav, chlad, napajej
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 16:55:26

Díky za radu. Teď jsem dokopal dva výkopy. Prvním táhnu kabel z Temelína. Druhým vodní potrubí z Orlické přehrady. Do týdne to spouštím. Snad to napapám a uchladím
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 00:35:45

dobra prace jeste se stav prosim vykopat kabelovku semka, mame jenom adsl
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 08:33:48

Volal jsem do NASA, máš tam přesměrovány 3 satelity
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2011-03-24 21:52:02

No DD, nevim proc tam nedavas i nektery DX9 hry co vysly nedavno...Koukam ze snad az na jednu hru je vsude HD 6990 rychlejsi, ale jelikoz sem prosel vic recenzi, tak muzu rict, ze to tak jednoznacny zdaleka neni... a vetsinou je to na stejno a nebo dokonce GTX 590 vykonejsi.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 21:54:57

No ty dvě grafiky jsou +-5% stejně výkonné, ale obecně platí že 6990 získává náskok s vyšším rozlišením.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:51:48

pekne recene ) tak to je
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 21:58:57

myslím, že to není nejdůležitější, kdybych za tu kartu dal takový prachy, tak s ní počítám hlavně pro nové DX11 hry. Kvůli DX9 hrám nemá cenu tuto kartu kupovat - vyhozený peníze
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:13:01

nj ale oni ti parchanti některé nové hry taky dělají v DX9.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2011-03-24 22:17:16

presne tak - a casto celkom dobre kusky... osobne mi je jedno ci hra ma DX11 alebo nie, ak to stoji za to,tak tu hru budem hrat hoci by mala aj DX8... typ directX nerozhoduje ako bude hra narocna... ako som uz par krat uviedol priklad Shogun2 - aj s DX9 je to sakramentsky narocna hra na ktoru treba poriadny HW...
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 13:18:58

u konkurencie sa uz objavil test Shogun2 Total War a musim povedat ze prvykrat lutujem ze som nesiel do HD6950... ak to takto bude vyzerat aj s Skyrimom,tak ju v oktobri vymenim (alebo skor ked sa najde zaujemca)...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 13:43:30
avatar
Skyrym je více DX11 ;) a má jiný engine
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2011-03-25 14:21:23

to je jasne, ide mi o to ako bude hra optimalizovana... ak bude pre AMD tak rozhodne menim kartu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:18:15
avatar
No a? ty těžko budou náročnější než DX11 ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 00:16:08

To nebyla kritika tebe, ale tvůrců her. S náročností souhlasím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:17:38
avatar
protože testujeme druhou generace DX11 grafik s optimalizacemi pro DX11 a protože náročných DX11 her bude více než těch co budou vycházet jen v DX9 .... kromě toho kdyby bylo nedostatek DX11 her k recenzování tak neřeknu, ale je jich hromada ...
petr.hw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 07:27:41

Toto snad nemyslíš vážně....Jediná hra u které jde zatím poznat rozdíl mezi DX9,10 a DX11 pouhým okem je Metro 2033....
Ostatní kosmeťárny nemá cenu ani zmiňovat....Přínos DX11 je zatím nula...A je mi to šumák. Já hry posuzuju podle celkového dojmu a takový Bulletstorm na tebou zatracovaném Unreal enginu vypadá naprosto úžasně.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 08:06:53

Prave naopak, Bulletstorm je stary dx9 engine a je to vidiet, mne to pripada jako kreslena rozpravka. Realita 0 bodov.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bulletstorm 2011-03-25 08:53:53

No tak bullet storm som tento tyzden hral, ale ta hra vyzera hnusne aj s 8x aa. Popravde som musel znizit anizotropicke vyhladzovanie aj rozlisenie na 720p aby sa na tu hru dalo pozerat. Pretoze tie hrany a rozmazane textury vo full-hd ma nicili. Nasledne som pochopil, ze to je robene iba na 2 rozlisenia 720p a 1080p. Ked si skusite hru pustit v 1600x900 tak mate menej FPS ako v 1920x1080. Inak rozlisenie som neznizoval kvoli vykonu (60+fps v 1080p).

Jednoducho som chcel povedat, ze to priserne vyzerajuca konzolovka, ktorej vzhlad je robiny na pozeranie na Plazma-TV z 5-tich metrov. A pre istotu radsej zniste rozlisenie - ziskate lepsi obraz :-(.

Mimochodom mna osobne by zaujmalo najviac rozlisenie 2x1080p(3d vision) alebo 1080p x 120HZ.

Ano na 120Hz paneli je naozaj rozdiel medzi 60 a 120 FPS ->>
hlavne pri zapnutej Vertikalnej synchronizacii(niekdy je nutnost ju mat zapnutu - sem tam sa da vidiet ze graficka pamat prave prepisuje).

Dnes najdolezitejsie rozlisenie na testovanie je podla mna 1080p a to nehovorim iba kvoli sebe, ale hlavne kvoli penetracii zobrazovacich zariadenii na trhu.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:36:10
avatar
OMG.. jaká realita? je to sci-fi FPS, která se neodehrává na Zemi.. tak je asi jasný, že k realitě to bude mít dost daleko..
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:40:47

Omg..ak by si pozorne cital prispevky tak by ti doslo ze reakcia nebola na to ci sa hra odohrava na Zemi alebo galaxii xy ale na kvalitu enginu. Co ma spolocne to ako vyzera hra s tym kde sa odohrava a aky je to zaner.
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX9 2011-03-25 09:05:04
avatar
Ale ako pisal DD v rezecenzii a co je vidiet aj z grafov. Na co ti je grafika, ktora v DX9 dava > 100fps. Zapnes si vertikalnu synchronizaciu a je to jedno. Na to ti staci ti aj 560Ti alebo 6950. S nizsimi nakladmi. Nehovoriac, ze moja HD3850 rozbeha Bad Company2 v 1680x1050 na medium detaily.
Ani ty si nebudes kupovat ferrari na mestske cesty. Bavime sa o ludoch, co si radi zaplatia za jazdu na pretekarskom ovale. A v tych podmienkach uz su rozdiely. Mozno nie tak evidentne viditelne, ale hry su narocnejsie. A preto tieto grafiky aj vysli.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:21:38

Neni to jedno ked mas 120Hz monitor.. ;-)
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 120Hz monitor 2011-03-25 10:04:52
avatar

Ano to je fakt.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:13:01

Ono pri vypnutej syncho to nepoznas, ale pri zapnutej ano. Zalezi ako je v riesene spracovavanie vstupu.

Ono totizto su 2 moznosti FPS - UPS(game state updates per second).

No a ked je to vyriesene tak, ze FPS=UPS vtedy je citit latenciu-oneskorenie pri hrani. A v tychto pripadoch je to velka vyhoda mat 120Hz monitor.

Rozdiel v plynulosti vykreslovania-obrazu asi clovek nepozna, ale v reakcii na vstupne zariadenia (klaveska, mys) ano.


EDIT: UPS je pocet aktualizacii stavu hry.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:25:39
avatar
z dx9 vypada pekne gothic 4. ale jestli ma computerbase pravdu, tak tam zrovna ati drti nevidii .
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:02:18
avatar
no neni co dodat to sme vsetci cakali len niektory na inich serveroch to trosku prehanaju s tym optimizmom o GTX 590 je to smiesne v com to dokazu testovat ale klobuk dole mame konkurenciu aj v najvyzsom segmente co je pre nas zakaznikou vynikajuce .
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 08:56:36

Ona najlepsie je ako vzdy dopadne ta recenzia na PCTuningu pre dobro nvidie. :-) Mne sa zda, ze tie 3 mesiace vyberali cipy na kartu pre OBRA :-), neviem odkial nabral tie takty po OC, ale moc tomu neverim.

Zeby sa inspiroval ako chladia vo fukusime ? :-D
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Testy 2011-03-25 09:27:02
avatar
Tak isto zboznujem servery, kde ked je test AMD kariet, tak su vzdy schovane v mnozstve SLI rieseni, aby to nevypadalo tak dobre.
Ak vyjde Nvidia, tak je hned prva a CF riesenia casto pomiznu, aby to krasne trcalo.
Inak vsimnite si, ze na PCT su v grafoch ako prve vzdy riesenia Nvidia. Davaju sa tam hry, kde su obrovske prepady AMD, aby to potom nakoniec bolo jasne vitazstvo. To iste aj extrahardware. Este doteraz pouzivaju na meranie Anno 1404 bez toho aby zistili, preco AMD ma take male fps. Staci pozriet na Guru3d, kde s tym problem nie je. Odkaz

Tak isto, ked vyjde Nvidia, tak je dolezite, ze ma nizsiu spotrebu. Ak je take AMD, tak to nie je az take podstatne. Ked vyjde Physics, tak si mnohi idu polamat nohy, ako pisu, ze je to benefit, ktory predci aj tu vyssiu spotrebu.
Ked pride AMD s Eyfenity, tak to neni taky benefit. Vsak on sa da zapnut skoro vsade. Physics len niekde.
Tie platene inzercie, co nazyvaju objektivne recenzie ma uz prestali bavit.
Samozrejme DD prifarbuje AMD, nie su tu vsak take blbosti co su schopni porobit na PCT a EXH. Je na citatelovi aby si robil obraz z viacerych webov a zistil, kde nieco smrdi.
Nie som zastanca AMD, pacia sa mi aj produkty Nvidia. To co neznasam je vsak to marketingove divadlo okolo Nvidia a platene inzercie, ktore sa nazyvaju recenzie.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:22:53

+1, nice
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:11:27
avatar
Tak v Eyefinity (Surrdound)jsem takový debakl nečekal
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 00:12:12
avatar
no ono je to server od serveru. kdyz uz ma DD jeden graf z tomshardware v recenzi, tak mu urcite nebude vadit kdyz dam odkaz na celou stranku kde testuji gtx590 a hd6990 na trech monitorech - Odkaz. kdyz vezmu v potaz to, ze to testovane metro neni s AA hratelne ani na jedne karte, tak tam vychazi vitezne prave naopak gtx590. a kdyz se podivame na prumer na hardwarecanucks.com (Odkaz), tak je gtx590 i v 5760x1080 s 4xAA o jedno procento rychlejsi nez hd6990 a spotrebu namerili takle (Odkaz). A co se tyce toho hardwareheaven, ktery tady poslouzil take jako zdroj pro testy v eyefinity, tak proc tu neni treba graf z noveho crysis 2?Odkaz, zatimco gtx590 nabidne ve 3 monitorech s primhourenyma ocima hratelnych 30fps, tak hd6990 si ani neskrtne. A i presto ze je to jen dx9 verze, tak vykon v crysis 2 je hodne dulezitej, protoze to zatim vypada ze se s cryenginem 3 budeme potkavat ve vice hrach a vsechny stejne nemusi podporovat dx11. minimalne je ale crysis 2 jednoznacne dulezitejsi nez dragon age 2, ktery i pres podporu super moderniho dx11 vypada mnohem hure.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:54:18

Kopej si hrob, DD tě ukamenuje

Edit: DX9c vládl ještě dlouho po vyjití karet s DX10. Vývojáři tvrdili (a dařilo se jim to), že efekty DX10 mohou udělat i na DX9. DX10 a DX11 tlačili do her silou výrobci karet (viz AMD). Mnohdy je to hra DX9c s patchem na DX11.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:14:35

Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 00:32:12

hehe ty dostanes na prdel.. ohladne Crysis kupena hra NV je aj na nu optimalizovan..a to nikto nespomenie ...metro ved to mas to iste ohladom hardwarecanucks.com ci tomshardware su to Nvidia Fans stranky zelene az mi oci vybija...a ako u takch strankach byva zvykom sem tam musia aj cervenych nechad vyhrat v niektorych nastaveniach to mas ako PCt EH.. steba mi je na smiech Imho hram Crysis 2 nie zla hra paci sa mi ale Graficky fakt odjebana
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 00:53:07
avatar
me je uplne jedno, ze je ty povazujes za fan stranky nvidie. dd z nich cerpa info do preview, takze testy tam ocividne povazuje za duveryhodne, tak proc ja bych nemel?a jestli si crysis 2 koupila nv nebo ne je mi take jedno. tam jde o to, ze je bezi na do budoucna vcelku nadejnem engine, kterej budou vyuzivat i chystane hry. coz se temer o zadnym jinym dneska vyuzivanym enginu moc rict neda. a fakt je ten, ze i v dx9 verzi vypada ta hra lepe nez 90% her, ktere vyuzivaji i dx11 prvky.
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-30 10:19:22
avatar
Souhlas.
Je jasné, že dnes nebudu kupovat čistou DX9 grafiku. Byl bych rád, kdyby se objevovalo více dobrých titulů s DX11. Na druhou stranu je realita bohužel taková, že spousta her dnes ještě pořád využívá DX9. Důvody jsou jasné, není potřeba je tu znovu omílat.
A že i hra v DX9 může vypadat dobře, o tom taky není pochyb.
Osobně si nemyslím, že je dnes vhodné, aby se testovalo pouze v DX11. Samozřejmě doufám, že ta doba, kdy budu DX9 hry pařit jen z melancholie, přijde co nejdřív. Leč bohužel zatím tomu tak není…
The Overclocker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 08:35:23
avatar
Pokud je někdo nV fan, tak jsou to určitě mírnější verze.
Tvůj fanATIsmus z tvého výroku doslova čiší.
GTX590 je prostě lepší a nikdo s tím nic nenadělá, pokud si pročteš více recenzí, tak to jasně uvidíš (a to nejsem žádný nVidiot, mám doma CF HD6850).
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:44:04

No ja len dufam, ze tu nvidia s nami vydrzi - desktopove grafiky.. Konkurenciu je treba. A som rad, ze je vidiet tie peniaze, ktore naliali do AMD sejkovia :-)
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:18:06

100 ludi 100chuti je to tvoj nazor bracek....zober si len jeden fakt.. dx11 hry.. kto vitazi?? su to dx 11 grafiky....tak pozeraj dx11 hry ...lepsia vcom v hlucnosti .. to iste bolo HD 5970 VS GTX 480 a vtedy vam na GTX 480 nevadilo ani ze to bol vysavac s vykonom na h...o zrazu tu je tichy chladic na GTX 590 a HD 6990 je vysavac a zrazu vsekym to vadi a je to velke minus.....OMG
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:19:40

Hlučnejší chladič bol mínus vtedy a je aj teraz. Inak už by si mal prestať všetky servre kde nevide výsledok podľa tvojich predstáv hádazať do NV friendly. Alebo hry na ktorých sa nejakým spôsobom podielala NV označovať za hry kúpené NV. AMD sa podľa DDho má podielať na väčšine DX11 hier, ktoré majú vyjsť tento rok. Tým pádom budeme zahadzovať všetky recenzie kde sa tieto hry vyskytnú pretože to budú hry kúpené AMD a vďaka optimalizáciám pôjdu možno lepšie na ich kartách? Viem, že tu nikto z nás nie je v tomto smere neutrálny, ale aspoň snaha o akú takú objektivitu by mohla byť nie?

EDIT: Akurát čítam tvoj príspevok nižšie o vyhodnotení testov na rôznych serveroch a rozlíšeniach a s tým čo si písal sa dá súhlasiť.
irving [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 01:56:31

Nevim, ale zda se mi, ze na Crysis 2 crossfire nefunguje, hd6990 je i pomalejsi nez gtx580 a zhruba tam, kde by mel byt hd6970...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:31:20
avatar
crossfire funguje , zkousel sem to s 2x hd 5850 a pak sem crossfire vypnul. s crossfire sou mista, kde mam stabilne 60 fps (asi vsync on), nekde min. a to mam relativne slabej 3,4 GHz phenom II x4. jen sem si pro sicher stahnul aktualni crossfire profil, je zrovna pro crysis 2.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 08:58:18

Suhlas :-), inak Dragon age je narocny, ale je na druhu stranu ze tato hra neni o grafike ;-)
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:53:57

Jo, je to legrace, prostě klasika. Jsou to naprosto vyrovnané grafiky, ale aby se to uživatel dozvěděl, musí to dohledávat všude možně
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:28:24

zajimave, zajimave.. komentare k tomu, ze gtx590 nevykresluje celou scenu, na konci te stranky nalinkovane ?
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX9 vs DX11 2011-03-24 22:14:14

pouzity DirectX nerozhoduje o tom ako je hra stara... staci sa pozriet na Stalkera Call of Pripjat ktory je DX11 (alebo to je DX10.1?) a napr Shogun2 Total War ktory zatial bezi len na DX9. a pri maximalnom nastaveni je Shogun2 rozhodne narocnejsia na HW ako Stalker... (Shogun2 je vyvijany v spolupraci s AMD) a uz len taky offtopic, dost ma zaraza ze sa este v CZ/SK neobjavila recenzia na tu hru.. vysla uz 15.3.2011!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:19:01
avatar
Shogun 2 tu mám v krabici čeká na zrecenzování, nestíhám ... v recenzi bude až se tam to DX11 a SLI a CF zprovozní, zatím tam moc nefunguje, tak co chceš na tom testovat ?
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2011-03-24 22:29:21

chlapcov z CA poznam (niektorych celkom dobre ako napr Jack Lusted) a viem ze aj ked by radi ten patch mali do dvoch tyzdnov, tak to take jednoduche nebude. pre porovnanie uvediem, ze po vydani Empire TOtal War sa podobne vyjadrovali ze do par tyzdnov vydaju pre mod scenu Editory, no do dnesneho dna nevydali nic... Takze velmi bude zalezat od predajov - ak sa hra bude dobre predavat, tak budu mat dovod to dokoncit, no ak nie, tak ich k tomu neprinuti nic... no a co je lepsi motivator na kupu ak nie recenzie v casopisoch a na weboch? ;)
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:58:02

Jo, Shogun se mi hodně líbí. Ale ty recenze už nějaké jsou:

http://games.tiscali.cz/recenze/total-war-shogun-2-recenze-55195
http://gamestar.cz/recenze/shogun-2-total-war-zpet-na-zacatek-12054
http://doupe.zive.cz/total-war-shogun-2--zpatky-pod-sakury-recenze/sr-1-a-140616
http://www.eurogamer.cz/articles/total-war-shogun-2-recenze

Nicméně na stařičké ATI 1950 PRO je to slideshow i na nízké detaily, hlavně v bojích s více jednotkami.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:23:38

tiscali som checkoval vcera a este to tam nebolo. podobne aj ostatne weby.. vyzera ako keby to mali vsetci pripravene na dnes... co je dost divne kedze hra vysla na Steame uz 15.3
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:32:54
avatar
Citace:
Pokud jde o výkon, tak jsem jasně psal, že u těchto grafik uvidíme, jak hodně se dá s výsledky v recenzích manipulovat jen výběrem her a rozlišení, či detailů.
...
Další zkreslení vzniká výběrem her.


No naštěstí tu je DD, který dokáže zkreslení vyvážit na druhou stranu
Ale vážně, prostě si nalijme čistého vína a přiznejme, že různé podmínky svědčí té či oné kartě, jedna zvládá lépe tuhle hru, druhá tamtu, jedné jde lépe trojice monitorů, druhé jeden monitor, podle mě většinu kupců zajímá jak jim jede jejich hra v jejich nastavení a nějaké DX11 "benchmarky" stejně jako staré hry jsou jim jedno, alespoň já si z grafů vyzobám hry, které mě zajímají a to, co nehraji, přeskakuji.
Poslední rýpnutí (nejen na DDho), je hrozně zajímavé, jak si někteří dokáží vybrat na kartách výrobce (jader) X určité parametry, které jsou "důležité" a výrobce Y je horší, a pokud se situace obrátí, najednou jsou důležité i ty zbylé parametry a ty předchozí vlastně nikoho tolik nezajímají
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 00:30:18

Za komančů se říkal výstižný vtip.
V rámci jednání USA a SSSR o odzbrojení, běželi Brežněv a Reagan proti sobě závod na 1 km. Prví doběhl Reagan, druhý Brežněv. Rudé právo napsalo: "Soudruh Brežněv na krásném druhém místě, Reagan až předposlední!" A měli pravdu. Záleží na úhlu pohledu a na podání.
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:33:21

co treba, ze nam chtel DD ukazat, ze to jde udelat i naopak
na nas je, aby jsme si toho vsimnuli, ze to de udelat na jednu i na druhou stranu a udelali si obrazek sami
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 15:50:03
avatar
Já jsme vybral testy her (které mají nějaké solidní hodnocení od hrářů a je tedy pravděpodobné, že se hrát budou) v plných detailech včetně 8AA/16AF, to je jediné nastavení, které nás u grafik za 15tis zajímá, tím se můj výběr liší .... teď mi řekni, proč můj výběr není objektivní ...
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 06:20:06

pockej pockej, my si asi nerozumime...
Nechapej me spatne, ja jsem rad, ze jsi nam ukazal, ze to jde i naopak udelat. Vsude (na jinych webech) je fullhd, ktery me nezajima a nezajima me, ze to nikoho nezajima, co me zajima

Stojim si zatim, ze hodne zalezi na vyberu her, nicmene proste zrovna me se Tvuj vyber libi vic, jakozto vlastnikovi Eyefinity a hrace, ktery se tesi na Skyrim, BF3 a whatnot..

Jsi zvykly, ze na tebe lidi utoci porad dokola, chapu.
Ja mezi ne nepatrim, naopak, libi se mi Tvoje logika..
Nevim, jestli sem fanatik, nebo ne, nicmene me to prijde, ze to ma hlavu a patu vsechno a narozdil od ostatnich si umis stat za nazorem a celkem i obdivuju Tvoje nadseni, asi to neni uplne sranda porad dokola lidi presvedcovat o necem, co skoro vsude jinde je napsany jinak..takze za me thumbs up.
DemonSK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 22:36:33

tak a je to tu,, DD mal opäť pravdu ,, no ja osobne sa tomu nečudujem ,GTX590 je dobra karta po OC aj KONKURENCIE schopna ale efektivita nikde ,, Efektivne je to chladenie ale na smiesnych 607 MHz keby bezala na tych 830 MHz ako HD 6990 , skuvíňala by ešte viac!! ,, obe karty maju super OC potencial a rad by som ich videl v akcii max OC na vzduchu ,, no uvidime ako to na koniec dopadne ,, myslim ze je uz rozhodnute v prospech AMD tak GO do testov DD ..
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 23:00:37

Konečně test v rozlišení, na které jsou karty určeny (5760x1200).
Na druhou stranu, skuhrat v této kategorii nad spotřebou, to je jakoby se řidiči Maseratti a Lamborgini bavili, komu to o pár decek méně papá Ale testovat je jak trpaslík, v obci a na polnačce Díky za test.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 23:01:09

Cakal som do Obra ze NVidiu vychvali co sa stalo ale uznal ze sice sa dotahuje na AMD a vyrovnava ale vo vacsine hier ju AMD poraza no ale co som sa docital na ExtraHardware...jezis.... to je kupena recnzia smejem sa az do placu... 16 hier stoho vacsina DX9 a v 10 hrach AMD vyhrava a v 6tich NV stoho su 3 DX9 co vieme mze na NV idu lepsie v DX11 je to opacne. a oni daju jednoznacnu odpoved ze NV premohla AMD... clovek pri tom place ci sa smeje
Adam Vagner=NVIDIA
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2011-03-24 23:15:13

tak sa poriadne pozri na tie DX9 hry... v takom Napoleon Total War, co je DX9 hra, ma vacsina kariet problem dostat sa cez 30fps pri rozliseni vyssom ako 2560x1600 a 4xAA. SHogun2 je na tom rovnako... rovnaka grafika, rovnaka narocnost.
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-24 23:05:10
avatar
Čím to teda vlastně je, že v nižších rozlišeních je GTX590 rychlejší než HD6990 a ve vyšších je to naopak?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 00:36:06

Může to být i velikostí paměti. Tak silné čipy a takové nastavení potřebují velkou paměť. Všimni si rozdílů při testech karet HD6950 1GB a 2GB.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 16/10 - Rest in peace!!! 2011-03-25 00:29:34
avatar
DD čo sa toľko čuduješ a mrmleš nad testovaním 5760*1080?? Bohužiaľ si nejako zaspal dobu...16/10 je zastaralé a príliš kockaté, pričom zorné pole očí je širokouhlé, takže na tejto téme a očakávanom pokroku nie je nič nelogické. Kľudne je možné, že 16/9 časom nahradí 22/9...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 05:45:43
avatar
5760x1080 je rozlišení 3 současných 22-27" LCD .... já mám třeba 1920x1200 tedy 5760x1200 ale to se tak často nevidí ...
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:50:43

Nie 16:10 neni zastarale, je to lepsie ako 16:9.
To je moj osobny nazor.

Na monitore ktory je 16:10 si das v pohode 2 dokumenty vedla seba tak akurat. 16:9 uz je citit ta mala vyska.

A pokial to nevies tak pouzivanie pomeru 16:9 nema nic spolocne s prerifernym videnim a podobne kraviny, ale je proste lacnejsie na vyrobu.

Vsak si skus vedla seba postavit 16:10 a 16:9, a porovnaj.

Len to video je 16:9 momentalne a to nehovorim o americkych kinach. Tam je ten pomer uz uplne sialeny :-D. Vidno to na niektorych blue-ray filmoch, ktore maju aj tak cierne pasy hore-dole na full-hd.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aspect ratio 2011-03-25 12:52:17

v 16:9 sa natacaju serialy, relacie dnes do TV a atd.. filmy sa skoro odjakziva natacaju 2,35 : 1 co idu do kin. takze preto tie pasy na dvd / bluraycoch. ak je nejaky film v 16:9 tak je to iba resiznute, tie formaty sa pouzivali hodne dlho este predtym ako nejake 16:9 lcd-s TV / monitory boli..je to sice aj lacnejsie na vyrobu ale je to aj prirodzenejsie ludskemu oku... volakedy sa resizovalo do 4:3 aby sa filmy "zmestili" do TV a hlavne aby bola vyuzita cela plocha ;-)
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:57:25

Mas pravdu, ja som si len trocha uletel, pretoze dalej by som to uz asi nevydrzal keby to malo pokracovat.

Pozerat sa len na pasik
sirgarfield [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 07:13:45

mno, docela by mě zajímalo jak dlouho DD musel vybírat ty hry... na vetsine stranek jsou si obe karty +- rovny...
petr.hw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 07:19:34

Tím chci říct, že v objektivních testech je 590 mírně +/- ryclejší při dosažení menší hlučnosti....Ale tady nám to opět DD celé vysvětlí....Je to přeci propaganda zelených a jediný objektivní bojovník za práva utiskovaného mnohamiliardového kolosu AMD je u nás DDworld...Pravda a láska vítězí.....
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 07:58:55

Stačí se podívat na parametry... Každý rozumný člověk okamžitě uvidí, že 590 nemůže 6990 porazit... Je to prostě nemožné. 590 bude vždy slabší, otázka zní pouze : o kolik?
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:39:32

priste vic trapneji prosim
hajiborojobo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhr testu z celeho sveta 2011-03-25 08:23:11

http://extrahardware.cnews.cz/geforce-gtx-590-recenze-test-srovnani-vykon-teploty-spotreba-hlucnost#comment-55122
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:46:11

Pobavil mě jeden z komentářů... V sedmi hrách je 6990 výkonější, v pěti hrách je výkonější 590, ve třech jsou stejně... jak může být 590 výkonější???
Název článku a hodnocení říká jednu věc a výsledky testů říkají opak... nehledě na to, že výběr her je dost šílený a rozlišení absolutně neodpovídají kategorii karet.
Hodnocení článku čtenáři 2,7 z pěti taky o něčem vypovídá...
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test na PC tu..ng 2011-03-25 08:26:47
avatar
Zdravim vsechny,

dnes rano jsem se pobavil jako nikdy jindy. Cetl jsem test obou highendovych karet na PCtu.... a az jsem mel krece do bricha nejmenovany redaktor by mohl jit do politiky, protoze ze vsech slabin 590 udelal superlativa a vyzdvihl je na vyssi level(testy na v nizsich rozlisenich atd.) Proste preferoval oblasti kam karta neni mirena, jen aby se nepriznal, ze rudi jsou opet na trunu Jde videt ze je opravdovy skalni fanda zeleneho tabora se vsim vsudy
petr.hw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:00:30

a kam je mirena??? Jsem uzivatelem techto monster a myslim si, ze je dokazou naplno vyuzit i dx9 hry v rozliseni 1920*1080...Plne detaily a 60fps na vsyncu a nejednou ma 6990 co delat.....Crysis,Crysis 2, Metro, Shogun....placat tady 5000*1200 a 29fps na jedne a 32 na druhe tak to je porovnani....Enfinity ani Sarroundu jsem rozhodne na chut neprisel...Dekuju, ale skubanici se snizenejma detailama nemusim a dovolim si tvrdit, ze uspokojive na novych hrach zadna karta tyto monsterrozliseni dlouuuuuho neutahne
petr.hw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:04:45

pro info pres rok jsem byl majitelem 5970 a nyni mam v kompu 2*560,1Ghz na vode a na stole mam 3*32"LCD a myslim si, ze vim o cem mluvim i z praxe.Pri hrani pozaduji 60fps ve vsyncu a tak si o 3LCD muzu vetsinou nechat jen zdat....Zatim je utahnou grafiky jen ve starsich hrach.A i treba Dirt2 se na 5760*1080 meni na skubanici
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:26:39

Souhlasím s tebou, kvůli těmto a jim podobným špatně optimalizovaným hrám to smysl má. Proč mít 30fps když můžu mít s plným vyhlazováním a se zapnutým vsyncem 50fps, a to bez kakéhokoli škubání.. . Myslím že tyto grafiky si nekoupí jen ten kdo má 30" monitor nebo Eyefinity, ale i ten kdo chce mít ve špatně optimalizovaných hrách se vším na max. 50fps. A co se týče zapojení více monitorů na jednu GTX580, tak Sparkle v edici Captain přpravuje GTX580 kde by mělo jít zapojit až 5 monitorů. Zajímalo by mě jestli jsi o ní "DD" něco už slyšel, a co si o ní myslíš..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 11:46:37
avatar
Co má zmysel??? Že všetky hry ako Crysis, či Metro, Stalker a pod. som hral na 2048*1152 rozlíšení na absolútne max detaily so starou HD4870X2, tak aký zmysel má akože používať HD6990 na ešte menšie detaily... Fakt sa už prosím vás nestrápňujte týmito komentami. Už pre HD5970 4GB je nezmysel menšie rozlíšenie, než 2560*1440 a to HD6990 už ani nehovorím. Tá karta by mala mať upozornenie, že je to výhradne pre Eyefinity, inak zákazník hádže peniaze von oknom, ak to mieni používať na smiešne malom dnešnom full HD rozlíšení.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 13:02:54
avatar
pocuvaj veyron, to rozlisenie si napisal nejako zle, alebo teda ja som este 17tku monitor nevidel s takym rozlisenim
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 22:15:35

To je věc názoru, pro mě je třeba vyhazování peněz oknem za Eyefinity nebo 30" monitor. A na to abych si snížil fps ve hře na 30, opravdu nepotřebuji tak výkonnou grafiku to máš pravdu.. . Stačí nějaká za cca 4 tisíce, dát ve hře vše na max a zapnout vsync. A pak jen doufat, že hra nebude až tak špatně optimalizovaná jak se to někdy stává. Nic ve zlém je to jen můj názor, takže mír..
hellion_eye [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:17:56

Najzábavnejší popis je aj tak na stránkach Alzy:

"Fenomenální grafická karta, která sesazuje z trůnu konkurenční AMD HD 6990 a stává se nejvýkonnější grafickou kartu světa využívající aplikační rozhraní Microsoft DirectX 11. Výkonností nárůst oproti vlajkové lodi ze stáje „červených“ je znatelný ve většině náročných her testovaných ve vysokém rozlišení a garantovaný v benchmarku 3DMark Vantage v režimu Extreme."

K tomu je už škoda čokoľvek písať...
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 09:55:00

Najlepsi je aj tak ten ich mimozemstan v reklame, ked to vidiem na youtube by som niekoho zastrelil najradsej :-).

Inak ja pokial mozem, tak preferujem iny obchod ako alzu.

Niekedy vsak neni zbyti :-)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:11:31

Třeba si myslí, že jsme spadli z Marsu..
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:42:56

v alze jsem si nikdy nic nekoupil, lezou lidem moc do pr*ele.. super AKCE BUY NOW! za ceny jako u konkurence
A jestli nekdo na tydle kecy zabere a koupi si, dobre mu tak ) (ne, ze by byla karta spatna, ale prave si ten clovek dokazal, ze nema vlastni rozum : )
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:32:06
avatar
odkazy na recenze renomovanych zahranicnich webu:
*****************************************
Hardware.fr
11 testů - preferuje HD6990
(Odkaz)

Anandtech
10 testů - dle nich jsou GTX590 a HD6990 vyrovnané
(Odkaz)

xbitlabs.com (jako jedni z mála testují s FSAA, u high-endové grafiky nutnost)
21 testů - preferují nVidii
(Odkaz)

tom's hardware (testují s FSAA i MSAA)
10 testů - preferují nVidii
"Nevertheless, in a comparison between GeForce GTX 590 versus Radeon HD 6990, Nvidia wins."
(Odkaz)

*****************************************
Tak nevim nevim DD kde beres ty tvoje jednoznacne vysledky... Podle me je to celkove plichta, potom uz rozhoduji veci typu ucinnost a hlucnost chlazeni....
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:05:05

Ja ti tu mozem pridat stranky kde je to opacne.. Treba pochopit jedno ludia... zalezi na vybere hry a lokacii vsade skusaju v inych lokaciach trebarz ked som videl na PCtuning kde skusali Metro OMG skoro ma slak trafil.. heh.. jednu vec netreba poierat... DX9 hry NV vyhrava.. pokial sa nehra vo vyssom rozliseni 2560 a vysiie.. na DX 10 je to vyrovnane.. ale ma navrch NV... to iste cim vyssie je to opacne.. a DX 11 vyhrava ATI.. a cim vyssie tak je este vacsi rodziel.....stoho usudzujem... su to vyrovanne grafiky do isteho rozlisenia... pre bezneho hraca... 2560 su vyrovnane..na vyssom uz NV straca..a ked toto niekto nepohopy tak. ja neviem...treba si uznat ze kazdej karte ide ina hra...tak uznajme je to tazky boj ale bez vitaza....pre nas hracov...do 2560 rozlisenia nad 2560 uz je to zalezitost 6990.. vo vacsine.. alebo SLI CFX konfiguracii..
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:16:15
avatar
Ja jsem jen reagoval na "ja jsem vam to rikal" clanek, ze ktereho vyplyva ze je vlastne 590 uplne na nic i kdyz to tak ve svete vubec nevychazi.

Samozrejme souhlasim s tebou ohledne vyberu her, testovacich sestav, atd. Jenom proste nechapu, proc DD vzdycky vytahne pouze ty grafy ze svetovych recenzi, kde zrovna 590 neexceluje, ale ty ostatni, ve kterych je lepsi nez 6990 sem uz neda a dela z toho zavery. Tyto pak podsouva vsem, kdo si tento clanek prectou jako jasne vysledky vsude ze sveta. A clovek kdyz se pak podiva jinde, tak zjisti, ze ta 590 vlastne zas az tolik nezere, v prumeru je vykonna stejne jako 6990 a navic ma o mnoho lepe vyresene chlazeni. Zvysene "referencni" takty 6990 snad ani komentovat nebudu. Za vse mluvi, ze AMD dava od takto provozovanych karet ruce pryc v pripade reklamaci...
Vilio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moj pohlad 2011-03-26 10:32:23
avatar
Stale sa to toci okolo jedneho. Podla mna tie karty su si vyrovnane. Pokial ide o vykon, ja sa na to skor pozriem inak. Aj jedna aj druha karta su istym sposobom sfusovane.

AMD 6990
- radiator s huciacim ventilatorom, prepady vykonu v niektorych hrach, kde aj v DX11 je karta pod vykonom 590
+ dobry vykon v DX11 a zapnutom AA,AF, dobry(a dostacujuci) vykon v DX9, vyborny v DX10.
Tu asi treba pockat na lepsie ovladace a nereferecne chladenia

Nvidia 590
- vykon vo vyssich rozliseniach a pri zapnutom AA, AF ide v DX9 na uroven 6990. V DX11 je ta karta naozaj slabsia. A niekde naozaj citelne. Spotreba je samozrejme vacsia, ale nie zase tak, ze to treba vsade rozmazavat. Pri pretaktovani je to ine. Ta karta nie je na taktovanie.
+ Vynikajuci vykon v DX9, vyborny v DX10 a v nizsich rozliseniach a kvalite v DX11
Technicky je karta zvladnuta lepsie, spotreba to sa zmenit neda a co zamrzi najviac je otazka vykonu do buducich hier, ktore zacnu viac vyuzivat DX11 a spotreba pri taktovani. Karta dosiahla svoj strop tak ako vysla.

Pretoze vsak kartu chcem aj do buducna, tak by som si asi pockal na nereferencnu verziu 6990.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:45:08
avatar
já jsem vytáhl grafy v nejvyšším rozlišení a hlavně v nejvyšších detailech a 8AA/16AF protože v ničem jiném nemá smysl ty karty testovat a dělat závěry z testování v nižších detailech ve starých hráích nebo nízkých rozlišeních to je prostě u grafik za 15 000 nesmysl ...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 13:54:56

Zeby si bol Maudit s EHW hehe..tam to pecie preco nezdielaz tie iste nazory tu malo NV fans pre podporu??
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 10:45:12
avatar
Nvidia tak to pochop už je konec ne sranda...četl jsem obě recenze jak na EHW a PCT a musím říct že tohle jsem od (B)obra fakt nečekal, klobouk dolu. Mno a na EHW to je podplacene jak jsem to dlouho neviděl...a to jsem bral EHW za seriozní pc web.
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:57:42
avatar
presne tak obr svojim sposobom priznal ze amd je vkyonejsie ale to zalezi na vela okolnostiach ale vo vysledku by malo byt amd vykonejsie....ale to co si dovolilo ehw to ma dojalo.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:03:38

Jo u OBRA je známo, že si nastavení ve hrách rád nastavuje tak, jak se mu to zrovna hodí. Takže mě vůbec nijak nepřekvapil..
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:45:38

presne tak, ja taky ode dneska sem teda pekne nas*anej.. proc vubec psat vysledek do titulku omg ? no a zbytek..sak jste to sami cetli
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nvdia 2011-03-25 11:35:06

no ja nevim ale pokud bychsel do nvdie tak ano ale radsi 2x 580 sli nez tendle paskvil kdyz uz se bavime o top kartach
F0rd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 11:56:30
avatar
pozor na ovladace 267.52

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sRo-1VFMcbc
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:24:48
avatar
Na druhou stranu Nvidia po dlouhe dobe vydala opravdovy highend jak se patri, ktery rozhodne ma co nabidnout jejim fandum.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:27:21
avatar
lol na EHW to vře
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 12:53:44

A já se ani nedivím, s takovým nadpisem si o to říkali..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:26:24
avatar
záměrné - vyšší čtenost - více otočení stranek - vyšší návštěvnost - vyšší příjmy z reklamy :/ Objektivní články se dnes neprodávají, proč si myslíte, že to na EHW nebo PCT, které mají dost značné náklady na svou tvrobu, vypadá jak vypadá?

Objektivitu si podobné magazíny nemohou dovolit, neuživily by se
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-26 22:17:47

S tím se dá jen souhlasit..
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 13:10:39
avatar
Na 1920x1080 ti plne staci 6950 a nepotrebujes zihadlo jako je 590 nebo 6990, proc asi maji tolik pameti tedy?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:42:28
avatar
1kW sluneční elektrárna je ti DD nanic, pokud tedy nehraješ jen v pravé poledne
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 14:51:31
avatar
Brácha teď staví, tak trochu taky nad "elektrárničkou" přemýšlel... fotovoltaika pokud vím jede i když máš hnusné počasí a je třeba pod mrakem, samozřejmě účinnost je mizivá a výkon taky, ale kromě noci funguje de facto furt

spíš bych to viděl tak, aby si ten někdo postavil na nějaké řece barák kombinovaný s vodní elektrárnou, tam máš příjem energie docela stabilní
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 15:53:45
avatar
Nejako by som ja nerobil vedu z toho že HD6990 je hlučná keď sú to karty pre nadšencov tak taký nadšenec si ju nekúpi s referenčným chladičom ale s niečim oveľa lepším aby sa ešte viac odlíšil a pritom to chladil ticho a s lepším OC
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 16:32:43
avatar
Včera jsem si prošel konkurenční weby a vystříbřil tak nějak svůj pohled na tuto grafiku.Můj názor je že NV udělala velmi dobrou konkurenci 6990 a o tom není pochyb.Myslím že má spoustu skrytých rezerv které se projeví u jiných výrobců nereferenčních modelů.V každém případě i když jsem hodně zatížený na AMD se mi tato gráfa libý a přiznám že ta recenze zde není špatná ale nepřipadá mi zase tolik objektivní.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 19:42:24
avatar
toto nie je recenzia ddworldu a bude to asi tak testovať to vo full hd je pekná hlúposť ak si to niekto kúpi na toto malé rozlíšenie tak sú to vyhodené prachy ale v zime aspoň nemusí človek kúriť len je to trocha drahé na vykurovanie. Možno by to full hd stačilo len to by museli byť DX11 hry niekde inde a nie ako teraz v plienkach
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-25 17:19:47
avatar
Tak jsem to vse procetl a srovnani se mi libi. Kdo chce psa bit, hul si vzdy najde. Ano, GTX 590 je dobra karta, ale na HD6990 nema, pokud se bavime o DX11 titulech a trech monitorech. A jak uz vyse napsal "D4NO" s vyssim rozlisenim ujizdi Nvidii trochu vlak.
BK_One [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-27 22:58:49

Ja si myslim ze tato karta je hlavne o tomto.


http://www.youtube.com/watch?v=sWHNanjFRUA&feature=related
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-28 10:29:37

Tak toto je dobré: Odkaz. Kto z vás si to všimol?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-28 12:42:35
avatar
konecne seriozny zaver recenzie
Brano77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-03-29 13:57:43
avatar
Gtx590 nádherná tichá kartička. Cena v alze je 639eur, amd 6990 stojí 648eur.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 844x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 569x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1026x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1548x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1371x
Komentářů: 7