Recenze: Sapphire AMD Radeon HD 6570 a HD 6670 – nové posily do lowendu v testu levných grafik Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 19 April 2011
Přejít na obsah
Recenze: Sapphire AMD Radeon HD 6570 a HD 6670 – nové posily do lowendu v testu levných grafik
AMD Eyespeed, UVD3 a APP
Sapphire Radeon HD 6570 512MB - Karta
Sapphire Radeon HD 6670 1GB - Karta
Testy a testovací sestava
Herní testy DirectX11 (I.)
Herní test DirectX11 (II.)
Provozní vlastnosti a taktování
Cena, výkon, poměr cena-výkon
Hodnocení a závěr

 

 

 

  • Hodnocení a závěr

Dnes testované grafické karty tvoří dno nabídky. Ale i o takové je slušný zájem. Takže pokud patříte mezi zájemce, měli byste o nic vědět následující ….

  • AMD Radeon HD 6570/6670

Vynikající low endové a velmi vybavené karty. Jejich hlavní zbraní je mimo jiné i kvalitnější obraz, než nabízí konkurenční i starší modely.

Výkon je samozřejmě nízký, takže pokud chcete grafickou kartu na hraní her, koukáte se do špatné sekce. Jenže jak HD 6570, tak HD 6670 mají problém s cenovkou. Lze najít v této cenové relaci zajímavější kousky. Třeba HD 6670 stojí 99 dolarů, což jsou 2000 korun, jenže stačí zběžný pohled do obchodů a za 2100 korun najdeme o 30% výkonnější HD 5750. I konkurence nabízí za podobné peníze (2100 korun) o 20% výkonnější GTS 450, ale ta je stejně o dost méně atraktivní než HD 5750, zejména s ohledem na spotřebu GTS 450, která je výrazně výše.

HD 6570 má o něco zajímavější cenovou pozici, navíc když se dá poměrně bez problémů na takt HD 6670 dotaktovat a v případě Sapphire se až na absence Eyefinity jedná o stejnou kartu, byť jen s 512MB GDDR5 pamětí. Sapphire odvedlo i skvělou práci pokud jde o chlazení, které je tiché a velmi účinné. Jenže i tak třeba starší HD 5670, která tedy až na optimalizace pro DX11, nabízí zhruba stejný výkon jako HD 6570 a je levnější.

  • HD 5000 vs HD 6000

Nicméně přeci jen i zde je vidět, že k nějakému posunu došlo. HD 5670 s jádrem ATI RV830 mělo jen 400SP a 627 milionů tranzistorů. AMD se nějak podařilo při stejném 40nm výrobním procesu do RV930 namačkat 480SP a 716 milionů tranzistorů. Spotřeba HD 5670 je přitom 64W a stejně výkonná HD 6570 s výrazně nižším taktem má 60W a výkonnější HD 6670 má 66W. V klidu jsou obě o pěkných pár W úspornější (na poměry low endu). A to se ani nezmiňuji o lepší multimediální výbavě u HD 6500/6600 ve srovnání s HD 5600. Takže ano, je tu sice malý pokrok a na tu bídu 40nm procesu je větší, než bychom možná čekali. Jenže AMD to nakonec pokazí cenovkou, kdy prostě za současných podmínek nelze žádat za HD 6750/6670 to, co žádá. Pokud sníží cenu o 20 dolarů, bude to úplně jiná situace … rozhodně se ale výměna HD 5670 za HD 6570 nevyplatí.   

Na druhou stranu ze strany NVIDIA žádná skutečná konkurence není. NVIDIA není schopna AMD dnes v tomto segmentu výkonem a hlavně efektivitou konkurovat. Nejlevnější použitelná grafika je tak GTS 450, ale ta stojí to, co HD 5750. Jenže ta je výkonnější a výrazně úspornější, takže koupě GTS 450 je nesmysl. A nic dalšího co by stálo za úvahu a dokázalo konkurovat už NV nemá. Taková GT 440, která stojí stejně jako HD 5670/6570 má jen 96 jednotek a to proti 192 jednotkám u GTS 450 nemá proti konkurenčním grafikám žádnou šanci. Navíc je tu horší obraz u NV grafik ve videu, a na tom u těchto grafik záleží především. Nemluvě o tom, že AMD grafiky třeba dobře poslouží i jako pracovní grafiky a umí obsloužit 3 monitory, což NV grafiky neumí. A pokud jde o CUDA vs APP (STREAM), záleží na konkrétní aplikaci, ale lze úspěšně používat obě grafiky k akceleraci různých úloh. Navíc budoucností je stejně OpenCL či DirectCompute a to umí obě.

  • Závěr

AMD Radeon HD 6570/6670 jsou skvěle vybavené a velmi úsporné low endové grafické karty, ale jednoduše za příliš vysokou cenu. Není to ale propadák, mají problém jen v té neuváženě vysoké ceně a jinak výkon i spotřeba, kvalita obrazu a vybavenost je prostě jak má být, a posun proti HD 5600.

Ale zázraky nečekejte, ani na ně nebyly podmínky – přesto tu vylepšení na straně výkonu a provozní efektivity a samozřejmě výbavy jsou. Podle mě by HD 6670 měla stát ideálně 79 dolarů a HD 6570 69 dolarů a to by bylo OK.  HD 6670 se mi zdá vzhledem ke slušnému OC potenciálu docela dost atraktivní, ale jen pokud počítáte každou korunu. Za ty peníze v provedení Sapphire může být docela zajímavá.

 Ale pokud chcete skutečně slušnou levnou grafiku a nešetříte úplně každou korunu a hledáte to nejlepší za 2000 korun, tak se být vámi podívám po AMD Radeon HD 5750, která je lepší ve výkonu i provozních vlastnostech, než cokoliv co nabízí konkurence, a je výrazně výkonnější než HD 6670 a rozdíl spotřeby není tak velký, aby to stálo za řešení. Ten výkon za to prostě stojí. Za cenu kolem 2100 korun je stále AMD Radeon HD 5750 král na kopci a jasná volba v segmentu levných grafik kolem 2000 korun.

Za zapůjčení karet děkujeme společnosti Sapphire

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:12:03
avatar
Tak těch 350kč se DD určitě vyplatí, že
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:28:13
avatar
Kup si tu levnou HD 5850 Xtreme nebo normálně HD 5770 a nemáš co řešit ...
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:34:53
avatar
Na sedmnácti palcovej monitor zbytečnost...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 09:13:56

Ty pracuješ v Muzeu elektronického Paleolitu??
M4S4CR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 12:43:43
avatar
No a co jako že mám 17" monitor. To je snad ostuda ? Znám hodně lidí co má ještě tento podle tebe archaický monitor. Bohužel nemám tolik peněz abych si kupoval tak výkonný HW na nějakej velkej monitor. A vyhovuje mi ? ANO! Vyhovuje, tak si příště takový debilní kecy nech pro sebe a běž si zahrát na těch tvojich 6 monitorů v Eyefinity a udělej se z toho.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 13:26:51

Já jsem se zasmál, ne ti vysmál. Jak ti to vyhovuje, tak si to užij. Není to dávno co jsem měl sedmnáctku. Která je stejně vysoká jako 20", jenom užší, nebo jako full 21.5". Stejná výška. Pro mě by to taky nemělo smysl. Po 17" jsem bral 22" v klasice 1680x1050.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:43:16
avatar
Nejlepsi koupe 5850 xtreme do crossfiru a nataktovat tomu se rika opravdu vykon za rozumny penize.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 20:44:43

Podla mna nema vyznam robit herne testy takychto grafik, pretoze,myslim si ze ziadny clovek, ktory hrava hry aspon obcas sa nebude po takychto grafikach pozerat a kupi si to hlavne na hd video. Ved o par desiatok eur viac kupi napr.5770, s ktorou da vacsinu hier na velmi slusne detaily.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 08:36:03
avatar
Nesouhlasim - jsem se svoji HD 5670 velmi spokojeny - mala spotreba, hry starsi jedou bez problemu a u novejsich pokud musim obcas snizit detaily popr. nezapinat vyhlazovani mi vubec nevadi Zalezi mi na hratelnosti - a tam jaksi rozdil high/medium detail nehraje zadnou roli.
Na silnejsi grafiku bych musel mit silnejsi procesor, lepsi zdroj a taky monitor
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 09:20:51

HD5670 je trochu něco jiného, přišla jako něco nového. Předchozí generace byly DX10. Tato byla nová levná a poměrně výkoná s DX11. Není s čím srovnávat. Tyto karty jsou vlastně variantou HD5670, nic nového nepřináší. Proč vymýšlet něco nového se stejným výkonem! Pokud jsi jako já a nehoníš se za vyhlazováním atd, tak si určitě s kartou užiješ ke spokojenosti
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 10:44:08
avatar
Jedine co mi jede vazne blbe je GTA:EfLC - to jsem ted na steamu koupil za 5E. ale tusim, ze mozna jeste vic nez grafika nestiha muj dvoujadrovy Athlon...Ale i tak to jde hrat - ale radej zapnu mafiu 1 To je supr pribeh a konecne sem si to koupil po letech
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 07:54:09

Slabá chvilka? Ono v životě se platí za všechno, to je marný. GTA využije 4 jádra naplno. jj k čemu 50x vyhlazování? Jak tě to nechytne obsahem, tak je to na houby.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 21:27:48
avatar
Je to sice low-end, ale proda se jich dost. O to nemam strach. Jen me mezi kupci nehledejte
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybička 2011-04-19 22:04:10

Skvěle se stále drží HD 5770/5750 modely, které se běžně pohybují od 2000-26000 korun, takže ne tak daleko od dnes primárně testovaných HD 6570/6670.

Samozřejmě jestli to chyba není tak to ignorujte
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rozlišení 2011-04-19 22:32:25
avatar
DD, Trochu mi chybí testy v nižším rozlišení a vypnutou tesalací..klidně i bez porovnání s ostatními modely (ale 5770 by bodla). Rád bych totiž věděl kolik snímků pak vyprodukují.

Respektive, jestli jsou pak použitelné na hraní nebo ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 23:38:14
avatar
promiň, ale níž prostě nepůjdu už takhle chceme testovat jen 1920x1080 a tady jsme z toho zase slevily .... máš to porovnané s jinými modely v plných detailech a vysokých rozlišeních ... na hraní jsou použitelné v nízkých detailech bez probémů, ale to není hraní, to je přežívání a ztráta času
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 12:07:17
avatar
Nizke detaily jsou ztrata casu
Co ja se nahral her z pred 10-15 let a byly castokrat lepsi, nez ty srackoidni veci, co vychazeji tedka-dnesni hry na low detaily vypadaji 100X lip ze
Pokud chce nekdo onanovat nad nastavenymi utra detaily, tak mu v tom nebranim, ale prave tohle zduraznovani ultra detailu nema s hranim moc spolecneho.
To je pouze honeni ega a vysledkem je uzasny pocit z toho, ze ten ci onen PC docural vys, nez jiny.
Hrani je o zabave - pokud nekoho nebavi hrat hry na low - ok, at si koupi high end PC, ale ze bych odsoudil lidi, co hraji na low, tak to v zadnem pripade. Staci se mrknout na Steam jake grafiky tam lidi maji a je hned jasne, ze hodne z nich na low hrat musi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 15:38:45
avatar
no já zastávám názor, že když už ztrácet čas hraním, tak a´t to k něčemu vypadá, takže ano, pro mě je hraní v nízkých detailech ztrátou času ... to je jako bys šel na film do kina a koukal na něj se zavřenýma očima
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 15:54:55
avatar
kdy si vubec zacal s hranim pocitacovych her?
appleworm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 08:36:43

Tak tomuhle postu doopravdy nerozumím. Vím, že hra se špatnou/zastaralou grafikou moc lidí nepřitáhne, ale...

1)Mou dodnes nejoblíbenější, nejhranější, nejlepší a nejzábavnější hrou je Diablo 2. Je z roku 2000 (alespoň tuším), ke 3D má daleko, rozlišení 800x600,...a myslíš si, že je špatná? Kdyby se mě někdo zeptal, jestli dám přednost Dragon Age nebo Diablu, dám přednost Diablu.

2)Takový Crysis je možná super hra, ale daleko více zábavy v multiplayeru mi poskytnuly hry jako Duke Nukem 3D nebo UT 2003. Mají Eyefinity? Mají tesselaci? AA? NEMAJÍ ! Ale jsou zábavnější, člověk se při jejich hraní perfektně odreaguje. Na tomhle jsem vyrůstal a pořád si myslím, že starší hry jsou v mnohém lepší než ty nové. Takový Heroes of Might & Magic 5 zdaleka nemá hratelností na Heroes 3.

3)Včera jsem (po půl roce od vydání) dohrál Starcraft II. Bavil jsem se přímo královsky a řekl bych, že je možná o něco malinko lepší, než předchozí verze. Ale...má snad DirectX 11? Nemá! Má DX 9 a stejně vypadá perfektně.

To je asi tak všechno...zdaleka nejde posuzovat hry jen podle verze DX a podle rozlišení
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 22:46:09
avatar
No ty ceny jsou stejné jako u u HD5670 když byla uvedena. Normálka, za nějaký měsíc půjdou dolů až nakonec skončí na stejných cenách kde je teď 5670.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-19 23:38:26
avatar
nepochybně.
pettopn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 14:59:24

Kratka recka, ale pomoze.
Vas tieto karty mozno az tak nezaujimaju, ale mna ano
Nechcem totiz menit zdroj, mam iba 350W bez 6pin konektora, Fortron. na redukciu treba 2 molexy a ja mam volny len jeden.

Idem na Athlon II X3 445, zatial 2GB DDR2 a HD4670. Myslite, ze sa mi z vykonoveho hladiska oplati prejst na HD6670, ked trocha klesne cena? alebo uvolnit molex z predneho 12cm fanu, ci DVDROMky a dat tam 5750? utiahne to zdroj?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 13:20:55
avatar
HD4670 je v poho grafika. Sam som ju pred 3/4 rokom mal a bol som nadmieru spokojny Vykonostny rozdiel medzi HD6670 a HD4670 je o nieco vacsi oproti HD5670. HD4670 ma len 320 stream procesorov (HD5670 400, HD6670 480). Takze ano, vykon sa ti navysi, ALE pockaj si tak stvrt roka a HD6670 kupis podstatne vyhodnejsie. A HD5750 je momentalne najlepsia v pomere vykon/cena. Spotreba karty je len 86W, takze tvoj zdroj ju v poho zvladne. Trufam si trvdit, ze do HD5770, ktora ma 108W, nebudes mat so zdrojom problem
pettopn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-21 23:36:20

dik za postreh, to mas pravdu uz teraz je v jednom SK shope HD6670 za 64 eur, co je myslim uz dobra cena Zdroj je Fortron GP 350W-60APN, co ma stve, ma iba 3 molexy, jeden je obsadeny mechanikou, jeden ventilatorom a teda volny je iba jeden a na 6pin redukciu treba dva, teda to ma dost stve, ze som nebol pri vybere zdroja mudrejsi kedysi, inak by som uz do HD5770 isiel okamzite. preto teraz neviem tu dilemu ale ako vravis, pockat mesiac a nazor bude triezvejsi k tomu procesoru by sa pytala 5770...viem ze realne berie okolo 85W v hernej zatazi, procesor okolo 70W, ostatne komponenty neviem, ale zdroj by to zvladnut mal
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-20 16:02:39
avatar
Tak to není můj šálek kávy ,to jak píše DD je 5850 lepší volba za ty peníze.Myslím že ty znalí se těmto grafikám vyhnou a ty neznalí mají smůlu moc si s nimi nezapaří.
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny karet 2011-04-20 22:22:57

Dle mého názoru současně nasazené ceny karet dolů půjdou. Jen co se vyprodají starší modely např. 5670. Tuhle kartu od Sapphire s v pravdě luxusním pasivním chlazením v jednom kompu doma máme. Teplota čipu ve Furmarku 61-65°C, dle teploty v místnosti. V klidu cca 35°C. Co chtít víc?
Falconer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-03 13:42:22
avatar
no moja HD5670 je predana, uz len pockat kym bude v obchodoch HD6670 od MSI, ktora vyzera byt o dost vymakanejsia ako ta od Sapphire a od ostatnych znaciek a ide sa po nu
KickDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Plně dostačující karta.. 2011-04-30 16:25:52

Z osobní zkušenosti musím říct, že jako karta pro občasné hraní HD6670 bohatě stačí...ano samozřejmě pro DX9 hry.. Testovat DX11 na takovéto levné kartě moc smysl nemá a z grafů je to ihned patrný... Přepněte, ale F1 2010 do DX9 a zahrajete si na předchůdci HD5670 i na plné detaily ve slušném rozlišení.... Cenově je karta teď výš hlavně kvůli 1 Gb paměti. 512 Mb verzi koupíte o 100 kč dráž než HD5670...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 430x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 278x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 849x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1472x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6