Strana 2 z 4
Balení má tradiční Nitro výtvarné zpracování, uvnitř je kromě karty i extra příslušenství. Najdeme zde adaptér na ten nový napájecí standard, vyžadující zapojení tří klasických 8-pinů. Dále je zde ten ARGB kabel a hlavně kovový krycí plech (přichytí se magneticky). V neposlední řadě je tu kovová podpěra karty, ačkoliv zrovna tahle edice není zdaleka tou největší kartou na trhu.

Pořád je to ale kus karty, kdy váží 1,5kg. Na délku má 331mm a zabírá 4 sloty. Drobeček to sice není, ovšem na současné poměry některých karet, zase tak obří prostě není.

Chladič je masivní. Vnitřní pasivy s heatpipe chladí trojice 100m ventilátorů s Quick Connect, tedy snadnou možností je vyměnit nebo udržovat. Samozřejmě je tu automatické řízení otáček vč. pasivního režimu.

Pohled na zadní stranu karty odhalí neobvyklý design otevřeného prostoru za PCB. Ten je důležitý, protože Sapphire použilo nový 12V-2x6 napájecí konektor. Ale na rozdíl od jiných výrobců karet, mělo dost rozumu, aby jej otočilo a vytvořilo místo pro konektor a kabely tak, aby na ten konektor nebylo fyzicky tlačeno. Tedy aby neselhával. Současně Sapphire využilo tohoto umístění, že ty napájecí kabely vedete prakticky skrytě a nemusí tak překážet v předním prostoru PC skříní. Ten velký ozdobný kovový kryt je jen kryt, a drží magneticky.

Kromě toho napájecího konektoru má karta ještě ARGB konektor pro propojení se základní deskou, a tedy pro synchronizaci s podsvícením zbytku PC. Jinak samozřejmě může svítit i bez toho, kdy Sapphire má potřebná nastavení ve své samostatné aplikaci TriXX. Samotné výrazné RGB podsvícení karty zajišťuje velký ARGB Light Bar na boku. Karta má jinak 4 konektory, 2x DisplayPort 2.1a a 2x HDMI 2.1b. Hlavní slot má 16-linek PCIe 5.0, ovšem nemusíte nutně mít Gen5 v základní desce, funguje samozřejmě i ve starších generacích PCIe slotu. Pokud jde o napájení, má zvýšený napájecí limit na 330W (304W reference), výrobce doporučuje 750W zdroj.

AMD k tomu jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. Nově u RDNA 4 najdeme ML akcelerovaný FSR 4 vč. frame gen. Samozřejmě nechybí podpora obecných univerzálních FSR i frame gen režimů, FreeSync a všech obvyklých technologií v propracovaných ovladačích AMD. Velkým vylepšením prošla multimediální výbava a kvalita encodingu pro streamování apod.

- Testovací sestava osahuje:
Testujeme tři základní rozlišení, tedy 1920x1080, 2560x1440 a 3840x2160. Všechny hry v maximálních detailech a pokud není řečeno jinak tak v nativním rozlišení (tedy bez FSR či DLSS, které rozlišení dynamicky snižují). Samostatně jsou pak testy s aktivním Ray Tracingem. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.

Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|